.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 22:49:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4] Montaż Webasto, czy warto ?
PostNapisane: 17.lut.2011 08:49:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Z racji tego że często pokonuję krótkie odciinki autem które nawet nie zdązy złapać 60st C a juz trzeba gasić ... rozważam kupno webasto.

Mam możliwoścć kupna sprawdzonego, kompletnego webasto za 600zł (sterowniki, instalacja itd)
Pytanie czy to się opłaci, czy jest dużo roboty z montażem?
Mechanicznie myślę że to nie problem dla mnie, nie wiem tylko czy w jakiś sposób trzeba się podłączyć do wiązki klimatronica lub ja zmienić ?

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2011 21:52:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
podpytaj kolegi axidix. nie wiem czy jest na AKP, ale na pewno na A6klub, bo ja właśnie też powoli rozpoznaję temat, a on założył sobie sam do swojego AELa...
A swoją drogą to masz może jakieś dobre źródło na kompletne webasto, bo sam mam na takie cosik ochotę?

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2011 22:24:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Elektrycznie to tylko jeden kabelek pod klimatronik i wpięcie przekaźnikiem ze stykiem przełącznym przy wentylatorze nadmuchu pod maską. Jak będziesz rezać to mogę porobić fotki jak to mam u siebie i elektrykę na 100% z taką pomocą ogarniesz.

P.S. 600,- PLN to jak za darmo

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2011 22:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
a czy może ktoś powiedzieć na co zwrócić uwagę szukając webasta? Domyślam się, że najlepiej kupić jak najmłodsze, bo z C4 znaleźć to raczej będzie prawie cud... Ale na jakie lementy trzeba popatrzyć i jakie elementy muszą być, aby webasto było kompletne?
Poza tym czy każde webasto grzeje i silnik i wnętrze?

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2011 23:07:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Aby grzało blok silnika musi byc tzw. mokre. Wpinasz węże wodnego obiegu w obieg płynu chłodzącego, podłączasz paliwo i elektrykę i działa.

Najważniejsze to kupić piecyk na właściwe paliwo :diabel:

Ja w C4 mam DW50.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2011 23:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Biedron napisał(a):
Ja w C4 mam DW50.


A sam zakładałeś czy orginał?

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 07:31:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
to sie chyba skuszę jeśli tak łatwo wpiąć się pod klimatronic :-)
Webasto jeszcze siedzi w aucie które jest praktycznie całe rozeberane, bez środka ale instalacja elektryczna jest więc muszę tylko wyciągnąć wiązkę elektryczną, w sumie plus jest taki że jak sam wyciągnę to będę wiedział jak zamontować :-)
Rozumię że oryginalne webasto będzie grzało wnętrze i kabinę...

P.S.
Nie wiedziałem że do webasta jest osobny akumulator w bagażniku w boczku z lewej strtony, niestety już go nie ma...
wiecie jaki aku siedzi tam oryginalnie ?
Jaka pojemność ?

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 12:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2006 13:56:44
Posty: 159
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
to wymontuj, a jak zrezygnujesz z zakładania u siebie to zamontujemy u mnie :D

_________________
AEL Q Avant ...oczywiście czerwony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 16:38:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
przy montazu mozna zrobic fotostory przyda sie dla potomych.
Webasto to dobrz pomysl, nastawiasz wsiadasz do auta i po chwili 90 stopni. Do tego wnetrze cieple. Sam sie zastanawialem, ale ciezko znalesc. Moznaby pokombinowac i wpiac sie w standardowy akumulator.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 20:15:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
U mnie jest nieoryginalne dokładane w niemcowni. Instalacja bez dodatkowego akumulatora.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2011 22:29:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
te moje chyba jest oryginalne ( mocowane pod przednia podluznica, aku w boczku lewym w bagazniku, wszystko wyglada jak od audi ( przekazniki kolo dodatkowego aku i raczej oryginalna wiazka oraz podstawa akumulatora, sterownik montowany w drzwiach kierowcy ( taki za szybka z cenkiej pleksi)
jutro jade wyciagac, porobie fotki na fotostory.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Ostatnio edytowano 20.lut.2011 21:48:40 przez marco_wroc, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 20:57:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
webasto już zdemontowane :-) całe kompletne oprócz akumulatora, sprzedający wziął go do jakiegoś auta...
nie było większych komplikacji przy demontażu ( 2h na dworze przy temp 0 st.)

Jest osobna pompka ON koło zbiornika paliwa i pompa wody (przy silniku grzewczym)
Foto wrzuce niebawem.

Byłbym wdzięczny jeśli ktokolwiek mógłby mi powiedzieć lub podesłać jakieś schematy instalacji elektrycznej webasta ponieważ mam dwie kostki 6 pinowe ( jedna była w okolicy lewego przedniego słupka(2 kable w kostce) a druga w okolicy klimatronika (4 kable w kostce)
Auto było rozbebeszone więc nie wiem z czym te kostki dalej były połączone...
Na pewno 95 % instalacji mam ale te dwie kości trzeba z czymś połączyć, reszta prosta w montażu...
Obrazek


Obrazek

KOSTKI o których pisałem ...

Obrazek

I jeszcze to zdjęcie, czy to jest kostka serwisowa ?

Obrazek

Zdjęcia webasta jeszcze w aucie, przed demontażem :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2011 22:07:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
W kostkach może być więcej pinów bo w oryginale jest jeszcze wyjście na solar dach. Do climatronica jest potrzebne podać tylko 12V na jeden pin.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 08:50:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
To bardzo możliwe że ta szara kostka z dwoma pinami jest zostawiona luźno bo w tej audi był solar dach (zdemontowany przed moim webastem).

Zostaje nam ta druga kostka w której siedza 4 kable, była zamontowana w okolicy za klimatronikiem, przydałby sie jakis schemat bo po co byłyby w niej 4 kable jak tylko jeden do klimatronika potrzebny ?

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 09:18:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
dobra rada rozwaz czy chcesz miec cieplo w aucie "od razu" czy grzac silnik i dopiero auto. :?:

na krotkich odcinkach mokre webasto nie zdaje egzaminu.

suche- wlaczasz i zaraz robi sie cieplo potrzeba tyle zeby "swieczka" sie zagrzala,

mokre- jezeli silnik jest zimny tak jak dzis -17'C to zanim nagrzejesz w aucie zdarzysz juz dojechac.

trzeba albo wczeniej wlaczac albo najpierw uruchomic auto podgrzac plyn, zgasic auto i dopiero wlaczac.

najwazniejsza rzecz na suchym mozna smigac caly czas,
na mokrym webascie nie wolno jezdzic :!: chyba nie musze tlumaczyc dlaczego.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 21:19:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Ja czasami jeżdżę na mokrym i nic się nie dzieje... Zaleta grzania silnika jest taka, że przy -20 na dworze autko nie musi nawet grzać swiec żeby zapalić i od razu silnik pracuje mięciutko.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 22:13:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
enduroboy napisał(a):
dobra rada rozwaz czy chcesz miec cieplo w aucie "od razu" czy grzac silnik i dopiero auto. :?:

na krotkich odcinkach mokre webasto nie zdaje egzaminu.

suche- wlaczasz i zaraz robi sie cieplo potrzeba tyle zeby "swieczka" sie zagrzala,

mokre- jezeli silnik jest zimny tak jak dzis -17'C to zanim nagrzejesz w aucie zdarzysz juz dojechac.

trzeba albo wczeniej wlaczac albo najpierw uruchomic auto podgrzac plyn, zgasic auto i dopiero wlaczac.

najwazniejsza rzecz na suchym mozna smigac caly czas,
na mokrym webascie nie wolno jezdzic :!: chyba nie musze tlumaczyc dlaczego.


możesz wyjasnic dlaczego na mokrym nie można jezdzic ?

mam a4 b6 i jest tam fabryczne mokre ardic 6 kw, podczas jazdy można śmiało uruchomić, plyn grzeje sie blyskawicznie i wnetrze tez, wystarczy 10 min pracy w korkach, po czym samemu można wyłączyc z poziomu menu.

w instrukcji nic nie pisze że nie można wlaczac podczas jazdy.

pzdr.

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 22:49:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
a choc by dlatego ze temperatura pracy mokrego webasta to jest + - 40-50'C
teraz jak nagrzejesz silnik do 90'C to je moze szlak trafic, widomo wszystko ma swoja wytrzymalosc ale zadne mokre webasto nie jest przystosowane do "duzego" obiegu plynu.

sporo widzialem rozsadzonych wezy od webasta w ciezarowkach kilka w autach osobowych, o busach juz nie wspomne.

rowniez nie powinno sie odpalac auta na wlaczonym webascie czy to mokre czy suche.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2011 23:40:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
chodzi mi o to zeby zapalac auto z juz wstepnie rozgrzanym silnikiem ( miekka praca) biorac pod uwage ze webasto nastawie np na wlaczenie 30 min przed planowanym wyjazdem do pracy.
silniki szybciej zlapie temperature 90st, no i oczywiscie cieplo bedzie z srodku jak wsiade w zimie do auta...


nie musze jechac na wlaczonym ogrzewaniu postojowym...

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 07:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2007 06:17:40
Posty: 46
Lokalizacja: Gryfino
Ten schemat powinien pomóc http://www.isham-research.co.uk/quattro ... mj1997.pdf

Różnica jest w zasilaniu klimatronic'a - jak jest ogrzewanie postojowe, to nie wszystkie zawory dostają napięcie zasilające przy jego pracy jeśli nie jest zapłon włączony.
U mnie ta akurat przeróbka czeka na chwilę wolnego czasu :), niemniej z Hydronic'a 5 kW jestem bardzo zadowolony :D

Mały OT: jakby miał ktoś na zbyciu mocowanie zegara sterującego (ten plastik w drzwi) to proszę o kontakt.

_________________
A6 AEL EcoPower by To JA !
A6 C4 q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: