.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.lut.2025 13:27:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c4 AEL] problem z pompą / kąt wtrysku
PostNapisane: 10.paź.2009 08:40:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
Mam problem z pompą wtryskową (chyba). Problemem jest ciężkie odpalanie samochodu w temperaturze około 5stopni.
W grupie 004 kąt mam ustawiony na 2-3 stopnie BTDC, czyli ok. Daje to wartość 70-83 w grupie 000 w measurment blocks.
W momencie kiedy klikam Basic Settings i sterownik zmienia obroty na 1200, kąt odlatuje w kosmos - w 000 jest ponad 120 jednostek (a wartość powinna przecież spadać w basic settings), w grupie 004 jest ponad 6stopni BTDC. Silnik pracuje jak sieczkarnia - jest to TYLKO przy obrotach 1150-1250.
Po przekroczeniu 1300 obrotów wszystko się stabilizuje i do 4500obr kąt założony jest zgodny z otrzymanym.
Co może być tego przyczyną?

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 17:14:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Poluzowac śruby pompy, 2-3 mm w stronę `od silnika`, dokręcic śruby.
Powinno byc ok.

Pzdr

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 17:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Poprawniem kat sie ustawia BS
powinno byc 60-70 jednostek
dla ulatwienia masz w VAGu funkcje TDI TIMING ;)

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 19:29:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Panowie. Doskonale wiem jak ustawia się kąt wtrysku.
Chodzi o to, że kąt szaleje w momencie kiedy silnik ma obroty w okolicach 1200. Przy innych obrotach jest ok.
W skórcie wygląda to tak (basic settings - moment w którym silnik zwiększa obroty):
750obr - 70
900obr - 65
1000obr - 70
1100obr - 75
1200obr - 135


Chodzi mi tylko o moment 1200obr - wg mnie powinno być tutaj około 60 jednostek, dlaczego jest ponad 130?. W measurment blocks przy 1200obr jest 70-75 jednostek :/

Logów nie ma sensu robić, bo wszystkie grupy są ok.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 19:41:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Sprawdzales przestawiacz kata wtrysku w pompie
czasami lubia sie przycinac
czy kat rzeczywisty pokrywa sie z wymaganym

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 19:43:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
przestawiacz jest czysty i działa dobrze :/
W całym zakresie obciążeń prócz 1200obr kąt zadany pokrywa się z uzyskanym (nawet przy 4500obr/min) ...

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 20:55:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Moze cos z VAGiem nie halo podlanczales innym

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 21:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2005 18:22:21
Posty: 66
Lokalizacja: Otwock/wawa
ja powiem tak mam ten sam silnik , tylko ze aat kat wtrysku powinien wynosic 0,25 +- 0,02 aby ustwienie konta to tylko z pomoc czujnika zegarowego ktory sie wkreca w pompe wtryskowa i to jest najdokladniejsze ustawienie.... jedz do osoby co zajmuje sie pompami i zeby ustawila ci kat taki jak podalem wyzej....pzdr

_________________
-audi A6 Q 2.7T AJK avant s-line(aktualny)
-audi coupe quattro 2.8 aah(aktualny)
-audi C4 avant 2500 TDI
-ford escort cabrio RS2000
-maluch (zielona strzala) 650 cm
-golf II 1800 cm
-audi b2 quattro 2300 cm
-maluch (czerwona strzala) 650 cm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2009 21:52:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
sam zajmuję się pompami :) PROBLEM NIE DOTYCZY USTAWIENIA STATYCZNEGO KĄTA WTRYSKU - proszę czytać dokładnie.
Jakby problem był błahy, nie pytał bym na forum :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 06:10:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jaki masz statyczny kąt wtrysku? Z tego co wiem to BS żądany kąt jest 5st ATDC (po górnym martwym położeniu tłoka) więc pompa powinna leżeć na max opóźnionym. Jakie są wtedy wskazania %prądu sterującego przestawiaczem?
Spotkałem podobny problem przy b.wczesnym ustawieniu mechanicznym pompy o dużych przeciekach (słabej).
Na niskich obrotach było normalnie przy podwyższonych (czas na przecieki maleje) przyspieszało kąt nawet do 8st BTDC, a później znów malało ponieważ przecieki uniemożliwiały dalszy dynamiczny wzrost ciśnienia tłoczonego przez pompę i wtrysk zaczynał się spóźniać.
Szczególnie wyraźnie wychodziło jak paliwo było gorące.
Pozdrawiam Tomek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 08:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Witaj Tomku :) Czekałem aż coś wymyślisz.
Sprawa wygląda tak. Statyczny kąt wtrysku jest ustawiony teraz na 0,55. Daje mi to około 75 jednostek VAG w grupie 000BS, czyli około 3,5 stopnia przed TDC (kąt nieco pływa, wartości są uśrednione).

W BS żądany kąt jest chyba BTDC a nie ATDC (sprawdź, ja też sprawdzę).
W chwili obecnej z odpalaniem nie ma już problemu (był uwalony wężyk przelewowy), ale kąt przy 1200obr dalej odlatuje w kosmos. W chwili obecnej jest tak, że jak spokojnie przyspieszam od wolnych obrotów na pierwszym lub drugim biegu, w okolicach 1200obr jest szarpanie i b.głośna praca silnika.
Wartość współczynnika wypełnienia napięcia przestawiacza jest przy tych obrotach podobna - 4,7% (taka jak przy wolnych obrotach i utrzymuje się do 1400-1500obr.

jak będę miał chwilę czasu, zrobię logi.


Cytuj:
Spotkałem podobny problem przy b.wczesnym ustawieniu mechanicznym pompy o dużych przeciekach (słabej).
Na niskich obrotach było normalnie przy podwyższonych (czas na przecieki maleje) przyspieszało kąt nawet do 8st BTDC, a później znów malało ponieważ przecieki uniemożliwiały dalszy dynamiczny wzrost ciśnienia tłoczonego przez pompę i wtrysk zaczynał się spóźniać.
- u mnie w zasadzie w cały zakresie obciążeń jest super - nawet przy 4500 zakładany kąt jest 16,9 a realnie jest 17,5.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 08:12:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Poza tym co już napisałem to jedynie pęknięta sprężyna w wtrysku sterującym mogłaby takie jaja robić ;). Ale to mało prawdopodobne.
Jeżeli masz statyczny na 0.55mm a kąt tylko 3.5st BTDC to nie jest najlepiej z pompą, przy takim ustawieniu nowa pompa nie schodziła poniżej 5.5st BTDC.
U mnie jak dam BS w grupie 04 to żądany kąt wynosi 5st ATDC a wykonany około 3.0st BTDC przy pompie ustawionej na 0.4mm. Dla słabszych pomp ustawiam 0.45mm a przy tragicznych nawet do 0.75-80mm.
Jeżeli to nie kłopot to spróbuj ustawić 0.35mm i zobacz co się będzie działo w BS.
Może też być uszkodzona lub niewłaściwa sprężyna w przestawiaczu wtrysku. NA wolnych nie ma ciśnienia, wyżej może brakować siły sprężynie, a na wysokich obrotach częste tłoczenie (praca wtryskowa) samo cofa kąt więc i bez sprężyny by działało choć troszkę niestabilnie.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 08:20:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzę jutro jeszcze raz zegarem jak jest ustawiona pompa. Z tego co pamiętam po zakupie ustawiłem na 0,55. Może coś się przestawiło.
Co do pompy - raczej poprzedni właściciel nic nie kombinował, bo pompa była jeszcze zaplombowana, i nie widać żeby ktoś coś wcześniej przy niej grzebał.

Cytuj:
Poza tym co już napisałem to jedynie pęknięta sprężyna w wtrysku sterującym mogłaby takie jaja robić Wink. Ale to mało prawdopodobne.
- ale wtedy byłyby dramatyczne korekcje na innych wtryskach i kąt w 004 byłby zerowy.

Cytuj:
Jeżeli masz statyczny na 0.55mm a kąt tylko 3.5st BTDC to nie jest najlepiej z pompą, przy takim ustawieniu nowa pompa nie schodziła poniżej 5.5st BTDC.
- być może jest to kwestia pompy, a być może zmodyfikowanego softu. Jutro włożę standardowe kostki i będę logował. Wyniki zamieszczę :)

Póki co dzięki za odpowiedź, BTW w środę jestem umówiony na hamowni, sprawdzę Twój soft :)
Co do Twojego maila i śrubki w T, nie miałem jeszcze czasu sfotografować - jutro będę miał więcej czasu - kupię parę piwek i coś w końcu porobię :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 22:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Podpinam się pod temat ponieważ tamtej zimy ael ciężko palił przy morzach i chce to wreszcie zrobić jak należy czy ktoś może mi powiedzieć jaki mam kąt wtrysku . Mój kat wynosi 45 czy 95 która to kolumna ? Może być czy przestawić na inna wartość ? Podejrzewałem również cofanie się paliwa ale narazie chcę sprawdzić kąt no chyba ze jest ok to będę szukał innej przyczyny
Grupa 000 w BS
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1d98add7e8

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.wrz.2010 22:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Podpinam się pod temat ponieważ tamtej zimy ael ciężko palił przy morzach i chce to wreszcie zrobić jak należy czy ktoś może mi powiedzieć jaki mam kąt wtrysku . Mój kat wynosi 45 czy 95 która to kolumna ? Może być czy przestawić na inna wartość ? Podejrzewałem również cofanie się paliwa ale narazie chcę sprawdzić kąt no chyba ze jest ok to będę szukał innej przyczyny
Grupa 000 w BS
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 1d98add7e8

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 06:07:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
w/g mojej wiedzy kąt masz ustawiony optymalnie (około 4 BTDC) jeżeli chodzi o ekonomię i zapalanie silnika dla pompy sprawnej.
Jeżeli pompa jest w kiepskim stanie to możesz próbować dać więcej nawet do ~120 (to jest prawie 8 BTDC) ja tak ustawiałem przed wymianą pompy.
Można również skorygować program tak by dawka rozruchowa była znacząco większa a podgrzewanie świec zaczynało się przy wyższej temperaturze.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 07:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
U mnie podobne numery
robil przetarty kabelek od przestawiacza kata wtrysku

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 08:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
czyli mój kat wynosi około 90 tak ? jak mogę sprawdzić czy moja pompa jest w dobrej kondycji czy słabej i należy jeszcze przyśpieszyć kąt .

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 11:11:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Najprościej sprawdź o ile różni się kąt na wolnych obrotach (gr 04) dla zimnego paliwa i przy paliwie gorącym. Masz przyspieszoną pompę więc regulator nie powinien wpływać na kąt (wysterowanie cały czas poniżej 5%).
Jeżeli dla gorącego paliwa masz kilka stopni mniejsze wyprzedzenie to pompa ma duże przecieki.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2010 11:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Czyli robię tak 01-Engine > 08-Meas. Blocks i loguje grupę 004 na zimnym silniku i później na gorącym tak ?

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: