.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 15:30:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 2.5 TDI (AFB) quattro Tip C5 '99 - Turbina?
PostNapisane: 15.lut.2007 20:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Witam wszystkich, pozdrawiam zarazem. Chciałbym podzielić sie doświadczeniami w kontaktach z niedawno nabytym "potvorem" zwanym A6. Zanim przejdę do meritum mojego pobytu krotka historia.
Jest to A6 2.5 TDI Tip Quattro Sport, silnik AFB, rocznik '99, przebieg 180 tyś. Wiadomo ze trudno jest okreslic na oko opanowujac jeszcze przy tym emocje stan samochodu wiec nie zastanawiajac sie po wstepnych ogledzinach jest mój.
Oczywiście zaraz po zakupie wstepne sprawdzanie, i mam pierwsza bolaczka - co jakiś czas kontrolka cisnienia oleju, wymieniłem olej, filtr i problem przestał istnieć. Poprzedni właściciel zarzekał sie że to nieskasowana funkcja "service".
Kolejnym krokiem było spotkanie z profesjonalistami z Audi, wstępna diagnoza:

- rozrząd do wymiany
- delikatne pocenie sie tylniego mostu(uszczelniacze)
- termostat(temp nie przekraczała 85 stopni)
- uszkodzona viskoza wentylatora
- mokra skrzynia biegów i miska olejowa, uszczelki i uszczelniacze z przodu
- wyciek paliwa z prawdopodobnie przwodów przelewowych wtryskiwaczy(własciwie to tylko jednego)
- wstepna diagnoza sławetnych wałków - stan bardzo dobry
- hamulce przód do wymiany
- prawie wypadł - niedokrecony czujnik cisnienia oleju

No cóz, zacieram rece i do roboty, co zostało zrobione?

- rozrząd wymieniony(wszystkie paski, rolki, napinacze, tłumik, kat wtrysku poprawiony, termostat ori także)
- filtr powietrza, paliwa i oleju wymieniony(olej również Castrol Magnatec 5W40)
- olej skrzyni biegów+filtr+uszczelka
- uszczelki pokrywy zaworów
- przepływka
- zawór N75
- hamulce przód(tył juz zrobiony)

Jestem w fazie przygotowawczej do uszcelniaczy połosi. To wszystko, ale teraz przejde do konkretów, mianowicie praca turbiny (która została wymieniona - wpis w książce serwisowej)na poczatku wszystko w porządku cicha praca, delikatny szum do 2100 potem delikatny świst, silnik ciągnie jak oszalały jednym słowem poprawna praca, jakies 8 tyś. km wszystko spoko. Jednakże pewnego pieknego dnia w Poznaniu dodaje gazu i słysze wyraznie że brzmienie turbiny przypomina jakieś bulgotanie i chrapliwy ryk. Wpadam tu na forum i czytam, dolot, N75, przepływka, "błekitne stefany" i "batory". Krotka diagnoza i wiem że, wokół turbiny czysto, silnik nie kopci, żadnego dymu przy starcie i w trakcie jazdy, Pierburg i N75 wymienione, olej +filtr zmieniony, zasada studzenia za kązdym razem, sprawdziłem dolot, wszystkie połaczenia 100%, była jednakże mała przypadłość, taki mały przewód wychodzi z puszki fitra powietrza i jest połączony z kostka jakiegoś układu, sadze ze to jakiś element dajacy dane do komputera, był lekko luzny i była tam mała niesczelność, juz naprawione, niestety nie ma żadnych zmian w pracy turbiny. Silnik jednak nie daje żadnych oznak słabości, nadal ciągnie jak oszalały. Jedyna rzecza która mi pozostała to ta słynna odma, byc moze to jest przyczyna? W tym miejscu rodzi się pytanie, co dalej, może Wasze doświadczenia podpowiedzą, pomogą określić dalszą strategie?

Wiem że post jest dość obszerny ale dzieki temu jesteście w posiadaniu pewnej wiedzy na podstawie której jest łatwiej ocenic i tym samym postawić prawidłowa diagnozę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 20:49:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bardzo napracowałeś się opisując dokładnie zaistniałą sytuację. jednak jest ona w zasadzie bezużyteczna [tzn. każdy opdowiadający w tym topiku może narazić Cię na dalsze koszty bez skutku w postaci poprawy], dopóki nie uczynisz tego: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 .

dziś złóż zamówienie na interface, a w pn napiszemy Ci, co jest popsute, ile zapłacisz [i gdzie].
bez dokładnej i mozolnej diagnostyki sugerowanie czegokolwiek jest niepoważnym traktowaniem rozmówcy.


dla przykładu - nie tak dawno wyleczyliśmy AKE, które skonsumowało 3 turbiny... skutek wyleczenia nastąpił, gdy właściciel przeprowadził we własnym zakresie diagnostykę - okazało się, że przyczyną nieszczęść był [fatalnie] modyfikowany program sterujący ECU...


:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 15.lut.2007 20:56:06 przez meszrum, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 20:58:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2006 11:59:46
Posty: 209
Lokalizacja: lubelskie
kiedyś widziałem ogłoszenie sprzedaży A6 2,5tdi na niemieckiej stronie i podany był przebieg 700.000km , zastanawiam się ile moja da radę przejechać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 20:58:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie chce Ciebie martwic ale silnik z tego roku ma nalatane spokojnie 400.000 ale to nie jest problemem. Zobacz sam na turbinie masz tabliczke i na niej rok podany , bedziesz wiedzial czy faktycznie byla wymieniana. Dziwne ze zapalala sie kontrolka oleju, zastanawia mnie czy czasami luz na czopach korbowodowych nie daje tego bulgotu. Sprawdzales kompresje na cylindrach jaka jest roznica? Najlepiej to spotkac kogos kto ma ten sam typ silnika i przejechac sie razem na dwa auta w trasie, wtedy sam sprawdzisz czy auto jest slabsze. Lato blisko i wtedy wyjdzie wszystko to co jest felerne w silniku

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 21:01:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Socjalizacja napisał:
Cytuj:
...silnik ciągnie jak oszalały ...


Wg mnie ten motor jeździ bardzo słabo :/ ale to kwestia z czego się człowiek przesiada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 21:23:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dajcie gościowi szansę :D
Jest nowy i ma 2,5 TDI więc jest "naszym bratem" :diabel:
Trzeba mu pomóc...

Socjalizacja, przeczytaj jeszcze raz uważnie post meszruma i zastosuj się do jego wskazówek, a juz niedługo będziesz czerpał tylko przyjemności z jazdy swoją V6 - teczką :D

Zaświadczam Ci własnym przykładem, że prawidłowa diagnoza pozwoli trochę mniej wypatroszyć Twój portfel, a o to chyba chodzi ???

Z przerażeniem patrzę na Twoją opowieść i na części i podzespoły, które już wymieniłeś :galy:
Nie zapytam nawet skąd wiedziałeś, że np. lmm lub N75 są do wymiany, co do problemów z turbinką - zobaczysz wszystko jak na dłoni po zalogowaniu auta wg przykazań :D
Kup jak najszybciej interface, zaloguj, wrzuć wyniki na forum i ...
...będziesz zaskoczony ogromem wiedzy o swoim aucie :peace:

Jeżeli jeszcze jesteś nie do końca przekonany - to w tajemnicy powiem Ci, że popełniasz dokładnie moje błędy :D
Gdybym wcześniej trafił na to forum zaoszczędziłbym co najmniej 2500 PLN z kwoty, którą wydałem tak jak ty - na doprowadzenie zakupionego auta do porządku...
Ty masz jeszcze szansę co nieco zaoszczędzić - wykorzystaj to...

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 22:04:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja też uważam, że 90% sukcesu to trafna diagnoza. Dowodem na mnogość możliwych problemów jest np. ten wątek:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1000157

Myślę, że warto przeczytać całość - bardzo uważnie. I to pomimo tego, że podobienstwo objawów może być mylące i złudne.


Jack napisał(a):
Nie chce Ciebie martwic ale silnik z tego roku ma nalatane spokojnie 400.000 ale to nie jest problemem.


Szklana kula Ci to powiedziała :?:
Równie dobrze auto może mieć 100000 km mniej - jesli było wzięte "na koszty" w niemiecki leasing... . Widziałeś samochód Kolegi "Socjalizacja" chociaż raz w życiu, że ferujesz takie wyroki ?
PS: Golf mojego Taty ma 55000 km i został zakupiony w ASO jako nowy ... w styczniu 1997 roku, z czego 22000km zostało pokonane w pierwszych 2 miesiącach po zakupie ... .


Socjalizacja napisał(a):
przeczytałem wczesniej historie tych trzech turbin, któż byłby w stanie przewidzieć majstrowanie przy ECU.


Chyba jednak nie doczytałeś do końca :): . Bezpośrednią przyczyną padu trzech turbin okazał się rozpadający kolektor wydechowy ... :P . Doczytaj do końca ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 15.lut.2007 22:49:52 przez Piotruś, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2007 22:24:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Bardzo dziekuje za pomoc, jak tylko znajde chwile to postaram sie wrzucić logi na forum, przeczytałem wczesniej historie tych trzech turbin, któż byłby w stanie przewidzieć majstrowanie przy ECU. Zapomiałem dodac to ze moj potvorek był na komputerach i nie było zadnych błedów, baaa powiem wiecej nawet wtedy kiedy zaplala sie kontrolka cisnienia oleju! Byłem w lekkim zdumieniu kiedy powiedzieli mi ze "ten typ tak ma". Jeszcze jeden mały szczegół, to bulgotanie albo głosna praca wystepuje tylko podczas przyspieszania w trakcie jazdy, na biegu jałowym praca silnika jest jak najbardziej prawidłowa, najpierw szum potem świst, zadnego cherlania!!! I badz tu madry!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 13:42:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Socjalizacja napisał(a):
Jeszcze jeden mały szczegół, to bulgotanie albo głosna praca wystepuje tylko podczas przyspieszania w trakcie jazdy, na biegu jałowym praca silnika jest jak najbardziej prawidłowa, najpierw szum potem świst, zadnego cherlania!!! I badz tu madry!


Na biegu jałowym nie ma możliwości obciążenia turbiny.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 00:26:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Socjalizacja napisał(a):

Zapomiałem dodac to ze moj potvorek był na komputerach i nie było zadnych błedów, baaa powiem wiecej nawet wtedy kiedy zaplala sie kontrolka cisnienia oleju! Byłem w lekkim zdumieniu kiedy powiedzieli mi ze "ten typ tak ma". Jeszcze jeden mały szczegół, to bulgotanie albo głosna praca wystepuje tylko podczas przyspieszania w trakcie jazdy, na biegu jałowym praca silnika jest jak najbardziej prawidłowa, najpierw szum potem świst, zadnego cherlania!!! I badz tu madry!



Socjalizacja, na jakich Ty byłeś komputerkach tym swoim "potvorkiem" :?: :diabel:
Nieprawidłowej pracy turbiny nie da się zdiagnozować bez logowania dynamicznego auta, no może z wyjątkiem błędu 00575 ciśnienia w kolektorze dolotowym, ale też nie do końca.
Dlaczego więc, skoro te komputerki nic nie wykazały wymieniałeś lmm i N75 ?
Tego nie mogę zrozumieć...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 16:42:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Witam ponownie, jestem juz po testach dynamicznych i statycznych, pracuje teraz nad "unaocznienieniem" tego co wyszło, a dokladnie zamiany formatu,'CSV na 'JPG oraz zamieszczeniu tego na fotosik.pl. zanim jednak zamieszcze logi mała uwaga, podczas testów dynamicznych okazuje sie że turbawka pracuje zupełnie normalnie, jest tu pewna analogia, mianowicie problem wystepuje tylko kiedy silnik ciagnie z dołu, hm...zastanawiajace, wczoraj jechalem autobaną i zarowno praca jak i moc silnika zdawala sie byc w porządku, charakterystyczny szum potem świst, jednym słowem wszystko w porzadku. Testy dynamiczne pokazały 10 sek do setki, ciśnienie doładowania pomiędzy 2 a 2.3 bara, przynajmniej taki był odczyt, testy zrobiłem na VAG-COM 3.11, bez skcji 000, te komputerki o które pytasz to były kompki w servisach, masz racje tylko testy dynamiczne sa w stanie okreslic bierzaca sytuacje. Wkrótce chwila prawdy. Do zobaczyska!.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 16:49:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dla mnie praca silnika i jego parametry sa zadowalajace jezeli jedzie tyle ile podaja testy . Oczywiscie aby to sprawdzic potrzeba GPS. Deptamy tak przez dluzszy czas jezeli tylko mozna i ruch na drodze pozwala nam . Skoro jechales na motorway to mogles pogonic auto na ostatnim biegu praktycznie na maxa i wtedy masz jasnosc czy Twoja motorownia nadaje sie :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 19:16:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Ok chłopaki nie wiem jak przerobic te logi? Pomoc potrzebna :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 20:02:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

albo za pomocą tegoż narzędzia: http://www.softinterface.com/Convert-XL ... rt-XLS.htm .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 21:01:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Najlepiej zhamować auto. Wszytsko wyjdzie czarno na białym :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 21:24:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Socjalizacja napisał(a):
Witam ponownie, jestem juz po testach dynamicznych i statycznych, pracuje teraz nad "unaocznienieniem" tego co wyszło, a dokladnie zamiany formatu,'CSV na 'JPG oraz zamieszczeniu tego na fotosik.pl.


Wydaje mi się, że Socjalizacja ma kłopoty nie z konwersją CSV tylko z samą zamianą tego na jpg i wrzutką na fotosik.
Ponawiam moją propozycję pomocy - pisz na PW - nie będziemy tego rozwijać na forum.

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Turbo cd...
PostNapisane: 10.mar.2007 11:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2007 14:40:43
Posty: 42
Lokalizacja: Ostroda
Witam ponownie, przegladajac sobie forum oraz to co napisal jego wysokosc meszrum (slynny i bardzo dobry post nt diagnostyki TDI)postanowilem raz jeszcze porównac moje dotychczasowe logi, wyraznie daje sie zauwazyc pewna prawidlowosc, mianowicie pewne dane "powinno byc" nie sa rowne danym "są". Wyglada to jak zbyt powolne rozpedzanie sie turbo, badz tez cos blokujacego przeplyw powietrza, co zreszta widac na załaczonym obrazku. Carl, czy mozna cos z tego wywnioskować? Pozdrawiam.

Dławienie raz i.....

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb0 ... d3304.html

dławienie dwa.....

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e8 ... e2937.html

_________________
A6 '99 2.5 TDI Quattro Sport Tip - No moment You Enjoy Is Ever Wasted


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 12:10:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
Socjalizacja napisał(a):
autobaną .


Czytaj (motorway)

napisz ze to (right hand drive)

Dzieki za podpowiedzi wczorajsze juz wiem co jest.
jak przyjedziesz stawiam Whisky

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 12:14:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Zwróć uwagę na zakres obrotów - wszystko jest ok. Pełne ciśnienie doładowania pojawia się właśnie w okolicach 2000rpm. Więc raczej nie masz laga.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2007 12:27:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Jozef napisał(a):
Zwróć uwagę na zakres obrotów - wszystko jest ok. Pełne ciśnienie doładowania pojawia się właśnie w okolicach 2000rpm. Więc raczej nie masz laga.

Pozdrawiam


Jozef, a czy to nie może być oznaka delikatnie zapieczonych kierownic i ich przycinki ?
2000 rpm - jest OK, ale wcześniejsza różnica ciśnień pomiędzy mapą a wartościami osiąganymi jest dość znaczna.

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: