.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:21:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2,8 AAH] - problem z uruchomieniem silnika
PostNapisane: 26.kwi.2007 21:25:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Witam. Proszę o poradę, bo mam problem z uruchomieniem auta. Wygląda to tak: po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie słyszę charaktrystycznego syczenia - napełniania układu paliwowego. Nie słyszę także pracy pompy paliwa. Przekaźnik w alarmie załącza styki od zasilania pompy paliwa prawidłowo, ale po wyjęciu wtyczki przy samej pompie paliwa nie ma napięcia (dochodzą cztery przewody, dwa grubsze i dwa cieńsze - sprawdziłem na dwóch grubszych tj. zółtozielony i zielony). AutoCheck nie wyświetla błędów. VAGiem jeszcze nie sprawdzałem. Bezpieczniki w skrzynce na podszybiu całe. Akumulator jest ok. Silnik jakby wcale nie otrzymywał paliwa. Rozrusznik kręci, ale nie uruchamia silnika. Wydaje mi się, że pompa paliwa uruchamia się po załączeniu zapłonu i powinna cały czas pracować. Stawiałbym na jakiś przekaźnik (który?) albo jakis inny element. Może któryś czujnik jest uszkodzony i nie podaje zasilania na pompę paliwa. Jeśli ktoś już miał podobną sytuację serdecznie proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 01:51:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Pompa paliwa pracuje w 2 przypadkach sterowana jest przez przekaznik bezposrednio z kompa. Po podaniu napiecia (przekreceniu kluczyka) komp wysyla 1 impuls na przekaznik i pompa sie wlacza na sekunde. Przy kreceniu starterem komp wysyla sygnal do przekaznika i wlacza pompe paliwa dzieje sie to tak dlugo jak komp ma odczyt z czujnika predkosci obrotowej walu korbowego. Przekaznik pompy jest w puszce na podszybiu jak mnie pamiec nie myli patrzac od przodu samochodu drugi z prawej w pierwszym rzedzie. Znowy jak mnie pamiec nie myli ma 5 pinow 1 maly (w lewym gornym rogu) i to jest sygnal z kompa i przy aktywacji powinna pojawic sie tam masa wiec latwo sprawdzic miernikiem czy cos tam jest czy nie, 2 najwieksze jak zepniesz mostkiem to powinna wystartowac pompa, jak nie startuje to musisz sprawdzic czy druciki sa dobre mierzac opornosc od skrzynki do wtyczki pompy lub sprawdzic na krotko sama pompe. Sprawdzales czy iskra jest ? Generalnie jesli jest problem z sygnalizacja od kompa do bezpiecznika to powinienes dostac na vagu blad - choc na 100% tego nie pamietam czy w tej archaicznej konstrukcji juz ta funkcjonalnosc zostala zaimplementowana czy dopiero w motroniku 7.xx
Generalnie to powinna byc prosta sprawa jak by byla trudniejsza to warto by moje domysly z pamieci sprawdzic z fabrycznym manualem. Te skrzynki pod maska maja czasem ta slabosc ze przekazniki nie kontaktuja - od tego bym zaczal sprawdzanie. Zakladam ze bezpiecznik 13 sprawdziles ?

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2007 07:27:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Dzięki Mq. Sprawdzenie bezpiecznika było w pierwszej kolejności. Powyciągałem wszystkie i każdy z osobna sprawdziłem. Dzisiaj spróbuję spiąć na krótko pompę i sprawdzić, czy jest sprawna. Brakowało mi opisu działania pompy. No i nie wiem, który przekaźnik działa w obwodzie z pompą. Mam nadzieję że nie wysiadł komputer.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 08:35:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a iskrę masz jeśli nie to sprawdz masę silnika która idzie do ecu .jeszli nie będzie tej masy to nie będzie iskry i pompa też nie będzie chodzić .masa podpięta jest pod kolektor dolotowy

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2007 23:20:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Serdeczne dzięki wszystkim. Ostatecznie okazało się, że padła pompka paliwa. Zawsze była bardzo cicha i to chyba najbardziej mnie zmyliło. Jazda na gazie prędzej czy później kończy się wymianą pompki. Ale była okazja sprawdzić i przeczyścić styki przekaźników. Z tego co wiem, w nowszych instalacjach gazowych pompa paliwa automatycznie jest wyłączana. Jeszcze raz dzięki i pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: