.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 22:18:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 2.8 ACK] szarpanie na LPG
PostNapisane: 04.lut.2013 18:41:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2011 14:40:22
Posty: 38
Lokalizacja: Zamość
Witam wszystkich . Proszę o pomoc od niedawna pojawił się w mojej audi pewien problem. Mianowicie gdy jadę na LPG (instalacja Landi Renzo Omegas) i od niskich obrotów (tak koło 2000 rpm ) wcisnę mocniej pedał gazu to zaczyna mi audi lekko szarpać i przy tym nie zbiera się tak jak powinna. Wszystko mija gdy przekrocze (3000-3500 rpm). Na benzynie nie odczówam nic takiego (ale wiadomo że inaczej zbiera sie na benzynie) Oczywiście u gazownika byłem i on twierdzi że wszystko jest jak najbardziej ok z instalacją, mówił że to może być coś z zapłonem, najprawdopodobniej przewody. Wymieniłem przewody na NGK , wymieniłem świece też na NGK i nadal to samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być ??? Bardzo proszę o pomoc Byłem u gazowników we Wrocławiu pomogli mi sprawdzić okazuje się że to przewody mają bicie NOWIUTKIE PRZEWODY NGK ZA KUPE KASY ;( Macie koledzy jakieś zaufane zamienniki ?? Albo coś takiego żeby nie wyżucać następnych 500 zł bo jeszcze znów się okaże że to nie to :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 2.8 ACK] szarpanie na LPG
PostNapisane: 05.lut.2013 09:17:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2010 18:52:23
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Łuków
ja w swojej wrzuciłem janmory dedykowane do modelu + do lpg. IMO jakość się poprawiła bo zamówiłem także do porschawki i ładnie hula. Zawsze jak wkładasz świece nowe to sprawdź także jaką mają przerwę i czy pokrywa się z zaleceniami producenta. Ogólnie układ zapłonowy na LPG jest dużo bardziej czuły niż benzynowy.
Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 2.8 ACK] szarpanie na LPG
PostNapisane: 05.lut.2013 09:51:36 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Zdecydowanie nie polecam NGK :!: Włożyłem to badziewie do swojego byłego 2.8 30V. Co prawda wtedy pomogło, ale później okazjonalnie pojawiały się drgawki zwłaszcza na zimnym silniku. Poza tym rwą się w palcach bez powodu. Przy rozbieraniu rozrządu jeden przewód się urwał ot tak :/ Szkoda kasy. W obecnym AEC mam założone kable Boscha (jeszcze w CH), przejechały ok.40 kkm, narazie nie dają oznak zużycia, ale jak się skończą to też kupię Boscha, ew.poszukam Janmora (połowa ceny Boscha) tak jak Paweł radzi. Wystrzegałbym się też Sentecha.... Jeśli zmiana przewodów nie pomoże, przyjrzał bym się też cewkom, ewentualnie lambdzie. W jednym z byłych AAH podobne objawy powodowała padnięta sonda (chociaż różnic AAH vs. ACK jest sporo)...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 2.8 ACK] szarpanie na LPG
PostNapisane: 05.lut.2013 11:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2011 14:40:22
Posty: 38
Lokalizacja: Zamość
Akurat lambdy są spoko bo sprawdzałem . Świece nowe tez NGK bo takie polecił mi Gazownik i jeszcze inny znajomy mechanik ... Tylko te kable :( podobno miały być dobre a kupa kasy w plecy :/ dzisiaj kupie najtańsze i zobaczę a te NGK pójdą na reklamacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 2.8 ACK] szarpanie na LPG
PostNapisane: 05.lut.2013 12:04:21 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Jak kupisz Sentecha to może za wiele się nie poprawić. Do tego nie zdziw się jak nie będą do końca pasować, za długie fajki, odstająca przez nie osłona itp.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 2.8 ACK] szarpanie na LPG
PostNapisane: 05.lut.2013 13:36:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2011 14:40:22
Posty: 38
Lokalizacja: Zamość
a Maxgear ? nie chce wydawać kasy na drugi komplet przewodów bo na pewno za te NGK nie oddadzą mi pieniędzy tylko nowe kable ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 2.8 ACK] szarpanie na LPG
PostNapisane: 05.lut.2013 19:46:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Kup Janmory. Ja też wydałem 400zł na NGK i poszły do śmietnika niestety, rwą się w palcach. Jak porównasz jakość wykonania Janmora (model chyba premium) do NGK, to będziesz mile zaskoczony, oczywiście na korzyść Janmora.

Zrób test na wodę, zaopatrz się w spryskiwacz do kwiatów i popryskaj wieczorem albo w ciemnym pomieszczeniu przewody i cewkę, a następnie szukaj "iskierek" :) Obstawiam, że w Twoim przypadku padła i cewka, i przewody. Miałem tak samo u siebie. Cewkę niestety musisz kupić Bremi, nie polecam innych. Ja zainwestowałem w Huco i gówno wytrzymało 1000km, właśnie w tym miesiącu zbieram się na oddanie jej do reklamacji.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 2.8 ACK] szarpanie na LPG
PostNapisane: 05.lut.2013 19:58:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja też obstawiam bardziej cewkę bo ostatnio u szwarga w A4 było to samo ale nic nie wymieniał, przeczyścił styki przy cewkach, był problem z zapłonem na dwóch cylindrach a odnośnie nowej cewki to jest problem z dostępnością, kupić BERU czy Boscha jest ciężko o ile wcale możliwe, serwis 1400zł, nawet w IC już wszystko zniknęło, nie tak dawno jak sprawdzaliśmy stany były zerowe teraz są już usunięte pozycje, jest tylko to Huco


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 2.8 ACK] szarpanie na LPG
PostNapisane: 07.lut.2013 22:24:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Pytania brzmią: czy masz instalację sekwencyjną? Dlaczego nie ma tych objawów na benzynie? no i oczywiście słynne "kto za tym wszystkim stoi?!" :) W całkowicie innym silniku miałem kiedyś identyczny objaw który wynikał z uszkodzenia (zużycia) membrany reduktora. Niestety musiałem obrócić wtedy na Węgry i wstecz do PL z takim szarpaniem. Kurde - martwicie mnie tymi kablami bo ja parę tys. km temu też założyłem NGK...

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: