.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 13:49:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [All] Jak odkręcić korek w skrzyni :(
PostNapisane: 25.maja.2008 18:23:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam

Chciałem zmienić olej w skrzyni w A6 C4 AEL w manualu. Niestety wyczerpałem już chyba wszystkie sposoby na odkręcenie korka zalewowego (kontrolnego ?). Poszły już chyba ze cztery klucze (nawet te dobre), pukanie itp. nie pomaga. Macie jakiś pomysł ? Swoją drogą kto wymyślił żeby w tym korku było gniazdo na imbus 10mm, w B4 było 17mm i tam nie było możliwości żeby taki klucz złamać.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 18:39:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Jedz na warsztat do mechanika

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 19:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
pogrzać itp, korki się zapiekają, porada serwisowa jest taka żeby
przed zlaniem starego oleju jeżeli się wymienia najpierw się upewnić
że się odkręci korek zalewowy

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 20:46:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
dimmus napisał(a):
Jedz na warsztat do mechanika


Właśnie to mojemu mechanikowi wyczerpały się pomysły :diabel: Zastosował wszystkie swoje sposoby na odkręcenie tego.

maciu piszesz podgrzać. Nie pytałem czy próbował, ale czy olej się nie zapali ?

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 20:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jak umiejętnie podgrzeje to nic się nie stanie, nie trzeba do czerwoności podgrzać.
Z pomysłów - nawiercić dziurę w korku, spuścić olej, nagwintować lewym gwintem, wkręcić śrubę, i wykręcić korek, lub jak kto woli, rozwiercić korek do momentu jak zostanie niewiele gwintu, i wtedy go próbować wydostać w częściach, o ile sam się wtedy nie odkręci...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 20:55:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Leo napisał(a):
jak umiejętnie podgrzeje to nic się nie stanie, nie trzeba do czerwoności podgrzać.
Z pomysłów - nawiercić dziurę w korku, spuścić olej, nagwintować lewym gwintem, wkręcić śrubę, i wykręcić korek, lub jak kto woli, rozwiercić korek do momentu jak zostanie niewiele gwintu, i wtedy go próbować wydostać w częściach, o ile sam się wtedy nie odkręci...


Pewnie tak się skończy, ale na razie szukam jeszcze mniej inwazyjnych metod.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 20:56:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a korek jest z nakrętką czy na imbus ?
bo ja nakrętkę od spuszczania oleju to przecinakiem potraktowałem i puściła.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 21:02:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
na imbus
niestety bez dobrego klucza (i najlepiej ostrego torxa ;) ) jest ciężko.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2008 21:07:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Oj panowie, panowie.
U mnie w B4 to samo się z tym korkiem stało. Jeszcze te miękkie metale, więc szkoda kombinować.
Zalewać i tak trzeba pompka jakąś, więc normalnie wyciąga się czujnik prędkości przy półosi i tamtędy zalewa.
Pomiar ilości oleju zrobić poprzez mierzenie ile się wlało a potem jakaś prosta szabelka np. z drutu.
:P :P :P

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 05:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Jezeli problemem sa polamane klucze, to kup konkretne. Jak mialem podobny problem to kupilem lux 3 gwiazdkowy w OBI i klucz 7mm, przedluzka kolo 50cm i klucz nie pekl. srube faktycznie najlepiej podgrzac, olej i tak wymieniasz, wiec nic sie nie stanie jak sie troche zagrzeje.A jezeli sruba sie objedzie, to jak koledzy wyzej pisali.

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 12:04:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ja kupił bym nowy korek, do tego twardy przecinak i dobry młotek i jazda, kiedyś też w jakimś samochodzie miałem z tym problem, ale ruski i polski klucz pomogły :d

Co do podgrzewania to jeszcze bym się wstrzymał.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2008 13:01:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
1. Klucz z pokrętłami z porządnej stali narzędziowej.
2. Podgrzewanie raczej obudowy a nie korka, przecież po podgrzaniu jeszcze bardziej zakleszczy sie, trzeba byłoby go traktować ciekłym azotem, lub przynajmniej rozprężającym sie dwutlenkiem węgla aby zmniejszył wymiary. Kiedyś po wykręceniu zaworka z trochę większego koła (chyba Żuk) na miedzianym gnieździe osadził sie szron, tyle ciepła odebrało mu sprężone powietrze.
3. Zakręcanie korków wlewowych z uczuciem i czuciem.
Może to i wesołe rady ale możesz spróbować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 16:32:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Olej w skrzyni wymieniony. Zalany przez czujnik :( korka żadnymi sposobami się odkręcić nie udało :|

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2008 19:22:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Byk napisał(a):
Olej w skrzyni wymieniony. Zalany przez czujnik :( korka żadnymi sposobami się odkręcić nie udało :|

Chciało by się rzec: "a nie mówiłem". :peace:

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: