.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 17:41:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2,5 TDI 1T C3] Olej przejściowy
PostNapisane: 17.lut.2007 10:32:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W moim świerzo kupionym 2,5TDI jest od wielu tysięcy olej Lotos Diesel. Co o nim myślicie? Potrzebuję na dniach wymienić olej, bo ten ma już 10000km i nie wiem co wybrać. Podobno dobrze się sprawuje w starszych dizlach. W turbobenzynie jeździłem na Valvoline VR1 Racing 10W60. Nie jestem z tych, którzy na oleju oszczędzają, ale wolę nie przepłacać niepotrzebnie. Silnik ma 360tyś km i stan silnika i auta na to wskazuje. To nie dużo jak na takiego dizla. Trzyma ciśnienie oleju, nie ma przedmuchów, odpala bardzo ładnie i nie kopci. Chwilowo jest zdemontowana turbosprężarka. Olej zmienić musze raz dla przepłukania, dwa bo juz czas. Silnik przekładam do Avanta już w przysżły łikend, ale do tego czasu zrobię z 1000-1500km. W przyszły łikend będzie wymiana wszystkich uszczelnień silnika.

Jak ewentualnie inny olej? I zasadnocze pytanie mineralny czy półsyntetyk?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 11:37:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Wszystko zalezy od tego jak długo silnik jezdził na tym mineralnym Lotosie i ile jest nagarow w sliniku. Nie chodzi o to ze jak wlejesz pólsyntetyk, to się rozczelni, ale zeby się przypadkiem kanały olejowe od wypłukanych nagarów nie pozatykały. Ja bym w celu przepłukania nalał najpierw pólsyntetycznego Lotosa a jak będziesz robił przekładkę, to odkręc miskę olejową, wyczyść ją i smoka od pompy. Pozniej zalej czymś lepszym " pod " turbinę, czyli conajmniej połsyntetyk i tez szybciej wymienił.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 12:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
O czymś takim myślę. Miske zrzucę napewno, bo lubie wiedzieć na czym stoję i w dodatku uszczelka miski troche niedomaga w kilku miejscach.

A może jednak dobry mineralny?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 12:11:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
A po co ? Co Ty nim wypłuczesz ?
Chyba ze pozniej chcesz jeżdzic na mineralu - a co z turbiną ? Ona musi miec conajmniej polsyntetyk o odpowiednich normach jakościowych.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 15:56:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To wsumie pytanie troche tak...sam nie wiem. Ja jestem za półsyntetykiem. Może po jednej zmianie jakiegoś lotosa przeskoczę na coś z lepszej półki. Ale zasadniczo wolę dwa razy czesciej dobry olej niż raz ze stresem w portwelu wymienić super hiper dobry.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 20:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
eee po co minerał jak robisz uszczelnienia ;)

lej shell diesel, z mojego doświadczenia to optymalny olej do starych kibli.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 21:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jaka cena? Jaka lepkość?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 21:43:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Mauzer ma racje wlej mineralny Shell diesel. Lepiej nie eksperymentowac z olejem ktory ma bardzo dobre wlasciwosci myjace.Oryginalny Shell jest super :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 21:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
To zaraz...widze pewną rozbieżność... ten Shell, to mineralny czy półsyntetyk?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 22:41:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Tutaj jest ten na dole zolty , skoro wlewales wczesniej mineralny ;)
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _0312.html

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 22:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ale to nie ja wlewałem mineralny, tylko poprzedni właściciel traktorka :D

Może tak...wleję tym razem jakiegoś marniejszego minerala aby pozbyc sie tego czrnego oleju o niewiadomym przebiegu. Zrobie z 2tyś...to max miesiąc i zaleję mineralnego Shell'a, a jak silniczek będzi egrzeczny i nie będzie miał przebłysków złego stanu, to zaleję półsyntetyk. Może być?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 22:59:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Na co kombinowac , skoro jezeli dobrze odessa sie stary olej z silnika i zmieni filtr to mozna spokojnie zalac i jezdzic na nowym . Nie pomozesz silnikowi skoro ma juz duzy przebieg i zalejesz polsyntetyczny olej a czasami mozna zaszkodzic. Wymieniaj tylko tak do 10.000 km i powinno byc wszystko dobrze. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 11:51:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Jack napisał(a):
Na co kombinowac , skoro jezeli dobrze odessa sie stary olej z silnika i zmieni filtr to mozna spokojnie zalac i jezdzic na nowym . Nie pomozesz silnikowi skoro ma juz duzy przebieg i zalejesz polsyntetyczny olej a czasami mozna zaszkodzic. Wymieniaj tylko tak do 10.000 km i powinno byc wszystko dobrze. :peace:


podłączając się do tematu proszę o wskazówki:
Kupiłem A6 z AEL' em, nie wiem jaki był olej, zmieniłem na shell'a półsyntetyk, teraz czas na wymianę i zastanawiam się czy przejście na syntetyk może zaszkodzić silnikowi?

Oleju nie bierze, trochę wycieka z pod miski :/

pozdrawiam

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 13:08:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Lepiej pozostan na polsyntetycznym oleju poniewaz wlewajac fullsyntetyk czasami dochodzi do zatkania kanalikow olejowych . Jezeli auto bylo jezdzone caly czas na syntetyku to powinno sie taki wlewac do konca nawet jak "bierze olej", natomiast przechodzenie z mineralnego na syntetyczny przy duzych przebiegach nie jest zalecane. :peace:

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2007 13:29:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
Jack napisał(a):
Lepiej pozostan na polsyntetycznym oleju poniewaz wlewajac fullsyntetyk czasami dochodzi do zatkania kanalikow olejowych . Jezeli auto bylo jezdzone caly czas na syntetyku to powinno sie taki wlewac do konca nawet jak "bierze olej", natomiast przechodzenie z mineralnego na syntetyczny przy duzych przebiegach nie jest zalecane. :peace:


no właśnie, tak naprawdę to nie wiem na jakim jeździło przez ostatnie kilka lat :-(

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: