.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 16:43:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 cygaro rok 86] twardy hebel wymiana serwa
PostNapisane: 27.paź.2008 15:59:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 19:01:05
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Witam

przewertowalem cale forum w poszukiwaniu rozwiazania "twardego" hamulca

postanowilem przerobic hydrauliczne wspomaganie na normalne podcisnieniowe

dowiedzialem sie ze jest to mozliwe i serwo pasuje od jakiegos passata

Prosze o informacje od jakiego?

druga sprawa skad wziasc podcisnienie?

moj silnik to MC z turbina

tak sie zastanawialem czy nie wziasc przed turbo moze ktos cos wie wiecej ?


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 cygaro rok 86] twardy hebel wymiana serwa
PostNapisane: 27.paź.2008 16:07:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dioda napisał(a):

druga sprawa skad wziasc podcisnienie?

tak sie zastanawialem czy nie wziasc przed turbo moze ktos cos wie wiecej ?


przed turbo to porządnego podcisnienia nie uswiadczysz, tylko zza
przepustnicy z kolektora z zaworkiem jednostronnym zeby ci nie nabiło na odwrót :)

ale czy koszty nie przerosną podreperowania aktualnego
systemu to głowy nie dam :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2008 19:05:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Pompa wspmagania i hamulcowa z NG/NF ewentualnie mniej wydajna wspoma z KV i mozesz powiedziec gruszce bye bye :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 cygaro rok 86] twardy hebel wymiana serwa
PostNapisane: 29.paź.2008 18:18:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
dioda napisał(a):
Witam

przewertowalem cale forum w poszukiwaniu rozwiazania "twardego" hamulca

Moment, moment - ważne jest, czy pedał jest twardy również w trakcie pracy silnika. Jeśli tak - to nie wina gruchy, tylko pompy dwusekcyjnej (jedna z sekcji wspomaga właśnie hamulce)
Problem może też leżeć w zacirającej się pompie....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3 cygaro rok 86] twardy hebel wymiana serwa
PostNapisane: 29.paź.2008 23:46:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
cygaro-avant napisał(a):
dioda napisał(a):
Witam

przewertowalem cale forum w poszukiwaniu rozwiazania "twardego" hamulca

Moment, moment - ważne jest, czy pedał jest twardy również w trakcie pracy silnika. Jeśli tak - to nie wina gruchy, tylko pompy dwusekcyjnej (jedna z sekcji wspomaga właśnie hamulce)
Problem może też leżeć w zacirającej się pompie....


dlatego wlasnie, do hasioka z tym calym ustrojstwem :P

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 13:02:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Nie sztuką w hasiok zasadzić układ a umiejętnie go ogarnać.... Pomp jest mnustwo, uszczelniacze grosiki kosztują. Nie ukrywam, ze z reszta są problemy ale ten model tak ma;/

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 20:00:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wystarczy przełożyć tłoczki na odpowieniej sekcji o jeden i powinno pomóc na ciśnienie pompy - można też wyrzucić pompe :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2008 01:22:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Mauzer napisał(a):
wystarczy przełożyć tłoczki na odpowieniej sekcji o jeden i powinno pomóc na ciśnienie pompy - można też wyrzucić pompe :D


pompa wspomagania i ciezko obracajaca sie kiera to jedno, trzymajace hamulce w cieple dni to druga sprawa, twardy i przeskakujacy pedal hamulca to trzeci problem, niepotrzebne kilogramy pod maska to juz czwarty argument . Ja tam jestem za wywaleniem tego w hasiok i tyle :P

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2008 12:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 19:01:05
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
pedal jest twardy caly czas

pompa w tej chwili zdemontowana i jest tak samo jak byla zamontowana

czyli prawdopodobnie albo pompa albo serwo

wspomaganie kierownicy dziala moze nie jak w a4 ale mi wystarcza


czyli dobra zalozmy ze mam pompe od NG/NF skad wziasc najlepiej podcisnienie?


pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 22:39:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2007 18:03:13
Posty: 38
Lokalizacja: JELENIA GÓRA
kup sobie takie coś
http://www.allegro.pl/item546922356_pom ... turbo.html

_________________
Audi (niemiecka kochanka) Quattro motor 3B jest i będzie
Kolejna Audi 1.9E
Fiat Marea kombi jest ale zmiana na Audi
Citroen BX Turbo taś taś nigdy więcej
Citroen BX GTI dużo przewiózł
Vw Golf II GTI niezawodny
Fiat 125p DOHC dużo przyjemnośći
BMW e21 klasyk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 09:44:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.kwi.2008 14:19:37
Posty: 16
Myślisz, że łatwiej będzie ci wsadzić serwo zamiast podmienić pompę wspomagania? A co zrobisz z wyjściem z twojej pompy idącym do wspomagania hamulców? Kup cobie inną pompę (chodzą po jakieś 150zł na allegro) i zobacz czy nie będzie lepiej. Możesz też rozkręcić swoją pompę i zobaczyć, czy nie pękła sprężynka w sekcji wspomagania hamulców. Jakbyś chciał, to mam taką pompę, po regeneracji jakieś 1,5 roku temu. Jest w pełni sprawna i daję gwarancję rozruchową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 11:15:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
dioda napisał(a):
pedal jest twardy caly czas

pompa w tej chwili zdemontowana i jest tak samo jak byla zamontowana

czyli prawdopodobnie albo pompa albo serwo

wspomaganie kierownicy dziala moze nie jak w a4 ale mi wystarcza


czyli dobra zalozmy ze mam pompe od NG/NF skad wziasc najlepiej podcisnienie?


pozdrawiam



Przecież pompa od NG/NF jest taka sama jak w MC. Albo mi coś uciekło, albo emciorowi.

Jeżeli zdecydujesz się robić to co masz - zacznij od najlepiej podmianki (ew. wymiany - koszt 150-250) pompy na inną z auta o dobrych hamulcach. Jak nie będzie zmiany to szykuj się na wymianę serwa. Innych opcji nie ma.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 14:15:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2007 18:03:13
Posty: 38
Lokalizacja: JELENIA GÓRA
tak i ile taka pompa pochodzi.
patent jest taki, serwo, ta pompka od saaba, ewntualnie dodatkowy przewód do kolektora ssącego z zaworkiem zwrotnym.
Co do pompy wspomagania, to zmiana na pompę zwykłą wspomagającą tylko układ kierowniczy niestanowi wiekszego problemu.
Gruszki, wspomagacz siły hamowania, pompa cały ten bałagan idą w zapomnienie.
Cieszysz sie niepulsującym, miękkim i sprawnym pedałem hamulca .
Ja tak mam w mojej S2 i smigam . :peace:

_________________
Audi (niemiecka kochanka) Quattro motor 3B jest i będzie
Kolejna Audi 1.9E
Fiat Marea kombi jest ale zmiana na Audi
Citroen BX Turbo taś taś nigdy więcej
Citroen BX GTI dużo przewiózł
Vw Golf II GTI niezawodny
Fiat 125p DOHC dużo przyjemnośći
BMW e21 klasyk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 11:55:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Przerabiałem ten problem u siebie. Rzadko kiedy winna jest pompa wspomagania. Jeśli nie cieknie to nawet nie ma co jej ruszać. Wymiana oringów i uszczelniaczy nie ma wpływu na ciśnienie wytwarzane przez pompę a jedynie właśnie usunięcie wycieków.

Słabe wspomaganie kierownicy jest spowodowane zużytymi uszczelniaczami w maglownicy - na tłoku a przede wszystkim na wałku sterującym. Nieprawdą jest, że maglownicy nie da się prawidłowo zregenerować. Oczywiście pod warunkiem, że użyje się dobrych uszczelek (odpornych na mineralny olej hydrauliczny - zwykłe oringi nie wytrzymają długo. Metalowe elementy maglownicy nie zużywają się prawie wcale (mam tu na myśli powierzchnie robocze tłoka. Jedynie w starych zastanych przekładniach, w których nie było przez jakiś czas oleju, lub był stary olej zmieszany z wodą mogły się porobić wżery - co oczywiście dyskwalifikuje taką przekładnię.

Problem z twardymi hamulcami spowodowany jest nieszczelnościami w hydraulicznym wspomagaczu hamulców - zużyte uszczelniacze. Wspomagacz da się zregenerować, trzeba jednak mieć do tego narzędzia i odpowiednie uszczelniacze i oringi - również odporne na olej mineralny i wysokie ciśnienie.

Uszkodzenie gruszki nie powoduje "twardych hamulców" w czasie pracy silnika. Podczas gdy pompa hydrauliczna wytwarza ciśnienie (silnik pracuje) grusza praktycznie wogóle nie bierze udziału w pracy układu wspomagania (jedynie tłumi skoki ciśnienia w momencie naciskania pedału). Wspomaganie powinno działać tak samo niezależnie czy grucha jest sprawna czy ma uszkodzoną membranę. Równica jest dopiero po wyłączeniu silnika - jeśli jest ona sprawna, to mamy wspomaganie hamulców na około 30-40 naciśnięć hamulca. Jeśli jest uszkodzona, to od razu pedał staje się twardy.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: