.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lut.2025 09:22:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 26.lis.2015 09:04:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Szanowni, przygotowuję się do zakupu C4 2,8 (12V lub 30V) i chciałbym wiedzieć jakich wartości ciśnienia oleju mam się spodziewać
SILNIK ZIMNY (zaraz po odpaleniu)
- ile bar na biegu jałowym?
- ile na 1000 obr/min?
- ile na 2000 obr/min?

SILNIK CIEPŁY (70-90*)
- ile na jałowym, 1000 / 2000 / 3000 / 4000?

Jakie ciśnienia uznać na wzorowe, jakie za dobre, jakie za słabe ale do zaakceptowania, kiedy mamy do czynienia ze szrotem?
Chętnie zapoznam się z uwagami osób bardziej doświadczonych, ja nigdy nie miałem auta ze wskaźnikiem, ale podczas zakupu chciałbym podłączyć manometr i wiedzieć co i jak

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 26.lis.2015 09:10:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
i uwaga gównoburza za trzy, dwa, jeden .... ;)

ja się trzymam tego: na zimnym zawsze powyżej 5 bar, niezależnie od obrotów
na ciepłym na luzie 2 bary minimum, powyżej 2000rpm powinno być już 5 bar. i tyle.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 26.lis.2015 10:41:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Adaś, a prze ciekawość: w dieslach tak samo?

Gdzie w bolku V6 jest czujnik ciśnienia, do którego muszę się wpiąć?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 26.lis.2015 10:51:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
powinno być podobnie. staramy się, aby na wolnych ciśnienie nie spadało poniżej 1 bara , bo to bardzo źle świadczy o kondycji silnika.

co do czujnika - etka Twoim przyjacielem ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 26.lis.2015 22:19:03 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Wskaźniki ciśnienia oleju były w 100 C4, w A6 C4 zastąpiono je voltomierzem. Trzeba jednak brać poprawkę, że te wskaźniki często pokazywały głupoty (u mnie tak było i podmianka czujnika nic nie dała). Często wskazówka nie startuje z 0 lecz wyżej - na to też musisz brać poprawkę. Wartości tak jak napisał Leo - na zimnym max, na rozgrzanym min.1.8-2 bary na biegu jałowym, przy 2k obrotów ok.4-5 barów. U mnie w 100 C4 AAH 1992 czujnik był wpięty w podstawę filtra oleju, w 100 C4 AAH quattro z 1991 z tyłu lewej głowicy (strona kierowcy). Jak już musisz zapinać manometrem, to można też wpiąć się w otwór czujnika oleju z przodu silnika po lewej stronie, a dokładniej w bloku silnika tuż pod głowicą. Mówimy cały czas o AAH. W ACK nigdy się nie podpinałem bo nie było potrzeby ani konieczności.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 26.lis.2015 22:38:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
To co pisze Leo jest jak najbardziej prawidłowe.

u mnie w ADU na zimno ponad 5, po mocnym rozgrzaniu 2,2-2,3 , przy 2000 obr/mib ponad 5
natomiast w 3B na zimno ponad 5 po rozgrzaniu 1,9-2,1 . 2000 obr/min 5.

Silniki r5 a nie V6 ale ciśnienie to ciśnienie ;)

pzdr

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 27.lis.2015 07:57:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
U mnie w AAH na zimnym idzie pod koniec skali, na ciepłym od 2,5 do 3 Bar. Ale nawet na gorącym silniku wystarczy musnąć gaz i idzie znów do końca skali.


To że wskazówka u niektórych nie startuje od zera to może być zasługa filtra oleju z zaworem zwrotnym. Czasami sprzedawca da filtr z zaworem, czasem bez. Ja zawsze biorę ten z zaworem i na to ich w sklepie uczulam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 27.lis.2015 22:50:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 134
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Dodam jeszcze, że AAH może mieć dobre ciśnienie pomimo "braku panewek" czego sam doświadczyłem :<

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 27.lis.2015 23:47:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie ty jeden.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] o ciśnieniu oleju - wiedza ogólna
PostNapisane: 28.lis.2015 01:20:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Jeszcze mozna wziac poprawke na to jaki olej jest zalany i w tym czy nie jest juz zjechany. Np w60 a w40 na rozgrzanym moze byc spora roznica. No i tez tej samej klasy normalnego producenta a z biedry z promocji bedzie rozbieznosc.

Na zimnym silniku, w pompie oleju uchyla sie przy okolo 5-6bar tloczek na sprezynce i upuszcza bokiem nadmiar cisnienia. Gdyby nie on to bylaby kicha, cisnienie bylo by pewnie z 10+bar, popychacze hydro rozdymane i nie domykaja sie zawory.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: