.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 10:36:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 sportback /nowy/ 2.0TDI: 140 KM czy 170KM?
PostNapisane: 19.wrz.2007 17:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2007 16:41:34
Posty: 4
Lokalizacja: dolny śląsk
Witam serdecznie wszystkich.

Przejdę do rzeczy. Otóż byłem /jako doradca :)/ w salonie audi z wizytą w sprawie A3 sportback /5 drzwi/. Jako zagorzały traktorzysta kupujący rozważa jedynie diesle, skrzynia tylko manualna /żadne automaty/.
Czy ma ktoś doświadczenie w praktycznym porównaniu wersji 2.0 140KM i 2.0 170 KM?
W salonie oferują do jazd testowych jedynie 2.0 140 KM. Zresztą krótka przejażdżka to i tak za mało, aby stwierdzić różnice.

Na papierze parametry mocniejszego silnika są trochę lepsze: przyśpieszenie 9.7s vs 8.6s, moment obrotowy 320 Nm vs 350Nm. Słabszy silnik jest za to tańszy o 5 tys. zł, pali mniej ok. 0.5l na 100 i będzie trochę tańszy w serwisowaniu ze względu na brak PDF /filtr cząstek stałych/. Jeszcze jedno - tuning raczej nie wchodzi w grę /konserwatysta/, więc różnice
w podatności na "wirusa" :) są nieistotne.

Interesują mnie, zatem wrażenie z praktyki. Którym się przyjemniej jeździ, który lepiej ciągnie od dołu? Gdzie jest mniejsza „turbodziura”? Czy przy wyprzedzaniu „na trasie” odczuwalne są te lepsze parametry, itd.?
W niektórych testach aut VAG z jednostką 170KM testujący skarżą się na to, że się ciężko rusza /za duży moment - koła buksują, w końcu to napęd na jedną oś/ i auto na niższych biegach z uwagi na parametry jest trochę nerwowe.
A3 to w końcu niewielkie auto, więc ta „narowistość”, może jeszcze bardziej być odczuwalna. A poza tym jak na tej wielkości auto może 140KM w zupełności wystarczy. Sam nie wiem.

Co radzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 17:18:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
2.0 170KM+Virus :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 17:21:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
140KM + chip... będzie ze 185-190KM i będzie rewelacyjnie!

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 17:26:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A ile do quattro trzeba dołożyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 17:27:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
rafala6 napisał(a):
A ile do quattro trzeba dołożyć.

łeee... spalanie będzie większe.. :): :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 17:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to są zupełnie inne konstrukcje. tylko i wyłącznie powinieneś brać pod uwagę wersję 170konną.

okiem autorytetu: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2007 18:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Proponuję na forum Masters`a poczytać , dlaczego warto zakupic najmocniejszą wersję 170-konną ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 15:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2007 16:41:34
Posty: 4
Lokalizacja: dolny śląsk
Dzięki za powyższe odpowiedzi. Nie o to mi jednak chodziło.
Zależy mi, aby ktoś kto jechał A3 w obu wersjach 140 KM i 170KM napisał o wrażeniach z jazdy. A tuning nie wchodzi w grę :>.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2007 19:33:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przejedź się sam i wybierz lepszy wg siebie model.
wybrałbyś auto na podstawie opinii na forum?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 07:58:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2007 16:41:34
Posty: 4
Lokalizacja: dolny śląsk
meszrum napisał(a):
przejedź się sam i wybierz lepszy wg siebie model.
wybrałbyś auto na podstawie opinii na forum?


Masz rację. Niestety nie ma możliwości przejechania się oboma autami. Jest tylko wersja 140KM. A przejechanie się Passatem z silnikiem 170KM to już inna bajka.
Czasem opinie z forum wpływają na deczyje. Jeśli wszyscy chwalą dane rozwiązanie to jest duża szansa, że i kolejnej osobie ono przypadnie do gustu. Sądzę, że tak jest np. ze skrzynią DSG.

P.S. To nie ja kupuję. Jestem tylko doradcą. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 09:01:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
jeździlem obydwoma autami tzn z obydwoma silnikami 140 DSG i 170 DSG
powiem tak , jak wciskasz pedał to troszkę czuć różnicę między nimi ale tak na elastyczności to nie bardzo ( a to wszystko jest spowodowane tym , że oba ciągną od dołu i automat nie pozwala na przyśpieszanie od 60 na 4 biegu tylko sam redukuje)

w A4 jest sens kupowania 170 bo dostajesz od razu pakiet S-line exteriour
natomiast jakbyś chciał kupic 140 i ten pakiet to jak dobrze pamietam wychodzi nawet drożej :)

w A3 nie ma tych pakietów (przynajmniej nie w standardzie przy którymś z silników) i szczerze to wybór 140/170 ma tylko znaczenie jesli chodzi o grzejące się i pekajace głowice w 140 ( ale często po chipsach, choc to nie jest regułą)

osobiście wybrałbym 170 ze skrzynka DSG i łopatkami przy kierownicy.


tu masz ceny attracion (bazowej wersji)
Audi A3 2.0 TDI DPF oś przednia S tronic 125/170 121 915.-


Audi A3 2.0 TDI oś przednia S tronic 103/140 116 285.-

jeśli nie chcesz tego auta chipować to weź 140 zaoszczędzisz 5 tysi qre możesz przeznaczyć na jakieś extrasy


ps często te auta zamiast deklarowanych 140 maja około 150-155 koni potwierdzone hamownią .

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2008 21:38:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2008 11:44:36
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice
Witam Panów. Pozwolę sobie odgrzac wątek sporbackowy.
Zaliczkowałem własnie nowy pojazd a3 170 ps s-tronic s-line i inne szklane dachy w związku z tym proszę o rady bo to moj 1 audi i generalnie stycznosc z tymi silnikami.Poprzednio uzytkowalem vectrę 2,2 dti automata wiec diesel nie jest mi obcy jedak od razu po zakupie jade 2000 kilometrow i wszystkie rady są mile widziane. Na co zwrócic uwagę przy eksplatacji w oplu olej wymieniałem co 40 000 i wszystko działało sprawnie , zawieszenie zaczelo stukac po 120 000 , troszke się boję bo audi bedzie na 18 calowych felgach wiec zawieszenie bedzie miało co robic. Proszę o ewentualne rady i przepraszam jesli cos sfajdałem reaktywując wątek . pozdrawiam f.5

_________________
A3 sportback TDI 170 ps S-line , s-tronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2008 21:55:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
dobrze że odgrzewasz zamiast zakladać nowy

tutaj musisz bardzo często sprawdzać stan oleju, bo te 2.0 TDI wciągają olej i jset to całkowicie normalne
więc przed wyjazdem kup litr oleju dolej ile potrzeba i po przejażdżce 2 TKM sprawdź i też dolej :)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2008 22:08:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2008 11:44:36
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice
OK zrozumiałem oczywiscie 1L kupie w aso na drogę i pierwszy tysiąc ostrożnie max do 140 km/h do 3000 obrotów - pdobno.
A jak dbac o s-tronica w oplu pękały polskie chłodnice oleju skrzyni i wyciekający olej powodował zatarcie skrzynki koszt gigantyczny. Miedzy innymi dlatego zmieniam automobil a przyzwyczaiłem sie do automata i innego nie brałem pod uwagę. Jestem pełen podziwu bo tydzien temu jechałem vw paskiem 170 dsg i powiem ze roznica tych skrzyń jest ogromna opel potrzebuje do 2sek na zmiane w pasacie niezauwazylem zmian biegów a jestem na tym punkie wyczulony bo tylko przez ostatnie pol roku czekam az mi pęknie chłodnica i będę bulił 20 000 a wolę to(kasę) przeznaczyc na dalsze badania panów z audi co tez czynię. niech pracują sumiennie bo skrzynka to majstersztyk - wielki szacunek.

_________________
A3 sportback TDI 170 ps S-line , s-tronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2008 22:24:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
skrzynka spoko
nie czujesz zmiany biegów bo sa 2 sprzęgła :D
na razie nie słychać nic o awaryjności tych skrzyń
raz , że sa w miare świeże , a dwa występują tylko w TT/A3/Passat i w sumie w pasku najwiecej się ich sprzedaje
nie pamiętam natomiast jak jest opisane w obstrukcji i co na to fabryka jeśli chodzi o wymiane/dolewanie oleju do tej skrzynki

natomiast tutaj nic nie pęka jak w oplach więc bez obaw :)
aha olej w silniku wymieniaj sobie co 15 tysi , bo nasze paliwko nie jest ciekawe więc nawet na LL nie wymieniałbyś co 30 tysi tylko częściej

poproś w ASO by ustawili Tobie przeglady co 15 tysi lub co rok.


tak na początku powinieneś w miare spokojnie jeździć , ale też nie popadajmy w skrajnośc , bo obecnie montowane silniki są docierane na ramie.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 09:29:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2008 11:44:36
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice
OK dziękuję za rady dotyczące przeglądu , chcę tym autem troszkę pojezdzic i warto zainwestowac w olej (przeglądy co 15 tysi) przy jakosci naszego paliwa - to fakt aczkolwiek tankuję na bp.Przekażę info aso. dzięki.

_________________
A3 sportback TDI 170 ps S-line , s-tronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 13:41:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
JA osobiscie wybral bym 140ps z tymi pekajacymi glowicami jest jak w avensis 2.2 D4D VVT-i, masz raceje regula moze nie jest, ale kupic wers. 170ps i nie korzystac z nich to tez paradox, a z drugiej strony nie wzial bym automata wiec chyba dlatego 140ps bym wybral.

widzialem przypadek nowej na owe czasy A4 quattro 1.8 T 180ps Z 2006R. po przelocie 10TKM nie bylo oleju, resztóweczki, wiec olej na poczatku, zgadza sie troche łoji.

Ale koolega jak juz wzial wersje Sline 170, cena pewnie duzo wyzsza lub rowna do Subaru Legacy 2.0 D H4 BOXER AC 150ps ;)

chyba bedzie, moj nastepny tylko Autback, albo Allroad C6 2.7 TDI :diabel: :peace:

pozdrawiam niech sie dobrze sprawuje pierwsze Audi, zycze. :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 07.kwi.2008 13:48:40 przez grejf, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 13:47:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
170Km to najgroszy silnik w gamie audi jesli chodzi o 2.0tdi
Lepszy wybor byl 140KM i wirus
140KM sa o wiele mniej awaryjne, mniej pala i podatne na czip
ze 170KM da sie zrobic max 190KM i w Polsce chyab 2-3 firmy zajmuja sie czipem 170KM

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 13:56:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Tak bardziej trwale, tylko jak juz masz 170ps to chips Ci jest zbedny, z 2.0 litrow szesciennych fizyki nie oszukasz, widocznie 170ps jest zlotym srodkiem, aby mial elastyke, bez wiekszej dziury, ciekawy jestem czy i ile podzespolow w silniku jest innych mocniejszych pod 170 niz 140, czy pompa skrzynia ect.

np do mojego łaza pompe od wspomagania po nr sprowadzali, nie wsadzili mi od standard AKE 180ps. Wyjechal on na mtm z salonu na zamowienie.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 16:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2008 11:44:36
Posty: 32
Lokalizacja: Katowice
Mam nadzieję ze 170 ps tez nie będzie awaryjny i wyjątkowo wolny :) nie zamierzam chipowac auta czipsy owszem lubię ale jesc. Dostalem w cenie pakiet przedluzenia gwarancjii na dodatkowe 3 lata czyli razem 5 lat i assistance czyli dozywotnią gwarancję audi pod warunkiem regularnych serwisów i uzywania tylko częsci oryginalnych. Wielki ukłon w strone dealera katowickiego.

_________________
A3 sportback TDI 170 ps S-line , s-tronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: