.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 03:44:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1,9 tdi AJM NIE PALI Z RANA
PostNapisane: 22.lut.2009 12:22:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 23:17:52
Posty: 9
Lokalizacja: Suwałki
witam
może ktoś mi podpowie , dlaczego nie pali zimne auto
1,9 tdi 115 KM motor AJM na pompowtryskach
aby zapalić muszę go kręcić ok. 30 sek. ( grzeję świece , kilka razy)
jak zapali , w dzień nie ma problemów
wiem, że tak trudno coś radzić bez auta , ale ..
świece sprawdziłem , filtr paliwa wymieniony 3 mies. temu
? diagnostyka komp. na zimno , czy jak jest ciepły , coś pokaże ?
dzięki za wszystkie podpowiedzi , POZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 12:41:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wykonaj kpl logow statycznych... na rozgrzanym silniku... :)
Grupy - 000, 001, 003, 004, 007, 013, 018, 023
oraz
Grupy - 000, 003, 004 w trybie Basic Settings.

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 13:22:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
przemik napisał(a):
004 w trybie Basic Settings.



po co do PD 004bs ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 14:20:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Fakt z rozpedu ja podalem... 004 BS nie trzeba... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 09:48:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ziibii2 - nie męcz się logami. Objawy jakie opisałeś w 99% przypadków kończą się wymianą pompy dwufunkcyjnej (paliwo/vacuum). Sprawdź pompę u mechanika, kup nową i ciesz sie autkiem. Nie grzej świec wielokrotnie pod rząd, bo je spalisz (lub już spaliłeś).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 09:49:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
a moze czujnik temp świruje po podlewa za mało paliwka ...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dzięki za podpowiedzi
PostNapisane: 23.lut.2009 12:58:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 23:17:52
Posty: 9
Lokalizacja: Suwałki
witam
myślałem o czujniku temp.
na wszelki wypadek wymienię ,
pompa paliwa-vacum - wymienię , też o tym myślałem
ale teraz jeszcze raz sprawdzę swiece żarowe

a , kilka dni temu , rano było ok +0 + 1 st C
zapalił OK
pompki były sprawdzane , dawki OK , wszystko w normie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wymiana pompy paliwo-Vacum
PostNapisane: 15.mar.2009 10:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 23:17:52
Posty: 9
Lokalizacja: Suwałki
witam
wymienilem pompę paliwową -vakum na głowicy
pompa sprawna ale leciała z niej ropa
po nocy zapowietrzał sie układ paliwowy i musiałem pompowac ok. 20-30 sek.
od razu musiałem wymienić wąż wody pod tą pompą
ropa rozpuściła gumę
świece żarowe też miałem już spalone , ale to chyba od tego mielenia motorem.
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wymiana pompy paliwo-Vacum
PostNapisane: 15.mar.2009 11:41:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ziibii2 napisał(a):
witam
wymienilem pompę paliwową -vakum na głowicy
pompa sprawna ale leciała z niej ropa
po nocy zapowietrzał sie układ paliwowy i musiałem pompowac ok. 20-30 sek.
od razu musiałem wymienić wąż wody pod tą pompą
ropa rozpuściła gumę
świece żarowe też miałem już spalone , ale to chyba od tego mielenia motorem.
pozdr


Serdeczne Gratki ;) :peace:

Chociaż jeden rozsądny User, który nie pozwolił się sterroryzować zbędnymi logami i dzięki temu naprawił auto w trzech (zamiast kłopotliwych trzydziestu) szybkich krokach :) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wymiana pompy paliwo-Vacum
PostNapisane: 15.mar.2009 14:28:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Piotruś napisał(a):
Chociaż jeden rozsądny User, który nie pozwolił się sterroryzować zbędnymi logami i dzięki temu naprawił auto w trzech (zamiast kłopotliwych trzydziestu) szybkich krokach :) .


Super... teraz zamiast wykonywac diagnostyke[logi] bedziemy wymieniac kolejno, a noż w 4 kroku sie trafi.... :peace:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 17:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Chybił trafił :) W każda środę i każdą sobotę ... Stawką jest pojedziesz albo nie


Tylko losy kosztowne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 17:56:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lotus napisał(a):
Chybił trafił :) W każda środę i każdą sobotę ... Stawką jest pojedziesz albo nie


Na chybił-trafił Lotus, to Ty wczoraj sugerowałeś komuś zupełnie zbędną i niczym nieuzasadnioną wymianę wiskozy .... .

Pompę dwufunkcyjną można zdiagnozować optycznie pod kątem wycieków (tutaj jak widać wystarczyło) oraz zmierzyć jej sprawność PRZED wymianą na chybił-trafił. Oczywiście pod warunkiem, że ktoś w ogóle ma świadomość istnienia takich procedur... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 19:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Mylisz się , nie sugerowałem nic zbędnego. Zablokowane sprzęgło to poważny problem ponieważ nadmiernie wychładza silnik..


Rozumiesz tylko że wiatrak wychładza duży obieg oddzielony od małego odbiegu termostatem.

Nie rozumiesz jednak że zablokowane sprzęgło wychładza silnik nie tylko jeśli chodzi o układ wodny. Wychładza go pędem powietrza powstałego w komorze silnika.

Tyle w temacie oldtimera 2.5 TDI

Co do silnika 1.9 i tego tematu każda iagnostyka jest diagnostyką bez względu czy jest to VAG czy VAS czy pomiar ciśnienia w układzie.

A wogóle pompy tandemowe mają tak rzadką nieszczelność zewnętrzną że Twoja teoria stary nie przypada sie w 90 % przypadków.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: