Krysti napisał(a):
Czego moge sie spodziewac po tdi i przy jakich przbiegach trzeba zaczac sie martwic o te silniki???
Najbardziej powinieneś się martwić dokonaniem słusznego, metodycznie zrealizowanego wyboru konkretnego egzemplarza. Celując w BAU (oraz BDH, BDG i BCZ) czeka Cię mniej zagrożeń niż w przypadku regularnego 1,9TDi PD (np. AWX, AVF, AVB), a na 100% mniej niż w przypadku 2,0TDi (dwumasy, głowice, pożary).
Moim zdaniem dokonując ostatecznego wyboru powinieneś wiedzieć na czym najbardziej Ci zależy a z czego możesz zrezygnować - zarówno pod względami: technicznym, rodzaju napędu i komfortu podróży. Pod tak ułożone kryteria postaraj się znaleźć prawidłow utrzymany samochód z klarowną historią, a bedziesz zadowolony
.
Na naszym forum, od długiego czasu określona grupa osób niestety pokrzykuje regularnie, że silnik V6 należy otoczyć jakąś ponadzwyczajną troską ... .
Nie ulegaj tej opinii, bo to obraz z krzywego zwierciadła i wystarczy dobrze zadbać - zgodnie z instrukcją serwisową - aby unknąć kłopotów.
To samo naturalnie dotyczy silników 1,9PD - jeśli kupisz zaniedbany, to "ze śmiechu" się nie pozbierasz, co starałem się naświetlić w tym poście:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1160106
Ot tak - dla równowagi i w oparciu o fakty ... . Jak dotąd nie przypominam sobie ani jednego posta od zawiedzionego użytkownika V6 z literką "B" w kodzie silnika (z wyjątkiem Trzenia ale to dziwny i niepotwierdzony przypadek) .
Po opinię w sprawie 1,9TDi radzę sięgnąć np. na forum Passata lub Diagtronika. Tam jest zdecydowanie więcej userów czterocylindrówek niż tutaj, a co za tym idzie - kłopotów z którymi muszą się borykać również ... .
Tak wygląda statystyka w moim przekonaniu ... .