.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:07:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 22:13:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
To przeczytaj to http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A6 C5 AFB]Nieziemski dym z dwururki.....moje pierwsze logi
PostNapisane: 27.paź.2007 17:35:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Że na to niewpadłem.
Kopniak bolał , ale się opłaciło :D
Przeczytałem od dechy do dechy i postanowiłem zrobić swój pierwszy Log.
Wszystkie logi które zrobiłem są statyczne.

Niedokońca wiem jak je interpretować więc proszę was o sugestie i opinie


Grupa 003
http://img75.imageshack.us/img75/5524/logjf1.jpg

-według mnie wartości LLM są za wysokie, ale może coś niedoczytałem,
bo z opisu meszruma(szacunek) "Diagnostyka TDI" wynikaja dużo mniejsze wartości patrz tu: http://img451.imageshack.us/img451/135/003go3.jpg

Grupa 003>basic settings
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce6 ... e9ced.html

tutaj też różnice chyba powinny być większe jak na przykładzie meszruma
link:http://img402.imageshack.us/img402/4025/003bssz8.jpg

grupa 004>basic settings
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cea ... f7953.html

no i ostatnia
grupa 011>basic settings
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/357 ... 9bb2b.html

Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 20:51:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Widzę że uszło z was życie :jezor: szkoda...bo liczyłem że nasza święta trójca mi pomoże.........przeliczyłem się :/

Piotruś, Carl i Meszrum...........proszę pomóżcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 20:57:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss,

zrobiłeś wycinek logów.
potrzebne są wszystkie statyczne, statyczne BS oraz dynamiczne.


;)

[+]
kąt wtrysku do poprawienia - za późny.
o EGR nic nie powiem, póki nie zobaczę dynamicznych.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 21:38:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
OK...wszystko jasne.Jak zrobie to obwieszcze.
Piszesz że kąt wtrysku za póżny...chodzi Ci że w złym momencie zacząłem logować, czy o ingerencje w rozrząd aby przyśpieszyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 21:54:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
grupa 004 jest zrobiona dobrze, przeczytaj topik Mesza o diagnostyce bedziesz tam miał mechaniczne ustawienie kąta poczatku wtrysku :peace:

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 22:04:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Wydrukowałem wszystko co związane jest z Mesza topikiem o diagnostyce i mechanicznym ustawieniu kąta również (specjalnie kupiłem tusz z którym zwlekałem 2 lata,wydrukowałem około 100 stron A4)
Tylko teraz trzeba znalezc troche czasu, którego nigdy niemam, nawet w niedziele :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 09:09:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Za późny kąt wtrysku, trzeba go zdecydowanie przyspieszyć... Zresztą Wódz Ci już napisał...
Pabloniss, nie każdy spędza całe życie przy kompie, więc takie teksty - liczyłem na Was, ale się przeliczyłem są zdecydowanie nie na miejscu :/
Na przyszłość okaż trochę cierpliwości. ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 19:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Przepraszam..to się więcej niepowtórzy.
Zwracam Wam wszystkim szacunek

Do jakiej optymalnej wartości go przyśpieszyć, czy ta z meszruma topiku może być?

Jakie wartości Wy macie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 20:35:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
pabloniss napisał(a):
Przepraszam..to się więcej niepowtórzy.
Zwracam Wam wszystkim szacunek

Do jakiej optymalnej wartości go przyśpieszyć, czy ta z meszruma topiku może być?

Jakie wartości Wy macie?


Ta w topiku meszruma jest optymalna :)
Obydwaj mamy ustawiony kąt wtrysku na 3,2* ATDC w 004BS na Late przy wysterowaniu nastawnika na 100,2% (max późny), natomiast w 004 statycznym mamy idealne 2* ATDC.

Spróbuj najpierw ustawić w BS na 2* ATDC i obserwuj 004 statyczny

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 21:03:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Teraz już niepamiętam, by musiał raz jeszcze się podpiąć...ale chyba właśnie miałem w 004 statycznym 2* ATDC.

Jest to możliwe?

Zauważyłem że podczas 004bs motor chodził raz ciszej a raz głośniej(early i late) i doszedłem po nitce do kłębka że taki sam motyw mam na przeważnie zimnym motorze przy pierwszym uruchomieniu rano.Czasami odpale i chodzi ciszej niż niejedna benzyna a czasami klekocze jak poczciwy "puchatek"
czy ten objaw jest właśnie spowodowany złym kątem wtrysku?

Aaaaaa..... i zapomiałem o najważniejszym......
czy przy tak zdecydowanie za pożnym kącie, przekłada się to jakoś na osiągi i dynamikę.
Bo wydaje mnie się że był żwawższy przed wymianą rozrządu (30000km temu)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 21:21:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Pabloniss, nie ma co gdybać - kąt początku wtrysku masz nieprawidłowo ustawiony i należy go poprawić.
Należy też wrzucić wszystkie logi i dopiero oczekiwać rzeczowych odpowiedzi.
Wrzuć 004 statyczny, a nie słowa wydaje mi się że mam 2* ATDC
Oczywiście kąt ma jak najbardziej wpływ na osiągi i dynamikę. U Ciebie tak ustawiony kąt, powoduje zapisanie błędu 00550 i być może nawet tryb awaryjny...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 21:21:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
pabloniss napisał(a):
Zauważyłem że podczas 004bs motor chodził raz ciszej a raz głośniej(early i late) i doszedłem po nitce do kłębka że taki sam motyw mam na przeważnie zimnym motorze przy pierwszym uruchomieniu rano.Czasami odpale i chodzi ciszej niż niejedna benzyna a czasami klekocze jak poczciwy "puchatek"
czy ten objaw jest właśnie spowodowany złym kątem wtrysku?

to jest zależne od temp. w zimie będzie Ci chodził jak poczciwy zetor :diabel: im cieplej tym chodzi ciszej wterdy kąt jest bardziej późny :peace:

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 21:33:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
carlnova napisał(a):
Wrzuć 004 statyczny, a nie słowa wydaje mi się że mam 2* ATDC


Jasne..... jutro to zrobię


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 08:49:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pabloniss napisał(a):
Teraz już niepamiętam, by musiał raz jeszcze się podpiąć...ale chyba właśnie miałem w 004 statycznym 2* ATDC.

Jest to możliwe?

Zauważyłem że podczas 004bs motor chodził raz ciszej a raz głośniej(early i late) i doszedłem po nitce do kłębka że taki sam motyw mam na przeważnie zimnym motorze przy pierwszym uruchomieniu rano.Czasami odpale i chodzi ciszej niż niejedna benzyna a czasami klekocze jak poczciwy "puchatek"
czy ten objaw jest właśnie spowodowany złym kątem wtrysku?

Aaaaaa..... i zapomiałem o najważniejszym......
czy przy tak zdecydowanie za pożnym kącie, przekłada się to jakoś na osiągi i dynamikę.
Bo wydaje mnie się że był żwawższy przed wymianą rozrządu (30000km temu)



różnice w akustyce pochodzą stąd, że nastawnik w pompie ustawia się w skrajnych pozycjach [max późno i max wcześnie]. przy ustawieniu wczesnym wychodzi poza zakres zdrowego rozsądku - stąd słychać wtedy rat tata tat ;) .

ustawienie początku wtrysku nie ma samo w sobie wpływu na dynamikę.
nie miałoby nawet, gdyby przestawiono pompę o 1-2 zęby. ECU wraz ze swoją kierowniczką VP44 wysterowują ją podczas przyspieszania zgodnie z mapą.

po regulaci kąta ma być 2*ATDC na Late w 004BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 13:05:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie, a co to za herezje, przyjacielu ? :)
Czy ECU wspólnie z VP44 wysteruje kąt na max wczesny w dynamicznym, jeżeli zakres nastawnika mu na to nie pozwoli, bo będzie np. ustawiony poza granicą tolerancji na max. późny ?
Dokładnie jak w przypadku pablonissa ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 13:35:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

nie wiem, czy dobrze Cię zrozumiałem.
mam na mysli sytuację, gdy jest[np.]:
- 004BS: 1*BTDC @Late
albo
- 004BS: 5*ATDC @Late.

poza ewentualną możliwością pojawienia się 00550 [najczęściej tip] - dynamika jazdy będzie bez zmian.
jeżeli mi nie wierzysz - klucz w dłoń, stoper na kolana i w drogę.
wystarczy na jałowym biegu, w silniku, w którym jest na 004 2ATDC 2BTDC 100%, podnieść obroty do 2000rpm by zobaczyć jak kąt pięknie ustawia się zgodnie z przyrodą.

początek kąta wpływa na rozruch.
jeżeli zapali, to podczas jazdy kąt będzie rósł do 12*.
dynamikę ograniczy jedynie 00550 [i tylko w tipie].

uważam, że wpływ na dynamikę byłby wówczas, gdyby hipotetycznie doprowadzić do kąta, w którym rozruch byłby niemożliwy i jakoś [ :P ] uruchomić silnik.

:517:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 15:06:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Odważę się z Tobą polemizować, Wodzu... :)
Mianowicie nastawnik kąta początku wtrysku nie posiada nieograniczonego zakresu regulacji, według mnie jest to jakieś 16* w skali TDC.
Jego krańcami (widać to np. po wysterowaniu 100,2 % na LATE) są max późny i max wczesny.
Max późny to 4* ATDC (określony przecież przez konstruktorów)
Max wczesny to 10-12* BTDC
Czyli rozumując dalej - jeżeli przesuniesz cały zakres bardziej w stonę ATDC np. 5*, czy 6* ATDC - zakładając, że zakres nie jest nieskończony - zabierzesz to z dynamicznej strony BTDC. ECU wspólnie z VP44 nie będą miały możliwości wysterować tego kąta podczas jazdy według mnie powyżej 9* BTDC, a to już może mieć zdecydowany wpływ na dynamikę, ponieważ bez dyskusji pozostaje fakt, że dynamiczne przyśpieszenie kąta ma wpływ na dynamikę jazdy. To tyle...
Nie twierdzę, że mam rację, ale ja myślę o tym w ten właśnie sposób... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 20:16:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
carlnova napisał(a):
Odważę się z Tobą polemizować, Wodzu... :)
Mianowicie nastawnik kąta początku wtrysku nie posiada nieograniczonego zakresu regulacji, według mnie jest to jakieś 16* w skali TDC.
Jego krańcami (widać to np. po wysterowaniu 100,2 % na LATE) są max późny i max wczesny.
Max późny to 4* ATDC (określony przecież przez konstruktorów)
Max wczesny to 10-12* BTDC


Po waszej dyskusji przybyło mi conajmniej pare milionów szarych komórek :):

W przypadku Wodza ;) topiku jak i też w moim jest max wczesny 14.8..
czy tak ma być?

Po ustawieniu kąta w 004bs ATDC na Late ma być 2* i na statycznym 004 też? Bo u mnie w tej chwili jak już wiecie jest na late 004bs atdc średnio 4.5* a na statycznym 004 wacha się od 1.6 do 2.2, a na dowód że jestem jeszcze sprawny umysłowo ;) wrzucam log 004 stat.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc4 ... 33b6c.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 22:40:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2006 22:52:52
Posty: 333
Lokalizacja: Wa-wa oraz dz-ów
statyczny jest gitarka :), choć wysterowanie powinno być ok. 80% a jest 60% można lekko poprawić.

_________________
SebMis
schwarz Allroad 2.7 BiT
A4 (B5) Avant AKN SilverArrow


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: