.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 16:44:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 2.5 tdi] wahacz ? amortyzator ?
PostNapisane: 09.wrz.2010 14:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
witam,

od pewnego czasu zauwazylem w mojej setce dziwne zachowania prawego przedniego kola.

mianowicie.. przy maksymalnym skrecie kół w lewo prawe kolo o cos obciera, dodatkowo prawe kolo szybko traci przyczepnosc przy ruszaniu na skreconych w lewo kolach no i dodatkowo zaczynaja dobiegac z tamtych okolic dzwieki na nierownosciach - cos w stylu pukania, stukania etc.

a i jeszcze jedno.. samochod dostaje drgan przy hamowaniu a te drgania czuc zdecydowanie z prawego przedniego kola...

co to moze byc? wahacz? amortyzator? i dlaczego prawe kolo tak łatwo gubi przyczepnosc?

dodam ze niedawno mialem przeglad rejestracyjny... przedni prawy amortyzator 56% wiec martwy jeszcze nie jest (chyba) :p

pozdrawiam.

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 15:41:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jeśli koło gubi przyczepność ( zwłaszcza na nierównościach ) to będzie amortyzator albo pęknięta spręzyna.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 15:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
na nierównosciach tego nie zauwazylem... zauwazylem brak przyczepnosci np na skrzyzowaniu przy skrecie... przy dosc szybkim ruszaniu, nie celowym "strzelaniu" ze sprzegla...

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 17:08:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Zmień amory jedź na geometrie niech ustwaią końcówki w równej odległości , tak aby skręt był taki sam w obie strony.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 21:01:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
no dobra ;p ale narazie jeszcze musi troche pojezdzic tak jak jest... mysle ze w pazdzierniku wymienie amora... (drugi byl niedawno wymieniany)..

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 21:06:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
pablo90 napisał(a):
no dobra ;p ale narazie jeszcze musi troche pojezdzic tak jak jest... mysle ze w pazdzierniku wymienie amora... (drugi byl niedawno wymieniany)..


Ocho..jak Ty amortyzatory wymieniasz na sztuki to ja tu już nie mam nic do dodania.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2010 21:10:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2010 19:16:32
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków/Kielce
no wlasnie tu chodzi ze nie ja :p samochod kupilem miesiac temu :p poprzedni wlasciciel wymienil jeden amor a nie komplet...
i ja w sumie sie zastanawiam czy nie wymienic obu mimo tego ze tamten jest swiezy... koszt nie duzy w sumie...

czyli rozumiem ze te dziwne stuki z zawieszenia to tez kwestia amortyzatora?

i drugie pytanie, jakie amortyzatory polecacie?

_________________
http://www.facebook.com/audic4klub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 11:47:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Polecam amory Kayaba, mam wszystkie z tej firmy od 4lat, przebieg ponad 150kkm, są ok i nie takie drogie. Wymień też górne poduszki amorów. Po wymianie sprawdź kąty na wszelki wypadek.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 16:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Ja polecam Sachs Advantage...ostatnio założyłem takie do setuni...auto prowadzi się jak po szynach :)

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 17:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
U mnie były podobne objawy i okazało się, że wybity był sworzeń wahacza. Po wymianie problem się skończył. Ocieranie przy skręcaniu najprawdopodobniej powoduje osłona łożyska kolumny kierowniczej. Między tą osłonę dostaje się wilgoć i metalowa blacha nad nią rdzewieje, a rdza odgina ten plastik i powoduje że ociera. Jak będziesz zmieniał amora to jak rozbierzesz kolumnę to zobaczysz o co mi chodzi. Wyczyść ze rdzy, pomaluj i poskładaj spowrotem. powinno pomoc. Możesz przy okazji wymienić łożysko, ale ono pewnie będzie OK

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: