.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 04:04:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: CIEZAROWE audi...
PostNapisane: 13.maja.2009 22:57:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
po krotce sprawa ma sie tak...
poszukuje auta do mojej malej firmy, takiego do 10000...
auto ma byc:
ciezarowe lub z homologacja na ciezarowe
piecio osobowe
najlepiej z klima :diabel:

szukalem do tej pory vw caddy II lub czegos w tym stylu, dzis znalazlem cos takiego i takiego
rewelacja to to pewnie nie jest, ale zawsze audi :D, a dla mnie to najwazniejsze :diabel:

jesli ma ktos z Was mozliwosc podjecchac i obejrzec ktores z tych aut to bede naprawde wdzieczny...
bywam ostatnio w Warszawie co jakis czas... moze mialby ktos ochote przejechac sie ze mna z Vag'iem do tego czerwonego :D ?
wiem, wiem kolor straszny :D

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: CIEZAROWE audi...
PostNapisane: 14.maja.2009 16:45:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
MICH. napisał(a):
uto ma byc:
ciezarowe lub z homologacja na ciezarowe
piecio osobowe


MICH. jezeli masz na mysli odliczanie vATu od paliwa (bo niby po co komu homologacja ciężarowa) to sprawdź najpierw dokładnie jaki jest status tych aut. Na pierwszy rzut oka to sa zwykłe kombi. Wątpię aby miały homologację na papierze, ładowność powyżej 500 kg i stałą przegrodę części ładunkowej. Przynajmniej to drugie auto ma zwykła, standardową siatkę sznurkową.
A w dowodach rejestracyjnych nie takie cuda były wpisywane, zresztą dla celów odliczeń VAT wpis w dowodzie nie wystarcza, ważny jest wyciąg ze świadectwa homologacji

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 17:37:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Może być jako ciężarowy, ale nie ma homologacji i z VAT'em nie zawalczysz. Kiedyś oglądałem A6 C4 zarejestrowane jako ciężarowy.... aby VAT od paliwa odliczyć to albo osobówka z homologacją fabryczna musi być, albo auto musi mieć jeden rząd siedzeń..... albo byc prawdziwą ciężarówką :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 14:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
przeciez przepisy sie zmienily i mozesz kupic poloneza caro i odliczac paliwo i czesci jak kupiony na firme..

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 16:06:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
Ivo napisał(a):
przeciez przepisy sie zmienily i mozesz kupic poloneza caro i odliczac paliwo i czesci jak kupiony na firme..


Zawsze to mogłeś zrobić, nie można tylko było po 1 maja 2004 odliczać VATu od takich wydatków.
Chyba, że uważasz, że można było, to skoro tak uważasz, przecież ty Ty ponosisz wyłączną odpowiedzialność za znajomość (bądź nie-) prawa.

ZTCW to przepisy zmieniły się o tyle, że można ponownie stosować się do tych obowiązujących przed 1 maja 2004. Czyli: homologacja na ciężarowe (wyciąg) + ładowność ponad 500 kg. Stąd powrót aut z kratką. Czy Polonez caro kiedykolwiek był homologowany na cężarówkę ?

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 16:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Możesz też kupić Żuka za 500zł, który do prowadzenia działalności może się już nie nadawać, ale pełen VAT i podatek od paliwa CI zostaje.
Jak sporo jeździsz to to OC za Żuka zwróci CI się po tygodniu ;)
A kupujesz i jeździsz czym Ci się podoba

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2009 23:59:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
wszystko sie zgadza...
chodzi o to zeby od faktury odliczyc vat i zrobic jednorazowa amortyzacje...
mozna tego dokonac przy aucie z homologacja ciezarowa (dodatkowy papierek formatu a4 do dokumentow auta) lub aucie ciezarowym (typowy wpis w dow. rej.)
co do zuka itp. tak tez wiem... mozna... mam tak c15'ke zwrocila sie po jednym miesiacu... skonczylo sie na tym, ze sprzedalem prywatny samochod bo trafil sie za dobra kase kupiec i od 5ciu miesiecy bujam sie cytryna :D amortyzacja fajna sprawa, ale leb mi juz puchnie i powoli odpada od wyciszenia budy...

kratki, ciezarowki, homologacje mam Panowie w malym palcu lewej stopy...
bledne sa opinie, ze jak masz kratke to mozesz sobie vat odliczac... VAT 1 w d.r. to jedyna podstawa na obecna chwile, ktora daje pelna podstawe do odliczenia vat'u od paliwa, kratka - decyzja UE w tej sprawie jest dla nas korzystna, ale urzedy dalej stosuja sie do starych przepisow bo do tej pory nie ma nowelizacji ustawy w tym temacie...

na dzien dzisiejszy chodzi mi tylko o jednorazowa amortyzacje... dlatego szukam ciezarowki lub auta z homologacja... piec miejsc musi miec bo nie chce kupowac kolejnego auta (i placic kolejnego oc) "dla dwojga" ...
jest baba, dziecko... czasami przypaleta sie tesciowa trzeba wszystkie te kobity wsadzic w jedno auto zeby mogly solidarnie pobuczec mi nad glowa...
mam nadzieje, ze wiecie o co mi chodzi... dlatego...

pomijajac wszystkie Wasze sugestie co zrobic zeby zarobic...
dziekuje z calego serca za pomoc w tym temacie ale...

NIE KOMBINUJAC... CZY KTOS MA MOZLIWOSC PODJECHAC I ZERKNAC NA WSPOMINIANE WYZEJ AUTA :?:
bo o to tu prosilem ;)

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 08:00:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
MICH. napisał(a):
wszystko sie zgadza...
chodzi o to zeby od faktury odliczyc vat i zrobic jednorazowa amortyzacje...

na dzien dzisiejszy chodzi mi tylko o jednorazowa amortyzacje...

NIE KOMBINUJAC... CZY KTOS MA MOZLIWOSC PODJECHAC I ZERKNAC NA WSPOMINIANE WYZEJ AUTA :?:
bo o to tu prosilem ;)


MICHU. Chyba jednak ne wszystkie przepisy masz tam gdzie napisałeś :D

1. Amortyzować możesz każde auto, rower, taczkę nawet i do tego żadna homologacja nie jest potrzebna. Amortyzacja jest kosztem w podatku dochodowym (pdof).
2. Jesli zaś chodzi o VAT to ostatnio obowiązujące przepisy wymagają zaświadczenia z OSKP (koszt 50 zł bodajże) i wtedy mozna odliczać VAT

Problem w tym, że na te auta nawet najbardziej przekupiony diagnosta nie wyda Ci tego papierka, bo to nie jest dopuszczenie złomu do ruchu tylko przestepstwo skarbowe - czyli grozi prokuratorem.

Pytanie zatem, po co chcesz te auta oglądać skoro ni huhu nie moga byc ciężarowymi ?

Oczywiście rób jak uważasz, ale uważaj jak robisz :!: :peace:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 09:34:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
MICH. napisał(a):
ale urzedy dalej stosuja sie do starych przepisow bo do tej pory nie ma nowelizacji ustawy w tym temacie...



u mnie nie, stosują się do interpretacji MF, do której linka już kiedyś Tobie podawałem. Jeśli u Ciebie jest inaczej, to stoi w istotnej sprzeczności ze stanowiskiem ministerstwa.

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 10:44:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
RomanS
no moglo mi cos uciec w druga noge :diabel:
oczywiscie, ze amortyzowac i odliczac vat mozna nawet i od taczek... z tym, ze przy aucie osobowym zwrot vatu masz tylko do 60% i nie wiecej niz 6000zl... w przyszlosci nie mozesz tez odliczac vatu od paliwa... i tu wraca ta nieszczesna kratka lub ciezarowka...
ogladac je chce dlatego, ze ten czerwony jest zarejestrowany jako ciezarowy... takie mial papiery w Szwecji, a niebieski ma ciezarowa homologacje :peace:

Arek
pamietam Twojego linka... niestety nic sie u mnie w US nie zmienilo... prawda jest taka, ze kazdy urzad powinien stosowac obecne przepisy, a w nich nic sie nie zmienilo po wydaniu przez unie wyroku w tej sprawie, do dzis nie ma w Dzienniku Ustaw zadnej wzmianki w tym temacie co swiadczy jednoczesnie o braku nowelizacji ustawy... walkuje ten temat z ksiegowa od poczatku roku... jesli ma byc zgodnie z przepisami -to nie wolno- mowi :/

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 11:41:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
MICH. napisał(a):
RomanS
no moglo mi cos uciec w druga noge :diabel:
oczywiscie, ze amortyzowac i odliczac vat mozna nawet i od taczek... z


STOP ! Chciałbym abyś wreszcie rozrożnił 2 sprawy: A. Amortyzacja B. Odliczanie VATu

A. Amortyzacja związana jest z kosztami w PODATKU DOCHODOWYM, nie ma żadnego związku z VATem i to możesz robić w przypadku przysłowiowej taczki - żadna homologacja nie jest potrzebna ! (Tak samo amortyzujesz jak np. komputer i każdy inny środek trwały).
Jeżeli kupiłeś auto na fakturę VAt ze stawką 22% to amortyzujesz (czyli wrzucasz w koszty firmy) kwote netto z faktury, jesli na fakturę VAt ze stawką zw lub umowe kupna-sprzedaży to amortyzujesz kwotę z faktury lub umowy (czyli tak jakby brutto).

B. Odliczanie VATu. Od zakupu tych 2 aut i tak zapewne VATu nie można odliczyć bo warunkiem jest aby sprzedający sprzedał je na fakturę VAT 22 %. Watpliwe aby tu tak było.
Co do paliwa, to faktycznie obecnie jest w przepisach burdel i widzmisię ale chyba po to aby więcej podatników wpuściło się w maliny i fiskus miał kogo gnębić :diabel:
Jeśli chciałbyś postapić wg przepisów sprzed 1 maja 2004 to poproś sprzedających o świadectwo homologacji na ciężarowe z ładownością powyżej 500 kg i o zamontowanie stałej kraty bo takową mieli (jesli mieli homologację). Krata ta tez nie może być byle jaka tylko homologowana do tego typu auta :diabel: . Myślisz, że mają to wszystko :?:

Jeslibyś chciał natomiast postapić wg ostatnio obowiązujących przepisów z Ustawy o VAT, których nikt nie odwołał, to poproś o świadectwo badania technicznego z Okręgowej Stacji kontroli Pojazdów, wystawianego na potrzeby podatku VAT (przestrzeń ładunkowa o długości powyżej połowy auta, trwałe oddzielenie przestrzeni ładunkowej, bądź 1 rząd siedzeń, itd.) Tego żadne normalne kombi nie spelni (chociaz może autokarawan :?: :/ )

Sorry, że tak łopatologicznie to napisałem ale księguję takie rzeczy od ponad 10 lat, swoje auta również, miałem Octavię z kratką, ostatnio robiłem korekty z powodu paliwa i dostałem zwrot VATu za 2004 rok....

Kilku moich klientów bardzo sie napaliło na ten VAT paliwowy,( czytają duzo: ostatnio prawie każdy chce sie popisać znajomością i pisze artykuły na ten temat), tyle, że mają auta z prywatnego importu i d...
Dzwonią po Urzędach i tam przez telefon słyszą to co chcą usłyszeć. proszę wtedy o nazwisko rozmówcy i potwierdzenie informacji na piśmie z podpisem... Żaden jeszcze nie zdobył czegoś takiego :diabel:

Aha, co do przepisów to to co tu napisałem dotyczy tylko tego przypadku i tylko w zakresie tych informacji któe były podane.
Tak naprawdę na skutek dużej ilości zmian w przeszłości to każde auto nalezy analizować oddzielnie.

A jeszcze jedno: to, ze ktos napisał w aukcji, że ma hologację to jeszcze nie znaczy, że wie co napisał.
Trochę tak jak z napisem D... na płocie: to, ze taki napis jest to nie znaczy jeszcze, że można sobie tam po..... :peace:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 13:48:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Sam widzisz jakie są problemy z tymi przepisami.
Jeśli chcesz odliczać VAT od paliwa to zainwestuj w Żuka i masz święty anielski.
Nikt się nie doczepi a masz to, na czym Ci zależy.
Nie odliczając tej jednorazowej amortyzacji i tak Ci się zaraz zwróci te 5tys. które możesz odliczyć "płacąc mniej" za paliwo.

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 14:33:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
no dobra moze to troche chaotycznie napisalem...
oczywiscie odrozniam amortyzacje od PD i odliczenie vatu...

ale czy nie jest tak, ze jednorazowa amortyzacje mozna zrobic tylko od auta ciezarowego lub homologowanego na takie ? a przyslowiowe taczki (lub osobowke) tylko od rachunku, umowy do 3500 zl. ?

czerwony jest zarejestrowany na ciezarowy i ma w dowodzie 4 miejsca - mozna odliczyc vat od paliwa przy takim aucie ?
czy tez bedzie potrzebowal zaswiadczenia ze stacji o wpisie vat1 bo jesli tak to dupa zbita...

faktycznie wyglada to wszystko jak walka z wiatrakami i wydaje sie, ze najlatwiej byloby kupic zuka, ale mam juz takie "sztuki" i nie chce kupowac nastepnego grata, ktory bedzie zawalal podworko u taty na wsi... rece opadaja :/ papierologia cholerna

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 16:10:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
MICH. napisał(a):
ale czy nie jest tak, ze jednorazowa amortyzacje mozna zrobic tylko od auta ciezarowego lub homologowanego na takie ? a przyslowiowe taczki (lub osobowke) tylko od rachunku, umowy do 3500 zl. ?


Amortyzować można auta ciężarowe i osobowe - to jest bez znaczenia. Jeżeli kwota do 3500 to amortyzujesz jednorazowo (wpisujesz do ewidencji srodków trwałych) lub wrzucasz w koszty po prostu. Ja preferyję to pierwsze bo wszystkie koszty związane z takim autem-środkiem trwałym , bez ograniczeń są potem kosztami uzyskania przychodu: części, naprawy opony, myjnie itd.
Możesz wybrać ten drugi wariant i nie wpisywać do ewidencji ale wtedy prowadzisz ewidencję przebiegu i koszty sa ograniczone wg liczby kilometró w miesiącu.

Jezeli auto kosztuje powyżej 3500 zł to amortyzujesz niejednorazowo, czyli przy aucie uzywanym najszybciej w 2,5 roku.

A teraz to o czym pewnie myślisz: istnieje mozliwość jednorazowej amortyzacji aut ciężarowych ale ZTCW dotyczy to np. TIRa lub wywrotki służących do transportu ciężarowego. Taki środek trwały o dużej ładowności ma inny nr w Klasyfikacji Środków Trwałych i jeżeli ktoś prowadzi nim transport ciężarowy to może go tak amortyzować. Zostało to specjalnie rozróżnione bo inaczej to jeździłyby u nas same "ciężarówki" :diabel:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2009 21:26:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
MICH. napisał(a):
prawda jest taka, ze kazdy urzad powinien stosowac obecne przepisy, a w nich nic sie nie zmienilo po wydaniu przez unie wyroku w tej sprawie, do dzis nie ma w Dzienniku Ustaw zadnej wzmianki w tym temacie co swiadczy jednoczesnie o braku nowelizacji ustawy... walkuje ten temat z ksiegowa od poczatku roku... jesli ma byc zgodnie z przepisami -to nie wolno- mowi :/


Nie jestem ekspertem, ale znajomy biegły rewident szepnął mi, że obecnie nasz system prawny osadzony jest w systemie prawnym UE i wyrok ETS oznacza, że art. 86 obecnej ustawy (a więc ograniczenie odliczenia VAT od paliwa i zakupu pojazdu) jest zwyczajnie bezprawne i nie ma już zastosowania. W zasadzie interpretacja MF to potwierdza. Jeśli chodzi zaś o zmiany w ustawie - eksperci na infolinii MF stwierdzili, że ich nie będzie, a co najwyżej ukaże się tekst jednolity uwzględniający wyrok ETS-u.

To tyle z zasłyszanych informacji... Wydaje się, że wszystko jest jasne, VAT można odliczać w 100% od zakupu i paliwa (przy kratce i 500 kg ładowności), dealerzy sprzedają auta jak ciepłe bułeczki, kampania reklamowa itp, itd... Niemniej jednak trzeba przyznać, że w tym chorym kraju zawsze jakiś cień wątpliwości istnieje i cholera wie co szykują w MF...

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 13:46:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2008 10:54:40
Posty: 39
Witam
Ciekawy temat i bardzo na czasie.
Kilka dni temu bylem na stacji diagnostycznej pzm z zapytaniem czy mogą zamontować krate w moim allroad. Pan diagnosta stwierdził że jężeli będe mial odpowiednią kratke to on ją zamontuje i wypisze odpowiednie zaświadczenie itd..
Moje pytenie jest takie. Czy po tym zabiegu i zgłoszeniu tego do us będe miał przwo do odliczeń vat od paliwa czy nie? Moja księgowa mówi że tak. Ale jak czytam te wasze posty to sam nie wiem. Co trzeba zrobić z samochodem żeby vat można odliczać?
pozdrawiam.

_________________
allroad


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 14:36:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
thomash napisał(a):
Witam
Ciekawy temat i bardzo na czasie.
Kilka dni temu bylem na stacji diagnostycznej pzm z zapytaniem czy mogą zamontować krate w moim allroad. Pan diagnosta stwierdził że jężeli będe mial odpowiednią kratke to on ją zamontuje i wypisze odpowiednie zaświadczenie itd..
Moje pytenie jest takie. Czy po tym zabiegu i zgłoszeniu tego do us będe miał przwo do odliczeń vat od paliwa czy nie? Moja księgowa mówi że tak. Ale jak czytam te wasze posty to sam nie wiem. Co trzeba zrobić z samochodem żeby vat można odliczać?
pozdrawiam.


kup sobie lepiej zuka :D :D :D

krate mozesz sobie zamontowc w koncu to Twoje auto :)
nie bardzo rozumiem tylko o jakim odpowiednim zaswiadczeniu mowisz ? ze krata jest w aucie ? ze ma homologacje (kratka) ?
jakis fajny ten diagnosta i ksiegowa...

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: