.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 05:18:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 18:59:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Wersja sport całkiem całkiem (jeżeli chodzi o przydymianie), o osiągach więcej powiedział by filmik z zegarami podczas przyspieszania 0-100 lub jeszcze lepiej 0-140, bo na takim krętym torze i z oddali to niewiele w tym zakresie można wywnioskować.

pzdr

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2010 19:34:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
Wersja sport całkiem całkiem (jeżeli chodzi o przydymianie), o osiągach więcej powiedział by filmik z zegarami podczas przyspieszania 0-100 lub jeszcze lepiej 0-140, bo na takim krętym torze i z oddali to niewiele w tym zakresie można wywnioskować.

pzdr


Problem w tym że odczucie tej samej wersji silnik/soft w ośce i Quattro jest zupełnie inne jak również masa pojazdu i przełożenia więc nie da się tego porównać przy prędkości powyżej 50 ośka jest o wiele dynamiczniejsza na prostej, a dłuższe biegi też swoje robią. Każdy kto jeździ AEL ośką jak siada do Q to twierdzi że toto nie jedzie, no chyba że po śniegu lub w zakrętasach.
Tak więc filmik "liczniki" nic nie wniesie dla posiadaczy osiek.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 16:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Po wymianie końcówek wtrysków na ael-owe kupiłem jeszcze ECU z AEL-a wer. 320/321 z softem 328/329.

Czy po wymianie wymagana jest jakaś adaptacja ECU - sama wymiana powoduje po załączeniu zapłonu pulsowanie kontrolki immobilizera (samochodzik), samochód po odpaleniu gaśnie.

Jak taki swap czy ewentualną adaptację poprawnie wykonać ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 16:05:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pawelb napisał(a):
Po wymianie końcówek wtrysków na ael-owe kupiłem jeszcze ECU z AEL-a wer. 320/321 z softem 328/329.

Czy po wymianie wymagana jest jakaś adaptacja ECU - sama wymiana powoduje po załączeniu zapłonu pulsowanie kontrolki immobilizera (samochodzik), samochód po odpaleniu gaśnie.

Jak taki swap czy ewentualną adaptację poprawnie wykonać ?

Wejdź w immo, w adaptacjach w grupie 0 wykonaj adaptację na istniejących wartościach. Auto odpali i będzie ok.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 16:50:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Czy trzeba się tam jakoś logować, jakiś kod ? - nie mam w tej chwili lapka więc nie mogąc odpalić skutecznie auta wyjąłem kompa, jutro będę się bawił dalej.

Co jeszcze zauważyłem po rozebraniu kompa - jeden czip nie jest oryginalny (328), albo był wymieniony przez poprzedniego właściciela z powodu awarii albo tuningu, drugi (355329) jest fabryczny - w której kostce znajdują się mapy silnika ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:12:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Podmień same kostki w kompach będziesz miał bez kombinacji z adaptacją. Jednak proponuje zostać przy sofcie AAT jak sam porównasz dobrze pisze :peace:

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:17:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Po co podmieniać kości , skoro adaptacja zajmuje minutę ?
Nie potrzebujesz żadnego loginu, ot to zwykła adaptacja ECU do immo ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:19:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Właśnie po to kupiłem drugiego kompa aby nie podmieniać kostek.
Co do reszty - potestuję i zobaczę co dalej, troche denerwuje mnie lekkie dymienie na ECU AAT + 0.210...

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:25:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Nie dymi - nie jedzie. Chcesz bezdymnego softu ? Kup AFN`a w serii ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
No tak, może lekko dymić, ale widać to, że zbyt mało luftu przy zbyt wielkiej dawce paliwa dostaje.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:33:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pamiętaj,że AAT/AEL nie posiadają VNT i do tego dość bezwładny turbozespół ...
Stąd dymienie na dole.
Mam podobny problem po zmianie turbiny na ARL`owską ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:40:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Na dole powiedzmy nie jest aż tak źle, nieco gorzej jest powyżej 3500rpm jak już turbinie nie starcza wydajności i spada ciśnienie doładowania. Choć nawet jak coś jedzie za mną w nocy i zacznę od 2krpm przyspieszać gdzie luftu powinno być pod dostatkiem to widzę w jego światłach dymek za sobą...
Przetestuje kompa z AEL-a to się okaże co dalej.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:47:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ślad dymu w nocy to normalka. Nie masz się czym stresować. Nawet na seryjnym sofcie widać w nocy smugę przy ostrym bucie.
ON nie spala się całkowicie ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 07:52:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
Na dole powiedzmy nie jest aż tak źle, nieco gorzej jest powyżej 3500rpm jak już turbinie nie starcza wydajności i spada ciśnienie doładowania. Choć nawet jak coś jedzie za mną w nocy i zacznę od 2krpm przyspieszać gdzie luftu powinno być pod dostatkiem to widzę w jego światłach dymek za sobą...
Przetestuje kompa z AEL-a to się okaże co dalej.


Dym w okolicy 2000rpm to efekt "pompowania" układu dolotowego Przez budzącą się do życia turbinę.
Przepływomierz powietrza mierzy przed sprężarką i zanim wzrośnie ciśnienie w dolocie (rury + intercooler) przepływ przed sprężarką jest znacznie większy od ilości powietrza "połykanej" przez silnik, dopiero w stanach ustalonych mapa dymu działa poprawnie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2010 10:28:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lip.2006 11:27:54
Posty: 52
Lokalizacja: Bochnia
pawelb napisał(a):
Właśnie po to kupiłem drugiego kompa aby nie podmieniać kostek.
Co do reszty - potestuję i zobaczę co dalej, troche denerwuje mnie lekkie dymienie na ECU AAT + 0.210...

Zdejmowałeś paliwo nastawnikiem?
Jak odpala?
Ja zdjąłem sporo (w vagu koniec przedziału a był początek jeśli można to tak nazwać) ale znacznie gorzej pali ale też mniej spala. Idealna opcja z którą się noszęto wirus :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2010 12:31:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Nastawnikiem mam ustawione idealnie jak ma być - waha się w zakresie 3,8-4,1.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2010 15:10:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
Pawelb a podnosiłeś dawkę poniżej 3.8 na powiedzmy 3.0? U mnie jest identycznie jak u Ciebie dymu nie ma więc dla testów zwiększę zobaczę jak to się przekłada na dynamikę? Jednak zostaje mi opcja przestawiania nastawinika pod vagiem nie chce iść niżej jak 3.8.
Przy których kostkach zostałeś AAT czy AEL?
Wczoraj jeszcze śniegu nie było i nagrałem na szybko przyspieszenie do 100 mojej niuni na kostkach AAT będziesz miał porównanie. Dawkę mamy idento wtryski te same tylko nie wiem jaka skrzynia siedzi u Ciebie 5 czy 6 biegowa.
http://www.youtube.com/watch?v=fQJZFHUmLE8

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2010 16:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Miałem zjechane z dawką nawet na ~2 mg/r. Ja tam specjalnej różnicy w osiągach nie czuję, przy większej dawce pokazywał mi na liczniku zużycie paliwa mniejsze - ~6,8, teraz pokazuje średnio 7,1.

Jeżdżę nadal na AAT - chce zmierzyć na jakimś sensownym dystansie rzeczywiste średnie spalanie. Potem to samo zrobię na AEL.

Ja nie mam aż takiego problemu z dymem, żebym cały czas nie wiem jaką chmurę zostawiał (jak miałem, zanim sobie kąt wtrysku prawidłowy ustawiłem) ale kulając sie dzień w dzień do roboty na tempomacie 20km na 4 biegu/2000rpm to jak go potem od skrzyżowania pogonie bardziej to puszcza czarną chmurkę - na ori wtryskach po prawidłowym ustawieniu kąta wtrysku było czyściej, nie osadzały się tak sadze w wydechu więc myślę, że więcej powietrza by się przydało.

Chciałem to zrobić ograniczając działanie EGR w VAG ale tu się udało z 240 na wolnych do 280 dojechać i koniec regulacji.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2010 06:41:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
pawelb napisał(a):
Miałem zjechane z dawką nawet na ~2 mg/r. Ja tam specjalnej różnicy w osiągach nie czuję, przy większej dawce pokazywał mi na liczniku zużycie paliwa mniejsze - ~6,8, teraz pokazuje średnio 7,1.

Jeżdżę nadal na AAT - chce zmierzyć na jakimś sensownym dystansie rzeczywiste średnie spalanie. Potem to samo zrobię na AEL.

Ja nie mam aż takiego problemu z dymem, żebym cały czas nie wiem jaką chmurę zostawiał (jak miałem, zanim sobie kąt wtrysku prawidłowy ustawiłem) ale kulając sie dzień w dzień do roboty na tempomacie 20km na 4 biegu/2000rpm to jak go potem od skrzyżowania pogonie bardziej to puszcza czarną chmurkę - na ori wtryskach po prawidłowym ustawieniu kąta wtrysku było czyściej, nie osadzały się tak sadze w wydechu więc myślę, że więcej powietrza by się przydało.

Chciałem to zrobić ograniczając działanie EGR w VAG ale tu się udało z 240 na wolnych do 280 dojechać i koniec regulacji.


Proponuję całkowicie zaślepić EGR, na początek tylko sterujące przewód podciśnieniowy, docelowo podkładka z ocynkowanej blachy między kolektor dolotowy i zawór EGR (nawet niewielkie nieszczelności zaworu EGR zmniejszają moc i zwiększają zadymienie).

Niestety przy końcówkach AEL/AHY po PSJ zawsze jest sporo sadzy w wydechu, sprawdzone na nowych końcówkach z dobrze wyregulowanym kątem wtrysku i bez podniesionej mapy dymu. Po 4-5 dniach jazdy do pracy 5.5km w jedną stronę PSJ przy ruszeniu z pełnym gazem do 5000rpm wysypuje się sadza jak z wiaderka zostawiając ładny ślad na asfalcie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 03:20:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Miałem zaślepiony ale odślepiłem bo mnie wkurzał silnik klekocący jak młockarnia na wolnych obrotach :)

A cóż to jest PSJ, google mi pokazuje "Posłaniec Serca Jezusowego" ale to chyba nie o to chodzi...:)

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: