.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 05:58:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2007 16:24:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
teodor2424 napisał(a):
A jaką pompę ma silnik AFB? i co o nim można powiedzieć?? Oprócz tego że jak twierdza inni jest zamulony od chwili narodzin:)


Kolego, AFB ma pompę wtryskową BOSCH VP44
...a zamuleni to są Ci, którzy wyrażają takie opinie :/ :(:
Takie głąby wyprowadzają mnie z równowagi... :kosci:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 10:16:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
czyli to jest ta pompa o która tak trzeba szczególnie dbać??
Też się nie zgadzam z opiniami że jest zamulony. Bo naprawdę ładnie idzie na każdym biegu nawet na 6 przy prędkości 80km/h ma swoje do powiedzenia.
Nie wiem co to za opinie o tym silniku się wzięły??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 11:56:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
teodor2424 napisał(a):
czyli to jest ta pompa o która tak trzeba szczególnie dbać??
Też się nie zgadzam z opiniami że jest zamulony. Bo naprawdę ładnie idzie na każdym biegu nawet na 6 przy prędkości 80km/h ma swoje do powiedzenia.
Nie wiem co to za opinie o tym silniku się wzięły??


Ja też nie wiem... :/
Jak gość trafił na egzemplarz typu sieczkarnia, to potem powiela takie opinie.
To uroki demokracji, każdy może się wypowiedzieć "bezkarnie" :):

Każdemu, kto mówi, że AFB nie jedzie - przedstawię wynik pomiaru mojego momentu obrotowego i zaproszę na jazdę próbną:

436 Nm / 3360 rpm !!!

:peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:31:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2007 21:14:25
Posty: 33
Lokalizacja: Utrecht
No ładnie Carl...troche zamiata co?
ciekawe co robisz na światłach z "wrogami" naszych silniczków...????hehehehehe
ja na to mówie "mielonka" :)

gdzie robiłeś chipsa?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 13:52:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
carlnova napisał(a):
teodor2424 napisał(a):
czyli to jest ta pompa o która tak trzeba szczególnie dbać??
Też się nie zgadzam z opiniami że jest zamulony. Bo naprawdę ładnie idzie na każdym biegu nawet na 6 przy prędkości 80km/h ma swoje do powiedzenia.
Nie wiem co to za opinie o tym silniku się wzięły??


Ja też nie wiem... :/
Jak gość trafił na egzemplarz typu sieczkarnia, to potem powiela takie opinie.
To uroki demokracji, każdy może się wypowiedzieć "bezkarnie" :):

Każdemu, kto mówi, że AFB nie jedzie - przedstawię wynik pomiaru mojego momentu obrotowego i zaproszę na jazdę próbną:

436 Nm / 3360 rpm !!!

:peace:
Cwaniaczek :): po modach to wszystko fruwa ja należy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2007 11:24:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2006 08:52:38
Posty: 84
Lokalizacja: Kraków
Do odpowietrzenia użyłem dużej, 200ml strzykawki połączonej z plastikowym rurką z płynu do mysia szyb w sprayu. Rurka miała odpowiednią średnicę i dobrze pasowała zarówno do strzykawy jak i przewodu powrotnego do pompy z wtryskiwaczy. Z kulki z tegoż samego spryskiwacza zrobiłem zaworek zwrotny, ale chyba nie było to potrzebne. Dla profesjonalistów i maniaków natomiast jest coś takiego:
http://www.mityvac.com/pages/products_hvpk.asp
http://www.mityvac.com/pages/products_hvpo.asp
Na ebay chodzą od $50. Na Allegro też można znaleźć.
Zdaje się, że zabawka może mieć szerokie zastosowanie w domu i zagrodzie..... A w autku można ponoć sprawdzić:
-układ hamulcowy
-EGR
-instalację podciśnienia
-oczywiście odpowietrzyć cokolwiek

_________________
A6 quattro avant 2.5 V6 TDI 180KM AKE + VW Golf VI <- Mondeo 2.0 <- Bravo 1.6 <- Renault 19 1.8 <- Golf II 1.6 D <- 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2007 12:34:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Prosiłem... ale nie doczekalem się odpowiedzi, ani jakiejkolwiek reakcji... ;)
Dlatego wkleję tutaj ładnie opracowany wątek danka3miast o problemach z odpowietrzaniem i walką z G210.

Będzie zdecydowanie łatwiej znaleźć potrzebującym:

danek3miast napisał(a):
Opis operacyjny przebiegu odpowietrzania układu paliwowego ( w moim przypadku )


pierwszą rzeczą którą zrobiłem była wymiana filtra paliwa

potem opaski zaciskające na wężykach

oring na podgrzewaczu

zapodanie bańki paliwa przed fitrem ( porada kolegów z AKP )
w celu sprawdzenia od którego momentu zapowietrza sie układ

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 737cd.html

w celu sprawdzenia czy przewody paliwowe są dobrę ( całe ) pociągnąłem przezroczyste
wężyki od zbiornika do filtra paliwa ( widać na zdjęciu ).

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b6049.html

tym sposobem dowiedziałem się że zapowietrza mi się od samej pompy ( widoczne pęcherzyki powietrza w wężykach przezroczystych )

nie pozostało mi nic innego jak dostać się do pompy paliwa w celu zdjagnozowania przyczyny zapowietrzania, wymontowałem pompę paliwa i zobaczyłem że sitko od pompy jest całkowicie zapchane,trzeba było wszystko rozebrać i wyczyścić

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e5d91.html


po wyczyszczeniu złorzyłem wszystko ponownie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 770b9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a135b.html


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 60bd2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... cb8ad.html


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 1e685.html

poniżej już wszystko poskładane i zaraz będę wkładał już całość do zbiornika

bardzo ważne aby nie pomylić przewodów ( + ) i (- ) na pompie paliwowej będzie słychać że pompa pracuje ale nie będzie nam tłoczyć paliwa do garnuszka !!!!

najlepiej upewnić się próbnikiem który jest przewód ( + )

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 63646.html

po tym wszystkim nie pozostaje nic innego jak tylko włożyć pompę do środka

wymeniłem przwody elektryczne od pompy ( widać inne kolory ) zobaczyłem że poprzednie były zbyt luzne

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8b626.html

po zamontowaniu pompy paliwa nie wkładamy dekielka od zbiornika tylko sprawdzamy czy pompa tłoczy nam paliwo , widać na zdjęciu paliwo które nam pompa tłoczy do garnuszka

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 97810.html

czekamy kilka minut na odpalonym silniku i obserwowujemy cały czas wężyki ( przezroczyste ) czy będzie w nich jakiekolwiek zapowietrzenie,
w moim przypadku było wszystko ok i śmiało mogłem zabrać się już do składania całości.



:D :D ;) ;) wielkie zadowolenie z pracy silnika oraz wyników całego zabiegu





AUDI A6 2,5 TDI Tip-Tronic AKE S-Line


...i problematyka samego czujnika G210:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 10&start=0

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wysysarka
PostNapisane: 26.wrz.2007 20:36:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2007 11:28:06
Posty: 53
Lokalizacja: dolny śląsk; Lwówek Śląski
Witam kolegów, pozwoliłem sobie dopisać parę słów odnośnie:

Cytuj:
A tak sprzęcior domowego wyrobu za około 40 PLN n n



otóż znalazłem na allegro taką oto pompkę (cena 35 zł)

Obrazek

myślę że doskonale spełni swoją rolę- choć sam jeszcze tego nie sprawdziłem

pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 09:02:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Wrzuć linka do tej pompki - będzie zdecydowanie łatwiej... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2007 09:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2007 11:28:06
Posty: 53
Lokalizacja: dolny śląsk; Lwówek Śląski
Cytuj:
Wrzuć linka do tej pompki - będzie zdecydowanie łatwiej... Smile


prosze bardzo, nie wrzucałem bo aukcja niebawem się kończy

http://allegro.pl/item244841295_wysysarka_pompka_oleju_do_silnika_skrzyni_beczki.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2008 16:00:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2008 20:51:42
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
słuchaj rozebrałem pompkę w baku bo wogóle nie było słychać ze pompuje, okazało sie ża tak i mam pytanie ona ma pompować do tego pojemniczka tam w baku czy pompować aż do filtra paliwa??? i pytanie co zrobić jeżeli przed wyjęciem tej pompki (podpiętej tak jak w Twoim poście)w baku odsysałem pompom do dosysania oleju i wogóle nie szło paliwo z układu??? możliwe że jest uszkodzony ten zaworek od powroty co jest przy filtrze paliwa?? wężyki od przelewów powymieniałem tak samo jak miedziane podkładki wszystko dokładnie tak jak w opisie... prośba o pomoc bo już nie wiem co robić

_________________
2.5 TDI 180PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 21:38:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Carlnova...
Wielki dzięki za tak szczegółowy i wyczerpujący opis całej operacji odpowietrzania ukł. paliwowego. Bez opisu bym chyba zajeździł pompę a poźniej auto odstawił do servisu i brał kredyt... :D

Chcę sie podzielić moimi uwagami.
Po wymianie filtra zaczęliśmy odpowietrzać (użyłem odsysaczki do oleju), Przez ok. godzinę wyszło jakies 3 litry paliwa, a pęcherzyki powietrza leciały cały czas, aczkolwiek czasami leciało czyste paliwo a później znowu taka pianka lub bąbelki. W tym momencie sprawdzałem wszystkie wężyki które były ściągane. Przed odpaleniem zastanawiał mnie brak paliwa w przezroczystym wężyku pomiędzy filtrem a pompą.
Auto odpaliło :) tak jak napisałes po ok 10 s kręcenia.
Moje auto to anglik a więc do uruchomienia pompy paliwa musiałem podać (+) na lewy styk bezpiecznika nr 28.

PS.
Przed użyciem odsysaczki do oleju, używałem zrobionego domowym sposobem zbiornikiem do odpowietrzania i podłączyłem do niego odkurzacz 1600W. Cała operacja szła super przez pierwsze 5-7 min. a później odkurzacz zdechł... na szczęsście dało się go uruchomić po 4 godz...

Jeszcze raz dzięki... :d

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 20:23:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Dodałem co nieco do odpowietrzania, niech służy nam wszystkim...
Wypociny Stamleja i dla niego podziękowania. :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 21:52:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dzięki Carl :peace:
Ale naprawdę nie trzeba było dopisywać że "ten bonusik jest ode mnie"
Przecież Ty także doskonale o tym wiedziałeś... :)

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 17:31:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
witam! orientuje sie tak srednio dlatego lepiej zapytam zanim zepsuje sobie samochod. podczas odpowietrzania przewodow wys.cisnienia idacych do wtryskow musze caly czas krecic rozrusznikiem czy po prostu luzuje nakretki przy wtryskach w jednej glowicy- dopiero krece owe 5 sek- dokrecam ; powtarzam operacje na drugiej glowicy. ktora wersja jest prawidlowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2008 10:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2006 19:00:25
Posty: 82
Lokalizacja: Szczecin
jestem po wymianie odmy, z pompy paliwowej idzie paliwo do wtryskiwaczy ale nie wiem czy to jest cisnienie normalne,podlanczam sie do tego pytania z postu powyzej

_________________
<------------<<OOOO>>------------>

A4 Lim 97r 1.9 TDI (AFN) Automat AG4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 22:41:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2008 22:30:13
Posty: 57
Lokalizacja: Lubin
odma wymieniona wysokie cisnienie odpowietrzone czy potem na cos trzeba zwrocic uwage oprocz wyciekow z przewodow?

_________________
Pozdrawiam
Rafał

A6 C5 2.5 TDI AFB '99


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Wymiana Filtra Paliwa A6 Diesel
PostNapisane: 07.sie.2008 21:33:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2008 21:11:05
Posty: 1
UWAGA. :!!: :!!:
Wiele opisów jest w internecie informujących o wymianie filtra paliwa w dieslu.
Wiem z doświadczenia, ostatnio wnikliwie czytałem info z opisem o odpowietrzaniu pompy może i ta metoda pod ciśnieniem jest ok ale wszystko bierze w łeb jak powstanie korek powietrza w wężu zasilającym tym przezroczystym co idzie do samej pompy. Jak to należy zrobić by uniknąć tak jak w moim przypadku trzydniowego postoju.
I przed wymianą filtra kup filtr kompletny z zaworkiem przelewowym. W polskich filtrach nie ma ich, to powoduje możliwość zassania lewego powietrz ale nie zawsze jednak po co ryzykować.
II przygotuj zaciski stolarskie załuż je na węże zasilające i zaciśnij po to żeby paliwo się nie cofnęlo lub żeby nie powstał korekw wężach.
III odkeć zaciski z węży zamocowanych na filtrze zdejm je.
IV odkć opaskę mocującą filtr i wyjmij stary filtr paliwa w to miejsce zamontuj filtr nowy napelniony paliwem.
V w odwrotnej kolejności zamontuj węże na filtr zdejmij zaciski stolarskie zwóci uwag czy paliwo jest w przezroczystym węzyku jeżeli jest odpalaj jeżeli nie uzupelnij usuń korek powietrza jeżeli jest paliwo w ukałdzie przed pompą a autko nie pali odkęć krućće wtrysków i zakęć pare razy. zakeć krućce i pal jeżeli dalej nie pali można przystąpić do odpowietrzenia pompy opisany wraz z rysunkami w temacie dotyczącym wymiany filtra i odpowietrzenia pompy wtryskowej.
NIE sygerujcie się tym tematem dotyczącym odpowietrzania pompy to wykonujemy w skrajnych przypadkach ja od tego zacząłem i trwało to 3 dni. Jeżeli nie dopuściće do powstania korka powietrznego w układzie przed pompą to nic się nie dzieje i po wymianie auto szmiga. Powodzenia i szerokiej drogi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 07:59:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Witam wszystkich

Mam taki problem po ostatniej wizycie u mechanika zuwazylem ze cieknie mi ON pojechalem do nastepnego okazalo sie ze po tym jak zakładał mi obudowe silnika naruszył wężyki odpływowe i ON lał sie dosyć mocno z tych wlasnie wężykow założył nowe i niby po sprawie. Ale z tego przeczytałem w tym temacie to sprawa jest nie do końca rozwiązana. Dodam jeszcze że niedawno zakupiłem samochodzik i wydawało mi sie że wcześniej zapalał mi lepiej ( a teraz gdy jest zimnymusze go chwile poktecic nim zaskoczy) Czy zapowietrzony układ paliwowy może byc przyczyną??

Aha zanim zauważyłem ze jest wyciek przejechałem samochodem jakies 40 km

Dzieki wielkie za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2009 19:43:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2009 20:59:05
Posty: 3
Lokalizacja: Dublin
witam wszystkich jestem nowy.właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem lub mniejn szczęśliwym to się okaże audi allroad 2.5 tdi 2000r.wrwcając do tematu czy po każdej wymianie filtra paliwa tszeba odpowietszać układ nawed po zalaniu go paliwem. pytanie poza tematem jle oleju wchodzi do silnika :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: