Roger_35 napisał(a):
Zagor napisał(a):
Roger_35 napisał(a):
orzel_man napisał(a):
OK,
zgadza się...
panowie jendo pytanie...to jaki olej w końcu zaleca producent ?
w sęsie gęstości i lepkości ?
5w40 czy 0w30 czy jak.
bo w książce tylko napisane jakie ma spełniać normy...chyba że czytać już nie potrafię z tego wszystkiego

dzięki
Ja mam Motul 5W30.
No to kolego uważaj żeby Ci nie padło coś z przegrzania

Po co to siać popelinę? A na koniec okazuje się że przeczytałeś z przywieszki jaki Ty masz zalany olej, co nie jest jednoznaczne z tym, jaki olej zaleca producent !!!
Lepkość jakbyś nie wiedział dobiera się do warunków atmosferycznych panujących w rejonie użytkowania auta, i jest do tego tabelka w instrukcji a nie przywieszka od mechanika

Katalog LM zaleca do BAS TopTec 4200 czyli 5w30, ja zalecam zalanie oleju 0w30, który lepiej się sprawdzi w czasie zimnego startu.
BAS i BBK to ewolucja ANK, ten sam uklad korbowy, średnica tłoka itd. Więc żadnego ajwaj tu nie ma

jedyne co poprawili

to napęd rozrządu na "bezobsługowy"

A olej okazuje sie że masz ale sam nie wiesz jaki, bo Motula 5w30 to jest chyba ze 3 rodzaje.
A autor zrobi co zechce.
Mam zalany olej zalecany przez producenta, sprawdzenie z przywieszki było najszybszym sposobem odpowiedzenia pytającemu, to po pierwsze. Po drugie, co masz na myśli, że BBK/BAS to ewolucja ANK? Inny blok, inne głowice, inny rozrząd. Chyba, zę o czymś nie wiem, to chętnie przeczytam...
Primo - olej to nie tylko lepkość

, no i podobno sugerowałem koledze eksperymenty z lepkościami, żeby mu się nic nie przegrzało, więc jak to jest u Ciebie, że się nie przegrzewa??
Jak się okazuje zaproponowałem właściwą lepkość (bo taką ma zalany Twój wzorcowy silnik BBK

), ale Ty jak nasi politycy - narobiłeś zamieszania, i teraz brniesz w to gó....

Secundo - inny blok????, bo - ma w innym miejscu filtr oleju?, dla mnie blok to nie cyferka w ETCE, ani wygląd z zewnątrz, blok to miejsce gdzie pracuje układ korbowy a tu..... rzeczywiście czegoś nie wiesz

- średnica tłoka jest taka sama w AQJ/ANK i BAS/BBK, skok tłoka jest w ANK jest większy - ale o grubość uszczelki po dociągnięciu głowicy, więc minimalnie inne wykorbienie, i co nadal twierdzisz, że to całkiem nowa konstrukcja ? Ciekawe dlaczego pierścienie pasują z jednego do drugiego??
Inna głowica, a i owszem, bo to wymusiła zmiana rozrządu na łańcuch, ale ilość zaworów, ich średnica taka sama jak w ANK, ale ja nie pisałem, że to taki sam silnik, a że jest to ewolucja ANK, została zoptymalizowana pod kątem zysku dla koncernu
