.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 18:05:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1,9 TDI] BUJA AUTEM NA BOKI
PostNapisane: 06.lut.2007 08:43:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Witam
Od czasu do czasu silnik powoduje bujanie auta (nierówno chodzi). Wczoraj podłaczyłem VAG'a na dłużej i obserwowałem dawki na wtryskach. Moje obserwacje

-4,04 -4,78 -1,69 - wtedy silnik chodzi w miarę równo

-1,33 -4,98 -4,20 - silnik nierówno chodzi buja autem

BTDC 17,4
ATDC 0,1

Chciałem zapytać czy wtryski są do wymiany? Wszystkie mają wartości ujemne więc może coś nie tak z tym sterujacym? Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.

wolne obroty 798

Błędy :
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference – Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Po wykasowaniu przestała świecić kontrolka świec żarowych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 12:00:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Masz problem z regulatorem początku kąta wtrysku, widać to po wartośći kąta wtrysku. Stąd silnik zdejmuje dawkę (aż 4,7 mg/h), dlatego nim buja i telepie (praktycznie jeździ na powietrzu).
Wrzuć jeszcze blok 000 z włączoną opcją basic settings (nastawy podstawowe).
Mogła się również zdarzyć sytuacja, że masz fatalnie ustawiony statyczny kąt wtrysku lub przestawiony rozrząd.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 21:57:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Masz racje, kąt wtrysku wacha się w granicach 35-39. Czy ta wartość powinna się wachać?
W sobote spróbuje ustawić kąt wtrysku według opisów z forum i zobacze jaki efekt.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 22:15:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ta wartość może ulegać zmianom o 2-4 jednostki, ale błąd 550 jednoznacznie wskazuje na bardzo poważny problem z regulatorem początku kąta wtrysku.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 22:33:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Po wykasowaniu i przejechaniu kilkunastu kilometrów błąd się nie pojawił. W takim razie co sugerujesz zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 22:37:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dawki nie zmieniły się ?
Jeśli nie , spróbuj podmienić na chwilę wtryskiwacze od sprawnego silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 22:58:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Tak wyglądały dawki w czasie jazdy
-2.94,-5.02,-3.41,
-2.90,-5.02,-3.53,
-3.06,-4.86,-3.61,
-2.27,-4.86,-4.04,
-2.20,-5.02,-4.31,
-1.33,-5.02,-4.75,
-1.14,-5.02,-4.78,
-0.82,-4.78,-5.02,
-0.75,-5.02,-4.90,
-0.67,-4.86,-4.94,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:04:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Skoro bład 550 się nie pojawia po skasowaniu a korekty są nadal wysokie, sugeruję podmianę wtryskiwaczy na sprawne, najlepiej wyciągnięte z identycznego - sprawnego silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:07:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Ustawienie samego kąta zapłonu nie pomoże? Może od tego zacząć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2007 23:26:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Odchyłka kąta wtrysku mierzonego w 000 dla BS o 15 jednostek nie spowoduje takich korekt, a jedynie kłopoty z uruchamianiem silnika zimą.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 22:34:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Będe szukał jakiegoś zakładu który zajmuje się wtryskami. Mam pytanko czy można wymienić same końcówki na wszystkich czterech wtryskach. Czy warto próbować czyścić stare wtryski jakąś naftą albo rozpuszczalnikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2007 23:09:04 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam,

Błąd 532 wskazuje na jakieś zamieszanie w elektryce i może mieć związek z 1025. Natomiast nie wiem czy może być przyczyną tych korekt... Same korekty są zupełnie abstrakcyjne... i dodatkowo pływają. W kontekście błędów z kątem wtrysku, myślę że warto sprawdzić czy rozrząd się nie przestawił. Oraz śrubę na wale - objaw byłby dosyć nietypowy ale kto wie :?: Czy masz problemy z odpalaniem? Wyraźne ubytki mocy? Dym? W sumie łatwiej zacząć od tego a ewentualnie potem kombinować wtryski do podmiany. I jeśli chodzi o wtryski to faktycznie może być kwestia sterującego. I tu może też być źródło 550. Tylko powinny wtedy być dodatkowe błędy w pamięci... W sumie radził bym Ci podjechać do dobrego serwisu tdi, bo to wygląda na bardziej skomplikowaną usterkę.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2007 12:21:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Nie mam problemów z paleniem czy dymieniem. Na brak mocy nie narzekam. Błedy elektryczne mogły sie pojawić bo grzebałem przy zegarach. Odkrecił sie wskaźnik temperatury. Jutro mam miec możliwość podmiany wtrysków. Podłącze vaga i efekt opisze na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2007 11:04:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Witam
Zrobiłem wczoraj testy na trasie. Wyniki niżej
http://www.katowice.sr.gov.pl/b4/b4.mht.

To auto jest z automatem i dlatego obroty zaczynają sie wysoko. (ale ciągnałem na zablokowanej 3).

Po tym grzaniu pierwszy raz dostał temperatury i włączyły sie wiatraki.

Kąt wtrysku znowu się zmienił. W basic settings było 22 i jeszcze mocniej telepało silnikiem. Ale to jest chyba zależne od temperatury.

http://www.katowice.sr.gov.pl/b4/bs.jpg

Zastanawiam się nad tym czy nie spróbować pokręcić pompą i wyregulować kąt. Czy to coś może pomóc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 17:23:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2007 10:45:22
Posty: 21
Lokalizacja: Tychy
Wymieniłem wtryski na nowe. Korekty są ok. Ale niestety szarpanie silnikiem nadal występuje


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: