.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 11:53:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 1.9TDI 110 KM AFN Problem z ogrzewanem
PostNapisane: 13.sty.2008 23:11:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 20:42:59
Posty: 17
witam
po przejechaniu paru kiliometrów klimotronik pokazuje 90st, za jakiś czas na blacie tez mam 90st a ciepło ledwo dmucha. Węże do nagrzewnicy są gorące i po odslonieniu otworu odpowietrzajacego nic sie nie dzieje, dopiero jak dodam mocno gazu to sika mi płyn przez dziurkę.Juz nie wiem czy moze mam układ zapowietrzony, czy pompa wody poleciała a może nagrzewnica zamulona? Dodam że termostat gotowałem i otwiera się jak woda zaczynała wrzeć.
Proszę o rade bo zapowiadają jeszcze mroźną zimę.

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9TDI AFN 110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 23:36:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Z tego co piszesz to wynika ze powinienes sprawdzic nagrzewnice, moze byc w niej troche syfu. Ostatnio czytalem o metodzie czyszczenia nagrzewnicy bez koniecznosci jej demontazu (moze o tym juz wiesz), odlaczasz weze i w ich miejsce tymczasowo montujesz rowniez dwa (jeden odplyw) weze o dlugosci ok. 1m kazdy. I na jednym dajesz na poczatek wode pod niewielkim cisnieniem (zeby nie zniszczyc nagrzewnicy), drugi obserwujesz jaka woda wylatuje z nagrzewnicy, i odpowiednio zwiekszasz delikatnie cisnienie. Tak do momentu uzyskania czystej wody wyplywajacej z nagrzewnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 16:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 20:42:59
Posty: 17
Garrett napisał(a):
Z tego co piszesz to wynika ze powinienes sprawdzic nagrzewnice, moze byc w niej troche syfu. Ostatnio czytalem o metodzie czyszczenia nagrzewnicy bez koniecznosci jej demontazu (moze o tym juz wiesz), odlaczasz weze i w ich miejsce tymczasowo montujesz rowniez dwa (jeden odplyw) weze o dlugosci ok. 1m kazdy. I na jednym dajesz na poczatek wode pod niewielkim cisnieniem (zeby nie zniszczyc nagrzewnicy), drugi obserwujesz jaka woda wylatuje z nagrzewnicy, i odpowiednio zwiekszasz delikatnie cisnienie. Tak do momentu uzyskania czystej wody wyplywajacej z nagrzewnicy.

Tak robilem jak piszesz,najpierw zalożylem wąż z ciśnieniem na wlot do nagrzewnicy a potem na wylot, polecialo trochę brudów i jak zaczęla lecieć czysta woda to zmontoawlem wszystko spowrotem. A co z tym czyszczeniem bez demontażu?

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9TDI AFN 110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 19:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
To jest wlasnie to, wlasnie wyczysciles nagrzewnice bez demontazu i co pomoglo?

Jesli chodzi o zawor odpowietrzajacy, jak odkrecisz na wolnych obrotach to bedzie saczyc sie delikatnie woda ,ewentualnie powietrze jesli jest, lub tez woda z powietrzem w zaleznosci czy uklad jest zapowietrzony czy nie.
To tyle z moich doswiadczen :)

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 22:05:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 20:42:59
Posty: 17
Nic nie pomogło dalej mam to samo, a korek na zbiornilu wyrównawczym gdy silnik pracuje na wolnych obrotach ma być oczywiście zakręcony?

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9TDI AFN 110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 00:00:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sprawdź w kanale 1 klimatronika kody błedów. Podejrzewam , że diabeł siedzi w klapie regulującej dozowanie ciepłego powietrza (nie pamiętam dokładnej nazwy).
Może się przycinać, nie otwierać do końca.
Analiza błędów wiele powie.

Wejście w kody:
Trzymasz wciśnięty klawisz recyrkulatora (dolny prawy na panelu klimy) oraz wciskasz górny prawy (strzałka w górę).
Pojawi się napis 1C. (jeśli nie , korzystasz z klawiszy + / - po lewym wyświetlaczem i doprowadzasz do pojawienia się 1C.
Naciskasz poniownie klawisz recyrkulacji i modlisz się aby było .0 (brak błędów)
Jeśli pojawi się inny kod - podaj go tutaj a sądzę , że będziemy mogli więcej pomóc.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2008 19:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 20:42:59
Posty: 17
Byłem przed chwilką w samochodzie, przeżegnałem sie i na panelu na kodzie 1C mam .0 Jak rano przejade ok 1km to słysze jakieś stukniecie tak jakby któraś z klap zamykała się albo otwierała. Może w tym leży przyczyna niedomagania. Pozdrawaiam

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9TDI AFN 110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 00:07:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W takim układzie proponuję jeszcze raz sprawdzić, czy układ nie pobiera powietrza i jeśli nie - czy jest porządnie odpowietrzony.
Sprawdź jeszcze tak banalną rzecz jak jakość filtra przeciwpyłkowego oraz drożność dolotu powietrza . ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 15:31:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 20:42:59
Posty: 17
Sprawdź jeszcze tak banalną rzecz jak jakość filtra przeciwpyłkowego oraz drożność dolotu powietrza . ;)[/quote]
Zimnym to dmucha jak wściekły, filtr wymieniałem w sierpniu.

_________________
AUDI A4 AVANT 1,9TDI AFN 110KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2008 21:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Sprawdż sobie klapę dmuchawy czy zamyka Ci dopływ zimnego powietrza bo w tych autach lubią się zabrudzac silniczki sterujące tą klapą i wtedy nie chodzi. Wsadź głowę pod kokpit od strony pasarzera i klimatronikiem zmieniaj tem na minimum i sluchaj czy warczy silniczek powinno go być słychac jak sie obraca jak nie do zmien temperaturę na max jesli nie slychać jak silniczek sie obraca to może być przyczyna.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: