.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 19:29:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bixenon i trwałość żarówek xenonowych
PostNapisane: 19.maja.2006 19:02:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Czy są komuś znane instalacje bixenonowe bez przesłony tylko
klasycznie na dwóch żarówkach?

Czy opcja z przesłoną powstała tylko dlatego że kiedyś xenony
potrzebowały długiego (relatywnie) czasu na zapalenie się czy
takie mruganie xenonem jak sie to robi długimi zaszkodzi
przetwornicy bądź żarówce?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2006 19:17:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
qrcze maciu - skad ty takie pomysly bierzesz? :)

pewnie ze jest to do zrobienia (nawet przeciwmgielne moga byc xenonowe) tylko po co?
po co pakowac 2 zestawy przetwornic i zarnikow skoro mozna zastapic to jednym zestawem i soczewka z ruchoma przeslona...

przestan sie szczypac i zakladaj xenon po bozemu ;-)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2006 19:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak to po co pakować... po to:

http://mitglied.lycos.de/maciu/AKP/zeno ... _small.jpg

:P

po prawej to nie pomyłka to normalne swiatła ;)

a chodzi mi nadal o to czy sie od tego mi szybciej nie zuzyje
bo zapala się błyskawicznie (na razie testowane tylko za dnia)

a o przeciwmgielnych tez myślałem bo to co jest standardowo w C4
to porażka są po prostu za wysoko... jedyne dobre pmgielne miałem
w polonezie... tam to dawały radę

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2006 20:12:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2005 21:06:27
Posty: 113
Lokalizacja: pruszkow
heh ten maciu -perfekcionista- a samochod rdza bierze...
ladna robota i efekt
tez poprosze zenony dla siebie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2006 21:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no co ty nie wiesz że audi nie rdzewieje... :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2006 22:00:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
maciu napisał(a):
jak to po co pakować... po to:

http://mitglied.lycos.de/maciu/AKP/zeno ... _small.jpg

:P

po prawej to nie pomyłka to normalne swiatła ;)

a chodzi mi nadal o to czy sie od tego mi szybciej nie zuzyje
bo zapala się błyskawicznie (na razie testowane tylko za dnia)

a o przeciwmgielnych tez myślałem bo to co jest standardowo w C4
to porażka są po prostu za wysoko... jedyne dobre pmgielne miałem
w polonezie... tam to dawały radę
Dobrze zrozumiałem-te po lewej to nie są prawdziwe xenony ,tylko zenony tanie?Bo ja też chcę u siebie w soczewki wsadzić coś nie żółtego?Z tego co na Allegro patrzałem ,to najtańszy zestaw przetwornic z żarówkami x.to 530pln.Nie wiem co to warte.Czy z tymi zenonami<głupszej nazwy nie mogli wymyślić>jest duża różnica od xenonów?W 100 C4 miałem zenony 100watowe,ale tam nie było soczewek-świeciły fajnie,ale do xenonów to do pięt nie dorastają,aż wstyd porównywać.Może w soczewkach zenonach byłoby lepiej,bo napewno taniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 07:44:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2004 21:14:46
Posty: 649
Lokalizacja: mazury
maciu napisał(a):
jak to po co pakować... po to:

http://mitglied.lycos.de/maciu/AKP/zeno ... _small.jpg

:P

po prawej to nie pomyłka to normalne swiatła ;)

a chodzi mi nadal o to czy sie od tego mi szybciej nie zuzyje
bo zapala się błyskawicznie (na razie testowane tylko za dnia)

a o przeciwmgielnych tez myślałem bo to co jest standardowo w C4
to porażka są po prostu za wysoko... jedyne dobre pmgielne miałem
w polonezie... tam to dawały radę


fajnie :)
tez myslalem nad tym ale nie jedna osoba mi odradzala z tego wzgledu ze glowne zuzycie zarnika jest wlasnie podczas zaplonu.
Ale stestuj :peace:

_________________
pozdrawiam
sampek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 08:01:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
nie skumałeś żartu słownego ;)

to po lewej od strony pasażera to dwie żarówki xenonowe 8000K H1
a po prawej klasyczne 50W

nadal mam nadzieję że ktos się wypowie w temacie czyli na ile mruganie
xenonem obniża jego trwałość... albo nie obniża

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2006 11:22:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Obawiam sie ze nikt Ci na to pytanie nie odpowie, bo nikt takich badan nie przeprowadzal.
Wiec Ty bedziesz jako pierwszy testujacy :)
Czekamy na opinie :peace:

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 12:04:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Maciu, xenon to lampa wyładowcza, więc bardzo szkodzi częste załączanie i wyłączanie. Cierpi także przetwornica. A tak na marginesie, to gdyby poważnie potraktować trwałość żarnika, to powinno być tak jak w oświetleniowych lampach HQI, które nie dadzą się zapalić zaraz po wyłączeniu, bo mogą się uszkodzić. Ale byłby to problem w samochodzie, gdzie ważniejsze jest bezpieczeństwo oświetlenia po przypadkowym zgaszeniu, a nie trwałość. Zresztą podobnie jest z neonówkami, są przeznaczone do ciągłego świecenia, a częste zał/wył skraca ich żywotność. :)
Tak więc nie wymyślaj. :D

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 21:57:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
ja mam wlasnie w c4 bixenon i mam soczeki od bmw 7 z przeslona a stare dlugie zostaly, tylko wycelowalem je jakies 50m przed samochod, bo dalej ju znikaly i nic nie dawaly w porownaniu do bialego swiatla jakie daje xenon. jezeli chodzi o kwestie migania komus po oknach :) to bixenon z przeslona jest naprawde rewelacyjny, bo dziala duzo agresywniej niz zwykle zarowki a jezeli zrobisz sobie dlugie na 2 przetwornicy to pamietaj ze to wszystko zanim zacznie swiecic na 100% potrzebuje ok 5s zeby sie rozgrzac, najpierw jets niebieskie, pozniej niewiadomo jakies a pozniej dopier megabiale :)

wiec chyba klasyczna soczewka + przeslona

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: