.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:46:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi 100 2,5 AAT] zaslona dymna,slabe palenie,ledwo jezdzi
PostNapisane: 21.lut.2008 09:58:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
witam,
skozystalem z wyszukiwarki i znalazlem kilka odpowiediz na moje pytanie, chcialem potwierdzic.
problem:
auto slabo palilo ale jak zapalilo to puscilo dumku i fruwalo. pojechalem do mechanika- zrobilem rozrzad i pompe, jak go odebralem to palil lepiej ale jak zapalil to silnikiem trzeslo,bialy dymek, po chwili ustepowalo. ale z dnia na dzien robilo sie coraz gorzej:
coraz dluzsze krecenie(w zaleznosci od temp.),podczas odpalania i po odpaleniu zachowywal sie tak jak by nie palil na wszystkie cylindry+ chmura dymu(biala) taka ze na odleglosc 2m nic nie widac(nawet 2min musialem czekaz zeby skilnik sie uspokoil), zaczely sie pojawiac spadki mocy podczas jazdy(lekkie wachania) az raz przy probie wyprzedzania stracilem moc, pedal w podloge, samochod zwalnia a za mna chmura bialego dymu!!!! po ok 10-20s odzyskalem moc. no i stoi u mechanika.

to co znalazlem na forum:
-zle ustawiony kat wtrysku <niby jest ok
-brak kompresji <niby ok
-zle zalozony rozrzad
-zle zlozona pompa
-pompa sie przestawia sama <niby dokrecone ze hoho
-nastawnik konta wtrysku(nie wiem jak sie fachowo nazywa) <niby ok

co o tym myslicie? macie jakies pomysly? w tej chwili musze jezdzic 1.0 55KM wiec RATUNKU

_________________
C4 Avant AAT
POLO 1.0 RATUNKU !!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 10:02:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Wiele powie podłączenie do komputera.

Pozdrawiam

Jarek

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 10:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
wg mechanika wszystko jest jak w zegarku.
ma swoj wlasny komp i podlaczal go(juz pewnie kilka razy)
a jeszce jedno, moze tak byc ze dostaje zla dawke powietrza?
co znalezli mechanicy:
3 swiece nie grzeja mimo ze jak bezposrednio podpiete to dzialaja czyli cos z elektryka.
2-3 wtryski zlom, i pytanie czy wymieniac odrazu koncowki czy to nie ma az takiego wplywu?

_________________
C4 Avant AAT
POLO 1.0 RATUNKU !!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2008 00:23:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Silnik AAT nie jest specialne skomplikowany , ale jak wszystkie wymaga dokladnosci.. Komputer to jedno a uzywanie go to druga sparawa.

Jak wnioskuje z opisu rozrzd dobrze zrobiony nie jest ale oceny przez internet nie wystawie :)

Ogolnie rzecz biorac to co wplywa na rozruch czy prawidlowe spalnie to miedzy innymi czas wtrysku.

Prosze jednak zwrocic uwage ze silnik bedzie wysypywal sadze gdy bedze zbyt male cisnienie doladowani czyli zle zalozony lub dziurawy waz miedzy kolektorem a intercoolerem.

Bedzie sypal sadzami gdy nie bedzie dzialac prawidlowo recylkulacja spalin co moze wiazac sie z odlaczeniem podcisnienia ( cienkiej czarnej i sztywnej rurki)
Moze wynikac z awarji zaworu reculkulacji zarowno pnematycznego jak sterujacego.

To podstawowe przyczyny ktore maja wplyw , a o mniej podstawwych nie ma co wspomniac gdyz nie jest Pan w stanie ich zdiagnozwoac jako uzytkownik auta. Raz przez brak doswiaczenia , dwa przez brak oprzyrzadowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 20:47:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
bledow zadnych nie wywala,
samochod stoi w warsztacie(boje sie ze namaluja na nim swoje logo i postawia na dachu) a ja codziennie sie tocze do pracy(polo 1.0)
pod komp podpiety -0 bledow.
dzis bylem odwiedzic chorego... i zapalilo po 10s krecenia, po odpaleniu nie bylo juz zadnego dymu, ale silnik chodzi nierowno (i wg mechanika nie ma mocy)

i tu pojawiaja sie 2 pytania:
-co to jest :wykrecanie wtryskow na "bombe" ?
-jakie wtryski podpasuja do AAT?

_________________
C4 Avant AAT
POLO 1.0 RATUNKU !!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 21:41:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
ale w czym problem???

- wtyski do sprawdzenia - przebijąją bądź nie, pylą dostatecznie bądź nie...
- kąt wtrysku po ustawieniu rozrzadu i pompy wtryskowej (wg/ wartości temperatura/kąt statyczny) zegar/vag.
- ciśnienie sprężania
- świece

całośc 3 godziny na podnośniku...k..wa przecież ten silnik to prostota jak każy szeregowy diesel..baaa nawet bardziej jak prosty :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 17:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 21:28:47
Posty: 48
zamontowalem "nowe" wtryski, niby nie sa takie tragiczne.
auto w porownaniu do tego co zastalem w warsztacie chodzi o wiele lepeij, ale w porownaniu do tego co bylo przed postawieniem do warsztatu jest gorzej(brak mocy).

pompa strasznie glosno chodzi <<< jak moze byc tego powod?

auto przy zapalonych siecach pali dobrze, przy nie wlaczajacych sie swiecach pali tragicznie(co prawda nie puszcza za soba dymu ale i tak musze dosc dlugo krecic)

w warsztacie stal ok 1 miesiaca, mam porysowana maske i rozwalony synchronizator na 4, o zniszczonych kapturkach na swiece zarowe nie wspomne.

czy moglby ktos zVagowac mi samochod w bartoszycach/olsztynie?
2,5 TDI AAT lub podac mi nazwe wtyczki jaka mam kupic?

_________________
C4 Avant AAT
POLO 1.0 RATUNKU !!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: