Witam! Od pewnego czasu zastanwiam się nad zakupem A6/S6 (jedno auto już nawet oglądałem- kaszana!), ale chcę koniecznie mocnego Avanta w quattro, no i moj wybór padł na S6... potem jak zbłęgiłem troszkę temat to dowiedziałem się, że istnieje wersja A6 4.2 (wygląd zewnętrzny bardzo zbliżony), rónica mocy nie jest wielka 40KM- tak sobie myślałem, ale jak zacząłem czytać starsze posty/porady to bardzo wiele osób pisze, że zwykłe 4.2 to ponoć nie jedzie... w porównaniu z S6 (z postów wynikało wg mnie, że przyczyna jest w automacie, że S6 były także manualne, a co za tym idzie dużo szybsze)... zaś zużycie paliwa jest takie same i dosyć spore jak na tego typu osiągi (6,9 do 100), mam więc pytanie czy wg Was alternatywą może być 2,7T?
Powiem tak, za dużo na temat silnika 2,7 nie znalazłem (nie znam jego symbolu i ciężko się szukało), ale nietktórzy z Was piszą, że można go tanio zrobić nawet na 300KM, pytania moje są takie:
1. czy ktoś zrobił 2,7BT na 300KM (ile to kosztowało), tylko wirus, czy wymiana dolotów na stalowe, intercooler większy, itp, tj. czy wystarczy programowo, czy może osiąga się to przez podniesienie ciśnienia doładowania turbin i ile potem bez awarii silnika można nim przejechać?
2. Jakie osiągi ma ten silnik w standardzie, tj. 0-100 w wersji manualnej i z automatem, oraz jeśli ktoś wie czy przy 300KM zbiera się w około 6 sekund?, oraz jaki ma moment obrotowa i kiedy?
3. To dla mnie najistotniejsze pytanie, tj. czy ten silnik ma jakieś wady... wiem jedno, że o auto z turbo należy dbać... to wiem z doświadczenia, ale czy np. jeśli kupię z padniętymi turbinami, tj. czy po regenaracji turbin (będę o nie dbał) zrobię tym autem np 300 tyś.km bez awarii typu: uszczelka pod głowicą, panewki, itp... dlatego pytam o to, ponieważ miałem Suprę z turbo i tam problem był głównie awaryjnego silnika nie zaś turbiny (tj. a to uszczelka padła, a to panewka, wałki, itp... i to zwykle co jakieś 50tys.km, wiem silnik i konstrukcja stara, ale jak jest z tym w Audi)
Co do wyboru...to gdybym wiedział, że silnik 2,7T jest bezawaryjny (jak się dba o turbiny) to może wybiorę takieg tylko po lifcie (wczesniejszy mi się nie podoba), zaś silnik 4.2 jest z tego co czytałem super jednostką, bezproblemową, ale w automacie pewnie troszkę słabszą od 2,7T...
Z góry dzięki za porady! Najbardziej cenne będą dla mnie od osób, które miały możliwość porównaniu tych aut!, ale także inne opinie zwiększą moją wiedzę!
|