.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 18:33:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI V6 quattro] szum w kole / kołach - co to moze być
PostNapisane: 29.lut.2008 13:41:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Otóż było tak. Od zakupu auta cos szumiało w kole / kolach. poglos w aucie był taki, ze po stronie kierowcy było slychac ten szum jakby w okolicy lusterka wstecznego :): pomijajac ten fakt, szum sie nasilił z czasem. Mechanik przejechał się i stwierdził że to lozysko prawego koła - szum nasilał się przy ostrym skrecie w lewo (nie było to wycie ani buczenie tylko taki szum jakby toczacego się koła zamnietego w jakimś pudle rezonansowym, jakby szum w toalecie jedacego pociagu - :D - moze trochę przesadzilem, ale nie wiem jak to opisać - ogólni ekibel na kółkach :peace: - piatek wiec mozna pożartować). teraz powaznie, łożysko wymieniłem jest znaczna poprawa (szczególnie zrobiło się wreszcie ciszej po stronie pasazera) ale szum całkowicie nie ustąpił. Co ciekawe - zwróćcie na to uwagę :!!: , jadac np z predkoscia 50-100km/h kiedy hamuje szum cichnie :| , puszczam hamulec - szum lekko wzrasta. Dodatkowo jadac np. po tarce (zebranym asfalcie) jadąc lewym kołem po niej tak jakby ciszej szurało niż jadac prawym. Co to może byc za cholerstwo. Czy może mi ktoś powiedzieć czy może to być zwiazane z jakims brakiem wytłumienia wyciszenia nadkola, kabiny? jest cos takiego, że gdzieś ten szum przedostaje sie do środka? Przy wymianie łozyska zwrócilem uwage jeszcze na jedna rzecz - płaszczyzna oslony metalowej tarczy hamulca jest bliżej (po całym obwodzie) tej tarczy po prawej stronie niż w lewym kole? Moze to powoduje ten szum - jakis dodatkowy rezonans?

Prosze o sugestie. może spotkaliscie się z czymś takim? może na cos zwrócic jeszce uwagę.

Moze to problem ze zbieznością, ale nic nie sciaga, ładnie się prowadzi, nic nie stuka.

Szum o którym pisze był tez na letnich kołach (inne felgi + opony letnie) wiec wykluczam tą przyczynę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 11:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Szum to mocno wzgledne pojecie wiec ciezko jednoznacznie ocenic jego przycyzny gdy tego sie nie slyszy. Z trakcji pojawiaja sie rozne dziweki ktoe moga pochodzi z opon zimowych ktore sa zawsze glosne, moga pochodzi z opn letnih ktore bywaja uszkodzone wiec "wyja". Lozysko moze halasowac ale to latwo sprawdzic gdyz jadac prosta droga mozna ocenic zmiane tonacji dzwieku przy wykonywaniu lekkich skretow w lewo lub w prawo. I w koncu rzeczywscie moze byc tak ze tarcza kotwicnza czyli metalowa oslona tarczy hamulcowej jest zbyt blisko wiec moze obcierac. To ostatnie jest jednak najbardziej banalne bo wystarczy lekko odusnac ja od tarczy odginajac do srodka auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 21:57:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja zacząłbym od spraw najprostszych, czyli od pytania (oceny) czy ktokolwiek kiedykolwiek czyścił i smarował układ hamulcowy, weryfikował tulejki, stulejki, gumki i prowadnice, etc. ... .
Moje hipotetyczne wnioski /szklana kula/ są tak dalekie, że poprawa sytuacji po wymianie łożyska może okazać się tylko chwilowym złudzeniem - spowodowanym nieco innym ułożeniem zacisku hamulcowego po naprawie.
Kto wie, czy ulgi nie przyniosłoby lekkie sfazowanie skrajnych powierzchni okładzin hamulcowych ... .

Oprócz tego jest całkiem realna hipoteza Lotusa, że huczenie opon może występowac na obydwu rodzajach ogumienia ... .

No ale o czym my tu gadamy, skoro nikt oprócz Krisoo nie słyszał omawianego dźwięku ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 22:15:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
W sumie nie bralem pod uwage okladzin hamulcowych bo takie dziewki zanikaja podczas hamowania , mysle wiec ze to nasunelo by sie samo uzytkownikowi. Ale mimo to spostrzezenie tak samo prawdpodobne jak i pozostale.


Ciekawe co wymysli autor tematu po tych postach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 22:36:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Moim zdaniem, jeśli wystąpi jeden lub kilka warunków krytycznych (układu hamulcowego oczywiście) - tym bardziej w samochodzie z przebiegiem 200 tkm - to naciśnięcie pedału hamulca wcale a wcale nie musi skutkować wyciszeniem (domniemywanych przeze mnie) odgłosów. Poza ty m napisałem wyraźnie, ze od tego bym zaczął (a nie poprzestał).
Równie dobrze można pokręcić szklaną kulą jeszcze raz i zobaczyć w niej problem na styku wewnętrznych przegubów z flanszą (była nawet akcja serwisowa na tą okoliczność - szczegóły juz kiedyś opisywałem i leżą gdzieś w archiwum AKP).
Pointa jest (dla mnie) tylko jedna - chociażby nie wiem jak bardzo zależało mi na pomocy dla Krisoo, to tej przypadłości przez internet na pewno nie zdiagnozuje(-my) - chyba, że przez absolutny przypadek ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 22:54:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dodam od siebie, że przed wymianą łożyska [26.02] miałem przyjemność sunąć przedmiotowym BAU i dźwięk ten należał do grupy niezwykle subtelnej.
Kris ma świetny i wyczulony słuch.

w moim odczuciu, jak zauważył Lotus, brzmiało to jak opona [miałem w AFB podobny przypadek z tylną lewą - wyła jak łożysko w ogórasie/autosanie].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 09:08:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Panowie,

Odnośnie hamulców to powiem tak - zauwazyłem, że szum sie wycisza się po nacisnięciu hamulca podczas jazdy;

Sugestia Piotrusia odnośnie przegubu wewnetrznego tez wydaje mi się możliwa, gdyż jak już kiedyś o tym wspominałem ten dzwięk/szum, prowadzac samochód, słyszę gdzieś w okolicy lusterka, nad tunelem środkowym tak jakby pod sufitem - tak dziwnie się przenosi w aucie.Tylko jak to sprawdzić ?

Rzeczywiscie po wymianie na nowe łozysko , dzwięk chwilowo wydawał się mninejszy ale znów jest. Przypomne ze nasila się kiedy przejeżdzam przez tarkę na asfalcie, przez biała linie (ale jest głosnieszy jak przejeżdzam prawym kołem niz jak przejeżdzam lewym kołem po tarce, linii)

Opony raczej wykluczam - to samo na letnich i zimowych.


Panowie to co w takim razie - jak kolejnosc działań?


P.S Marzę o ciszy takiej jak miałem w AYM :| ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 09:12:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
KRISSO - nie filozofuj tylko weź jedź do jakiegoś mechanika i niech Ci to obada. Nie wiem czemu na forum jest taka mentalność, że każdy nawet o spaloną zarówkę pyta co i jak - jak ktoś naprowadzi to najlepiej żeby od razu to powymieniał (najlepiej za free) a do mechanika i tak nie pojedzie... Piotr naprowadził Cię na właściwy tor - teraz pozostaje zweryfikować jego podpowiedź - ale zdaje się "tylko o tym gadając" nic nie zdziałasz...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 10:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
GrzesB napisał(a):
KRISSO - nie filozofuj tylko weź jedź do jakiegoś mechanika i niech Ci to obada. Nie wiem czemu na forum jest taka mentalność, że każdy nawet o spaloną zarówkę pyta co i jak - jak ktoś naprowadzi to najlepiej żeby od razu to powymieniał (najlepiej za free) a do mechanika i tak nie pojedzie... Piotr naprowadził Cię na właściwy tor - teraz pozostaje zweryfikować jego podpowiedź - ale zdaje się "tylko o tym gadając" nic nie zdziałasz...


Grześ, zapewniam Cię, że nie filozofuję :) otóz pytam o szczegóły dalszych działań. Byłem u naszego wspólnego mechanika, zreszta jednego z lepszych w Wawie, i to on jechał moim autem, testował, oglądał na podnośniku i stwierdził że to w 90% łozysko które powoli pada. OK, idac za jego opinia wymieniłem łozysko kilka dni temu i dalej jest to samo. Zapytałem więc go co dalej i nic nie zasugerował z wyjątkiem czekania az wymienię koła na letnie.

Niestety rzeczy, które się dzieja w moim aucie najczesciej sa wyjątkowo nie typowe. Więc to forum jest jedynym miejscem gdzie mogę skonsultowac takie przypadki. uwierz mi Grzesiu, że nawet najlepszy mechanik jesli nie ma dużego doswiadczenia z okręslonym typem, marką pojazdu, wrecz modelem nie zawsze pójdzie dobrym tropem (przykładem mogą być moje perypetie ze skrzynią TIP, które mogły mnie kosztowac tysiące PLN - ale dzięki zaprzyjaźnionym ;) osobom z forum, uniknałem tego)


Więc pytam na AKP, czy ktoś nie spotkał się z podobnym przypadkiem i chyba mam do tego prawo. Wyjaśnię przy okazji że nie licze na wymianę za free i nigdy nie żałowałem złotówek zainwestowanych w moje auto :< . Żarówki wymieniam sam :pomysl: :peace:

Więc przepraszam bardzo, nie tylko gadam ale tez działam :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 09:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2005 12:56:31
Posty: 22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Witam

Podłączę się pod temat bo problem mam podobny :)

W trakcie jazdy na urlop do Bułgarii z uładu jezdnego mego auta zaczęło dochodzić buczenie. Efekt jest identyczny jak buczenie podczas jazdy starym autobusem i zdaje się dochodzić z przedniej osi. Wpadło mi do głowy - iż jest to padnięte łożysk. Dodatkowo kiedy skręcam w prawo na delikatnym łuku - buczenie ustaje - co jeszcze bardziej uświadczyło mnie w przekonaniu że do wymiany jest łożysko w prawym kole.

Pojechałem więc do mechanika. Jakież było moje zdziwienie (miał jeszcze potwierdzić moje przypuszczenia i wymienić łożysko) kiedy oświadczył iż nic z nim nie robił ponieważ łożysko jest OK! Wg jego opinii winne są opony które są totalnie zjechane wyząbkowanei wogóle ... Generalnie strasznie się pastwił nad tymi oponami (Falken).

Zdziwiłem się bardzo , ponieważ te Falkeny zakupiłem dokładnie 2 miesiące temu ! Wiem, że nie są to opony z najwyższej półki , jednak przy rozmiarze felg 17'' cena gra istotną rolę a dodatkowo opinie o nich były całkiem niezłe.

Mechanik stwierdził iż po założeniu innej opony w aucie panuje boga cisza ... Wysłuchałem co mówił , jednak nie byłem przekonany i chciałem się upewnić.
Pierwszy manewr to przełożyłem koła tył <> przód i test.

Objawy zupełnie identyczne - ten sam szum to samo buczenie. OK - wyciągnołem z bagażnika zapas 15'' , założyłem - jadę - to samo buczenie - nic się nie zmienia. Jakim więc cudem u nich była cisza ?

Dodatkowo cały czas kiedy moja noga delikatnie leży na pedale gazu wyczuwa się bardzo delikatne drżenie.

Wpadło mi jeszcze do głowy, że to może być coś z tarczy hamulcowej ...

W każdym razie dziś chyba pojadę do innego mechanika - zobaczymy co powie ten :)

_________________
A6 C5'98 2,5 TDI AVANT AFB - Tiptronic
B4'94 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: