.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:56:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 20:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Słuchaj, myśle ze musisz po prostu podłączyć sie pod komputer, być może będą jakieś błędy które pozwolą bliżej zlokalizować usterkę. jakoże jest to silnik beznynowy ja tu za wiele Ci porad niestety nie udziele. ale powodzonka ;)

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2007 21:13:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2007 23:37:53
Posty: 4
Lokalizacja: koronowo
mechanik mi powiedzial ze mam przyjechac jak znow zapali sie ta kontrolka :( to moze komputer wykryje jakis blad :/ bo narazie co bylem u niego to wszystko bylo niby ok
moze ktos wie co to za kontrolka?

_________________
A2 1.4i 2000
A4 1.8 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 08:00:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
:) Witam. Więc mam dwie dobre wiadomości. Odpalanie poranne (dziś -4 rano) na bank sie polepszyło - to sprawa pierwsza.
Druga sprawa, połączyłem sie w końcu z adaptacjami !! :peace: :diabel: :)
To fakt trzeba próbować różnych loginów, u mnie załapał 26261. No i jest tak wartości zapamiętane w kanale 01 to 42768
Wartości zapisane na kanale 05 to 32768
Nic się nie bawiłem i nie testowałem. Teraz tylko zmienic te dawki trzeba będzie i problem zakonczony sukcesem :peace:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 08:59:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Mariojr napisał(a):
:) Witam. Więc mam dwie dobre wiadomości. Odpalanie poranne (dziś -4 rano) na bank sie polepszyło - to sprawa pierwsza.
Druga sprawa, połączyłem sie w końcu z adaptacjami !! :peace: :diabel: :)
To fakt trzeba próbować różnych loginów, u mnie załapał 26261. No i jest tak wartości zapamiętane w kanale 01 to 42768
Wartości zapisane na kanale 05 to 32768
Nic się nie bawiłem i nie testowałem. Teraz tylko zmienic te dawki trzeba będzie i problem zakonczony sukcesem :peace:


No to gratulacje :)
Teraz jeszcze ze szczegółami, jak to zrobiłeś...
Czy łączysz się za każdym razem, czy to był tylko jednorazowy sukces ?

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 09:18:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Słuchaj za kazdym razem juz sie teraz łączy. :peace: Próbowałem i na VAG-u 311, i na 409, z tą róznica ze na tym drugim oczywiscie wartosci zadnych nie zapamietasz (tylko odczyt i test) - z uwagi na to ze wersja shareware. Ale 311 bezproblemowo save podswietlony i mozna zapisywać. Tak wiec mysle ze kazdy sterownik ECU moze mieć jakis inny login, dlatego wydaje mi sie, ze trzeba metodą prób i błędów próbować różnych loginów. Ja sie nie poddałem - i udało sie :) Tylko czekam na podpowiedź jakie watosci wpisać zeby zmienić te dawki..... :):

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 10:37:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mario,


dawkę startową [kanał 05] ustaw na 33267.
ustawiasz ją przy wyłączonym silniku [zapłon włączony].

dawkę z 01 na razie zostawiamy bez zmian [aż zakończymy zabawę z 05].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 10:42:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie skąd masz takie informacje ?
Podziel sie z biednym przyjacielem :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2007 11:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Yes sir :peace: Zaraz ide ustawie, dziekuje :)

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 10:01:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
meszrum napisał(a):
Mario,


dawkę startową [kanał 05] ustaw na 33267.
ustawiasz ją przy wyłączonym silniku [zapłon włączony].

dawkę z 01 na razie zostawiamy bez zmian [aż zakończymy zabawę z 05].


Jest poezja :peace: Auto slicznie odpala za każdym razem, "na dotyk" :)
Jeszcze nigdy nie było tak dobrze ! ;)
Z rana przy -5 rownież jest bajecznie. Jestem naprawde zaskoczony, że zmiana tych kodów w adaptacji dała tak odczuwalny efekt! :D
Pozostała mi jeszcze zmiana opasek na filtrze z ori na nowe i operacja zakończona wielkim sukcesem.
Cieszę sie bardzo że w końcu tak naprawde problem który miałem od roku, został rozwiązany. A to wszystko dzięki WAM i determinacji z jaką do tego wspólnie dążyliśmy.
Szczerze dziękuje wszystkim którzy mi tu pomogli i zawsze pomagają - jeśli nie tu - to też na PW. :) Jestem Waszym dłużnikiem. :d
Tak jak wspomniałem w jednym z moich wczesniejszych postów, nie ma tu na AKP problemów, których nie da sie rozwiązać - myśle, że mój przykład pokazuje, że trzeba wystarczająco kochać swoje auto - a bezinteresowna, profesjonalna, pomoc Kolegów z AKP doprowadzi do pozytywnego rozwiazania. :peace: :d :d

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 10:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grzeczny Mario :D .

teraz, skoro jesteś naszym [moim? ;) ] dłużnikiem, to poproszę o zamieszczenie statycznego 001 na ciepłym silniku [oczywiście świeży, dzisiejszy log].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2007 11:41:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Mariojr napisał(a):
meszrum napisał(a):
Mario,


dawkę startową [kanał 05] ustaw na 33267.
ustawiasz ją przy wyłączonym silniku [zapłon włączony].

dawkę z 01 na razie zostawiamy bez zmian [aż zakończymy zabawę z 05].


Jest poezja :peace: Auto slicznie odpala za każdym razem, "na dotyk" :)
Jeszcze nigdy nie było tak dobrze ! ;)
Z rana przy -5 rownież jest bajecznie. Jestem naprawde zaskoczony, że zmiana tych kodów w adaptacji dała tak odczuwalny efekt! :D
Pozostała mi jeszcze zmiana opasek na filtrze z ori na nowe i operacja zakończona wielkim sukcesem.
Cieszę sie bardzo że w końcu tak naprawde problem który miałem od roku, został rozwiązany. A to wszystko dzięki WAM i determinacji z jaką do tego wspólnie dążyliśmy.
Szczerze dziękuje wszystkim którzy mi tu pomogli i zawsze pomagają - jeśli nie tu - to też na PW. :) Jestem Waszym dłużnikiem. :d
Tak jak wspomniałem w jednym z moich wczesniejszych postów, nie ma tu na AKP problemów, których nie da sie rozwiązać - myśle, że mój przykład pokazuje, że trzeba wystarczająco kochać swoje auto - a bezinteresowna, profesjonalna, pomoc Kolegów z AKP doprowadzi do pozytywnego rozwiazania. :peace: :d :d


zgadzam się z Tobą w 100% :peace: :d

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 09:39:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Bardzo prosze, oto log 01STAT. Temp. robocza.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/743 ... 5ec8e.html

Pozdrawiam :peace:

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 10:04:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Tak czytam ten wątek i się zastanawiam czy u mnie nie przydałaby sie również zmiana tych dawek wtryskowych?? Bo z rana to muszę troszkę pokręcić rozrusznikiem tak ok 2 sec i wtedy łapie tak ospale i wkręca na obroty ok 1050obr/min.
No i później jak się rozgrzeje to oczywiście jest już wszystko ok:)

Mariojr jak zrobiłeś te dawki?/ Mam ten sam silnik co ty.
A moje log stat 001 t0
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4b763.html

jeżeli to pozycja druga mg/R to mam tam 5,6-6,0 a ty masz ciut większą bo 6,9.

czy to o to chodzi??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 10:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Mariojr napisał(a):
Bardzo prosze, oto log 01STAT. Temp. robocza.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/743 ... 5ec8e.html

Pozdrawiam :peace:



Mario,

wartość dawki jest u Ciebie dosyć wysoka. w nomalnych AFB [przed zgonem VP44] jest ona na poziomie 5.3 - 5.6 mg/str.
zasadą jest, że im wartość w 001.2 jest wyższa, tym faktyczna dawka mniejsza.

sugeruję Ci, byś w chwili wolnej zaadaptował kanał 01 w 01Engine [dodając np. 200 - 300 jednostek] i sprawdzając na 001, czy osiągnęłą ona 5.3 - 5.6 mg/str.
silnik pracuje na biegu jałowym, rozgrzany do temp. roboczej.

jaka jest zasadność tej adaptacji? auto będzie bardziej zdecydowanie reagować na dodanie gazu :) .




Teo,

zostaw swoje dawki w spokoju, są OK.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 14:42:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Meszrumie, napisz mi jaka jest zależność pomiędzy tymi cyframi, a realną dawką rozruchową.
Połączyłem się w końcu z adaptacjami silnika loginem 26261
Mam takie same wartości jak Mariojr, ale dawka z 001.02 - 8,2 mg/skok :!!: czyli wedle Twoich wywodów - bardzo niska ;)
Dodam, że auto pali od strzała i zimne i ciepłe... :) więc nie chcę nic grzebać...
Po prostu chcę wiedzieć, jak się ją ustawia. :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 14:53:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Carl,

Twoja dawka jest efektem działań sił nieczystych. zostaw ją w spokoju.
zależność jest nieliniowa - jeżeli w 10>01 zwiększysz wartość liczbową [domyślna to 32768], to w 001.2 wartość liczbowa x.x mg/str obniży się [czyli w efekcie faktyczna ilość gnoju zwiększy się, co da efekt bardziej bezpośredniej reakcji na wciśnięcie prawego gumowca].

o ile mam doświadczenie z serią [cudzą :P ], o tyle szatańskie TDI zostawiam w spokoju... i Tobie też to radzę.

do not fix it if it's not broken

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2007 15:12:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Spoko, Wodzu...
Kruk krukowi oka nie wykole :619: :621: :622:
Podchodzę do tego czysto edukacyjnie.
Można poeksperymentować w sposób opisany przez vossa, spróbować zapisać maksymalną liczbę, przy teście zapisze się wtedy najwyższa możliwa i po prostu obserwować zmiany.
Dawka rozruchowa mnie nie interesuje - raczej obniżenie / podciągnięcie całej mapy kąta wtrysku z kanału 04 lub wydłużenie / skrócenie czasu grzania świec żarowych z kanału 12. :)
Pożyjemy - zobaczymy... :) :):

Loginu 26261 mi nie podałeś, jak szukałem kilka miesięcy temu... :/
Niedobry, Meszrum, niedobry !!! ;) :) :D :): :diabel: :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2007 08:11:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2007 09:51:55
Posty: 113
Lokalizacja: Suwałki
Witam wszystkich po weekendzie.
Więc obserwuje odpalanie dalej, i tak: to co zmieniłem na kanale 5, to ewidentnie wpłyneło na odpalanie na ciepłym silniku - pali na dotyk, idealnie. :d
Jednak te poranne odpalanie chyba pozostało bez zmian, takie mam wrażenie, trzeba będzie zmienić jeszcze coś, lub właśnie tak jak Meszrum mówisz - podnieść w kanale 5 te jednostki o 200, 300 do góry.

_________________
[AFB] A6 C5 2.5TDI, 1999r. 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: