.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 12:11:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B7 2.0TDI] problem ze skrzynią
PostNapisane: 28.cze.2009 21:38:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2009 21:31:11
Posty: 12
Lokalizacja: Perth uk
Kupiłem niedawno ładne czarne w s-linie a4 avant,no ale kosztem tego jest przebieg 160tys, zmieniłem m.inn. olej w skrzyni ale nie orginalny z serwisu no i zaczął sie problem ze skrzynią, choć boję sie iż problem jest nie związany z olejem
Po wymianie zaczeły sie problemy z włączeniem biegów na postoju, chuczenie skrzyni podczas jazdy (najbardziej słyszalne na 6 biegu ), oraz na biegu jałowym-po wciśnieciu sprzegła chałas ustaje ( chuczy nie za kazdym razem-czasem wystarczy wysprzęglic na chwile i przestaje chuczyc to dot. biegu jałowego na postoju)
Wydaje mi sie ze najgorzej jest na zimnej skrzyni i dobrze rozgrzanej
Jeszcze przed wymiana oleju biegi wchodziły jak w troche wyklekotanym aucie, no ale te 160 tys ( 100% ) wydawały mi sie spoko na audi
Na jakie koszty moge liczyc jesli bedzie trzeba remontu skrzyni?
Czy jest sens jeszcze zmienic olej, tym razem na orginalny z serwisu audi?
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 21:02:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2009 21:31:11
Posty: 12
Lokalizacja: Perth uk
Dlaczego brak pomocy od uzytkowników, nie prawidłowy temat?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 21:07:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A jaki olej wlałes... objawy typowe dla zuzytych lozysk walka glownego ...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 21:52:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2009 21:31:11
Posty: 12
Lokalizacja: Perth uk
75w/90 nie wiem jakiej firmy,w warsztacie zmieniali, wydaje mi sie ze synchronizatory rowniez siedza,chyba 2 i 5 bieg czuc tryby przy zmianie i to nawet jak jest nie duza roznica obrotów :<
na jakie koszta moge liczyc włącznie z wyjęciem skrzyni?
Sprzęgło tez mi nie pasuje, po kupnie opony przednie były łysawe więc przed zmianą kilka razy nie przesadnie zerwałem i po tym zaczeło szarpać i drgać przy ruszaniu,zrobiłem po tym 2tys km, myślałem ze dojdzie do siebie i nawet starałem sie ruszac z 2tys obr/min dłuzej puszczając sprzegło zeby delikatnie przypalić tarcze ale nie pomogło?
Chyba dobrze było eksploatowane przez te 160tys km
No i dzieki temu forum napewno wymienie wałek napędzajacy pompe oleju na dniach
Silnik biega fajnie tylko słychac stukocik takie głośne tykanie jak w zegarkach, to normalne? podczas kupna nie było tego, mysle ze moze jakis zagęszczacz wlali, choć chłopaki z warsztatu powiedzieli ze turbo suche i wszystko normalnie wygaląda?
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 21:59:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2009 21:31:11
Posty: 12
Lokalizacja: Perth uk
czy przy takich objawach i przebiegu moge robic chipa?
chciałem bardzo 3.0tdi,wiec te 140ps to dla Koawlskiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 17:27:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
2.0tdi to nie audi :) skrzynia biegow tez mi sie posypala przy niecalych 180.000km tuz po glowicy, chlodnicy spalin sprzegle i dwumasie... widocznie tez masz auto po wymagajacym kierowcy, ktory poprostu go nie oszczedzal...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 18:25:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2009 21:31:11
Posty: 12
Lokalizacja: Perth uk
dandifr, a ile cie kosztowałą skrzynia?
czy orientujesz sie od czego padła Ci głowica?
Moj problem jest tym wiekszy ze mieszkam w Szkocji a tutejsi mechanicy w polsce co najwyzej mogli by zmieniac klocki chamulcowe, no i według nich to dwumas padł nie skrzynia ( tzn. nie są pewni ), a ja wiem ze skrzynia dopiero jak im pokazałem ze chałas w skrzyni ustaje po około 2 sek po wciśnięciu sprzegła jak skrzynia sie zatrzyma,paranoja bo ja nie mechanik, no i chałas ewidentnie z tyłu skrzyni, dolali oleju (był zmieniony 1tys km temu ) i mówią ze chałas się zmniejszył
a biegi ciezko wchodzą w/g ich to wina dwumasu?
Kurde a zastanawiałem sie nad BMW?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 20:08:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Glowica pekla chyba dla tego, ze poprostu mocno obiazalem silnik, czyli 10h jazdy ogniem i tak zrobilem praie 100.000km w 7 miesiecy, to tyle o glowicy, chwile przed tym wysypala sie chlodnica spalin, co powodowalo ubywanie wody i klopoty z odpalaniem, pozniej synchronizator 5 biegu sie skonczyl - za naprawe skrzyni zaplacilem 700zl + 200 synchronizator i olej 300zl? Potem sprzeglo i dwumasa za 1800zl :)

Ogolnie skonczylem samochod , ktory z tym silnikiem nadawal sie tylko do jazdy po miescie (bylo to audi a3) zachipowane na 170km przez fabryke, s-line , etc. poniewaz na dluzsza mete jednostka napedowanie nie byla w stanie zniesc obiazen, ktore powodowal moj styl jazdy i napewno ilosc km w krotkim czasie...
Nie polecam tego silnika, jak ktos chce szybciej sie przemieszczac to polecam a4 3.0tdi...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 01:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2009 21:31:11
Posty: 12
Lokalizacja: Perth uk
Nie za bardzo wiem co to chłodnica spalin,czy drogie to jest, jakis sposób aby uwazac na to?
Cena dwumasu i sprzęgła 1800 to w aso, czy moze zamiennik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2009 10:07:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Chlodnica spalin to cos przez co przeplywa woda i spaliny :) nie wiem jak mozna na to uwazac, kosztowalo 1000zl, a kolo i sprzeglo to zamiennik ...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B7 2.0TDI] problem ze skrzynią
PostNapisane: 04.lip.2009 14:30:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2009 14:45:13
Posty: 5
Lokalizacja: Września
seianbast napisał(a):
Kupiłem niedawno ładne czarne w s-linie a4 avant,no ale kosztem tego jest przebieg 160tys, zmieniłem m.inn. olej w skrzyni ale nie orginalny z serwisu no i zaczął sie problem ze skrzynią, choć boję sie iż problem jest nie związany z olejem
Po wymianie zaczeły sie problemy z włączeniem biegów na postoju, chuczenie skrzyni podczas jazdy (najbardziej słyszalne na 6 biegu ), oraz na biegu jałowym-po wciśnieciu sprzegła chałas ustaje ( chuczy nie za kazdym razem-czasem wystarczy wysprzęglic na chwile i przestaje chuczyc to dot. biegu jałowego na postoju)
Wydaje mi sie ze najgorzej jest na zimnej skrzyni i dobrze rozgrzanej
Jeszcze przed wymiana oleju biegi wchodziły jak w troche wyklekotanym aucie, no ale te 160 tys ( 100% ) wydawały mi sie spoko na audi
Na jakie koszty moge liczyc jesli bedzie trzeba remontu skrzyni?
Czy jest sens jeszcze zmienic olej, tym razem na orginalny z serwisu audi?
pozdro


witam mialem kiedys podobne objawy ale to nie skrzynia byla tylko kolo dwumasowe i lozysko oporowe pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2009 13:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2009 21:31:11
Posty: 12
Lokalizacja: Perth uk
ulaj
a słuchałeś auta na podnośniku, bo u mnie ewidentnie chałas jest na końcu skrzyni,stwierdziłem to ja i mechanik, no a dwumas gdy by to był to było by czuć chyba przy ruszaniu i drgania by były,chyba pewien nie jestem?
w/g mnie to na skrzynie stawiam,no i pogarszac sie zaczyna szybko
dam znac jak sie za to wezmiemy
Cieszy mnie tylko fakt ze mam BRE o czym nawet nie wiedziałem podczas kupna


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: