.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 06:31:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 19.sty.2012 19:09:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2011 10:04:33
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Audi a3 1.8 AGN
Tak mam wszystko podpięte , a wolnych jak nie ma tak nie ma. Jak gazem przytrzymam np na tys obrotów to buda sie trzęsie jak głupia , a jak mam takie same obroty na gazie , to samochod się całkiem inaczej zachowuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 19.sty.2012 19:37:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zobacz czy będzie reakcja jak wypniesz wtyczkę z nastawnika ciśnienia, ta dwupionowa przy rozdzielaczu i też warto sprawdzić czy jest tam jakiś prąd, jak będziesz kiedyś w moich okolicach to zapraszam, chętnie zerkne co tam nie halo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 19.sty.2012 21:11:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2011 10:04:33
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Audi a3 1.8 AGN
Po wielkich tródach , chyba mi się udało odpala na benie , i trzyma 900 obrotów , nie wiem jak będzie na rozgrzanym ,czas pokażę.
Ustawiłem blaszke tak jak jest w serwisówce na 2mm poniżej krawędzi leja.I wymieniłem blaszkę bo była krzywa.
Ale bynajmniej po zgaszeniu i próbie odpalenia , zaskakuje odrazu więc myśle że sukces.

Dzięki za pomoc hubos21 i szewek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 19.sty.2012 21:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
generalnie jak wkładasz przepływkę z innego auta albo ruszasz ustawieniami klapki to powinno się skład mieszanki ustawić na tip top ale jak nigdy nie robiłeś tego to daj spobie spokój, prosta klapka i jej poprwane ustawienie to jest podstawa, patrzyłeś czy w pozycji spoczynkowej możesz lekko docisnąc klapke i później wraca sama? tam jest taka blaszka pod nią i niekiedy mocny strzał gazu może ja wygiąć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 20.sty.2012 17:31:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2011 10:04:33
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Audi a3 1.8 AGN
Patrzyłem , blaszka nie jest wygięta , jak dociskam klapke to wraca .

Na benie odpala normalnie , przy przegazowaniu na jałowym wchodzi na obroty , ale już jak się jedzie to dochodzi do 3tys obrotów i odcina go , tak jak mówiłeś to trzeba ustawić mieszanke ale tego ruszać nie będę. A zarazem na gazie na jałowym trzyma 900 obrotów , jak wysprzęglam to trzyma 1.7k obrotów z dwa razy pofaluje i schodzi na 900. Nie wiem czego to wina ale w pon jade do gazownika na ustawienie może to coś pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 20.sty.2012 17:59:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zmuła przy 3000obr to nie od złego składu mieszanki bo on ma największe znaczenie przy zapalaniu i pracy na wolnych, takie objawy to moga być problemy z pompą paliwa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 20.sty.2012 18:36:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2011 10:04:33
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Audi a3 1.8 AGN
Nie będę kłamał bo przy odpalaniu słychać pompe jak pompuje . Ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 20.sty.2012 19:01:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
pompe powinienieś słyszeć tylko na chwilę po włączeniu zapłonu jak zaczyna pompować a jak później brzęczy to nie dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 20.sty.2012 19:42:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2011 10:04:33
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Audi a3 1.8 AGN
Właśnie takie brzęczenie słychać , ten samochód przez 5 lat co go mam zawsze był tylko odpalany na benzynie i chodził tylko na gazie. Na gazie zawsze lepiej chodził jak na benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 23.sty.2012 20:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
hubos21 napisał(a):
zmuła przy 3000obr to nie od złego składu mieszanki bo on ma największe znaczenie przy zapalaniu i pracy na wolnych, takie objawy to moga być problemy z pompą paliwa


No raczej zupełnie odwrotnie niż mówisz.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 23.sty.2012 22:04:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Bobo napisał(a):
hubos21 napisał(a):
zmuła przy 3000obr to nie od złego składu mieszanki bo on ma największe znaczenie przy zapalaniu i pracy na wolnych, takie objawy to moga być problemy z pompą paliwa


No raczej zupełnie odwrotnie niż mówisz.


niby dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 23.sty.2012 23:26:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Bo właśnie po to jest sonda lambda i przepływomierz w tym aucie, aby regulować skład mieszanki na bieżąco, a nie tylko na wolnych obrotach. Jak zbyt zalewa silnik powyżej 3tys obrotów to go muli, lub jak brakuje paliwa i to wcale nie musi być spowodowane słabą pompą paliwa, której nie mogło się nic stać od jazdy na gazie jeżeli paliwo było w baku. Przyczyn może być wiele, od chociażby uszkodzonego przepływomierza itd. Pompy paliwa nie należy tez wykluczać bo może być jedną z przyczyn, ale zła regulacja składu mieszanki zwłaszcza po wybuchu gazu jest wysoce prawdopodobna.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 24.sty.2012 09:24:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Bobo napisał(a):
Bo właśnie po to jest sonda lambda i przepływomierz w tym aucie, aby regulować skład mieszanki na bieżąco, a nie tylko na wolnych obrotach. Jak zbyt zalewa silnik powyżej 3tys obrotów to go muli, lub jak brakuje paliwa i to wcale nie musi być spowodowane słabą pompą paliwa, której nie mogło się nic stać od jazdy na gazie jeżeli paliwo było w baku. Przyczyn może być wiele, od chociażby uszkodzonego przepływomierza itd. Pompy paliwa nie należy tez wykluczać bo może być jedną z przyczyn, ale zła regulacja składu mieszanki zwłaszcza po wybuchu gazu jest wysoce prawdopodobna.


tu się z Toba nie zgodzę, jako ciekawostkę dodam, że jeżdże obecnie z odłączoną sondą lambda i można jechać na benzynie do odcięcia, jeśli ktoś by złośliwie wykręcił śrubkę od CO o kilkanaście obrotów to może brakowało by paliwa wyżej ale chciaż nie sądze

KE-Motronik jest wtryskiem mechanicznym ale tak jak każdy inny silnik posiada mapy paliwa i zapłonu, mamy nastawnik ciśnienia paliwa dzięki któremu ECU zwiększa i zmniejsza dawkę paliwa, dając na nastwnik dodatni albo ujemny prąd mierzony w mA, przy odcinaniu mamy - mA, na wolnych obrotach ustawiasz skład mieszanki jak najbliższy 0mA, zazwyczaj 0-3mA, serwisówka podaje nawet 0-5mA, chodzi tylko i wyłącznie o to, żeby na wolnych obrotach ECU jak najemniej ingerowało w pracę, jeśli przekręcimy śrubkę za bardzo w lewo i zubożymy mieszanke na nastawniku zrobi się z 15mA bo sterownik cały czas zwiększa dawke bo jest ubogo, oczywiście odwrotnnie jest jak zwiększymy za bardzo to mamy -15 bo będzie zmeniejszał dawkę

sonda jest niezbędna do prawidłowego składu ale najbardziej znowu na wolnych obrotach, później auto jedzie według mapy paliwa z ingerencją sondy ale pod pełnym obicązeniem korekcja sondy jest pomijana

:peace:

P.S.
Kolega pisał do mnie PRIVa i też mu powiedziałem, żeby lambde sprawdził i ustawił CO bo to musi być :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 24.sty.2012 18:43:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Nie ma jako takiej mapy paliwa, mapa jest tworzona na podstawie wychylenie przepływomierza, jedyne co jest regulowane to ciśnienie paliwa dołączonym do rozdzielacza regulatorem. Wtryski są non stop otwarte, co za tym idzie nie ma regulacji składu mieszanki poprzez ustalanie czasów wtrysku.

To bardzo prosty układ, ale aby działał sprawnie, wszystko musi być ustawione tip top. Z własnego doświadczenia wiem, że potrafi napsuć dużo krwi. Wszystko wydaje się łatwe i do zrobienia w kilka chwil. Takie tam ustawić klapę, wyregulować dawkę na wolnych i jak nowy. Niestety tak łatwo nie ma z tym ustrojstwem, bo by je każdy mechanik naprawiał, a tych którzy się tego podejmują jest jak na lekarstwo.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 24.sty.2012 19:18:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ke-motronik jest prostszy w budowie i naprawie niż np ke-III-jetronic, właśnie do tworzenia tej mapy zestępczej potrzebna jest sprawna sonda ale sterownik w ke-motroniku ma fanrycznie zapisną mapę paliwa bo jak mamy uwaloną sonde albo jeszcze nie rozgrzaną to sterownik na podstawie czegoś w zależności od obrotów i obciążenia musi sterować ciśnieniem paliwa, mam ecu do 16V ze zmienioną mapą paliwa ale jeszcze go nie zakładałem, kupiłem w komplecie z ustawionym dobrze rodzielaczem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 24.sty.2012 19:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
hubos21 napisał(a):
ke-motronik jest prostszy w budowie i naprawie niż np ke-III-jetronic, właśnie do tworzenia tej mapy zestępczej potrzebna jest sprawna sonda ale sterownik w ke-motroniku ma fanrycznie zapisną mapę paliwa bo jak mamy uwaloną sonde albo jeszcze nie rozgrzaną to sterownik na podstawie czegoś w zależności od obrotów i obciążenia musi sterować ciśnieniem paliwa, mam ecu do 16V ze zmienioną mapą paliwa ale jeszcze go nie zakładałem, kupiłem w komplecie z ustawionym dobrze rodzielaczem


To jest jedynie mapa ciśnienia paliwa. Nie ma tam niczego więcej czy sterownik mógłby sterować jeśli chodzi o paliwo. Reszta odbywa się czysto mechanicznie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 24.sty.2012 19:41:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Bobo napisał(a):
hubos21 napisał(a):
ke-motronik jest prostszy w budowie i naprawie niż np ke-III-jetronic, właśnie do tworzenia tej mapy zestępczej potrzebna jest sprawna sonda ale sterownik w ke-motroniku ma fanrycznie zapisną mapę paliwa bo jak mamy uwaloną sonde albo jeszcze nie rozgrzaną to sterownik na podstawie czegoś w zależności od obrotów i obciążenia musi sterować ciśnieniem paliwa, mam ecu do 16V ze zmienioną mapą paliwa ale jeszcze go nie zakładałem, kupiłem w komplecie z ustawionym dobrze rodzielaczem


To jest jedynie mapa ciśnienia paliwa. Nie ma tam niczego więcej czy sterownik mógłby sterować jeśli chodzi o paliwo. Reszta odbywa się czysto mechanicznie.


tylko i aż bo jak odłączysz nastawnik to auto jedzie nawet do odcinki ale wkręca się przez wieki :) wiadomo, że tłoczek w rodzielaczu jest najważniejszy ale ciśnienie paliwa jest tak samo ważne, jak podłączy się miernik do nastawnika i dodaje i puszcza gaz to praktycznie cały czas zmienia się prąd, który idzie na nastawnik a steruje tym ecu

dlatego koledze smagi27 proponują sprawdzić czy ma prąd we wtyczce od nastawnika ciśnienia i najlepiej niech sprawdzi jak to wygląda na wolnych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 24.sty.2012 19:45:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Mówiąc w skrócie może być wszystko:) Od pompy paliwa, poprzez uszkodzony nastawnik ciśnienia bądź cały zespół przepływomierz-rozdzielacz.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 24.sty.2012 19:53:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zazwyczaj wszelkie objawy to wina przepływki, lata lecą, potencjometr się wyciera, nastawnik jako tako się nie psuje, jak ma oporność w granicach 20 Ohm i nie cieknie to bym go odrzucił, na moje brzęcząca pompa mówi wszystko,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 ABK] Na 40 litrach , zrobione 70km na lpg
PostNapisane: 26.sty.2012 15:22:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2011 10:04:33
Posty: 34
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Audi a3 1.8 AGN
Widzę temat się rozwinął pod moją nieobecność . W moim mierniku skończyły się bateryjki więc nic nie mierzyłem. Ale winą nie wkręcania się na obroty w moim przypadku jest uszkodzony nastawnik ciśnienia , ponieważ po jego odłączeniu moge go kręcić normalnie , na jałowym jak zimny ledwo trzyma obroty , po odłączeniu trzyma bite 900. Więc chyba problem rozwiązany , ale będę meldować co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: