.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 23:07:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 TDI czy A6 2.4 benzyna
PostNapisane: 13.lip.2007 20:02:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 23:23:12
Posty: 11
Jak w temacie, pewnie nie raz ten temat był poruszany ale muszę zebrać odpowiednią wiedzę, muszę się zdecydować na któryś z tych motorów 2.5 tdi lub benzyna 2.4. Sam już nie wiem naczytałem się tyle o awaryjności tych TDI, że nie wiem czy lepszym wyborem nie będzie benzyna. Autko chce w 2000 roczniku.
Będę wdzięczny za wszystkie uwagi.

Pozdrawiam

Iwo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 20:15:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
2.4,a najlepiej 2.8 :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 20:18:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 23:23:12
Posty: 11
A jakie jest spalanie tych silników i jakie główne wady i zalety na korzyść 2.5 TDI?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 20:21:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Temat rzeka :): Poszukaj sobie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 20:47:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... 7.File.pdf

http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... 1.File.pdf


wszystko zależy od stanu auta, które nabędziesz. niezależnie od tego, czy będzie to TDI, czy też OTTO - te autą będą mieć siedem pełnych lat... doprowadzenie auta zaniedbanego do stanu uzywalności będzie kosztować tyle samo.

co do wyboru silnika - jakie odcinki [km] zazwyczaj pokonujesz?
czy często jeździsz poza miastem?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 20:54:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 23:23:12
Posty: 11
Dzięki za pomoc panowie, u mnie raczej jazda miejska ale zdarza mi się wyjechać na trasę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 21:22:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli do pracy/firmy masz mniej niż 15km, to kup benzynę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 2.5 TDI czy A6 2.4 benzyna
PostNapisane: 13.lip.2007 21:34:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Iwo napisał(a):
Jak w temacie, pewnie nie raz ten temat był poruszany ale muszę zebrać odpowiednią wiedzę, muszę się zdecydować na któryś z tych motorów 2.5 tdi lub benzyna 2.4. Sam już nie wiem naczytałem się tyle o awaryjności tych TDI, że nie wiem czy lepszym wyborem nie będzie benzyna. Autko chce w 2000 roczniku.
Będę wdzięczny za wszystkie uwagi.

Pozdrawiam

Iwo

W tym konkretnym przypadku bierz benzynę. Szukaj 2,8 ACK.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 21:39:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 23:23:12
Posty: 11
Dzięki jeszcze raz za radę i zapytam jeszcze raz bo nie mogę znaleźć na forum ile pali to 2.8.

Iwo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 21:55:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
http://www.audi.de/etc/medialib/cms4imp ... 6.File.pdf

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 22:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 23:23:12
Posty: 11
To TDI zdecydowanie oszczędniejsze -)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2007 22:39:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Iwo napisał(a):
To TDI zdecydowanie oszczędniejsze -)


W kosztach paliwa tak - ale znajdź albo 2.8 albo 2.5 TDI zadbane - to faktycznie koszty masz w "tabelkach". Jak kupisz zaniedbane to koszty paliwa to będzie dla Ciebie przyjemność :D 2.8 30V równie trudno znaleźć zadbane jak i 2.5 TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 08:58:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Iwo napisał(a):
To TDI zdecydowanie oszczędniejsze -)

Masz zapewne na myśli jedynie koszty paliwa. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 09:03:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Baskecior napisał(a):
Iwo napisał(a):
To TDI zdecydowanie oszczędniejsze -)

Masz zapewne na myśli jedynie koszty paliwa. ;)


czy ja wiem?
mialem przez ponad 2 lata D2 2.8 [2001 tylko dla siebie] i koszty są niemal identyczne jak w przypadku 2.5TDI.
oczywiście mówię o skrupulatnym serwisowaniu na normalnych, markowych częściach.


[+]
poza tym, na Twór Transcendentny [!], są granice pisania nieprawdy.
co jest drogiego w 2.5TDI w normalnym cyklu uzytkowania? olej? płyn hamulcowy? płyn do spryskiwacza?
zejdźmy na ziemię.

[++]
najbardziej upierdliwe w 2.5TDI jest jego dość długie rozgrzewanie się [o wiele dłuższe niż 2.8]. do czasu pełnego nagrzania pozostaje jazda do 2000 rpm. w większości miast nim dojedziemy na miejsce, to silnik nie zdąży się nagrzać...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 10:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 14:07:42
Posty: 22
Lokalizacja: podkarpacie
Hmm ja nie wiem jak to jest z tym zozdrzaniem ale moje 2.5 nagrzewa sie po przejechaniu 3 kilometrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 14:02:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Iwo napisał(a):
To TDI zdecydowanie oszczędniejsze -)

Masz zapewne na myśli jedynie koszty paliwa. ;)


czy ja wiem?
mialem przez ponad 2 lata D2 2.8 [2001 tylko dla siebie] i koszty są niemal identyczne jak w przypadku 2.5TDI.
oczywiście mówię o skrupulatnym serwisowaniu na normalnych, markowych częściach.


[+]
poza tym, na Twór Transcendentny [!], są granice pisania nieprawdy.
co jest drogiego w 2.5TDI w normalnym cyklu uzytkowania? olej? płyn hamulcowy? płyn do spryskiwacza?
zejdźmy na ziemię.

[++]
najbardziej upierdliwe w 2.5TDI jest jego dość długie rozgrzewanie się [o wiele dłuższe niż 2.8]. do czasu pełnego nagrzania pozostaje jazda do 2000 rpm. w większości miast nim dojedziemy na miejsce, to silnik nie zdąży się nagrzać...

Wszystko prawda, pod warunkiem zakupu egzemplarza idealnego, w nadziei , ze nie sypnie sie w nim nic powaznego.
Takiej pewności nie ma.
Napiszę to wyraźnie: V6 TDI to silniki specjalnej troski a przyszły właściciel musi brac to pod uwagę zanim go zakupi.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 15:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
Miałem A4 2,8 V6 142 KW, spalanie w trasie:

przy jeżdzie do 100km/h 9 litr

miasto 11/15 zależy od buta

mi palił 10 litr.

potem załozyłem sekwencyjny gaz to juz nie liczyłem ile
2,8 V6 warto POLECAM
od 98 roku wychodził ALG
zdecydowanie lepszy od 2,5 TDI V6

ale tak jak wspominają koledzy wszystko zależy w jakim bedzie stanie motor mój znajomy jeżdzi już A4 2,5 tdi 7 lat i nic jeszcze mu nie padło jest 1 właścicielem ( serwis )


A6 2,5 TDI 132 KW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 18:39:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 23:23:12
Posty: 11
Ale są jeszcze A6 1.8 benzyna i całkiem porządne 150 koni tylko 15 mniej niż ma 2.8 a i akcyza mniejsza -)

Iwo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 19:20:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lip.2006 11:27:54
Posty: 52
Lokalizacja: Bochnia
Iwo napisał(a):
Ale są jeszcze A6 1.8 benzyna i całkiem porządne 150 koni tylko 15 mniej niż ma 2.8 a i akcyza mniejsza -)

Iwo

No i auto pewnie mniej waży-nizsze spalanie w teori ; ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2007 20:09:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 10:02:47
Posty: 169
Lokalizacja: 3miasto
A o jakiem 2,8 kolega mówi
15 kucy miej??????

raczej 43

mowa o 2,8 5V V6 ,142 kw






Audi A6 2,5 TDI V6 tip tronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: