.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 13:39:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C6 2.0 Tdi] Rozruch ciepłego silnika
PostNapisane: 15.paź.2011 15:43:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2009 14:22:12
Posty: 31
Witam,
mam problem z rozruchem silnka gdy jest ciepły. Gdy temperatura nie doszła jeszcze do 90stopni, auto pali normalnie. Natomiast gdy już jest 90 stopni i go odpale, odpala "normalnie" bez żdnego piłowania itp tylko próbuje jak by przez ułamek sekundy rozrusznik kręciłgo zbyt długo no i wtedy wiemy co się dzieje. Zatelepie całą budą i wydaję nieprzyjemne dzwięki. Może wiecie o co chodzi?

dzięki

_________________
___________________
A6 Avant, 2.0TDI 2007
BRE, Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2011 18:02:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
A jak wygląda dawka paliwa?
Może czujnik temperatury - ten do komputera, nie na licznik.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C6 2.0 Tdi] Rozruch ciepłego silnika
PostNapisane: 16.paź.2011 22:02:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
rychuu24 napisał(a):
Witam,
mam problem z rozruchem silnka gdy jest ciepły. Gdy temperatura nie doszła jeszcze do 90stopni, auto pali normalnie. Natomiast gdy już jest 90 stopni i go odpale, odpala "normalnie" bez żdnego piłowania itp tylko próbuje jak by przez ułamek sekundy rozrusznik kręciłgo zbyt długo no i wtedy wiemy co się dzieje. Zatelepie całą budą i wydaję nieprzyjemne dzwięki. Może wiecie o co chodzi?

dzięki


Napisz to bardziej po polsku...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2011 12:12:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2009 14:22:12
Posty: 31
Więc dla obcokrajowców wyjaśniam. :D

Auto odpala normalnie poniżej 90 stopni. Tak jak powinnien. Gdy osiągnie te 90 stopni też odpala bez problemu ( pali na wszystkie cylindry nie trzeba nim kręcić, dodawać gazu itp) tylko słychać jak by rozrusznik kręcił za długo a silnik juz był odpalony. Trwa to ułamek sekundy, przy zgrzycie rozrusznika i zatelepaniu całą budą. ;) Nie jest to jakieś trzęsienie ziemi ale denerwujące.
Jakieś pomysły?

PS Nie jestem fachowcem ale wiem, że w tym aucie odpalanie następuje automatycznie. Komputer steruje "długością rozruchu", więc nie ma znaczenia jak długo przytrzymamy kluczyk. Jeżeli się myle proszę mnie skorygować.
Podpiąłem też vaga i nie ma żadnych błędów.

_________________
___________________
A6 Avant, 2.0TDI 2007
BRE, Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2011 22:11:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2009 14:22:12
Posty: 31
Dzisiaj odpalam i rozrusznik kręcił za długo chyba z 1.5 sec a silnik już pracował :/ Więc myślę, że to na 99% rozrusznik i sterowanie.
Wiecie może jak to sprawdzić?

_________________
___________________
A6 Avant, 2.0TDI 2007
BRE, Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 08:58:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
przyczyna może być banalna lub skomplikowana...

Na początek można sprawdzić kiedy zanika napięcie na elektromagnesie rozrusznika - np. żarówką.

Jeśli napięcie zanika zanim rozrusznik przestanie kręcić zacząłbym od rozebrania i wyczyszczenia rozrusznika i o dokładnych oględzinach - może coś się zacina i nie odbija.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2011 11:39:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2009 14:22:12
Posty: 31
Własnie, tylko czemu i wyłącznie kiedy jest 90 stopni. Więc myślę, że się nie zacina. Myślę, że może być coś z czujnikiem temperatury. Co myślicie?

_________________
___________________
A6 Avant, 2.0TDI 2007
BRE, Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C6 2.0 Tdi] Rozruch ciepłego silnika
PostNapisane: 21.sty.2012 01:36:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2009 14:22:12
Posty: 31
Po wymianie rozrusznika na nowy problem pozostał.
Może zadam durne pytanie ale czy automat ma dwumas?
Biegi zmienia płynnie, nie ma szarpnięć. Silnik nie faluje.

_________________
___________________
A6 Avant, 2.0TDI 2007
BRE, Multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C6 2.0 Tdi] Rozruch ciepłego silnika
PostNapisane: 21.sty.2012 08:45:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Zrobiłes najgłupszą rzecz jaką mogłes wymieniając rozrusznik na nowy, no cóz Twoje pieniądze Twoja sprawa. Oczywistym jest, że wina nie lezy w rozruszniku tylko w jego sterowaniu (stacyjka lub to urządzenie co odpowiada za długość kręcenia rozrusznikiem).

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C6 2.0 Tdi] Rozruch ciepłego silnika
PostNapisane: 21.sty.2012 18:13:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Przy multitroniku silnik ma zamontowane dwumasowe koło zamachowe.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ A6 C6 2.0 Tdi] Rozruch ciepłego silnika
PostNapisane: 21.sty.2012 19:53:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
podejrzewam że w C6 jest tak samo jak w D3 i za odpalenie silnika oraz długość kręcenia z tego co mi wiadomo jest odpowiedzialna cewka. Nie jestem pewien czy ona przypadkiem nie znajduje się w stacyjce.

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: