.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:48:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,5TDI AEL] Pierwsze logi do oceny
PostNapisane: 19.lut.2008 18:15:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Witam!

Nareszczie znalazłem czas żeby zrobić logi statyczne i dynamiczne autka. Sam potrafię o nich powiedzieć tylko tyle że turbo pompuje, przepływomierz chyba ok, jeden wtryskiwacz szwankuje, kąt wtrysku jakiś dziwny.

Nie udało mi się zalogowac grupy 000 bo przycisk log był nieaktywny.
Grupa 008 dynamicznie jest małe ratio bo przypadkowo poszła razem z 9 której nie zamieszczam.
Nie wiem też dlaczego w Basic Setings nic się nie działo. Silnik podniósł obroty i tyle.
Żadnego przestawiania EGR ( prawdopodobnie zaślepiony lub zapchany bo w dynamicznym też się nic nie działo)
N75 w BS też się nie ruszał, ale o dziwo otwiera się w dynamicznym.

Dodam, że autko odpala ładnie. Czasami na niedogrzanym silniku coś stuka(klekocze). Może to ten wtryskiwacz? Co do mocy to trudno mi się wypowiedzieć bo to mój pierwszy kontakt z AEL`em. Stoperem mierzyłem to do 100km/h zbiera się koło 10s. I ogólnie ma niezłego kopa ( przynajmniej w porównaniu do tego co było jak był pęknięty wąż z IC do kolektora)

Napiszcie proszę co o tym sądzićie. Jeśli czegoś brakuje, albo coś do poprawy to oczywiście postaram się uzupełnić.


N001

Obrazek
By Biedron9

N003

Obrazek
By Biedron9

N004

Obrazek
By Biedron9

N008

Obrazek
By Biedron9

N013

Obrazek
By Biedron9

BS003

Obrazek
By Biedron9

BS004

Obrazek
By Biedron9

BS011

Obrazek
By Biedron9

D003

Obrazek
By Biedron9

D004

Obrazek
By Biedron9

D008

Obrazek
By Biedron9

D010

Obrazek
By Biedron9

D011

Obrazek
By Biedron9

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 14:00:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
kat wtrysku do poprawy duzo zawczesny stad ta glosna praca na wolnych obrotach

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 17:53:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
A co myslisz o tym stukaniu(klekotaniu), które czasami słychać jak silnik niedogrzany? Czy to możliwe że to ten wtryskiwacz który ma taką dużą korekcję?

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 18:27:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
raczej nie ewentualnie klekotac moze jeszcze pompa wakum
to czesta bolaczka tych silnikow
najpierw zrob porzadek z katem dobrze jak jest troszke wczesniejszy ale nie az tyle
po ustawieniu kata korekty powinny ci sie poprawic

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 19:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Dzięki za rade. Musze troche poczytać o tym ustawianiu kata. Moze dam rade zrobić to we własnym zakresie.

Fajny masz opis, też bym taki chciał...
Cytuj:
160ps 350nm powered by ROGAL



Te 20ps tak mnie nie rusza, ale ten moment :d

Wrzucam też PrintScreena z blokiem 000 który zrobiłem jak nie mogłem zalogować.

Obrazek
By Biedron9

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 21:59:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
w 2 okienu przy temp silnika <80*C powinno byc 50 max 60 jednostek
ty masz 102 pzry takim kacie bedzie ci lapal blad 550
stad ta glosna praca
mozesz to zrobic na 2 sposoby luzujac pompe i obracajac ja zgobnie z ruchem silnika ta metoda jest dosyc prosta bo mozna to robic na pracujacym motorze(jedyny mankament to dostep do sruby na imbus )
lub przestawijac kulko od napedu pompy przy rozrzadzie kolko jest dokrecane na styk to juz jest precyzyjniejsza robota bo nawet minimalne ruszenie kulkiem powoduje duza zmiane kata

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2008 22:19:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
O dziwo błędu w ECU nie ma. Co do pracy silnika to nie mam prównania. A jaki to może mieć wpływ na dynamikę??

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 07:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Na wykresie TDI Timing Checker nie widzę Twojego kąta wtrysku, u mnie tak było jak miałem źle ustawiony (wartość 110 - 115) i pokazywał błąd 0550.

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 08:19:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
nie widac bo wychodzi poza skale
przy troszke wczesniejszym kacie spada
zuzycie paliwa poprawia sie jakosc spalania ( mniej dymu)
ale przy duzo wczesniejszym jast zupelnie odwrotnie

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 10:02:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Czyli rozumiem, że jak ustawie to pewnie spalanie spadnie. Do tej pory średnią miałem na poziomie 8,5 ale tłumaczyłem to sobie, że to kwestia Webasto i jazdy na krótkich odcinkach.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 10:10:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2006 19:39:02
Posty: 131
Lokalizacja: Wrocław
Ja ze 110 ustawiłem na 60 i mam gorszy rozruch rano, dłużej muszę kręcić i przez chwilę nierówno mi pracuje i nie wiem czy z powrotem nie przestawię.

_________________
Audi A6 C4 2,5 TDi 1997.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 14:33:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
No własnie! Ciekawe jak to sie u mnie stało, że taki kąt ustawiony. Może to świadome działanie poprzedniego właściciela bo na mniejszym były problemy. :/

Jest tylko jeden sposób żeby się dowiedzieć. Trza ustawić jak należy i zobaczyć co będzie.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 17:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
dlatego gorzej pali bo pompa jest zuzyta i nie daje juz takiej dawki jak powinna
tak sie ustawia jak samochod idzie do sprzedania :) :) :)

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2008 19:19:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Kolega arekr ma racje opoznij poczatek wtrysku bo taka twarda praca na wolnych obrotach nie jest zdrowa dla silnika . Korekcje powinny sie wyrownac jak ustawisz tak okolo 60. Do rozruchu potrzebne jest to co opisalem tutaj i cieszcie sie z jazdy AEL :peace:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... a+startowa

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2008 18:23:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Kolego arekr miałeś racje. Dzisiaj zapiełem laptopa i sprawdziłem błędy. Faktycznie pojawił się 00550.

Jutro będe miał dostęp do garażu i biorę się za ustawienie kąta. Ciekawi mnie tylko, że jak w styczniu kupowałem autko to w kompie nie było żadnych błędów. Czyli tak jakby kąt sam się przestawił i dopiero teraz wskoczył błąd.

Sprawdzałem też ustawienia o których pisał Jack. W tej chwili wszędzie wartości 128 czyli fabryczne, wiec jak po ustawieniu kąta będzie gorzej odpalał to można podnieść dawkę rozruchową. W tej chwili jak sprawdzałem w grupie 005 dawka jak odpalałem na ciepłym ( 77,4st) była 16mg/R.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 13:28:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
ten blad moze ci wyskoczyc po pierwszym odpaleniu lub po 100km
z tym jest roznie
u siebie mialem troche przestawiony ok 70 jednostek
i od czasu do do czasu lapal 0550

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 22:15:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
No i kąt ustawiony.

Obrazek
By Biedron9

Co prawda w okienku pisało, że temp za niska bo brakowało jeszcze dwa stopnie, ale jakby co to się skoryguje jak dojde do porzadku z temperaturą. Co do ustawienia to wszystko byłoby łatwe gdyby nie ta śruba na imbus. U mnie w warsztacie nie było takiego narzędzia żeby ją odkręcić, aż w końcu się zdenerwowałem i ruszyłem pompę bez jej odkręcania.

Teraz silniczek faktycznie ma przyjemniejszy dzwięk. Zamiast gleglać po prostu cudownie mruczy. Po przestawieniu konieczna była zamiana dawki wolnych obrotów żeby było tak jak wcześniej 2,2mg/R. Dodam, że silnik zapala lepiej niż wcześniej, i nie było konieczności zwiększenia dawki rozruchu.

Edit: 20.03.2008r.

Jestem po wymianie końcówki wtryskiwacza na 1 cylindrze (licząc od przodu autka)

Poniżej nowe korekcje.

Obrazek

Co ciekawe zamiast zlikwidować dużą korekcję w pierwszej kolumnie, pojawiła mi się jeszcze wieksza w 3. Proszę o informację która kolumna odpowiada któremu wtryskiwaczowi.
Co do zwiększonej dawki w trzeciej kolumnie to jedyne wytłumaczenie dla mnie jest takie, że wtrysk sterujący jest też walnięty i stąd takie wyniki. :)

Druga sprawa to lekkie falowanie obrotów które pojawiło się po ustawieniu kąta. Poniżej blok 001

Obrazek

Widać jak w momencie tego przydałwienia zmienia się dawka i napięcie w poz 3.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 00:45:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Pierwszy cylinder w aucie ;iczac od przodu to ostatnia korekcja na VAG czyli 1-4 , 2-3 , 3-2 , 4-1 . Wymiana jednego wtryskiwacza nic nie daje a nawet pogorszy reszte korekcji, poniewaz wymieniony otwiera sie przy najwyzszym cisnieniu a slabsze przy nizszym to on podaje najmniejsze dawki paliwa i dlatego jego korekcja wzrasta na plus. To jest normalny objaw i jak chcesz aby wszystko bylo ok, musisz wymienic wszystkie. Obroty moga troche falowac bo ECU nie wysterowuje juz optymalnie dawki, chyba tolerancja jest do +,- 2 .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 07:21:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ok. Dzięki za wyjaśnienie Jack. Powiedz mi jeszcze czy te wtryskiwacze wymagają regulacji po założeniu tego zestawu naprawczego (końcówka i przkładki).Wtryski mam DSLA150P502. Bo z tego co widziałem u mechanika to bez problemu mogę zmienić pozostałe końcówki sam. Jedyne co on zrobił po zamontowaniu nowej końcówki to sprawdzenie na maszynie czy dobrze rozpyla. Żadnej regulacji.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2008 09:25:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie wiem, czy dobrze robi bo do tego uzywa sie specjalnego testera, ktorym sprawdzasz cisnienie wstepne i zasadnicze wtrysku. Samo zalozenie i skrecenie nic nie daje. Pamietaj , skoro jeden wtrysk jest najslabszy to pozostale pompa bedzie dostosowywala do niego . Zakladaj oryginalne Bosch

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron