.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 20:31:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi driving experience (UPDATE: zdjęcia - 200kB)
PostNapisane: 14.lut.2005 03:55:31 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
Witam wszystkich,
poniewaz wrocilem z urlopiku warto opowiedziec jak bylo na tym wspanialym wypadzie.
otoz 8 lutego o godz. 9.00 stawilem sie na miejscu w hotelu w saalbach (nie bez przygod po drodze) i rozpoczalem nauke teoretyczna na temat jakie sily przenosi kolo i co znaczy nad, a co podsterownosc. bylo milo, fajne kanapki i ciasteczka, a do tego ladny notes audi.
po krotkiej teoretycznej mowce zabrano nas (18 osob) do garazu, gdzie stalo w rzedzie 12 fur. wyslalem zdjecia - pewnie beda niedlugo.
okazalo sie, ze jedna fura jest na 2 osoby, ja dostalem kluczyk, wiec bylo ok.
fury wszystkie byly takie same - nowe a4, 2.0TFSI quattro w wersji s-line.
ogolnie oprocz szyberdachow mialy wszystko.
odpalilem to cudo i zaczalem myslec, ze ktos mnie tutaj tnie w h... poniewaz silnik chodzil jak nowej generacji diesel. czyli z lekkim terkotem.
poniewaz przebieg wynosil 800km nie spodziewalem sie jakiegos shit'a. potem siedzialem w innych furach (bo na placu sie ciagle zmienialismy) i wszedzie bylo tak samo. wiec panowie z audi nie postarali sie jesli chodzi o odglosy 2.0 TFSI.
no ale dobra, po wyjechaniu z 7-mio pietrowego garazu (ktory miesci sie we wiosce typu zakopane - malutka wioska i taka cywiliza... mamy jeszcze z 20 lat :-) ) udalismy sie na tor.
no i tam zaczelismy cwiczenia praktyczne - najpierw grupa podzielila sie na 2 mniejsze - jedna cwiczyla omijanie przeszkod a druga (ta moja) usuwanie negatywnych skutkow podsterownosci. latwe cwiczenie - wjezdzalismy ok. 70 km/h w zakret, ostro kierowa w kierunku zakretu, auto zrywalo przyczepnosc i zaczynalo zapie... po prostej. wtedy trzeba bylo "otworzyc" kierownice, lekko wytracic predkosc i po kacie wiekszym niz planowany, ale jednak ostrym pojechac po szczytku zakretu. caly czas auta ktorymi jezdzilismy mialy wylaczone abs i esp. kolo bezpiecznikow panowie instruktory mialy taki mechaniczny wylacznik - prztyczek czyli.
i tak z 2h, potem zmiana - potem zaczalem omijac przeszkody - fajna sprawa - jechalem ok. 80 km po golym lodzie (auta mialy kolce w oponach wiec rozpedzaly sie z leciutkim poslizgiem, ale prawie jak na asfalcie) a tu nagle nad licznikiem zapalalo sie czerwone swiatelko - wtedy trzeba bylo dac po heblach, kierownice w druga strone, omniac rzad slupkow i zatrzymac pojazd. niestety tam gdzie pojazd mial stanac lod byl jeszcze bardziej sliski (nie wiem jak to mozliwe, ale tak jest) i sie zapie... na calego. oczywiscie reczny dostarczal dodatkowej zabawy.
no i okolo 12 essen obiadek i potem dalej. w 2 czesci dnia bylo cwiczenie nadsterownosci - znow wjezdzamy w luczek, na 1 i gaz na maxa - tyl sie zrywal do akcji i trzeba go bylo studzic.
i jako drugie cwiczenie - omijanie przekody bez hamowania. znow na torze, 80 - 90 (na lodzie) nagle lampka, noga z gazu, omijamy lagodnie i powrot na tor jazdy.
najlepsze bylo to ze w obu omijaniach mierzono czas reakcji, predkosc i przebyty dystans. no i srednia byla 0,5 s. a ja mialem kilka razy 0,61, 0,63 wiec sie instruktor zdenerwowal. ale okazalo sie, ze jak ktos nie spal 2 noce to moze miec dluzszy czas... :-) a potem jak sie skoncentrowalem to mialem 0,46, a raz nawet 0,42 (to byl moj rekord) a rekod w ogole to 0,28. a, tez jest wazny wiek - a jednak z ta czterdziestka na karku to juz nie ta sprawnosc... :D .
no i na koniec byl slalom, parkowanie rozpedzonego auta w garazu (na lodzie) i salamom na czas.
ogolnie nauczylem sie duzo, poprawilem sobie pozycje za kierownica, zrozumialem mechanizmy i rozne napedy praktycznie (ogolnie wiem, ze to kompletna bzdura jak ktos "dodaje gazu w przednim napedzie, aby wyciagnac go z zakretu" - pokazali czemu jest to bzdura i czemu nie nalezy tego robic). fajne bylo to, ze aucie bylo sie bardziej stabilnym niz na wlasnych nogach, bo lod byl jak cholera - kazdy ostro po nim jezdzil, wysiadal na pewniaka z samochodu i prawie wywiajal orla na lodzie.
praktycznie nowe umiejetnosci przydaly sie od razu, poniewaz siedzialem do dzis w szczyrku, napadalo sniegu i jak wyjezdzalismy jakis mlotek w mondeo omijal mnie jak krowa rower i zepchnal mnie na pobocze. auto zaczelo sie slizgac, bylo w zakrecie i zrobilo sie "podsterownie" i zauwazylem, ze instynktownie, jak nie dalo rady "dokrecanie" kiery w kierunku zakretu, to ja w koncu "otworzylem" i odzyskalem kontrole nad autkiem. a bylo cieplo, bo barierka duza.
no i to tyle - ogolnie uwazam, ze takie ADE jest za drogie, bo 350€ to sporo za duzo nawet jak na tak zajebisty dzien. ale chcialem sprobowac z quattro, teraz juz wiem, ze rownie dobrze mozna bylo zrobic vw driving exp. za 190 € ;-).
no i poza tym powiedziec trzeba, ze audi mialo doskonaly pomysl - oni maja promocje za ktora ja place. na kazdym kroku pokazywali nam zalety nowego ESP, mowili, czym rozni sie od starego (ja nie mam zadnego u siebie :-) i jak zajebistym autem nowa a4 jest!.
ale w sumie fakt, ze jest zajebista - nawet mimo tego, ze chodzi jak diesel.
przyspiesza prze uroczo.

pozdrowiona.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 07:37:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Super Michu, miałeś zabawę :) Dawajcie fotki :D
No ale przynajmniej miałeś zabawę, też bym tak chciał :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 07:56:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
niezle :) ... bylem na czyms podobnym ale w wesji MINI w toruniu a nazywalo sie to zimowa szkola jazdy organizowana przez automobilklub torunski. Fakt zebylo bez teorii , jedynie wskazowki instruktorow ale bylo super

daj fotki koniecznie :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 12:09:49 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
fotki ma Marek vel Mq. trzeba poczekac to wklei.

pzdr.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 12:35:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Super imprezka tak sobie posmigac pod okiem szpeca idzie sie duzo nauczyc :) .Przydatne jak widac w zyciu codziennym.
Co do tego wyciagania auta z zakretu na przednim napedzie to mam takie same zdanie ze to bzdura.wczoraj lecialem bokiem na zakrecie(taka była slizgawka) i jak mu przycislem to nie było efektów dopiero jak puscilem gaz i lekko przytrzymalem to zalapal i go wyciagneło a tak bym siedzial na auto pomocy która juz wyciagała autko z rowu.
Michu miła checia bym uslyszal jak to jest dokładnie z tym wyprowadzaniem co wam powiedzieli.Podpowiedz cos :)
Nauki nigdy nie za wiele :)

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 12:40:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2004 20:55:44
Posty: 43
Lokalizacja: Podkarpackie
no wlasnie jak jest z tym wyciaganiem z zakretu ostatnio na tvn turbo ogladalem szkole bezpiecznej jazdy i instruktor mowil aby dodac gazu przy poslizgu :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 13:10:36 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
ok,
wiec wyslalem wlasnie do mq rysunek pogladowy.
jak wklei to zobaczycie o co chodzi.
na teori pokazano nam co sie sklada na sile (w uproszczeniu ofkors) prowadzaca samochod w zakrecie - otoz jest to wypadkowa (suma wektorowa) 2 sil - sily napedu - przylozonej prosto do kola i sily bocznej ciagnacej je na bok (tu dla uproszczenia walnalem je pod katem 90st)
teraz jesli mamy rys1 to taka wypadkowa jest dluga i "ociera sie" o bezpieczny zakres kontroli nad autem.
odjecie nogi z gazu powoduje, ze mniej sily sumuje sie do wypadkowej i tym samym nasz margines sie rozszerza (rys.2)
wg panow Audi nasze subiektywne odczucie dot. dodawania gazu wynika stad, ze czujemy wiecej powera pod butem, czyli ze auto bardziej nas slucha, a nie sily bocznej. natomiast jesli po dodaniu gazu uda wam sie wyprowadzic auto z zakretu to oznacza to tylko tyle, ze nie zbiliscie sie tak naprawde fizycznie do umownego zakresu kontroli nad autem.
i jest wieksza szansa niz mniejsza ze ono by wyjechalo, bez waszego majsterkowania gazem - a tylko na dobre pokrecenie kierownica (czyli delikatnie i w odpowiednia strone) ogolnie zasada jest taka, zeby jak tylko sie da to noga z gazu.
ta teorie potwierdzial tez druga teoria i praktyka jaka sobie odstawilismy na nadsterownosci (a wiec jak dupa ucieka)
otoz Audi guys kazali nam zawsze wysprzeglac auto. na moje pytanie: "Po cholere, toz to klatro, a nie tylny naped?!?!" powiedzieli, ze:
wysprzeglanie przynosi efekty pozytywne dla napedow klatro i tylnego, a nie daje zadnych efektow (negatywnych ani pozytywnych) przy przednim (oczywiscie chodzi tylko o nadsterownosc!)
wiec zebym sie nie madrzyl i zdejmowal sile napedu jak sie tylko da! :P
no i w koncu na moim szkicu pogladowym (ktory mq niedlugo wklei :-) macie tez udowodniona wyzszosc klatro na nie klatro - sila napedowa podzielona jest w wypadku obu rysunkow na POL, a wiec jest o polowe mniejsza - krotsza czyli, slabsza znaczy sie....
a wydaje mi sie, ze to co instruktor TVN pokazywal to lekcja jazdy driftem. a mnie uczyli na tym kursie MEGA ostroznego i bezpiecznego jezdzenia. drift do takich nie nalezy... ;) ;)
no to tyle mojego madrowania.

pzdr.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 14:47:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Michu mam nadzieję że w środę bedziesz na spocie i będziesz mógł coś więcej powiedzieć i poopowiadać nam na żywo co i jak.
Po za tym tylko pozazdrościć takiego kursu :)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2005 15:03:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Michu ma świętą rację. Dodanie gazu może dać efekty jeśli faktycznie mieliśmy jeszcze spory margines zapasu. Ból w przednionapędówkach jest właśnie taki że jak zaczyna człowieka znosić (przekroczenie granicy) to "pa pa". A co do hamowania, to na śliskim nie jest to najlepszy pomysł - sam przerabiałem. Fakt że przy niskiej prędkości to było i dzięi temu wyszło tak jak miało wyjść. Przy większych prędkościach z reguły się "leci w nieznane". Nie mniej jednak, oby nikt nie musiał przekonywać się o swoich umiejętnościach w takich sytuacjach.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 09:49:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
wszystkie: http://members.lycos.co.uk/eomaciu/AKP/michu/

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

teraz teoria jazdy:

Obrazek

Obrazek

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 10:20:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
jakubanek napisał(a):
no wlasnie jak jest z tym wyciaganiem z zakretu ostatnio na tvn turbo ogladalem szkole bezpiecznej jazdy i instruktor mowil aby dodac gazu przy poslizgu :/


Bo trzeba bylo uwaznie słucha co mówi, a on tam mówił tej pani co siedziala za kierownica o autach z tylnym napędem bo ona takowy posiada ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 10:21:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Pozazdroscic :)
Ale 350 E troche jednak za duzo...

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2005 09:44:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
Fajna sprawa też bym tak chciał :)

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2005 11:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Super !!!! ja tez tak chce ...
fotki bombowe ,a te niunie..... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: