Czytam, czytam... i aż musiałem się zalogować
Koledzy, czy ktoś z Was jedził S4, RS4, S5 lub 645? Marudzicie zamiast chłopakowi doradzić i opowiadacie głupoty...
Generalnie mam S4 w cabrio, jeździłem 2 latka RS4 też w cabrio ale do zabawy przesiadłem się na EvoIX. Przymierzam się do zmiany S4 na RS5 też w cabrio. Wyjdzie jeszcze w tym roku.
Ale, zanim kupiłem S4 pojeździłem też 645 kumpla. Moje wrażenia są takie: zbiera się trochę wolniej niż S4 (testowałem wersję cabrio bo takie mnie interesowało), przy jeździe 645 czuć dużą masę samochodu, na lekko morkej nawierzchni przyspieszenie spada do ok 7 - 7,5s (elektronika stabilizuje koła), jest znacznie twardszy od S4 co szybko się odbija na skrzypieniu całego wnętrza. S4 jest znacznie pewniejsza w prowadzeniu. Osobiście uważam, że ośka jest fajna ale do upalania oraz dla doświadczonych kierowców. Wybacza znacznie mniej błędów i jest chwilami wkurzająca w zimie. W przypadku 4x4 moc musi być powyżej 200KM inaczej samochód przy 180 - 200km/h dostaje zadyszki a przyspieszenie w wyższych prędkościach jest dramatycznie słabe (testowałem B6 1.8T Quattro 163KM). Pozostaje jeszcze kwestia spalania jeśli to kogoś interesuje - w Quattro zawsze wyższe niż w ośce o ok 2L.
Co bym kupił... S5 ale w automacie. Dlaczego? BMW jest ciężkie (optycznie i w jeździe), ma wg mnie dużo gorzej wykonane wnętrze i więcej pali.
Nie chodzi tu o koszty ale dla mnie osobiście męczące jest jak na baku paliwa robię po mieście 260-280KM (znajomosc topografii miasta po lokalizacji stacji benzynowych) a trasę Wawa - Gdańsk jak przycisnę to muszę robić z międzytankowaniem.... Poza tym Audi jest sztywne ale nie twarde. Jest komfortowe ale też bezpieczne przy dużych predkościach (nie wyrywa nerek ale też nie przechyla się w łukach). Kto nie wie o czym mówie, niech zaloży sobie zawiasy bilsteina10 i kola 19" lub 20". Mam bilst10 i 19" w swoim S4 - jest naprawde ok. W BMW byłby dramat...
Dlaczego automat? Dlatego, że jest dużo szybszy od manuala, pozwala zachować w całości podpory wału korbowego i bez sensu męczyc się z manualem!!!
Jeśli ktoś myśli, że będzie robić S5 piruety, to strasznie się myli. To dość delikatne samochody. I nie chodzi tu o automat - nim można się bawić bez większych problemów ale w trybie ręcznym a nie na D lub S. Bawiłem się na torach RS4 w sedanie i były ciągłe naprawy. Bez przerwy jakaś usterka - napęd, silnik, zawiasy, chłodzenie. Jak zamieniłem na Evo skończyly się problemy. Dlatego też sprzedałem swoje RS4 w cabrio bo było w manualu (innych nie robili). A jak sam się przekonalem w jeździe po mieście lub na trasie te 100KM mocy nie ma aż takiego znaczenia. Mierzyłem przyspieszenia i 0-100 RS4 robiło w 5,3 - 5,6 a S4 robi w 6,2-6,3. Różnice przy 180 - 230 km/h są znikome. Tyle, że wsiada się w S4 i jedzie a RS4 trzeba się dobrze nauczyć jeździc bo inaczej przyspieszenia sa niemal jednakowe.
Jak wiadomo silniki nie trzymaja mocy (nie tylko w Audi, BMW, MB, LEXUS - kumpla ISF ma 370 zamiast 420...).
Moje S4 ma 360KM po kilku przeróbkach. Wyjściowo miało 310KM.
RS4 miał 380 a nie 420 więc też trzeba było go pociągnać tyle, że było turbo, to dostał 470KM
Teraz o S5. Jest trochę cięższe od S4 w sedanie. Z deklarowanych 354KM będzie pewnie ok 300 - 320 i bez sporej ingerencji nie da się tego podciągnąć. Skrzynie, to nadal Tiptronic ale w szybszym oprogramowaniu S lub siermiężny manual... Na nowego DSG-S trzeba bedzie poczekać aż pojawi sie w RS5. Ma piękne wnętrze, bardzo dobrej jakosci materiały, jest świetnie wyważony co przeklada się na jego prowadzenie, obsluga jest intuicyjna.
Była też mowa o M6 - życzę powodzenia w jeździe na polskich drogach. Jest twardy jak deska. Nie nadaje się komletnie do uzytkowania w Polsce. Mam porównanie bo muszę się dostac czasami na tor swoim EVO a jest na bilst 14...
Porównania A4 - BMWseria3, A5 - BMWseria6 czy S5 - CLS...
A5 jest MNIEJSZA od A4. Płyta podłogowa jest znacznie krótsza.
BMWseria6 to bardziej nie istniejące narazie RS4. CLS, to typowa A6. Nie wszystkie modele mają odpowiedniki i o to własnie chodzi żeby klient kupowal coś, czego nie da się bezpośrednio porównac z konkurencja... To chyba proste?
Pozdrawiam wszystkich