.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 05:58:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 1Z]słaby
PostNapisane: 19.lis.2007 12:05:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Witam,
Wiem że temat był nieraz poruszany na forum, ale szczerze mówiąc nie znalazłem rozwiązania :( Problem polega na tym że autko trochę osłabło i dodatkowo przy prędkości 130 km/h przestaje ciągnąć. Jak mu się na moment odpuści i znowu doda gazu to rozpędza się dalej.
Zaworek N75 wymieniłem. Przy okazji odkryłem że miał przetarte kable. Z tym że mój stary miał na końcu oznaczenie B a ten ma F (nie wiem czy jest jakaś różnica poza mocowaniem). Może powrót na stary by coś zmienił bo stary sprawdzałem na zasilaczu i działa.
Sprawdziłem również zawór upustowy turbiny i rozruszałem go przy pomocy WD-40. Trochę autku pomogło, lepiej się zbiera, ale nadal nie jest to to co powinno być. Nie wiem, może ta puszka ciśnieniowa za ciężko pracuje? U mnie trochę siły trzeba włożyc żeby tym ruszyć. Jak ciężko to wogóle powinno chodzić?
Przepływka sprawna - sprawdzałem. Jak się ją wypnie to praktycznie wogóle nie chce jeździć - ledwo się zbiera.
Czujnik temperatury powietrza dolotowego wymieniłem jakiś miesiąc temu bo tamten był padnięty.
Autko nie kopci, oleju nie bierze. VAG'a nie mam i nie znam nikogo kto by miał. Może macie jakiś pomysł co może dolegać albo możecie polecić jakiś dobry warsztat z Kielc, bo ja tu mieszkam od niedawna i nie orientuję się zupełnie kto może to robić. Z góry dzięki za pomoc.
Aha rocznik audiczki to '94.

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [b4 1Z]słaby
PostNapisane: 19.lis.2007 15:07:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2007 08:42:28
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Żaba napisał(a):
Witam,
...
Zaworek N75 wymieniłem. ...


wymienialem zaworek w renomowanym zakladzie. podczas jazdy testowej, po zmianie zaworka, samochod dalej jezdzil zle. dluzsza chwile zajelo sprawdzanie mozliwych przyczyn, niestety wszystko wygladalo ok ... okazalo sie ze fabrycznie nowy zaworek byl tak samo uszkodzony jak moj stary. Po wymianie na kolejny, tym razem sprawny, auto odzyskalo wigor.
podlaczenie pod vaga moglo by duzo pomoc.

_________________
byl: [80 B4 1.9TDi 1Z AVANT]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 07:24:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Wiem że podpięcie do VAG'a dużo by pomogło tylko nie znam nikogo kto by miał VAG'a :( Może znacie kogoś z Kielc lub okolicy, jakiś warsztat? A poza tym czy nie będzie problemu żeby się połączyć z tym silnikiem? Mechanik który mi go ustawiał zaraz po kupnie miał właśnie z tym problem i z tego co mówił to nie wszystkie funkcje programu mu działały. Tylko że teraz mieszkam prawie 200 km od tamtego mechanika i szukam czegoś na miejscu.

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2007 09:05:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Żaba napisał(a):
Wiem że podpięcie do VAG'a dużo by pomogło tylko nie znam nikogo kto by miał VAG'a :( Może znacie kogoś z Kielc lub okolicy, jakiś warsztat? A poza tym czy nie będzie problemu żeby się połączyć z tym silnikiem? Mechanik który mi go ustawiał zaraz po kupnie miał właśnie z tym problem i z tego co mówił to nie wszystkie funkcje programu mu działały. Tylko że teraz mieszkam prawie 200 km od tamtego mechanika i szukam czegoś na miejscu.


jak masz laptopa to kup sobie podstawowy interfejsc na max232 z portem szeregowym [~koszt 50 zł] i na 90 % bedzie dzialac ... masz rocznik 94 [pewnie juz przeływomierz Pierburga] z ktorym z reguły nie bylo problemów ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2007 08:06:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Laptopa niestety nie mam :( Przepływka faktyczne Pierburg'a (nie wiem co mi wtedy ten mechanik w takim razie mówił że coś mu się nie chciało łączyć). Nic, pozostaje mi szukać jakiegoś dobrego mechanika z VAG'iem. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 07:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Nawiązując do mojego pytania o polecanych mechaników - czy słyszeliście może o takim zakładzie: "Boguś" Zakład Mechaniki Pojazdowej Bogumił Mucharski i Syn w Kielcach na ul. Petyhorskiej 14? Prowadzą tam serwis Boscha. Bardzo bym prosił o opinie na ich temat, bo uważam że nie ma sensu odstawiać do pierwszego z brzegu mechanika tylko do jakiegoś sprawdzonego. Z góry dzięki.

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 21:52:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2007 18:35:14
Posty: 84
Lokalizacja: Biała Podlaska (bliskie okolice)
Ile zapłaciłeś za ten zawór N75? Mam to też padnięte. Dziś mi tak powiedzieli po badaniu na kompie. Sam to wymieniałeś? Używany czy nowy wziąłeś? Dzięki za info. Pozdro.

_________________
A6 Avant 1,9 TDI ('96) - I LIKE IT
Obrazek,Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 07:20:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
jasio66a napisał(a):
Ile zapłaciłeś za ten zawór N75? Mam to też padnięte. Dziś mi tak powiedzieli po badaniu na kompie. Sam to wymieniałeś? Używany czy nowy wziąłeś? Dzięki za info. Pozdro.


Za nowy zaworek dałem jakieś 120 zł i wymieniałem go sam. Z tym ze ja mam B4 z silnikiem 1Z a Ty masz A6 więc nie wiem czy nie ma jakiejś różnicy w cenie.

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2007 09:50:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lut.2005 13:25:15
Posty: 75
Lokalizacja: Kielce - Poznań
Podjedż do mechanika przy rozwidleniu dróg na Wapiennikowej w dole za Skałką. Typowy dizlarz napewno ci coś doradzi . Pozdrawiam :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2007 11:19:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
heniek 01 napisał(a):
Podjedż do mechanika przy rozwidleniu dróg na Wapiennikowej w dole za Skałką. Typowy dizlarz napewno ci coś doradzi . Pozdrawiam :peace:


Dzięki kolego :) Na pewno do niego uderzę. Pozdrawiam :peace:

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 11:02:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Witam ponownie
Zaliczyłem właśnie niedawno wizytę u mechanika - Mucharski na Petryhorskiej w Kielcach. Dobry fachowiec. Posprawdzał na testerze w czasie jazdy i faktycznie turbo przeładowywało. Sprawdził zaworek N75, sprawdził i wyregulował gruszkę sterującą zaworem upustowym i terz ładuje dobrze, ale dalej nie jest to to co powinno być. Kąt wtrysku, dawka - wszystko jest dobrze nie ma żadnych błędów. Z tego co mówi zostają wtryski :( Tak że chyba trzeba się będzie powoli zacząć za jakimiś rozglądać - ale już od AFN'a.
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: