.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
AUDI 100 C.4 2.4D AAS - mocy przybywaj. https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=98782 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | RedSoon [ 25.gru.2009 21:10:53 ] |
Tytuł: | AUDI 100 C.4 2.4D AAS - mocy przybywaj. |
WITAM! Ponieważ jestem nowym użytkownikiem serdecznie witam. Mam Audi 100 z 1992 silnik diesla 2.4 AAS o mocy 82KM. Auto jak dla mnie jest świetne, wygodne,komfortowe,bezawaryjne, ale żona się ze mnie śmieje że w wieku 25 lat wożę się z prędkością emeryta. Czasami pod górkę ze skrzyżowania ciężko jest uciec tym wozem a nie mówię już o wyprzedzaniu na trasie bo troszkę trzeba czekać na dobrą górkę. Silnik przeze mnie nie jest katowany, zalany półsyntetykiem ELF, bez wycieków, przedmuchów, kopcenia, od wymiany do wymiany bierze tylko tyle oleju ile musi czego na bagnecie nie widać. Mam zamiar nadal użytkować ten samochód bo jest dla mnie bardzo sentymentalny. Tylko na prawdę chciałbym kilka koni więcej i moment obrotowy podnieść tak aby się nie bać ruszyć szybciej z miejsca gdy niecierpliwi kierowcy w naprawdę przeciętnych autach stoją za mną na skrzyżowaniu Duperele typu sportowy wydech, magnetyzer czy stożkowy filtr powietrza oczywiści odrzucam bo wiejski tuning jest dobry, ale dla sprzedawców na allegro. Szukam porady lub osoby (najlepiej w woj. śląskiego) który poleciłby7 mi dobry warsztat, gdzie mógłbym wstawić jakieś nowe taile lub zmienić program, ale nie wiem czy sam program wiele pomoże. Poszukuję znawcy tematu, jest ktoś kto może mi coś podpowiedzieć? |
Autor: | ZiPi [ 25.gru.2009 22:16:06 ] |
Tytuł: | |
Ten silnik jest "niereformowalny" nie ma elektroniki ani nawet turbiny, więc nie ma czym podnieśc tej mocy. Najlepiej poszukaj innego silnika i przekładaj - najlepiej 2.5 TDI o oznaczeniach AEL, w tym mozna cos dłubnąć albo sprzedaj to auto i kup coś mocniejszego . Tak będzie taniej. |
Autor: | RedSoon [ 26.gru.2009 09:10:08 ] |
Tytuł: | |
chyba najrozsądniej będzie zrobić swap... a jak się ma przekładka na 2.5TDI też z setki 115KM a jak z 2.5TDI z pierwszej a6 140KM? Czy mocowanie silnika i skrzyni biegów pasuje? Czy skrzynia biegów z 2.4 D z racji przełożeń będzie się nadawać do 2.5TDI? |
Autor: | guziq [ 26.gru.2009 09:33:12 ] |
Tytuł: | |
Swap, jesli chodzi i mechaniczna czesc jest p'n'p i bedzie pasowal zarowno na lapy, jak i do skrzyni. Najwiecej dłubania (tez prosta robota, ale sie z tym najdłuzej zejdzie) bedzie z elektroniką. |
Autor: | RedSoon [ 26.gru.2009 11:35:04 ] |
Tytuł: | |
Czyli Plug and Play. Myślę, że łatwiej i tańszym kosztem będzie swap na silnik 2.5TDI 115KM taki jak był w setkach, ten 140 konny z A6 C4 pewnie posiada więcej zagadnień elektronicznych i jest droższy w eksploatacji pod względem cen części i osprzętu...tak mi się wydaje. Jeśli mielibyśmy oszacować kosz takiego swapa biorąc pod uwagę,że sam jestem w stanie wykonać robociznę mechaniczną (a elektrykę muszę zlecić specjaliście) to powinienem się zamknąć w jakiej kwocie? Tak +/- 1500 zł ? |
Autor: | Adamer [ 26.gru.2009 11:59:55 ] |
Tytuł: | |
2.5TDI 115km czy 140km jest to ten sam silnik i wiązka elektryczna jest także zupełnie identyczna a sterownik(komputer) jest różny tak jak i kilka rzeczy mechanicznych takich jak turbina,wtryski |
Autor: | ScaniaDriver [ 26.gru.2009 12:32:26 ] |
Tytuł: | |
za 1500 to dobrego silnika nie kupisz |
Autor: | emcior [ 26.gru.2009 19:07:06 ] |
Tytuł: | |
nie mowiac juz o dolocie i wydechu , sprzedaj i kup AAT/ AEL , wyjdzie taniej |
Autor: | RedSoon [ 26.gru.2009 19:28:21 ] |
Tytuł: | |
dokładnie,gra nie warta świeczki, rzuciłem oko na allegro oraz dzwoniłem do gościa który zajmuje się rozbiórką samochodów, takiego silnika nie ma a gdyby miał to z gwarancją kompletny z dolotem,turbo i osprzętem 2500-3000 zł... na allegro ceny zbliżone. Nie było by to rozsądne bo gdzie tam jeszcze praca, którą trzeba w to włożyć. Myślę, że potłukę się tym autem do wiosny i wtedy sprzedam lub zamienię z dopłatą za tdi. A rozwiązanie tymczasowe za nie duże pieniądze np. + 5-6 koników więcej? |
Autor: | rodzynek [ 26.gru.2009 19:36:38 ] |
Tytuł: | |
RedSoon napisał(a): A rozwiązanie tymczasowe za nie duże pieniądze np. + 5-6 koników więcej?
Nowy, czysty, nie zapchany wydech. |
Autor: | ZiPi [ 26.gru.2009 21:49:32 ] |
Tytuł: | |
5 - 6 koników przy tej masie auta nawet nie odczujesz, bo koniki ( Moc - KM )wbrew pozorom sie nie liczą, to co sie czuje gdy auto przyspiesza, to moment obrotowy (Newtonometr - Nm). Załóz nizsze opony, auto oszuka Cię na prędkości ( licznik będzie zawyzał ) ale będzie lepiej przyspieszać. |
Autor: | guziq [ 27.gru.2009 11:05:55 ] |
Tytuł: | |
Wyjsciem jest zakup C3 TDI za grosze - i jest kompletny dawca. Ja swoja kupilem za 1700zł. |
Autor: | ScaniaDriver [ 27.gru.2009 11:28:42 ] |
Tytuł: | |
Dla mnie sa dwa wyjscia albo pokochac 2.4D Albo sprzedac dołozyc i kupic normalne nie kombinowane TDI inna opcja nie wchodzi w gre swap-y itp |
Autor: | Adamer [ 27.gru.2009 12:29:49 ] |
Tytuł: | |
guziq napisał(a): Wyjsciem jest zakup C3 TDI za grosze - i jest kompletny dawca. Ja swoja kupilem za 1700zł.
Idealny pomysł.. Idzie C3 wyrwac z 2.5TDI nawet taniej niż 1700zł |
Autor: | martab99 [ 27.gru.2009 12:34:37 ] |
Tytuł: | |
ScaniaDriver napisał(a): Dla mnie sa dwa wyjscia albo pokochac 2.4D Albo sprzedac dołozyc i kupic normalne nie kombinowane TDI inna opcja nie wchodzi w gre swap-y itp
Nic dodać, nic ująć |
Autor: | przemekk74 [ 27.gru.2009 15:00:58 ] |
Tytuł: | |
to taki domowy sposob na stare D z forum golfa...moze tez tak masz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 |
Autor: | RedSoon [ 28.gru.2009 18:06:52 ] |
Tytuł: | |
Dzięki wszystkim za porady, o momencie obrotowym wiem A i w sumie racja, może zostawię żonie niech sobie jeździ bezpiecznie 2.4D a ja poszukam C3 tdi, cygaro też fajna sprawa, kiedyś miałem takie 2.0 - to była dopiero maszynka przyśpiesza a'la duży fiat Co do modyfikacji pompy to myślę,że to ma sens jedynie przy innych modyfikacjach, to już jak ktoś typowo chce się bawić w tuning. A ja bym chciał jednak podnieść moment na niższych obrotach, żeby szybciej wychodził z dołu. Myślę,że kompletny układ wydechowy, który pozwoli na szybsze opróżnienie spalin z układu to jest dobre rozwiązanie, ale nie korzystne finansowo, markowy sprzęt i dobrze obliczony układ to robota za spore pieniądze. Jednak będę jeździł do wiosny i albo zostawię Audi dla żony i kupię 100 2.5TDI albo zamienię z dopłatą np. A6 C4 coś będę myślał. A puki co rozejrzę się za Cygarem, też fajna opcja |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |