.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 17:57:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9TDI 1Z]koło dwumasowe
PostNapisane: 18.lut.2008 16:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2008 12:57:13
Posty: 18
Lokalizacja: rzeszów
witam
prosze o pomoc czy w moim audi jest loło dwómasowe na tabliczce znamionowej i nalepce pisze że motor typ 1Z bez innych znaków a mechanik muwi że mam do wymiany dwómasówke a podobno przy tym typie nie ma tego koła

_________________
audi a4 1.9tdi 66kw 1995 sedan było jest
a4 2,8 quattro 128kw AAH 1995 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 19:15:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W 1Z `cie nie ma koła dwumasowego.
Dopiero jego młodszy brat - AFN otrzymał takowe ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 22:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2008 12:57:13
Posty: 18
Lokalizacja: rzeszów
Dzięki Baskecior za informacje to pewnie mechanik próbuje mnie wyrzeźbić jest to moje 1 audi i na obrotach od 1700 do 2000 przenoszą mi sie wibracje z silnika powiedziałem to jemu on stwierdził że dwómasowe jest padnięte jeżeli ktoś może podpowiedzieć co to może być będę bardzo wdzięczny

_________________
audi a4 1.9tdi 66kw 1995 sedan było jest
a4 2,8 quattro 128kw AAH 1995 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2008 22:30:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Może poduszki silnika albo złączka elastyczna na tłumiku...

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 00:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Hajder mam do Ciebie prosbe , opisz dokladnie jak wyklada to co dzieje sie z Twoim autem.

Czy chodzi o to ze podczas jazdy gdy jedziesz z predkoscia np. 80 km /h auto zaczyna szarpac i dzieje sie tak gdy auto jest na granicy ciagu ? To znaczy szarpie kiedy jedziesz na 4 czy 5 biegu lekko dotykajc gaz ?

To wazne pytania , poniewaz tylko tak mozemy dojsc do tego co jest przyczyna tego problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 20:56:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2008 12:57:13
Posty: 18
Lokalizacja: rzeszów
Dzięki lotus za zainteresowanie a więc jadac na 4 lub 5 przy prędkości obrotowej 1700 dodajac gazu przyśpiesza płynnie bez szarpania tylko zaczynają sie przenosić drgania od silnika po 2000 drgania ustają w tym zakresie obrotów dochodzi z komory silnika złabo słyszalny dzwięk jakby jakas śruba była odkręcona a drgania są na tyle duże że gdy położyłem żarówki do oświetlenia rejestracji przed lewarkiem biegów to zaczynały dzwonić przy tych obrotach miałem wcześniej golfa2 ale nigdy takich drgań mie było ogulnie to wydaje mi się że silnik chodzi dobrze mam go pół roku zrobiłem 25000 km odkąd go kupiłem tak jest wymieniam olej co 10000 od wymiany do wymiany weźmie 0.4 litra na autostradzie rozpędziłem go do ponad 190 tak że silnik chyba nie jest zużyty a mechanik chce naprawiać wymieniając wszystko na nowe aż znajdzie awarie

_________________
audi a4 1.9tdi 66kw 1995 sedan było jest
a4 2,8 quattro 128kw AAH 1995 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 21:00:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Na moje kaprawe oko albo silnikowi brakuje paliwa, albo ma uszkodzone poduchy skrzyni/silnika.
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 21:36:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:34:30
Posty: 434
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Lotus napisał(a):
Hajder mam do Ciebie prosbe , opisz dokladnie jak wyklada to co dzieje sie z Twoim autem.

Czy chodzi o to ze podczas jazdy gdy jedziesz z predkoscia np. 80 km /h auto zaczyna szarpac i dzieje sie tak gdy auto jest na granicy ciagu ? To znaczy szarpie kiedy jedziesz na 4 czy 5 biegu lekko dotykajc gaz ?

To wazne pytania , poniewaz tylko tak mozemy dojsc do tego co jest przyczyna tego problemu.




Hej podlacze sie pod temat bo mam takie objawy jak opisal kolega Lotus w audiku ojca 1Z z 94r

_________________
Audi Coupe 2.3NG R.I.P.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 22:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To co opisalem dotyczy glownie a moze nawet jedynie silnikow 1Z. Nie chce opisywac problemu jeszcze raz wiec skoncentryje sie na przyczynach. Szapanie silnikiem 1Z najczesciej jest powodem nieprawidlowej pracy nastawnika dawki pompy wtryskowej. Chodzi o to ze nastawnik to precyzyjna czesc pompy ktora musi dzialac dokladnie , po sporej ilosci przejechanych kilometrow zuzywa sie w nastepstwie czego mowiac najprosciej blednie dawkuje paliwo.

Mozna to sprawdzic na dwa sposoby pierwszy najprostrzy to ulubione urzadzenie forumowiczow czyli VAG i LOGI. :) Nastawnik pracuje w pewnym zakresie napiec przy czym w skrajnych polozeniach wartosc musi byc powtarzalna. Najczesciej wskazania sa bledne i za kazdym razem otrzymujemy inny pomiar.

Drugim sposobem jest specialny tester ktorego zadaniem jest wysterownie nastawnika za pomoca napiecia regulowaneg ptencjometrem. Na wyswetlaczu pojawiaja sie wartosci ktore musza byc powtarzalne. W przeciwnym razie gdy jest usterka za kazdym razem w skrajnym polozeniu pojawia sie inna wartosc. Lub tez w trakcie przesuwu wartosci okazuje sie nielogiczne.

Nastawnik to cos co mozna wymienic ale oryginalne kosztuje od 2500 do 4000 zl zalenie od typu pompy. Nie musze mowic ze ta opcja odpada :)
Czytalem na Allegro ze ktos to regeneruje , ale ze moj stosunek do regenerownych rzeczy jest taki jaki jest nie wnikalem bo nie mam czasu ani chceci na reklamacje czy podwojna prace.

Osobiscie sugeruje poszukac nowszje pompy , takej samej ktora wystepuje NP. w B4 i A4 jednoczesnie czy w innym modelu... I tu trzeba sie kierowac numerem katalogowym jak i zmiana numerow ...

Gdyby komus przyslzo do glowy odjrecic nastawnik od pompy informuje ze jest regulowalny we wszystkie swiata strony :) Dobrze wyregulowac mozna go na stole probierczym wraz z dodatkowm osprzetem. Jako ciekawostke powiem ze sprzet do regulacji wraz ze stolem moze kosztowac i 500 000 zl
Ale to jako ciekawsotka . Nie odkrecac wiec nastawnikow bez sensu... Jesli juz tak sie zdazylo i jakis spec odkecil nastawnik chocby dla uszczelninia pompy mozna sie pomeczyc ale nigdy nie bedzie tak jak to wymyslil Bosch ..

Pamietajcie prosze ze moje podpowiedzi maja sluzyc pomoca ale nie sa ostateczna diagnoza auta ktorego nawet nie widzialem..... Zycze udanej naprawy i radze przycisnąc rzemieslnika mechanika do opowiedzialnosci. Jesli ktos mowi ze szarpie przez poduszki silnika to niech je kupi i pokaze ze jest dobrze... Jesli mowi ze sprzeglo niech zamontuje nowe i pokaze ze nie szarpie, Od was kochani zalezy jak dlugo bedziecie naciagani na niewiedze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 22:12:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotusie ...
Powyższe objawy u kolegi nie świadczą póki co w 100% o awarii nastawnika.
Czy wziąłeś pod uwagę zanieczyszczone filtry paliwa i powietrza, wreszcie złą jakość paliwa i syf na dnie baku ?
Gdyby jednak okazało się iż niedomaga nastawnik, czy słyszałeś o tak banalnej czynności jak czyszczenie nastawnika w 1Z`ku ? Wielu kolegów na tym forum doświadczyło tego na własnej skórze - z powodzeniem.
Czy wiesz, że nastawnik można wyregulować bez pomocy stołu za pół dużej bańki ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 22:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2008 12:57:13
Posty: 18
Lokalizacja: rzeszów
u mnie sa w tym zakresie drgania nie ma żadnego szarpania a filtry wynieniałem jakieś 20000 paliwo tankuje verve lub bp nie mam żadnych problemów powyąej 2000 obrotów silnik chodzi ładnie nie brakuje mu mocy mam jedno pytanie lotus czy to można ustawić i czy przy tej awari dobrze zimny silnik odpala bo mi zdażyło się odpalać przy temperaturze poniżej 10 mrozu bez podgrzania świec bo mi sie śpieszyło i odpalił bez problemu

_________________
audi a4 1.9tdi 66kw 1995 sedan było jest
a4 2,8 quattro 128kw AAH 1995 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 23:18:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Powiem mniej wiecej o co chodzi ... Kiedys radia , telewizory mialy potencjometry , pisze kiedys bo dzis to juz malo spotkane. Taki potencjometr po jakims czasie przy rozglaszaniu prowadzil do trzaskow w glosniku...

Na takiej samej zasadzie dziala nsatwanik... Potencjometr ktory sie tam znajdueje pracuje w zakresie o 1 do 100 % przyjmijmy. Autami jadac w trase jedziemy np. 100 km/h czyli potencjometr znajduje sie w zakresie od powiedzmy 60 do 70 % i w tym zakresie najbardziej sie wyciera. Dlatego tez przy podobny predkosciach szarpie... Nie ma wiec taki nastawnik wplywu na uruchowmienie silnika a juz napewno nie przy takiej awatji jak szarpanie.

Wytlumaczylem to bardzo bardzo upraszczajac zeby nie zagmatwac tego tematu i zeby dla wszytskich bylo to klarowne...

Jeden z moich kolegow pisal rozne rzeczy na temat czyszczenia przestawiania , ustawiania.... Ale on nie chce zrozumiec waznej rzeczy..
Ja reprezentuje firme ktora swiadczy skuteczne uslugu wiec nie moge sobie pozwolic na wpadki typu wyczysczone ale nic nie dalo :( Tak naprawde tego typu naprawy sa nieskuteczne i przynosza strate czasu..

Jesli ktos ma czas , chceci i zbyt duzo pieniedzy moze prowadzic eksperymenty..


Pisal tez o zbiornikach czyszczeniu , jakosci paliwa ale to w takim przypadku nie ma znaczenia gdyz w przyapdku awarji nastawnika chodzi o przeplyw pradu i opornosc.


Ten ktory oczekuje sprawnego auta dokladnie zna zasady i nie tzreba mu tlumaczyc ze tanio kosztuje sporo wiecej..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2008 23:39:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Lotus napisał(a):
Tak naprawde tego typu naprawy sa nieskuteczne i przynosza strate czasu..


generalizujesz - w 1Z jest zawsze skuteczne jeśli już o nastawniku mowa ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 08:07:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Mauzer napisał(a):
Lotus napisał(a):
Gdyby komus przyslzo do glowy odjrecic nastawnik od pompy informuje ze jest regulowalny we wszystkie swiata strony Dobrze wyregulowac mozna go na stole probierczym wraz z dodatkowm osprzetem. Jako ciekawostke powiem ze sprzet do regulacji wraz ze stolem moze kosztowac i 500 000 zl
Ale to jako ciekawsotka . Nie odkrecac wiec nastawnikow bez sensu... Jesli juz tak sie zdazylo i jakis spec odkecil nastawnik chocby dla uszczelninia pompy mozna sie pomeczyc ale nigdy nie bedzie tak jak to wymyslil Bosch ..


A mi sie wydaje że ragulacja za pomocą vagcoma i spisanego wcześniej przed rozbiórką napięcia daje równie dobre rezultaty. A w czujniku RSW nic sie nie ma prawa wytrzeć.
Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 09:03:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):

Jeden z moich kolegow pisal rozne rzeczy na temat czyszczenia przestawiania , ustawiania.... Ale on nie chce zrozumiec waznej rzeczy..
Ja reprezentuje firme ktora swiadczy skuteczne uslugu wiec nie moge sobie pozwolic na wpadki typu wyczysczone ale nic nie dalo :( Tak naprawde tego typu naprawy sa nieskuteczne i przynosza strate czasu..

Jesli ktos ma czas , chceci i zbyt duzo pieniedzy moze prowadzic eksperymenty..


Pisal tez o zbiornikach czyszczeniu , jakosci paliwa ale to w takim przypadku nie ma znaczenia gdyz w przyapdku awarji nastawnika chodzi o przeplyw pradu i opornosc.



Po pierwsze czyszczenie nastawników z racji ich topornej i wytrzymałej konstrukcji w 90% przypadków kończy się sukcesem.
Po drugie - zgadzam się z Tobą, że po akcji czyszczenia pacjent może wrócić - po kolejnych 200 kkm - ponownie na czyszczenie nastawnika.
Po trzecie - niestety po raz kolejny twierdzę, że jesteś zamknięty na wiedzę z otoczenia.
Poszperaj w archiwum wpisując hasło nastawnik+1Z.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 09:11:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
naprawa/czyszczenie nastawnika :

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... =nastawnik

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 09:52:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
To i ja sie doloze z zaprzyjaznionego forum

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=11623

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 20:01:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2008 12:57:13
Posty: 18
Lokalizacja: rzeszów
dzięki za podpowiedź że można wyczyścić nastawnik musze tylko znaleść dobrego mechanika aby to zrobił sam wole się za to nie brać pytałem o drgania bo chcę założyć chipa ale wcześniej doprowadzić silnik do porządku a tu mechanicy chcą mi wymienić wszystko do niektórych przyjechać nowym też by cos wymienili najleprze w tym jest to że prawie zamówiłem dwómasówke do silnika 1Z w sklepie motoryzacyjnym szik w rzeszowie ale nie mieli na miejscu i chciałem znaleść coś tańszego niż u nich za 1500 zł

_________________
audi a4 1.9tdi 66kw 1995 sedan było jest
a4 2,8 quattro 128kw AAH 1995 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 19:14:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2007 08:42:28
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
w audi 80 b4 od 94' byla montowana pompa z nastawnikiem indukcyjnym i ten jak najbardziej da sie wyczyscic, co widzialem na wlasne oczy ;) W odroznieniu od wczesniejszych pomp z nastawnikiem potencjometrycznym w nastawniku indukcyjnym nie ma potencjometra, ktory sie wyciera ;)

w twoim A4 zapewne jest indukcyjny ale tu juz niech wypowiedza sie fachowcy ...


pzdr
jas

_________________
byl: [80 B4 1.9TDi 1Z AVANT]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: