.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:39:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2.5 TDI AEL Q problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 20.sie.2008 17:09:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam. Właśnie wymieniono w moim samochodzie rozrząd i po wymanie wywala mi błąd 00550. Wiem że powedem tego jest zle ustawiony kąt wtrysku i chciałem dzisiaj go ustawić, ale niestey musie sie wybrać do sklepu po odpowiedni imbus :(. Kąt wynośi 90, ale jak włączam TDI Timing Fuel temp jest poza skalą i wynosi ponad 200. Czy to oznacza ze temperatura paliwa jest zawysoka? czy może coś innego?
W grupi 007 w pozycji 1 jest 60 ( to chyba temp paliwa ? ) w 2 - 38,7 a temp silnika 87,5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 21:19:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Zawsze po wymianie pasków należy ustawiać na nowo kąt wtrysku. Wina nie leży w czujniku temperatury ale zwykle w przestawieniu o ząbek paska rozrządu. Gdyby pasek od pompy był o jeden ząbek przestawiony to wtedy nie odpalisz auta. To jest właśnie zakłądanie nowego paska bez blokady.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 21:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
To trochę nie tak, że aż o ząbek. Ktoś ustawił wtrysk na zegar, dał 0,9 mm i takie skutki. Miałem to samo (tzn 180). Auto pali "na dotyk" , tak? Niestety AAT/AEL ma to do siebie , że "książkowe" parametry znacznie pogarszają odpalanie poranne. Fakt faktem że 200 to za dużo ustaw na 80-100 i będzie git!!!(niektórzy tu na forum zagrzmią, że to za wczesny...nie wierz im, tak właśnie trzeba ustawić - taki kompromis między książką, a rzeczywistością!! odsie (pompa) - przyśpieszasz, kse - opóźniasz. Jacek, bez przesady z tą blokadą w AEL-u, to nie v-ka! Po prostu wystarczy parę obotów wału kluczem i ponowna kontrola znaków ( co Tobie Drugi Jacku sugeruję :) ). Wszak wymiana rozrządu w AAT/AEL to budowa cepa.
Jak prawidłowo, ale bez dynamometru napiąć krótki pasek ze sztywnym ( bez sprężyny) napinaczem? Mi się czemuś po 2tkm poluzował....

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 06:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jack napisał(a):
Zawsze po wymianie pasków należy ustawiać na nowo kąt wtrysku. Wina nie leży w czujniku temperatury ale zwykle w przestawieniu o ząbek paska rozrządu. Gdyby pasek od pompy był o jeden ząbek przestawiony to wtedy nie odpalisz auta. To jest właśnie zakłądanie nowego paska bez blokady.

Odpali. Będzie dymił i nierówno pracował, ale odpali.
Niemniej masz rację - winny jest źle założony pasek - przesunięcie na pompie wtryskowej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 08:53:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
samo pompo mozesz nie dac rady az tyle przestawic
ja zawsze ustawiam kolkiem z tylu walka rozrzadu
robota moza bardziej precyzyjna ale nie trzeba zdejmowac paska
lub kombinowac jak sie dostac do sruby mocowania
pompy przy glowicy (imbus)

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 08:57:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W AEL nie ma znaków na kołach a jedynie jeden w okienku koła zamachowego. Kolega napisał, że założyli pasek i nic nie ustawiali co oznacze przestawienie na rozrządzie. Owszem można ustawić kąt wtrysku nawet na wyprzedzenie około 90 tak jak ma to miejsce w silnikach T5 ale zdrowy AEL i wydajna pompa wtryskowa powoduje znakomity rozruch przy kącie 50 tak jak w moim silniku.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 12:10:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
dzięki za odpowiedz
Samochód pali normalnie i nie dymi mocniej, lecz pracuje troszke bardziej twardo na wolnych obrotach.
TDI TIMING przedstawia się następująco:

Obrazek

Mam więc pytanko jak sprawdzić czy ma przestawiony rozrząd o ząbek jak pisał Jack, czy spróbować ustawic tylko kąt wtrysku?
Czy pełne logi w czymś pomogą?. Zamiezalem je zrobić i dać odo oceny ale dopiero po uporaniu się z kątem wtrysku.
Liczę na wszą pomoc.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 14:12:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W okienku koła zamachowego musisz szukac na kole takiego wycięcia w ksztalcie kostki i powinno być po środku okienka.Koło pasowe wału też ma oznaczenie 0 i powinno pokrywać się ze znakiem na osłonie paska rozrządu od dołu(patrz na godzine 19) . Wałek rozrządu musisz zobaczyć po zdjęciu pokrywy zaworów. Mozna ustawić symetrycznie dwie pierwsze kraywki do góry lub po stronie koła napędzającego pasek pompy po jego zdjęciu masz taki frez. Dobrze ustawiony powinien być równolegle do głowicy(najlepiej włożyć tam coś płaskiego i wtedy sprawdzać.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 18:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Kąt wtrysku już ustawiony i wynosi okolo 63, silnik pali okli i bardziej miękko pracuje, podniosłem też dawke paliwa z 6 na 3,5 - wone obroty przestały mi chwilowo spadac ponizej normalnych po odposzczeniu gazu.
Jutro postaram sie zrobić wszystkie logi i wrzucic na forum.
Licze na wasza pomoc w ich ocenie.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sie.2008 12:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
obroty spadaly bo miales dawke za nisko
mozesz spokojnie zejsc do 2,5 mg/h
co do rozrzadu fachowo powinno sie ustawiac na znak
na kole w okienku i blokade walka rorzadu

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: