.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 08:48:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (ALL) Hamowanie silnikiem a zuzycie paliwa
PostNapisane: 13.sie.2007 20:20:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.kwi.2007 19:05:57
Posty: 60
Lokalizacja: polska
Udowodnione jest ze hamowanie silnikiem czyli jazda na wyzszym biegu bez gazu np przy dojezdzaniu do skrzyzowania lub przy zjezdzaniu z gorki bardzo wplywa zmniejszenia zuzycia paliwa Auto wtedy zuzywa mniej paliwa niz przy uzywaniu luzu . W autach wyposazonych w wskazniki tymczasowego zuzycia paliwa widac ze w momencie hamowania silnikeim ,wskaznik pokazuje 0 a w momencie redukcji na luz wskaznik pokazuje juz jakies zuzycie paliwa . Zawsze mowiono ze dotyczy to nowoczesnych silnikow czyli na elektronicznym - wielopunktowym wtrysku . Panowie czy wie ktos moze jak sie ma sprawa to wielopunktowego wtrysku - mechanicznego ???

_________________
B3 1.9E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 20:27:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
W każdym wtrysku zamykany jest dopływ paliwa.
Jedynie w silnikach gaźnikowych (nie wiem czy wszystkich) podczas hamowania paliwo może być dostarczane do silnika.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 21:56:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
W gaźniku 2E2 jest osobny zawór który w dokumentacji nosi nazwę "zawór zamykający przy hamowaniu silnikiem"... czy jakoś tak. Ale gaźnik 2E2 to tzw. ecotronic więc jest już bardziej zaawansowany niż np. 2B.
Tak czy owak zużycie jest mniejsze ;)

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2007 22:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jest wysoce prawdopodobne że w momencie ujęcia gazu w wtrysku mechanicznym paliwo nie jest podawane na wtryski tylko zostaje przepompowane z powrotem do zbiornika paliwa.

Trzeba by było przestudiować działanie wtrysku mechanicznego lub poczekaćna odpowiedź któregoś z kolegów znających temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2007 20:37:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w k-jetach jest stosowany elektro zawór DV (nie mylić z zaworem dv od turbo :) upustowy który otwiera się w momencie gdy przepustnica jest zamknięta, gdy to następuje klapka spiętrzająca zamyka się całkowicie a powietrze leci przez ten własnie zawór od filtra powietrza wprost na przepustnicę, to powoduje praktycznie załkowite zamknięcie dopływu paliwa do wtryskiwaczy mechanicznych.

na przykładzie v8 w automacie gdy puszcze pedał gazu mam 5-5.5L/100 na kompie ale jak przełącze na manual i puszczam gaz to mam zawsze 0. Przy takiej jeździe na manualu sprawdziłem że oszczędza się ok 2L/100km.

P.s jazda w poz. manual niczemu nie skodzi a napewno nie skrzyni ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 08:20:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
ja w swoim czasem se hamuje silnikiem i w tedy widzę na kompie bardzo ładne chwilowe spalanie 0.0 :diabel: ale na jakimkolwiek biegu zejdzie do 1100 obr\min
to zaczyna dawać paliwko i ciągnąć

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 13:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Mauzer napisał(a):
w k-jetach jest stosowany elektro zawór DV (nie mylić z zaworem dv od turbo :) upustowy który otwiera się w momencie gdy przepustnica jest zamknięta, gdy to następuje klapka spiętrzająca zamyka się całkowicie a powietrze leci przez ten własnie zawór od filtra powietrza wprost na przepustnicę, to powoduje praktycznie załkowite zamknięcie dopływu paliwa do wtryskiwaczy mechanicznych.

na przykładzie v8 w automacie gdy puszcze pedał gazu mam 5-5.5L/100 na kompie ale jak przełącze na manual i puszczam gaz to mam zawsze 0. Przy takiej jeździe na manualu sprawdziłem że oszczędza się ok 2L/100km.

P.s jazda w poz. manual niczemu nie skodzi a napewno nie skrzyni ;)

Co to jest manual??? W v8 AUTOMACIE???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2007 20:32:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kup sobie to zobaczysz :jezor:

wczoraj sie urodziłeś rozumiem ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (ALL) Hamowanie silnikiem a zuzycie paliwa
PostNapisane: 21.sie.2007 22:49:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
audifanB3 napisał(a):
Udowodnione jest ze hamowanie silnikiem czyli jazda na wyzszym biegu bez gazu np przy dojezdzaniu do skrzyzowania lub przy zjezdzaniu z gorki bardzo wplywa zmniejszenia zuzycia paliwa Auto wtedy zuzywa mniej paliwa niz przy uzywaniu luzu . W autach wyposazonych w wskazniki tymczasowego zuzycia paliwa widac ze w momencie hamowania silnikeim ,wskaznik pokazuje 0 a w momencie redukcji na luz wskaznik pokazuje juz jakies zuzycie paliwa .


Nie jeżdże w ten sposób, ale mogę udowodnić, że dojeżdżanie na luzie do skrzyżowania pomaga zaoszczędzić paliwo w porównaniu z hamowaniem silnikiem. :!!:
Co z tego, że dojeżdżam do skrzyżowania ze zużyciem "0" hamując silnikiem, skoro taka jazda trwa x km. Lepiej wrzucić luz i toczyć się powiedzmy 5 razy x km ze zużyciem 1-4 l/100 km. Hamowanie silnikiem trwa znacznie krócej a przez pozostały czas auto spala znacznie więcej jadąc normalnie...

Może niepotrzebnie snuję takie wywody i namieszałem strasznie ale chyba wiecie o co mi chodzi?
Podkreślam, że nie jeżdże na codzień w ten sposób, ale próbując pobijć jakikolwiek rekord niskiego zużycia właśnie tak wychodziło mi najmniej.
Wszystko zależy też od warunków jazdy...

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 13:41:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
A jak to jest na gazie I generaji przy wtrysku mechanicznym w AAR? Pali przy hamowaniu slinikiem czy nie pali jak jest zamknieta przepustnia?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2007 20:41:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Na gazie I i II generacji jest podobnie jak z gaznikiem, czyli co zassie, to jego.
Przy hamowaniu silnikiem i podczas jazdy na luzie zawsze cos lyknie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 15:16:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2006 11:10:51
Posty: 27
Lokalizacja: Sosnowiec
Konrado w rzeczy samej masz troche racji, ale nie w przypadku gdy dojezdzasz do swiatel na czerwonym albo do zakretu gdzie musisz istotnie wyhamowac samochod np. do 2 biegu. Co z tego, ze na luzie zajechalbys 5 razy dalej, skoro i tak musisz sie zatrzymac? Puszczajac auto na luzie nie dosc ze spalisz troche paliwa to auto bedzie jechac szybciej niz przy redukcji i bedziesz musial dluzej hamowac hamulcem a to juz znacznie podniesie zuzycie. Przy hamowaniu silnikiem caly czas masz 0, nawet gdy wciskasz pedal hamulca.

Osobna sprawa jest mniejsze zuzycie tarcz i okladzin oraz bezpieczenstwo - przy hamowaniu z redukcjami ABS w 90 % przypadkow nie ma potrzeby ingerecji i ja wlasnie tak jezdze, redukuje, a hamulec wciskam jedynie na dokladke.

_________________
B4 2.0 - ABT ' 92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 16:44:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
pablo_sc napisał(a):
Konrado w rzeczy samej masz troche racji, ale nie w przypadku gdy dojezdzasz do swiatel na czerwonym albo do zakretu gdzie musisz istotnie wyhamowac samochod np. do 2 biegu. Co z tego, ze na luzie zajechalbys 5 razy dalej, skoro i tak musisz sie zatrzymac? Puszczajac auto na luzie nie dosc ze spalisz troche paliwa to auto bedzie jechac szybciej niz przy redukcji i bedziesz musial dluzej hamowac hamulcem a to juz znacznie podniesie zuzycie. Przy hamowaniu silnikiem caly czas masz 0, nawet gdy wciskasz pedal hamulca.

Osobna sprawa jest mniejsze zuzycie tarcz i okladzin oraz bezpieczenstwo - przy hamowaniu z redukcjami ABS w 90 % przypadkow nie ma potrzeby ingerecji i ja wlasnie tak jezdze, redukuje, a hamulec wciskam jedynie na dokladke.

Dokładnie tak ! Tylko dwusuwowi szkodzi hamowanie silnikem więc dlaczego nie wykorzystywać silnika do hamowania samochodu, a toczenie się na luzie z prędkością 50 km\h jest bezsensu i tylko wkurwia innych użytkowników dróg, nie mówiąc już o bezpieczeńtwie :)

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2007 20:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 18:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
pablo_sc napisał(a):
Konrado w rzeczy samej masz troche racji, ale nie w przypadku gdy dojezdzasz do swiatel na czerwonym albo do zakretu gdzie musisz istotnie wyhamowac samochod np. do 2 biegu. Co z tego, ze na luzie zajechalbys 5 razy dalej, skoro i tak musisz sie zatrzymac? Puszczajac auto na luzie nie dosc ze spalisz troche paliwa to auto bedzie jechac szybciej niz przy redukcji i bedziesz musial dluzej hamowac hamulcem a to juz znacznie podniesie zuzycie. Przy hamowaniu silnikiem caly czas masz 0, nawet gdy wciskasz pedal hamulca.

Osobna sprawa jest mniejsze zuzycie tarcz i okladzin oraz bezpieczenstwo - przy hamowaniu z redukcjami ABS w 90 % przypadkow nie ma potrzeby ingerecji i ja wlasnie tak jezdze, redukuje, a hamulec wciskam jedynie na dokladke.


No właśnie o taką sytuację mi chodzi - gdy potrafimy przewidzieć sytuację a dużym wyprzedzeniem. Nie mówię o sytuacji, w której muszę wyhamować, powiedzmy ze stówy do małej prędkości na krótkim odcinku bo to chyba oczywiste, że hamowanie silnikiem jest zdecydowanie bardziej opłacalne.
Ale w sytuacji, w której czas nie gra roli i odległość jest spora (potrafisz to przewidzieć!) ma sens to o czym mówię.
Jakież to większe zużycie tarcz, gdy do jeżdżam do celu praktycznie wogóle nie hamując? Albo hamując od niskiej prędkości?
Poza tym można policzyć sobie ile spali się hamując silnikiem (zużycie "0") a ile jadąc na luzie (zużycie powiedzmy ok 2l/100 km - uśrednione oczywiście) zwalniając od 100 do 0.
Podstawowe wzory fizyczne na drogę w ruchu jednostajnie opóźnionym + kilka proporcji :D

Zresztą tak jak wspomniałem, to tylko teoretyczne rozważania, trudne do zastosowania w praktyce w mieście. W małych wioskach sprawdzają się natomiast idealnie, jeśli ktoś ma czas i chęci takim czymś się bawić (ja nie, ale sprawdziłem to osobiście w praktyce...)

Odnośnie następnej wypowiedzi - hamowanie silnikiem raczej specjalnie nie szkodzi dwusuwowi, jeśli ten ma prawidłowo ustawione wolne obroty :)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: