.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:42:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 B5 2,5TDI BFC] Zasysanie powietrza przez zawór cisniena?
PostNapisane: 17.lut.2008 15:54:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
Witam

Od jakiegoś czasu po uruchomieniu silnika (czasami nalezy odczekac ok 30 sekund) słychać jakby zasysanie powietrza przez zawór (zasysa, przestaje, zasysa, przestaje itd). Słychac w regularnych odstępach czasu, jak dodam troszkę gazu to przyszpiesza zassysanie, jak dodam wiecej to przestaje być słychać to. Jak przejadę kilka km to juz nie słychać tego.


Co to może być? Jak to zdiagnozować?
Mam VAGa wiec moze on mi pomoze? Tylko jak go ustawić aby sprawdził?

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam
AF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 16:28:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Sądzę, że pytasz o dźwięk zaworu EGR na "zimnym" silniku. I albo masz rewelacyjny słuch, albo w dolocie jest nieszczelność potęgująca ten dźwięk na tyle, że stał się słyszalny nawet z pewnej odległości.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 17:17:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Polaczenie turbo sprezarki z metalowa rura cisnieniowa doladowania z prawej strony silnika ? Czyli gumowy waz dlugosci 10 cm , bywa ze peka w dolnej czesci , nie jest to widoczne ale auto traci lekko moc co slyszalnie daje wraze nie uciekajacego powietrza...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 18:15:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
czy nie usuwałeś przypadkiem katalizatora?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 18:44:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
Hej

meszrum napisał(a):
czy nie usuwałeś przypadkiem katalizatora?



Nie, katalizator jest na swoim miejscu.

Jutro przysłucham się dokładnie skąd ten dzwięk dochodzi. Słuchu nie mam rewelacyjnego więc ten dzwięk nie jest "normalny". Słychać go nawet gdy maska jest zamkneta.

Mozecie mi przesłać rysunki gdzie mam posprawdzać (EGR i jego dolot oraz polaczenie turbo sprezarki z metalowa rura cisnieniowa)?


Pozdrawiam
AF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 19:15:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zrób pełną diagnostykę zgodnie z topikiem.
jeżeli to problem z EGR'em, to wyjdzie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 19:18:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndrzejF napisał(a):
Słuchu nie mam rewelacyjnego więc ten dzwięk nie jest "normalny". Słychać go nawet gdy maska jest zamkneta.


W takim razie (opierając się na Twoich relacjach - zrozum, że na odległość to ... :): ) wygląda na to, że rozszczelnił się układ dolotowy (nie zauważyłeś ubytku mocy, dymienia ?). Najczęściej "wypada" gumowy odcinek pomiędzy chłodnicą intercoolera a metalową rurą łączącą kolektory. To stwierdzisz bardzo prosto po podniesieniu maski.

Obrazek

Gorzej, jesli rozwarstwił się odcinek gumowy "skryty" już w okolicach pasa przedniego (w tym przypadku - celem naprawy - będziesz musiał zdemontować zderzak przedni.
Gumowy odcinek pomiędzy sprężarką a rurą metalową o którym wspomina Lotus znajdziesz "za" prawą głowicą (strona pasażera) ale szczerze mówiąc - w tym miejscu dochodzi do rozszczelnienia zdecydowanie rzadziej niż w miejscach, o których wspomniałem poprzednio.

Czego by nie powiedzieć - w tym przypadku nawet niedoskonałe ludzkie ucho będzie bardziej przydatne od VAGa (komputer nie powie Ci w którym miejscu powstała dziura ...), zaś fakt że słyszysz naturalny dźwięk pracującego EGRa w żadnym razie nie sugeruje jego (układu EGR) awarii ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 20:26:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AndrzejF,


pamiętaj jednak, że ludzkie ucho nie odpowie Ci na pytanie, czy nieszczelność jest, czy jej nie ma [w przypadku gdy będzie bardzo nieznaczna] - za to diagnostyka może ją wykazać zarówno w grupie 003dN, 010dN jak i 011dN.

ponadto, w pełni przeprowadzona, wykluczy [bądź nie] niewłaściwe działanie podciśnienia.
to z kolei będziesz mógł zobaczyć w grupach 003BS oraz 011BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 21:08:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
meszrum napisał(a):
AndrzejF,

pamiętaj jednak, że ludzkie ucho nie odpowie Ci na pytanie, czy nieszczelność jest, czy jej nie ma [w przypadku gdy będzie bardzo nieznaczna] - za to diagnostyka może ją wykazać zarówno w grupie 003dN, 010dN jak i 011dN.

ponadto, w pełni przeprowadzona, wykluczy [bądź nie] niewłaściwe działanie podciśnienia.
to z kolei będziesz mógł zobaczyć w grupach 003BS oraz 011BS.


Możesz mi podać jakieś linki z informacjami jak mam przeprowadzić tą diagnostykę?
Bo mam vaga ale dopiero raczkuję z nim.

Proszę o informacje jak przeprowadzić diagnostykę ww. grup.

Pozdrawiam
AF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 22:08:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AndrzejF napisał(a):
meszrum napisał(a):
AndrzejF,

pamiętaj jednak, że ludzkie ucho nie odpowie Ci na pytanie, czy nieszczelność jest, czy jej nie ma [w przypadku gdy będzie bardzo nieznaczna] - za to diagnostyka może ją wykazać zarówno w grupie 003dN, 010dN jak i 011dN.

ponadto, w pełni przeprowadzona, wykluczy [bądź nie] niewłaściwe działanie podciśnienia.
to z kolei będziesz mógł zobaczyć w grupach 003BS oraz 011BS.


Możesz mi podać jakieś linki z informacjami jak mam przeprowadzić tą diagnostykę?
Bo mam vaga ale dopiero raczkuję z nim.

Proszę o informacje jak przeprowadzić diagnostykę ww. grup.

Pozdrawiam
AF



http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 22:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
meszrum napisał(a):
AndrzejF napisał(a):
meszrum napisał(a):
AndrzejF,

pamiętaj jednak, że ludzkie ucho nie odpowie Ci na pytanie, czy nieszczelność jest, czy jej nie ma [w przypadku gdy będzie bardzo nieznaczna] - za to diagnostyka może ją wykazać zarówno w grupie 003dN, 010dN jak i 011dN.

ponadto, w pełni przeprowadzona, wykluczy [bądź nie] niewłaściwe działanie podciśnienia.
to z kolei będziesz mógł zobaczyć w grupach 003BS oraz 011BS.


Możesz mi podać jakieś linki z informacjami jak mam przeprowadzić tą diagnostykę?
Bo mam vaga ale dopiero raczkuję z nim.

Proszę o informacje jak przeprowadzić diagnostykę ww. grup.

Pozdrawiam
AF



http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752



Dziękuję, zabieram się jutro za studiowanie tego.
Jak już zrobię diagnozę to pokarze logi.

Pozdrawiam
AF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2008 23:37:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndrzejF napisał(a):
Jak już zrobię diagnozę to pokarze logi.


... które będą zupełnie bezwartościowe, jeżeli wcześniej nie usuniesz dziury w dolocie ... .

Postowana przez Ciebie nieszczelność nie jest nieznaczna, skoro słychać ją nawet przy zamkniętej masce silnika, przez co trud logowania przed naprawą mechaniczną okaże się tylko sztuką dla sztuki ... i oddali moment, w którym dowiesz się o swoim silniku czegokolwiek więcej niż to, że w dolocie jest dziura ... .

W ten sposób zamka się kolejne błędne koło, niepotrzebnie wyprodukowane kilobajty, a obraz nader prostej sytuacji zamazuje się do postaci nieczytelnej ... :/ .

"Gratuluję" meszrum - dzieło zniszczenia to coś, co wychodzi Ci najlepiej z wszystkiego ... . Po mnie to spływa ale żałosne i godne napiętnowania jest jednak to, że do swoich manipulacji wykorzystujesz niewiedzę początkujących użytkowników :/ . Powiem to co zawsze - ohyda ... :/ .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 22:35:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Resztę postów tego wybietnie offtopikowego wątku przeniosłem do HP - pod nową nazwą ;-) Prosze tutaj nie robić OT.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 11:09:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
Hej

Piotruś napisał(a):
AndrzejF napisał(a):
Słuchu nie mam rewelacyjnego więc ten dzwięk nie jest "normalny". Słychać go nawet gdy maska jest zamkneta.


W takim razie (opierając się na Twoich relacjach - zrozum, że na odległość to ... :): ) wygląda na to, że rozszczelnił się układ dolotowy (nie zauważyłeś ubytku mocy, dymienia ?). Najczęściej "wypada" gumowy odcinek pomiędzy chłodnicą intercoolera a metalową rurą łączącą kolektory. To stwierdzisz bardzo prosto po podniesieniu maski.

Obrazek

Gorzej, jesli rozwarstwił się odcinek gumowy "skryty" już w okolicach pasa przedniego (w tym przypadku - celem naprawy - będziesz musiał zdemontować zderzak przedni.
Gumowy odcinek pomiędzy sprężarką a rurą metalową o którym wspomina Lotus znajdziesz "za" prawą głowicą (strona pasażera) ale szczerze mówiąc - w tym miejscu dochodzi do rozszczelnienia zdecydowanie rzadziej niż w miejscach, o których wspomniałem poprzednio.

Czego by nie powiedzieć - w tym przypadku nawet niedoskonałe ludzkie ucho będzie bardziej przydatne od VAGa (komputer nie powie Ci w którym miejscu powstała dziura ...), zaś fakt że słyszysz naturalny dźwięk pracującego EGRa w żadnym razie nie sugeruje jego (układu EGR) awarii ... .


Sprawdzałem i rura gumowa po prawej stronie jest założona poprawnie. Szarpałem ją i trzyma się dobrze. Na słuch raczej to nie odniej, bardziej słychać z lewej strony silnika.
Jeszcze jedno wazne, po uruchomieniu zimnego silnika nie słychać, po ok 30 sekundach zaczyna byc słychac. Jak silnik sie rozgrzeje to tez NIE słychac - chyba ze ja juz kiepsko słysze.

Jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 11:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AndrzejF napisał(a):
(...)
Jakieś pomysły?


diagnostyka. niemalże każdy AKPowicz zaczyna od niej.
...choćby niczego nie wykazała w przedmiocie dziwnych odgłosów, to będziesz wiedzieć sporo nt. swojego silnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 12:07:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
Hej

meszrum napisał(a):
AndrzejF,

pamiętaj jednak, że ludzkie ucho nie odpowie Ci na pytanie, czy nieszczelność jest, czy jej nie ma [w przypadku gdy będzie bardzo nieznaczna] - za to diagnostyka może ją wykazać zarówno w grupie 003dN, 010dN jak i 011dN.

ponadto, w pełni przeprowadzona, wykluczy [bądź nie] niewłaściwe działanie podciśnienia.
to z kolei będziesz mógł zobaczyć w grupach 003BS oraz 011BS.


Co oznaczaja dN i BS?
Bo robiłem logi statyczne Basic Setup grupy 003 i 011.
Wyniki ponizej
003
Obrazek
011
Obrazek

Logi normalne
003
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

Te ww. 003, 010 i 011 to normalne statyczne logi.
Jak znjade autobane i kolege zrobie dynamiczne.

Prosze o analize czy juz cos z tego widac i czy ew. inne logi zrobic.

Pozdrawiam
AndrzejF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 12:10:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na początek zrób przynajmniej komplet statycznych.
wg topiku o diagnostyce.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 12:14:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
AndrzejF napisał(a):
Jakieś pomysły?


Tak. Jeżeli "to coś" o czym mówisz jest na pewno przedmuchem powietrza, to diagnostyka laptopikowa nic Ci nie pomoże. Z prawej (strona pasażera) strony silnika prawdopodobna nieszczelność może występować na łączeniu rury od filtra powietrza do turbo, lub "bezpośrednio poniżej" - dokładnie w tym miejscu, o którym wspominał Kolega Lotus. Niby wszystko "na wierzchu" ale dostęp trochę trudny. Sprawdzisz "tak samo" jak sprawdzałeś odcinek z lewej strony.
Teoretycznie może to być jeszcze nieszczelność na łączeniach odcinka gumowego pomiędzy silnikiem a chłodnicą coolera, ale to byłoby raczej bardziej słyszalne "od przodu" niż z boku.
Dobrą wskazówką jest porada Baskeciora (obecność śladów oleju w miejscu przedmuchu), jednak w V6 "to wszystko" jest mocno "upakowane" i dużo trudniejsze w zlokalizowaniu niż w jednostkach R4.
Zaopatrzony w latarkę lub inne źródło światła poświeć sobie w dolne partie komory silnikowej (z obu stron). Dłuższa eksploatacja nwet z lekko rozszczelnionym dolotem powoduje "rozlanie się" oleju na znacznych powierzchniach silnika.
Bardzo pomocne byłoby skorzystanie z kanału/podnośnika i demontaż dolnej "plastikowej" osłony.

Z przedstawionych logów nic nie wynika, 011 są prawie idealne, 003 są wzorcowe.
Szczerze mówiąc - albo nieszczelność jest minimalna, albo rozmawiamy o jakimkolwiek innym problemie (bądź braku problemu ;) ).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 12:42:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
Hej

Piotruś napisał(a):
AndrzejF napisał(a):
Jakieś pomysły?


Tak. Jeżeli "to coś" o czym mówisz jest na pewno przedmuchem powietrza, to diagnostyka laptopikowa nic Ci nie pomoże. Z prawej (strona pasażera) strony silnika prawdopodobna nieszczelność może występować na łączeniu rury od filtra powietrza do turbo, lub "bezpośrednio poniżej" - dokładnie w tym miejscu, o którym wspominał Kolega Lotus. Niby wszystko "na wierzchu" ale dostęp trochę trudny. Sprawdzisz "tak samo" jak sprawdzałeś odcinek z lewej strony.
Teoretycznie może to być jeszcze nieszczelność na łączeniach odcinka gumowego pomiędzy silnikiem a chłodnicą coolera, ale to byłoby raczej bardziej słyszalne "od przodu" niż z boku.
Dobrą wskazówką jest porada Baskeciora (obecność śladów oleju w miejscu przedmuchu), jednak w V6 "to wszystko" jest mocno "upakowane" i dużo trudniejsze w zlokalizowaniu niż w jednostkach R4.
Zaopatrzony w latarkę lub inne źródło światła poświeć sobie w dolne partie komory silnikowej (z obu stron). Dłuższa eksploatacja nwet z lekko rozszczelnionym dolotem powoduje "rozlanie się" oleju na znacznych powierzchniach silnika.
Bardzo pomocne byłoby skorzystanie z kanału/podnośnika i demontaż dolnej "plastikowej" osłony.

Z przedstawionych logów nic nie wynika, 011 są prawie idealne, 003 są wzorcowe.
Szczerze mówiąc - albo nieszczelność jest minimalna, albo rozmawiamy o jakimkolwiek innym problemie (bądź braku problemu ;) ).


Po czym poznac ze logi są dobre, wzorcowe? Jak to odczytac?
Umowie sie z kolega, on ma kanał i moze cos uda sie zobaczyc. Tak sobie teraz kojarze ze 2 miesiace temu wymienialismy rolki i paski od klimy i alternatora - nie rozrząd. Byc moze to ma cos wspolnego?

Dam znac o ogledzinach wizualnych.

Dziekuję za pomoc.
AndrzejF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 12:45:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2006 09:22:12
Posty: 86
meszrum napisał(a):
na początek zrób przynajmniej komplet statycznych.
wg topiku o diagnostyce.


Dynamiczne ktore zrobić? Bo za godzinke wybieram sie ze szwgrem na tersty dynamiczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: