.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:51:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S6 AEC] po zaplonie nie slychac pompy paliwa, ciezko odpala
PostNapisane: 14.lut.2008 15:01:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
witam
objaw jest taki, ze auto nie pali "na dotyk" tylko trzeba nieco dluzej zakrecic.
poczatkowo obstawialem regulator cisnienia paliwa ale po wymianie jest bez zmian. filtr paliwa rowniez jest nowy.
swiece, kable, kopulki nowe, wiec opcje problemu iskry raczej w tym wykluczam.
po przekreceniu zaplonu absolutnie nie slychac pompy paliwowej.
prawdopodobnie dopiero podczas rozruchu pompa zaczyna sie "rozkrecac".
dodatkowo po dluzszym postoju (np. calonocnym) po odpaleniu auto zanim sie nie nagrzeje dziwnie reaguje na pedal gazu - ja mu w gaz a on... dusi sie, obroty spadaja, potrafi nawet czasem wowczas zgasnac - tak jakby brakowalo wlasnie paliwa. dopiero po pewnym czasie (po kilku minutach) wszystko jest OK, auto zachowuje sie poprawnie w pelnym zakresie obrotow.
co moze byc przyczyna ww zjawiska? padajaca pompa paliwowa? slaba masa?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 15:04:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Pompa Paliwa

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 15:06:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
j@cek napisał(a):
Pompa Paliwa

slabe zasilanie, brudna, zaciera sie?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 15:15:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Nie wiem jak jest u cebie w S6, ale pompa paliwa powinna włączyć się na chwilę jak przekręcisz zapłon i napompowac trochę paliwa, żeby powstało ciśnienie. Może u ciebie coś jest nie tak z przekaźnikiem, ale o tym niech się wypowiedzą ci co grzebali przy S6.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 15:32:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
z pompa paliwa jest roznie. w niektorych modelach zalaczaja sie po pwlaczeniu zaplanu na chwile, w niektorych dopiero podczas krecenia rozrusznikiem. miedzy pompa a listwa powinien byc akumulator cisnienia paliwa i to on ma w sobie troche paliwka pod cisnieniem.

wyjmij przekaznik od pompy paliwa i wsadz go bez obudowy. sprawdz, czy, po wlaczeniu zaplonu przelacza sie na chwilke. jego cewka jest sterowana bezposrednio z ECU. to jz bedziesz wiedzial jak jest w twoim modelu. mozesz sprobowac podpompowac nim przed odpaleniem i sprawdzic czy cos sie zmieni. sprawdz tez jego styki, moze cos slabo styka :)
moim zdaniem, mozesz miec uszkodzony czujnik temperatury silnika i nie dziala ci po prostu "ssanie".

filtr paliwa raczej odpada, bo moglby ci slabnac na wyzszych biegach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 16:02:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
BiLu napisał(a):
j@cek napisał(a):
Pompa Paliwa

slabe zasilanie, brudna, zaciera sie?

Podmień na drugą jesli masz możliwość, w/g mnie jest brudna i zapucha się..
ps. Ja obstawiam pompę

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 17:02:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
objawy ktore masz mialem kiedys w BMW kiedy to ssanie nie dzialalo. sprawdz czujnik temp. silnika.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 17:28:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ten model nie ma "dopompowania" paliwa po zapłonie ;)
a objaw wskazuje na padnięty zaworek zwrotny na pompie :d

1.zrób tak jak kolega Lukasik pisze przed uruchomieniem silnika zmostkuj przekaźnik pompki paliwa (wyciągnij go i połącz ze sobą dwie najwieksze wsówki w gnieździe przekaźnika) na chwile, po czym normalnie musi zagadać na 8 garów od strzała.

2. jak nie pomoże powyższe to pozostaje sprawdzić czujnik temp do ecu biały za głowicą.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 18:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2007 22:26:31
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnów
A ja zapytam innaczej.
Czy przed założeniem gazu miałeś to samo, czy wszystko było ok?

_________________
Było C3 1.9E WH
Jest C3 2.2T MC oś k24 0,7 bar powered by Lukasik
http://gulash.fotosik.pl/albumy/264680.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 18:53:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
przed zalozeniem gazu bylo to samo.
ssanie dziala poprawnie wiec czujnik raczej wykluczam.
Mauzer napisał(a):
objaw wskazuje na padnięty zaworek zwrotny na pompie :d

rozbieralne? naprawialne?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 22:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
BiLu napisał(a):
przed zalozeniem gazu bylo to samo.
ssanie dziala poprawnie wiec czujnik raczej wykluczam.
Mauzer napisał(a):
objaw wskazuje na padnięty zaworek zwrotny na pompie :d

rozbieralne? naprawialne?


wymienialne ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2008 22:51:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Nie ma u nas załączania pompy na chwilę po włączeniu stacyjki. Obstawiam zawór zwrotny bo powinien trzymać i tydzień. Ale powinien po odpaleniu chodzić normalnie a skoro długo się dusi, więc pompa też może się kończyć. Może ona na przykład nie doładowywać ciśnienia na listwie wogóle co tłumaczy kiepski rozruch

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 19:55:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Mauzer napisał(a):
2. jak nie pomoże powyższe to pozostaje sprawdzić czujnik temp do ecu biały za głowicą.

pompa jest OK.
gdzie jest dokladnie ten czujnik?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 19:57:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
za lewą głowicą patrząc od przodu silnika, musisz jechać "na macanta" :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 19:59:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Mauzer napisał(a):
za lewą głowicą patrząc od przodu silnika, musisz jechać "na macanta" :peace:

za co dokladnie odpowiada ten czujnik?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 20:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
odpowiada za podanie sterownikowi aktualnej temperatury cieczy chłodzącej, to poprzez niego ecu wzbogaca mieszanke wydłużając czasy wtrysku oraz zmienia kąt zapłonu w fazie nagrzewania sie silnika czyli generalnie tzw. ssanie ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 21:09:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
BiLu napisał(a):
Mauzer napisał(a):
2. jak nie pomoże powyższe to pozostaje sprawdzić czujnik temp do ecu biały za głowicą.

pompa jest OK.
gdzie jest dokladnie ten czujnik?

Rozumiem, że zmierzyłeś ciśnienie i wydatek pompy.
Jeśli tak to pompa jest w porządku. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to na co czekasz?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 21:58:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
bilu w jednym SSP masz AAN i AEC pora odswiezyc stare papiery ;)

a co do cisnienia i zaworu zwrotnego to nawet jak cisnienie zejdzie do
zera to pompa nabija blyskawicznie (<2s) wiec czemu to mialo by byc to?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 22:09:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
szogun0 napisał(a):
Rozumiem, że zmierzyłeś ciśnienie i wydatek pompy.
Jeśli tak to pompa jest w porządku. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to na co czekasz?

to tez.

maciu napisał(a):
bilu w jednym SSP masz AAN i AEC pora odswiezyc stare papiery ;)

a co do cisnienia i zaworu zwrotnego to nawet jak cisnienie zejdzie do
zera to pompa nabija blyskawicznie (<2s) wiec czemu to mialo by byc to?

wlasnie odgrzebalem SSP 143 i studiuje G62 :peace:
Obrazek

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 22:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie ma co studiować to jest ten sam czujnik co w 2.2 i w polowie aut z
grupy, po prostu go zmień, kosztuje grosze

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: