.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 20:54:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Ustawienie termostatu
PostNapisane: 22.kwi.2009 15:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Przerobiłem wszystkie (?) wątki na temat termostatu, ale nie znalazłem odpowiedzi.
A oto co zauważyłem:
Wymieniłem płyn w układzie chłodzenia, dokonując jednocześnie płukania układu (wypłynęło trochę okruszków rdzy i jakiś glutów - chyba z płynu).
Przed ponownym włożeniem termostatu oglądałem go dokładnie, ale nie zauważyłem żadnych oznaczeń wskazujących pozycję montażu typu "oben", "top", "pump" albo strzałka, dlatego przyjąłem, że można go założyć w dowolny sposób (BTW: nie pamiętam jak był założoby oryginalnie) - teraz jest ustawiony pod kątem 45 stopni.
Przed wymianą wszystko działało OK, ale po złożeniu, zalaniu i odpowietrzeniu Niunia wykazuje objawy niedogrzania.
Co jest? Na 100% niczego nie uszkodziłem , nic mi nie wypadło ani nie upadło, pełna kontrola i czystość...
No chyba nie przesuszyłem termostatu? ;-)

Płyn oryginalny, termostat też - Wahler z VW/Audi.

Jak montowaliście w swoich autkach? poziomo, pionowo czy nie zwracaliście uwagi?
Pozdrówka

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 16:13:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
jaki silnik ?

a jakie ustawienie ??

wkładasz tak jak był włożony stary + nowa uszczelka na pewno była w zestawie
a ha z tym poprawnym działaniem nawet oryginalnych też jest problemy :|
jak obróciłeś o 180 stopni to może miało znaczenie
http://www.automerc.nazwa.pl/zdjecia/mechaniczne/chlodzenie/4078_11.jpg

w Etce będzie jak powinien byś włożony aktualnie nie mam :(

ale...
http://images29.fotosik.pl/303/0256081e4c985e7c.jpg
http://img136.imageshack.us/img136/5360 ... k01mt7.jpg

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 22.kwi.2009 16:30:18 przez SLAWKO 83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 16:22:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
Jak montowaliście w swoich autkach? poziomo, pionowo czy nie zwracaliście uwagi?


Odpowietrznik zawsze w najwyższym punkcie (mała dziurka z kulką) czyli na górze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Ustawienie termostatu
PostNapisane: 22.kwi.2009 19:51:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Mikpo napisał(a):
Przerobiłem wszystkie (?) wątki na temat termostatu, ale nie znalazłem odpowiedzi.
A oto co zauważyłem:
Wymieniłem płyn w układzie chłodzenia, dokonując jednocześnie płukania układu (wypłynęło trochę okruszków rdzy i jakiś glutów - chyba z płynu).
Przed ponownym włożeniem termostatu oglądałem go dokładnie, ale nie zauważyłem żadnych oznaczeń wskazujących pozycję montażu typu "oben", "top", "pump" albo strzałka, dlatego przyjąłem, że można go założyć w dowolny sposób (BTW: nie pamiętam jak był założoby oryginalnie) - teraz jest ustawiony pod kątem 45 stopni.
Przed wymianą wszystko działało OK, ale po złożeniu, zalaniu i odpowietrzeniu Niunia wykazuje objawy niedogrzania.
Co jest? Na 100% niczego nie uszkodziłem , nic mi nie wypadło ani nie upadło, pełna kontrola i czystość...
No chyba nie przesuszyłem termostatu? ;-)

Płyn oryginalny, termostat też - Wahler z VW/Audi.

Jak montowaliście w swoich autkach? poziomo, pionowo czy nie zwracaliście uwagi?
Pozdrówka

Tutaj tutoriał dla 1Z i podobnych:
http://www.a4-klub.pl/smf/ahh1zafnavgaj ... 521.0.html
Jest również zdjęcie prawidłowo zamontowanego termostatu.
PS: jesli napiszesz o jakim silniku mowa , będzie wiadomo jak ci pomóc.
Jeśli to 1Z i Wahler , na pewno nie jest to oryginał.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 19:57:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Flasher napisał(a):
Cytuj:
Jak montowaliście w swoich autkach? poziomo, pionowo czy nie zwracaliście uwagi?


Odpowietrznik zawsze w najwyższym punkcie (mała dziurka z kulką) czyli na górze.


Rozumiem że dla ABC 2.6 tak samo?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 20:18:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
sebco napisał(a):
Flasher napisał(a):
Cytuj:
Jak montowaliście w swoich autkach? poziomo, pionowo czy nie zwracaliście uwagi?


Odpowietrznik zawsze w najwyższym punkcie (mała dziurka z kulką) czyli na górze.


Rozumiem że dla ABC 2.6 tak samo?


Oczywiście... odpowietrznik ma za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) puścić powietrze więc logiczne. W moim kolejnym AAH 2.8 na dzień dobry zawsze wymieniam i też była na górze.Wcześniej jeszcze miałem ABK 2.0 i tam było troszkę inaczej bo termostat był pod spodem i lekkim kątem ale odpowietrznik był w najwyższym punkcie.

Zakładając w ten sposób nigdy nie miałem problemów z chłodzeniem czy odpowietrzaniem układu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 21:10:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
a jak to jest, że niektórzy producenci wogóle nie stosują odpowietrznika w termostatcie.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2009 21:24:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
cygaro-avant napisał(a):
a jak to jest, że niektórzy producenci wogóle nie stosują odpowietrznika w termostatcie.....


Zdarza się... bez tego też będzie działał ale szanujące się firmy stosują jednak takie niewielkie udogodnienie.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 06:13:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Silnik to AEL. Tutaj termostat jest lekko pochylony (mam na myśli płaszczyznę kołnierza), a w orginale nie ma zaworka.
Termostat jak pisałem to Wahler z VW/Audi - działał poprawnie przed wymianą płynu, a po ponownym założeniu - już nie.
Ponawiam pytanie:
Jak macie założone w swoich? skrzydełka poziomo, pionowo czy inaczej?

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 10:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Mikpo napisał(a):
Silnik to AEL. Tutaj termostat jest lekko pochylony (mam na myśli płaszczyznę kołnierza), a w orginale nie ma zaworka.
Termostat jak pisałem to Wahler z VW/Audi - działał poprawnie przed wymianą płynu, a po ponownym założeniu - już nie.
Ponawiam pytanie:
Jak macie założone w swoich? skrzydełka poziomo, pionowo czy inaczej?


Właśnie dlatego trudniej go odpowietrzyć. Generalnie nie ma znaczenia czy ustawisz skrzydełka ale przyjmuje się że poziomo.

Możesz sprawdzić temostat wrzucając go do wody i podgrzewać... jeżeli masz taki termometr to sprawdź w jakiej temperaturze się otwiera i czy otwiera się płynni czy nagle strzela. Jeżeli otwiera się nagle (odskakuje) to jest z nim coś nie tak.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2009 12:26:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Z odpowietrzaniem AEL raczej problemów nie mam - na postoju włączam wszystkie możliwe odbiorniki prądu i lekko przegazowuję co jakiś czas - po 10-15 minutach jest nagrzany i zaczyna ubywać płynu w zbiorniczku. Średnio po 20 minutach jest po sprawie.

A co do termostatu z zaworkiem - w jakiejś instrukcji (Autodata?) znalazłem termostataty do 2.5 TDI R5 (AAT, AEL, AHY i AXG) - we wszystkich zamiast termostatu z zaworkiem proponuje się termostaty bez zaworka.
Niestety nic nie było o pozycji montażu... :-(

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: