.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 13:42:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.2T 92r S4 quattro] Jak sprawdzić cewke zapłonową
PostNapisane: 29.lis.2008 16:10:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:20:20
Posty: 18
Lokalizacja: Radom
Witam.
Spotkałem sie z problemem iż szarpie mi samochód podczas działania silnika...
Usłyszałem opinie ze jest to problem z cewkami zapłonowymi. Świece są sprawne.
Orientuje sie może ktoś jak można sprawdzić tą cewkę czy jest sprawna?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 16:24:01 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
o ile mnie pamiec nie myli to w tym modelu mozna to bylo juz diagnozowac VAGiem. poza tym to ciezko bedzie Ci statycznie zmierzyc cewwke jezeli ma przebicia. jezeli jest cewka przerana to mozna to zmierzyc omomierzem

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak sprawdzić cewke zapłonową [2.2T 92r S4 quattro]
PostNapisane: 29.lis.2008 22:02:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
hotek napisał(a):
Witam.
Spotkałem sie z problemem iż szarpie mi samochód podczas działania silnika...
Usłyszałem opinie ze jest to problem z cewkami zapłonowymi. Świece są sprawne.
Orientuje sie może ktoś jak można sprawdzić tą cewkę czy jest sprawna?


Szarpanie to w tym przypadku pojęcie bardzo nieścisłe. Opisz swój problem szerzej. Kiedy, jak gdzie, to znaczy jakie obroty, czy but w podłodze czy nie itd.

pozdr

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2008 22:11:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:20:20
Posty: 18
Lokalizacja: Radom
Szarpanie jest bez przerwy od chwili uruchomienia i w czasie jazdy jedzie się jak ciągnikiem, Czasem w czasie jazdy, jazda jest płynna ,ale krótko i znów jazda ciągnikiem
czy można zaadoptować inna cewkę do 2,2 T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 08:30:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Można. Zaadoptować nową ori w miejsce starej....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 08:59:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:20:20
Posty: 18
Lokalizacja: Radom
Można coś więcej na temat tej zmiany ,Z góry dzięki,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 09:07:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
kupujesz nową, wymieniasz, cieszysz się.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 11:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mozesz miec uszkodzoną cewkę zapłonową (jedną z pięciu pod pokrywką). ale rownie dobrze możesz miec czerstwe fajki na świecach albo uszkodzony ktoryś z driverów cewek.

na początek określ na którym cylindrze, wypinajac po kolei wtyczki z wtryskiwaczy.

potem zamien miejscami wtyczki na driverach. obie z drivera 1 daj na drugi, a z drugiego na 1szy. sprawdz, czy dalej przerywa na tym samym cylindrze. jesli tak to drivery masz sprawne i albo cewka albo fajka.

P.S. 2.2 turbo nie mialy jeszcze wykrywania wypadajacych zaplonow. widzialem cos takiego dopiero w 1.8turbo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 16:55:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ale problem jet chyba inny z 3B oraz AAN/ABY. W pierwszym z nich jest jeszcze klasyczny rozdzielacz z palcem, a później już go nie było, za to na każdej świecy siedziała cewka. To trzeba pewnie odmiennie odiagnozować...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 17:46:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
cygaro-avant napisał(a):
Ale problem jet chyba inny z 3B oraz AAN/ABY. W pierwszym z nich jest jeszcze klasyczny rozdzielacz z palcem, a później już go nie było, za to na każdej świecy siedziała cewka. To trzeba pewnie odmiennie odiagnozować...


Auto wątku wymienił w nagłowku swoje auto. Najbardziej trafnie problem ujął Lukasik. Wszystko ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: