.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
opona 205/45 albo 215/40 a może 225/35 na feldze 18x8,5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=97678 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | BiLu [ 14.lis.2009 16:38:24 ] |
Tytuł: | opona 205/45 albo 215/40 a może 225/35 na feldze 18x8,5 |
Witam serdecznie, Z racji tego, że na aucie zagościły zimówki naszła mnie ochota zmiany ogumienia na felgach letnich. Felga RH Ran Crossline 8,5x18: Dotychczasowy rozmiar 225/45/18 był nadwymiarem baloniastym i mam go już dość. Czy ktoś z Was testował tytułowe konfiguracje? Będę wdzięczny za opinie. |
Autor: | wowo [ 14.lis.2009 18:03:30 ] |
Tytuł: | |
W A6 C5 miałem 225/40 R18 i było ok. |
Autor: | Igloo [ 14.lis.2009 18:46:50 ] |
Tytuł: | ... |
Opony w rozmiarze 205 i 215 sa za waskie na felge 8,5 ( moze 215 uda sie jakos naciagnac ale to sztukateria juz bedzie ), polecam 225/40 . |
Autor: | BiLu [ 14.lis.2009 19:51:57 ] |
Tytuł: | |
testowałem już zestaw 225/40 i wiem, że pasuje, jest optymalny etc..., ale bardziej podoba mi się bardziej rozłożona opona typu: http://www.rezacze.pl/bilu/spoty/kronac ... to460.html nie zamierzam przeginać na zasadzie 215/35 na feldze 9,5" 225/35 na 9" wygląda OK: 215/35 na 8" tez OK: |
Autor: | DeS [ 14.lis.2009 22:40:07 ] |
Tytuł: | |
Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona |
Autor: | Igloo [ 15.lis.2009 10:57:47 ] |
Tytuł: | ... |
Bilu to nie jest ok, wiem ze oponka tak naciagnieta wyglada fajnie ale to jest naprawde dosc ryzykowne. Z tego co sie orientowalem to na felge 18/8,0 najmniejsza zalecana szerokoscia jest 225 powiedzmy ze na 8,5 ta szerokosc jeszcze tez przypasuje ale juz mniej to niepotrzebne ryzykowanie. Sam mam na 18/7,5 zalozone gumy 225/40 i naprawde wyglada to super. |
Autor: | mateuszsta20 [ 15.lis.2009 14:12:51 ] |
Tytuł: | |
ja proponuje szersze i nizsza opone na taka felge. Przynajmniej rant felgi w jakis sposob Ci ochronia takie szersze oponki... |
Autor: | Góral [ 15.lis.2009 14:48:26 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? Igloo napisał(a): Bilu to nie jest ok, wiem ze oponka tak naciagnieta wyglada fajnie ale to jest naprawde dosc ryzykowne. Z tego co sie orientowalem to na felge 18/8,0 najmniejsza zalecana szerokoscia jest 225 powiedzmy ze na 8,5 ta szerokosc jeszcze tez przypasuje ale juz mniej to niepotrzebne ryzykowanie. Sam mam na 18/7,5 zalozone gumy 225/40 i naprawde wyglada to super.
Co jest ryzykowne? Zsunęła Ci się opona z rantu? Czy tez słyszałeś? Jak na 7,5" założysz 225/40 to wygląda to fatalnie, opona jest max ubita na feldze. Sam jeżdżę na 8,5" i oponie 215/40 i jest minimalny stożek. Bilu spokojnie zakładaj 225/35 ponieważ jest łatwiej zdobyć niż 215/40[/img][/url] |
Autor: | Igloo [ 15.lis.2009 16:01:07 ] |
Tytuł: | |
Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ?? Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa |
Autor: | Góral [ 15.lis.2009 16:14:40 ] |
Tytuł: | |
Igloo napisał(a): Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??
Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa widzę na co dzień o to mi właśnie chodziło jak jest na zdjęciu. Gdzie opona wystaje poza felgę. W sumie jedynie wtedy rant ochronny felgi spełnia swoje zadanie, ale za to nie wygląda. hmm utraty powietrza ani ja, ani ludzie mi znani, jeżdżący bardziej extremalnie np : 10" i 185/35/17 również nie zauważyli Opona przylega do jezdni prawidłowo, jedyna wada tego jest, ze opona nie pracuje na ściankach bocznych w swoich miejscach, co skutkuje do uszkodzeń boków opony od wewnętrzny strony. |
Autor: | BiLu [ 15.lis.2009 17:02:11 ] |
Tytuł: | |
miałem 225/45/17 na feldze o szerokości 7,5" i faktycznie jest idealnie zapełniona, aż nieco wystaje poza felgę - to o czym pisze własnie Góral. takiego "ubicia" chcę właśnie uniknąć. Góral - jaka jest różnica między 215/40 a 225/35 na feldze 18x8,5? ps. Igloo - przydałoby się mniejsze ET |
Autor: | Góral [ 15.lis.2009 17:08:32 ] |
Tytuł: | |
BiLu napisał(a): miałem 225/45/17 na feldze o szerokości 7,5" i faktycznie jest idealnie zapełniona, aż nieco wystaje poza felgę - to o czym pisze własnie Góral. takiego "ubicia" chcę właśnie uniknąć.
Góral - jaka jest różnica między 215/40 a 225/35 na feldze 18x8,5? ps. Igloo - przydałoby się mniejsze ET 215/40 będą 15mm wyższe i lekki stożek, natomiast 225/35 będzie bardzo ładny naleśnik |
Autor: | DeS [ 15.lis.2009 19:32:24 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona
Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? Kpisz czy brałeś coś? Co Ty jeden tylko na 18stkach pomykasz, czy wydaje Ci się jesteś pionierem "blendowego tjuniku" ?? Trochę pokory i szacunku, bo nie życzę sobie tego typu odzywek. Tak się składa, ża pogniotły mi się skręcane 18stki.. 17stki na Mercedesie dawno popękały... 3 sztuki... ale to może przez Warszawskiego drogi.. ale od Was do Warszawy daleko.. |
Autor: | Góral [ 15.lis.2009 21:39:21 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): Cytuj: Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? Kpisz czy brałeś coś? Co Ty jeden tylko na 18stkach pomykasz, czy wydaje Ci się jesteś pionierem "blendowego tjuniku" ?? Trochę pokory i szacunku, bo nie życzę sobie tego typu odzywek. Tak się składa, ża pogniotły mi się skręcane 18stki.. 17stki na Mercedesie dawno popękały... 3 sztuki... ale to może przez Warszawskiego drogi.. ale od Was do Warszawy daleko.. to jednak wynika z użytkowania felg, a nie naciagu opon |
Autor: | Maroonio [ 18.lis.2009 10:18:42 ] |
Tytuł: | |
Jest taka stronka http://www.tyrestretch.com/index.php na której mozna sobie zobaczyć jak poszczególne rozmiary się rozciągają. Na 8,5 18 najlepiej wygląda 215/35/18 w ostateczności 215/40/18. Sam się wacham który z tych rozmiarów wybrać - muszę zrobić przymiarkę ale pewnie będzie ten pierwszy. |
Autor: | Kliku [ 18.lis.2009 12:36:36 ] |
Tytuł: | |
dobra stronka i niezle ekstrema 175 na felge 10" |
Autor: | Morgi [ 18.lis.2009 12:44:50 ] |
Tytuł: | |
właśnie to zdjęcie oglądałem - hardcore |
Autor: | staniek [ 18.lis.2009 19:40:25 ] |
Tytuł: | |
Może i delikatnie naciągnięta opona nie wygląda źle, ale nie uwierzę, że w szczególności w skręcie będzie ona pracowała prawidłowo. Ale jak lans, to lans Pozdro |
Autor: | BiLu [ 18.lis.2009 19:52:16 ] |
Tytuł: | |
Maroonio napisał(a): Jest taka stronka http://www.tyrestretch.com/index.php
na której mozna sobie zobaczyć jak poszczególne rozmiary się rozciągają. Na 8,5 18 najlepiej wygląda 215/35/18 w ostateczności 215/40/18. Sam się wacham który z tych rozmiarów wybrać - muszę zrobić przymiarkę ale pewnie będzie ten pierwszy. z tej stronki linkowałem powyżej zdjęcia nie ma niestety 225/35 na feldze 8,5 215/40 wygląda przyzwoicie |
Autor: | mroova81 [ 18.lis.2009 20:04:05 ] |
Tytuł: | |
Igloo napisał(a): Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??
Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa Coś mi się jednak nie zdaje! Oto zdjęcie opony 205/50R15 na feldze 7,5J http://www.polskajazda.pl/Samochody/Aud ... 344,324261 Jak widać, jest już lekko ubita, więc jak damy 225 w dodatku <45profilu to będzie nzacznie gorzej. Opona z przodu ma ten sam rozmiar, ale nie ma tej gumowej fałdy do ochrony rantu i wyglądała jeszcze gorzej (balon, w dodatku zaokrąglony). Jak chcecie, to gdzieś w domu mam dokładne foto opony z bliska na tej feldze, przedstawiający dokładnie element sporu. EDIT: o tutaj: A tutaj przednia opona bez systemu ochrony rantu: oczywiście również 7,5J/205mm wygląda jeszcze gorzej. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |