.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
opona 205/45 albo 215/40 a może 225/35 na feldze 18x8,5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=97678 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | BiLu [ 14.lis.2009 16:38:24 ] |
Tytuł: | opona 205/45 albo 215/40 a może 225/35 na feldze 18x8,5 |
Witam serdecznie, Z racji tego, że na aucie zagościły zimówki naszła mnie ochota zmiany ogumienia na felgach letnich. Felga RH Ran Crossline 8,5x18: ![]() Dotychczasowy rozmiar 225/45/18 był nadwymiarem baloniastym i mam go już dość. Czy ktoś z Was testował tytułowe konfiguracje? Będę wdzięczny za opinie. |
Autor: | wowo [ 14.lis.2009 18:03:30 ] |
Tytuł: | |
W A6 C5 miałem 225/40 R18 i było ok. |
Autor: | Igloo [ 14.lis.2009 18:46:50 ] |
Tytuł: | ... |
Opony w rozmiarze 205 i 215 sa za waskie na felge 8,5 ( moze 215 uda sie jakos naciagnac ale to sztukateria juz bedzie ), polecam 225/40 . |
Autor: | BiLu [ 14.lis.2009 19:51:57 ] |
Tytuł: | |
testowałem już zestaw 225/40 i wiem, że pasuje, jest optymalny etc..., ale bardziej podoba mi się bardziej rozłożona opona typu: http://www.rezacze.pl/bilu/spoty/kronac ... to460.html nie zamierzam przeginać na zasadzie ![]() 225/35 na 9" wygląda OK: ![]() 215/35 na 8" tez OK: ![]() |
Autor: | DeS [ 14.lis.2009 22:40:07 ] |
Tytuł: | |
Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ![]() |
Autor: | Igloo [ 15.lis.2009 10:57:47 ] |
Tytuł: | ... |
Bilu to nie jest ok, wiem ze oponka tak naciagnieta wyglada fajnie ale to jest naprawde dosc ryzykowne. Z tego co sie orientowalem to na felge 18/8,0 najmniejsza zalecana szerokoscia jest 225 powiedzmy ze na 8,5 ta szerokosc jeszcze tez przypasuje ale juz mniej to niepotrzebne ryzykowanie. Sam mam na 18/7,5 zalozone gumy 225/40 i naprawde wyglada to super. |
Autor: | mateuszsta20 [ 15.lis.2009 14:12:51 ] |
Tytuł: | |
ja proponuje szersze i nizsza opone na taka felge. Przynajmniej rant felgi w jakis sposob Ci ochronia takie szersze oponki... |
Autor: | Góral [ 15.lis.2009 14:48:26 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ![]() Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? ![]() Igloo napisał(a): Bilu to nie jest ok, wiem ze oponka tak naciagnieta wyglada fajnie ale to jest naprawde dosc ryzykowne. Z tego co sie orientowalem to na felge 18/8,0 najmniejsza zalecana szerokoscia jest 225 powiedzmy ze na 8,5 ta szerokosc jeszcze tez przypasuje ale juz mniej to niepotrzebne ryzykowanie. Sam mam na 18/7,5 zalozone gumy 225/40 i naprawde wyglada to super.
Co jest ryzykowne? Zsunęła Ci się opona z rantu? Czy tez słyszałeś? ![]() ![]() ![]() Jak na 7,5" założysz 225/40 to wygląda to fatalnie, opona jest max ubita na feldze. Sam jeżdżę na 8,5" i oponie 215/40 i jest minimalny stożek. ![]() Bilu spokojnie zakładaj 225/35 ponieważ jest łatwiej zdobyć niż 215/40[/img][/url] |
Autor: | Igloo [ 15.lis.2009 16:01:07 ] |
Tytuł: | |
Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ?? ![]() Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa |
Autor: | Góral [ 15.lis.2009 16:14:40 ] |
Tytuł: | |
Igloo napisał(a): Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??
![]() Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa widzę na co dzień ![]() hmm utraty powietrza ani ja, ani ludzie mi znani, jeżdżący bardziej extremalnie np : 10" i 185/35/17 również nie zauważyli ![]() Opona przylega do jezdni prawidłowo, jedyna wada tego jest, ze opona nie pracuje na ściankach bocznych w swoich miejscach, co skutkuje do uszkodzeń boków opony od wewnętrzny strony. |
Autor: | BiLu [ 15.lis.2009 17:02:11 ] |
Tytuł: | |
miałem 225/45/17 na feldze o szerokości 7,5" i faktycznie jest idealnie zapełniona, aż nieco wystaje poza felgę - to o czym pisze własnie Góral. takiego "ubicia" chcę właśnie uniknąć. Góral - jaka jest różnica między 215/40 a 225/35 na feldze 18x8,5? ps. Igloo - przydałoby się mniejsze ET ![]() |
Autor: | Góral [ 15.lis.2009 17:08:32 ] |
Tytuł: | |
BiLu napisał(a): miałem 225/45/17 na feldze o szerokości 7,5" i faktycznie jest idealnie zapełniona, aż nieco wystaje poza felgę - to o czym pisze własnie Góral. takiego "ubicia" chcę właśnie uniknąć.
Góral - jaka jest różnica między 215/40 a 225/35 na feldze 18x8,5? ps. Igloo - przydałoby się mniejsze ET ![]() 215/40 będą 15mm wyższe i lekki stożek, natomiast 225/35 będzie bardzo ładny naleśnik ![]() |
Autor: | DeS [ 15.lis.2009 19:32:24 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona
![]() Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? ![]() Kpisz czy brałeś coś? Co Ty jeden tylko na 18stkach pomykasz, czy wydaje Ci się jesteś pionierem "blendowego tjuniku" ?? Trochę pokory i szacunku, bo nie życzę sobie tego typu odzywek. Tak się składa, ża pogniotły mi się skręcane 18stki.. 17stki na Mercedesie dawno popękały... 3 sztuki... ale to może przez Warszawskiego drogi.. ale od Was do Warszawy daleko.. |
Autor: | Góral [ 15.lis.2009 21:39:21 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): Cytuj: Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ![]() Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? ![]() Kpisz czy brałeś coś? Co Ty jeden tylko na 18stkach pomykasz, czy wydaje Ci się jesteś pionierem "blendowego tjuniku" ?? Trochę pokory i szacunku, bo nie życzę sobie tego typu odzywek. Tak się składa, ża pogniotły mi się skręcane 18stki.. 17stki na Mercedesie dawno popękały... 3 sztuki... ale to może przez Warszawskiego drogi.. ale od Was do Warszawy daleko.. to jednak wynika z użytkowania felg, a nie naciagu opon ![]() |
Autor: | Maroonio [ 18.lis.2009 10:18:42 ] |
Tytuł: | |
Jest taka stronka http://www.tyrestretch.com/index.php na której mozna sobie zobaczyć jak poszczególne rozmiary się rozciągają. Na 8,5 18 najlepiej wygląda 215/35/18 w ostateczności 215/40/18. Sam się wacham który z tych rozmiarów wybrać - muszę zrobić przymiarkę ale pewnie będzie ten pierwszy. |
Autor: | Kliku [ 18.lis.2009 12:36:36 ] |
Tytuł: | |
dobra stronka i niezle ekstrema 175 na felge 10" ![]() |
Autor: | Morgi [ 18.lis.2009 12:44:50 ] |
Tytuł: | |
właśnie to zdjęcie oglądałem - hardcore |
Autor: | staniek [ 18.lis.2009 19:40:25 ] |
Tytuł: | |
Może i delikatnie naciągnięta opona nie wygląda źle, ale nie uwierzę, że w szczególności w skręcie będzie ona pracowała prawidłowo. Ale jak lans, to lans ![]() Pozdro |
Autor: | BiLu [ 18.lis.2009 19:52:16 ] |
Tytuł: | |
Maroonio napisał(a): Jest taka stronka http://www.tyrestretch.com/index.php
na której mozna sobie zobaczyć jak poszczególne rozmiary się rozciągają. Na 8,5 18 najlepiej wygląda 215/35/18 w ostateczności 215/40/18. Sam się wacham który z tych rozmiarów wybrać - muszę zrobić przymiarkę ale pewnie będzie ten pierwszy. z tej stronki linkowałem powyżej zdjęcia ![]() nie ma niestety 225/35 na feldze 8,5 215/40 wygląda przyzwoicie ![]() |
Autor: | mroova81 [ 18.lis.2009 20:04:05 ] |
Tytuł: | |
Igloo napisał(a): Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??
![]() Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa Coś mi się jednak nie zdaje! Oto zdjęcie opony 205/50R15 na feldze 7,5J http://www.polskajazda.pl/Samochody/Aud ... 344,324261 Jak widać, jest już lekko ubita, więc jak damy 225 w dodatku <45profilu to będzie nzacznie gorzej. Opona z przodu ma ten sam rozmiar, ale nie ma tej gumowej fałdy do ochrony rantu i wyglądała jeszcze gorzej (balon, w dodatku zaokrąglony). Jak chcecie, to gdzieś w domu mam dokładne foto opony z bliska na tej feldze, przedstawiający dokładnie element sporu. EDIT: o tutaj: ![]() A tutaj przednia opona bez systemu ochrony rantu: ![]() oczywiście również 7,5J/205mm wygląda jeszcze gorzej. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |