.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

opona 205/45 albo 215/40 a może 225/35 na feldze 18x8,5
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=97678
Strona 1 z 2

Autor:  BiLu [ 14.lis.2009 16:38:24 ]
Tytuł:  opona 205/45 albo 215/40 a może 225/35 na feldze 18x8,5

Witam serdecznie,
Z racji tego, że na aucie zagościły zimówki naszła mnie ochota zmiany ogumienia na felgach letnich.
Felga RH Ran Crossline 8,5x18:
Obrazek
Dotychczasowy rozmiar 225/45/18 był nadwymiarem baloniastym i mam go już dość.
Czy ktoś z Was testował tytułowe konfiguracje?
Będę wdzięczny za opinie.

Autor:  wowo [ 14.lis.2009 18:03:30 ]
Tytuł: 

W A6 C5 miałem 225/40 R18 i było ok.

Autor:  Igloo [ 14.lis.2009 18:46:50 ]
Tytuł:  ...

Opony w rozmiarze 205 i 215 sa za waskie na felge 8,5 ( moze 215 uda sie jakos naciagnac ale to sztukateria juz bedzie ), polecam 225/40 .

Autor:  BiLu [ 14.lis.2009 19:51:57 ]
Tytuł: 

testowałem już zestaw 225/40 i wiem, że pasuje, jest optymalny etc..., ale bardziej podoba mi się bardziej rozłożona opona typu:
http://www.rezacze.pl/bilu/spoty/kronac ... to460.html

nie zamierzam przeginać na zasadzie -> 215/35 na feldze 9,5"
225/35 na 9" wygląda OK:
Obrazek
215/35 na 8" tez OK:
Obrazek

Autor:  DeS [ 14.lis.2009 22:40:07 ]
Tytuł: 

Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ;)

Autor:  Igloo [ 15.lis.2009 10:57:47 ]
Tytuł:  ...

Bilu to nie jest ok, wiem ze oponka tak naciagnieta wyglada fajnie ale to jest naprawde dosc ryzykowne. Z tego co sie orientowalem to na felge 18/8,0 najmniejsza zalecana szerokoscia jest 225 powiedzmy ze na 8,5 ta szerokosc jeszcze tez przypasuje ale juz mniej to niepotrzebne ryzykowanie. Sam mam na 18/7,5 zalozone gumy 225/40 i naprawde wyglada to super.

Autor:  mateuszsta20 [ 15.lis.2009 14:12:51 ]
Tytuł: 

ja proponuje szersze i nizsza opone na taka felge. Przynajmniej rant felgi w jakis sposob Ci ochronia takie szersze oponki...

Autor:  Góral [ 15.lis.2009 14:48:26 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ;)


Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? :diabel:

Igloo napisał(a):
Bilu to nie jest ok, wiem ze oponka tak naciagnieta wyglada fajnie ale to jest naprawde dosc ryzykowne. Z tego co sie orientowalem to na felge 18/8,0 najmniejsza zalecana szerokoscia jest 225 powiedzmy ze na 8,5 ta szerokosc jeszcze tez przypasuje ale juz mniej to niepotrzebne ryzykowanie. Sam mam na 18/7,5 zalozone gumy 225/40 i naprawde wyglada to super.


Co jest ryzykowne? Zsunęła Ci się opona z rantu? Czy tez słyszałeś? :): :): :):

Jak na 7,5" założysz 225/40 to wygląda to fatalnie, opona jest max ubita na feldze.

Sam jeżdżę na 8,5" i oponie 215/40 i jest minimalny stożek.

Obrazek

Bilu spokojnie zakładaj 225/35 ponieważ jest łatwiej zdobyć niż 215/40[/img][/url]

Autor:  Igloo [ 15.lis.2009 16:01:07 ]
Tytuł: 

Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??



Obrazek

Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa

Autor:  Góral [ 15.lis.2009 16:14:40 ]
Tytuł: 

Igloo napisał(a):
Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??



Obrazek

Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa


widzę na co dzień ;) o to mi właśnie chodziło jak jest na zdjęciu. Gdzie opona wystaje poza felgę. W sumie jedynie wtedy rant ochronny felgi spełnia swoje zadanie, ale za to nie wygląda.

hmm utraty powietrza ani ja, ani ludzie mi znani, jeżdżący bardziej extremalnie np : 10" i 185/35/17 również nie zauważyli ;)
Opona przylega do jezdni prawidłowo, jedyna wada tego jest, ze opona nie pracuje na ściankach bocznych w swoich miejscach, co skutkuje do uszkodzeń boków opony od wewnętrzny strony.

Autor:  BiLu [ 15.lis.2009 17:02:11 ]
Tytuł: 

miałem 225/45/17 na feldze o szerokości 7,5" i faktycznie jest idealnie zapełniona, aż nieco wystaje poza felgę - to o czym pisze własnie Góral. takiego "ubicia" chcę właśnie uniknąć.
Góral - jaka jest różnica między 215/40 a 225/35 na feldze 18x8,5?

ps. Igloo - przydałoby się mniejsze ET ;)

Autor:  Góral [ 15.lis.2009 17:08:32 ]
Tytuł: 

BiLu napisał(a):
miałem 225/45/17 na feldze o szerokości 7,5" i faktycznie jest idealnie zapełniona, aż nieco wystaje poza felgę - to o czym pisze własnie Góral. takiego "ubicia" chcę właśnie uniknąć.
Góral - jaka jest różnica między 215/40 a 225/35 na feldze 18x8,5?

ps. Igloo - przydałoby się mniejsze ET ;)


215/40 będą 15mm wyższe i lekki stożek, natomiast 225/35 będzie bardzo ładny naleśnik :peace:

Autor:  DeS [ 15.lis.2009 19:32:24 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ;)

Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? :diabel:


Kpisz czy brałeś coś? Co Ty jeden tylko na 18stkach pomykasz, czy wydaje Ci się jesteś pionierem "blendowego tjuniku" ?? Trochę pokory i szacunku, bo nie życzę sobie tego typu odzywek.

Tak się składa, ża pogniotły mi się skręcane 18stki.. 17stki na Mercedesie dawno popękały... 3 sztuki... ale to może przez Warszawskiego drogi.. ale od Was do Warszawy daleko..

Autor:  Góral [ 15.lis.2009 21:39:21 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
Cytuj:
Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ;)

Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? :diabel:


Kpisz czy brałeś coś? Co Ty jeden tylko na 18stkach pomykasz, czy wydaje Ci się jesteś pionierem "blendowego tjuniku" ?? Trochę pokory i szacunku, bo nie życzę sobie tego typu odzywek.

Tak się składa, ża pogniotły mi się skręcane 18stki.. 17stki na Mercedesie dawno popękały... 3 sztuki... ale to może przez Warszawskiego drogi.. ale od Was do Warszawy daleko..


to jednak wynika z użytkowania felg, a nie naciagu opon :peace:

Autor:  Maroonio [ 18.lis.2009 10:18:42 ]
Tytuł: 

Jest taka stronka http://www.tyrestretch.com/index.php

na której mozna sobie zobaczyć jak poszczególne rozmiary się rozciągają. Na 8,5 18 najlepiej wygląda 215/35/18 w ostateczności 215/40/18. Sam się wacham który z tych rozmiarów wybrać - muszę zrobić przymiarkę ale pewnie będzie ten pierwszy.

Autor:  Kliku [ 18.lis.2009 12:36:36 ]
Tytuł: 

dobra stronka i niezle ekstrema 175 na felge 10" :D

Autor:  Morgi [ 18.lis.2009 12:44:50 ]
Tytuł: 

właśnie to zdjęcie oglądałem - hardcore

Autor:  staniek [ 18.lis.2009 19:40:25 ]
Tytuł: 

Może i delikatnie naciągnięta opona nie wygląda źle, ale nie uwierzę, że w szczególności w skręcie będzie ona pracowała prawidłowo.
Ale jak lans, to lans :peace:


Pozdro

Autor:  BiLu [ 18.lis.2009 19:52:16 ]
Tytuł: 

Maroonio napisał(a):
Jest taka stronka http://www.tyrestretch.com/index.php

na której mozna sobie zobaczyć jak poszczególne rozmiary się rozciągają. Na 8,5 18 najlepiej wygląda 215/35/18 w ostateczności 215/40/18. Sam się wacham który z tych rozmiarów wybrać - muszę zrobić przymiarkę ale pewnie będzie ten pierwszy.

z tej stronki linkowałem powyżej zdjęcia ;)
nie ma niestety 225/35 na feldze 8,5
215/40 wygląda przyzwoicie :peace:

Autor:  mroova81 [ 18.lis.2009 20:04:05 ]
Tytuł: 

Igloo napisał(a):
Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??



Obrazek

Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa


Coś mi się jednak nie zdaje! Oto zdjęcie opony 205/50R15 na feldze 7,5J
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Aud ... 344,324261
Jak widać, jest już lekko ubita, więc jak damy 225 w dodatku <45profilu to będzie nzacznie gorzej.
Opona z przodu ma ten sam rozmiar, ale nie ma tej gumowej fałdy do ochrony rantu i wyglądała jeszcze gorzej (balon, w dodatku zaokrąglony). Jak chcecie, to gdzieś w domu mam dokładne foto opony z bliska na tej feldze, przedstawiający dokładnie element sporu.

EDIT: o tutaj: Obrazek
A tutaj przednia opona bez systemu ochrony rantu:
Obrazek
oczywiście również 7,5J/205mm wygląda jeszcze gorzej.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/