Witajcie !
Od dłuzszego czasu zastanawia mnie jedna rzecz, chodzi o quattro
Pytałem juz ruznych ludzi ale zazwyczaj niewiedzieli co maja i do czego to słuzy
Sądze ze na tym forum ludzie wiedzą czym jezdzą i udziela mi wyjasnień
Więc tak: moj sprzet to znam doskonale jest to rocznik 86' z napedem quattro (czyli inaczej 4WD) ma mechanizmy ruznicowe, centralny i na osiach przod i tył, i u mnie mam mozliwosc zablokowania centralnego mechanizmu roznicowego (pozycja 1) i tylniekgo mostu (pozycja 2), w zasadzie to wystarczajace jest zablokowanie srodka w trudnych warunkach i autko jest nie do zatrzymania (z wyjatkami kiedy sie zawiesi na podwoziu, co miało miejsce pare razy tej zimy w duzych zaspach
) z tym ze przy włączeniu pozycji 1 blokady wyłaczany jest abs (stary system 3 kanałowy, zreszta z tym sie juz pogodzilem) natomiast właczenie pozycji 2 - blokada tylu w zasadzie juz wiele niezmienia z tym ze nie wskazane jest skrecanie, no chyba ze jest super slisko np lód to kola beda sie poslizgiwac przy manewrach kierownica ( w tej sytuacji raczej nie nastapi uszkodzenie mostu) blokada tylu przydala mi sie na wykrzyzach.
No ale wracajac do tematu, moj system quattro znam i wiem na co mam wpływ (blokady) natomiast spotkałem sie z uzytkownikami nowszych audi z napedem quattro w ktorych do dlokad był tylko tylko jeden przycisk DIFF, pytajac te osoby nie wiedzialy co zabardzo robi; "no blokuje cos ale niezabardzo wiem co" - przykladowa odpowiedz
i teraz mam pytanie do Was czy wiecie jak to jest rozwiazane co sie blokuje po wcisnieciu tego przycisku, czy tez wyłacza sie system ABS.
Interesujq mnie takze najnowsze Audi z quattro, jak to jest tam rozwiazane, jesli wiecie piszcze - bardzo chetnie poczytam i czegos sie dowiem od Was na ten temat.
Pozdrawiam