.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.mar.2025 15:53:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S8 D2] problemy z silnikiem po zimie
PostNapisane: 17.cze.2021 12:45:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2012 08:19:48
Posty: 14
Auto: S8 D2
Koledzy, odpaliłem auto po zimie i wyjechałem na myjkę. Na powrocie zaskoczył mnie problem z pracą silnika, przestał działać przynajmniej 1 cylinder. Podłączyłem VAG-a i oto rezultat:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17615 - Fuel Injector for Cylinder 7 (N85): Electrical Malfunction

P1207 - 35-00 - -

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 - -

16691 - Cylinder 7: Misfire Detected

P0307 - 35-00 - -

17613 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83): Electrical Malfunction

P1205 - 35-10 - - - Intermittent

Dodatkowo sprawdziłem wypadanie zapłonów, problem jest tylko z 7 cylindrem. Po wykasowaniu błędów powrócił problem z 7 i dodatkowo z 6 cylindrem. Przejrzałem wiązkę ale nie ma tam problemów.

Nie lałem dużo wody, ale może zalane ECU? Co jeszcze może być przyczyną, jakoś nie sądzę, żeby nagle kolejne wtryski siadały.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2] problemy z silnikiem po zimie
PostNapisane: 17.cze.2021 13:22:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Sprawdź wtyczkę i wiązkę wtryskiwacza 7 cylindra.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2] problemy z silnikiem po zimie
PostNapisane: 17.cze.2021 13:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pewnie kolega mył silnik myjką... ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2] problemy z silnikiem po zimie
PostNapisane: 17.cze.2021 13:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2012 08:19:48
Posty: 14
Auto: S8 D2
Sprawdziłem wszystkie wtyczki w rzędzie, wyglądają ok, 0 wilgoci/pęknięć. uszkodzeń.

Nie kolego nie myłem silnika w ogóle, tylko go odkurzam + pędzelek ale tym razem nic nie robiłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2] problemy z silnikiem po zimie
PostNapisane: 17.cze.2021 21:40:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zobacz, czy nie masz jeziorka w puszce ze sterownikami w podszybiu po stronie pasażera... Trzeba odkręcić i zdjąć pokrywę. Cudów nie ma, jak VAG pokazuje, że gdzieś nie łączy, to gdzieś nie łączy. Skoro na wierzchu jest OK, to trzeba szukać pod deklem.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2] problemy z silnikiem po zimie
PostNapisane: 17.cze.2021 21:48:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Sprawdzić można ale ciężko żeby to zalać, sterownik jest na górze od razu pod deklem. Przy okazji odpływy z podszybia sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2] problemy z silnikiem po zimie
PostNapisane: 18.cze.2021 08:09:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Fabrycznie obudowa ECU ma wadę konstrukcyjną. Jak Hubos wspomniał, odpływy z podszybia do sprawdzenia. Jeśli są przytkane i zbierze się woda to obudowa ECU nabierze wody przez dolny otwór spływowy i komp zalany, a raczej wtyczka jako pierwsza. W swojej też to przerabiałem i potrzeba była zmodyfikowania obudowy ECU. U mnie był problem na 5 i 8 cylindrze. Korozja na jednym z pinów.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: