.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.sty.2025 20:03:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wskażnik temperatury Brak reakcji.
PostNapisane: 27.gru.2004 20:12:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:01:22
Posty: 13
witam!!!! Parę razy spotkałem się z niedziałającym wskaźnikiem temperatury płynu w chłodnicy w audi B4 z 1994 roku, czy wystarczy wymienić sam wskaźnik czy trzeba kupić cały zestaw liczników z tymi wszystkimi układami które sie tam znajdują ???? Czujnik jest raczej sprawny bo po spięciu na krótko przewodów wchodzących do czujnika wskazówka sie nie wychyla.
Jak by ktoś miał taki wskaźnik to chętnie bym, jeżeli miało by to załatwić sprawe.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 20:27:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Wskaznik temperatury na desce rozdzielczej mozna wymienic dokupujac go jako nowa osobna czesc. Zakupu mozna dokonac ASO Audi, lub tez z ogloszenia jako osobna uzywana czesc z innego auta. Trzeba potem rozkrecic licznik i wymienic ten wskaznik, ktory jest przykrecony dwiema srubami.

Moze to jest wina tylko samego czujnika temperatury, ktory jest odpowiedzialny za to ze wskaznik temperatury plynu chlodzacego sie nie podnosi.

Sprawdzenie czujnika temperatury:
Odlaczyc przewod od czujnika temperatury. Wlaczyc omomierz miedzy zacisk czujnika a mase. Gdy temperatury sa niskie rezystacja jest duza. W miare wzrostu temperatury rezystacja maleje.

Uszkodzenie wskaznika temperatury: mozna ustalic bezposrednio laczac przewod z masa. Wskazowka wskaznika powinna gwaltownie przeskoczyc do pozycji Goraco na czerwone pole. Proba ta powinna trwac jak najkrocej. Zwarcie przewodu do masy na dluzszy czas moze doprowadzic do zniszczenia wskaznika. Po probie nalezy wylaczyc zaplon.

Jezeli wskaznik temperatury sie podnosi podczas jazdy, ale tylko w okolice do 60 stopni i tak jest caly czas, to wine za to ponosi zepsuty termostat lub sam czujnik temperatury plynu chlodzacego, ktory jest przy bloku silnika.

ronin zapraszam natychmiast do dzialu NEWBIE :!:, po to aby sie przywitac ze wszystkimi uzytkownikami Forum. Uzupelnij tez swoj profil czyli dane o sobie i o tym co za Audi posiadasz. Dopiero teraz zauwazylem to :P :D

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 27.gru.2004 20:36:09 przez KORU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 20:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2004 12:47:48
Posty: 7
Lokalizacja: krk
a to ja go sprawdzałem w ten sposób że odłączyłem przewód z termostatu i zrobiłem na nim zwarcie a z tego co piszesz rozumiem że mam go podłączyc do masy??

_________________
2.3 cabrio


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 20:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Tak dokladnie byle nie za dlugo. Tak jak to opisalem dalej, to jest sposob na sprawdzenie wskaznika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 22:47:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:01:22
Posty: 13
Wiem już że nawalił mi sam wskaźnik i teraz mam pytanko : czy można zastąpić sam wskaźnik temperatury z licznika producenta UN4 na wskaźnik z VDO ?
Czy musze kupić wskaźnik dokładnie tego samego producenta???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wskażnik temperatury Brak reakcji.
PostNapisane: 29.gru.2004 00:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ronin napisał(a):
witam!!!! Parę razy spotkałem się z niedziałającym wskaźnikiem temperatury płynu w chłodnicy w audi B4 z 1994 roku, czy wystarczy wymienić sam wskaźnik czy trzeba kupić cały zestaw liczników z tymi wszystkimi układami które sie tam znajdują ???? Czujnik jest raczej sprawny bo po spięciu na krótko przewodów wchodzących do czujnika wskazówka sie nie wychyla.
Jak by ktoś miał taki wskaźnik to chętnie bym, jeżeli miało by to załatwić sprawe.
Pozdrawiam!
częst zauważyłem że w audi B3 i B4 usterką jest to że zegar gaśnie od temp a za chwile pokazuje OK

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 00:19:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
ronin napisał(a):
Wiem już że nawalił mi sam wskaźnik i teraz mam pytanko : czy można zastąpić sam wskaźnik temperatury z licznika producenta UN4 na wskaźnik z VDO ?
Czy musze kupić wskaźnik dokładnie tego samego producenta???


Mam przed soba rozkrecony licznik UN4 i elementy z licznika VDO.
Oba wskazniki temperatury plynu chlodzacego sa takie same, tzn maja mocowanie na 2 gwintowanych szpilkach, na ktore nakrecane sa potem srobki. Mozesz wiec zamontowac wskaznik temp plynu chlodzacego z licznika UN4 do licznika VDO. Wskazniki temperatury sa takie same. Mocowanie jest identyczne a to jest najwazniejsze. :)

Yooo25 co do wskaznikow to z biegiem lat to one poprostu wysiadaja. Pracuja przeciez w roznych warunkach atmosferycznych i maja w srodku bardzo czule uklady. Tak, wiec nie nalezy sie dziwic ze po 13 latach uzytkowania padaja lub zle wskazuja. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 01:42:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2004 23:32:41
Posty: 119
Lokalizacja: Białystok
Ja np. musze przejechać jakies 30 km żeby moj wskaźnik łaskawie zaczął coś wskazywac :p

_________________
Audi Coupe 2.3 10V LPG - Było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 11:54:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 11:34:57
Posty: 107
Lokalizacja: Rzeszów
W takim razie przypinaja sie do tematu czy ktos moglby mi doradzic o co chodzi. Otoz wskaznik temp. wskazuje mi temp 110 stopni jak sie zagrzeje, a rano po nocy jak wlacze zaplon od razu w okolicach 50 stopni. Dodam ze jest nowy termostat i nowy wlacznik termiczny wiatraka. A temperaturka tak mi cuduje gdzies tak od miesiaca. Myslalem ze moze czujnik temperatury umarl ale zmienilem na nowy i to samo, spinajac przewody wskaznik goni na max.

To co to w koncu jest do cholery?????? :( :(

Na pewno cos na lini czujnik-wskaznik bo wiatrak sie zalacza przy tych 110 ktore w rzeczywistosci sa 90 stopniami, a stad wiem ze 90 stopni jest na prawde bo wlacznik wiatraka jest nowka i przed miesiacem ok bylo wszystko.

Ma ktos jakiegos pomysla?? Silnik to 1.8 benzyna na gazniku i czujnik temp jest ten najprostrzy dwustykowy bialy.

_________________
Audi A4 1.8 ADR `96 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 15:23:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Po wylaczeniu zaplonu wskaznik temperatury plynu chlodzacego powinien spasc ponizej wartosci 50 stopni. Skala wskaznika zaczyna sie wlasnie od tych 50 stopni, jesli wskaznik opada po wylaczeniu silnika, to jest ok. Wskaznika sie nie kalibruje, bo on juz jest fabrycznie ustawiony. Do wymiany masz czujnik temperatury plynu chlodzacego, poniewaz zle odczytuje temperature, a on nie byl wymieniany razem z termostatem.

Temperatura plynu chlodzacego powinna byc w okolicy 90-92 stopnie, podczas jazdy gdy silnik jest rozgrzany. Wymien czujnik temperatury plynu chlodzacego, a gdyby dalej bylo to samo, to trzeba bedzie wymienic sam wskaznik na desce rozdzielczej licznika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 17:56:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 11:34:57
Posty: 107
Lokalizacja: Rzeszów
kupilem dzis czujnik, zamontowalem, wlaczam zaplon a temp. od razu na 90 chwile popracowal do rozgrznia i przy 110 sie wiatrak wlaczyl. pojechalem do sklepu i wymienili mi czujnik na inny, zamontowalem no i troche lepiej ale dalej nie to, teraz po zagrzaniu staje wskazowka na 100 stopniach i tu tez wlacza sie wiatrak tyle ze po przekroczeniu 90 miga kontrolka od temp silnika.

Wskaznik po zwarciu pezwodow leci na max, a po wylaczeniu zaplonu spada ponizej 50 i to znacznie nawet ponizej tych kropeczek. Wiec wyglada ze wskaznik jest ok na moje oko.

I teraz pytanie czy kolejny czujnik zwalony???
Czemu do cholery mruga ta kontrolka????
Wczesniej nigdy nie mrugala. :zly: :zly: :zly:

_________________
Audi A4 1.8 ADR `96 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 18:02:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
A jak poziom płynu chłodzącego ? Może wywaliło co nieco. Ten wskaźnik pokazuje właśnie zbyt niski poziom. Układy chłodzenia są podciśnieniowe, więc po odpaleniu stan zawsze się obniża, weź to pod uwagę.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 18:19:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 11:34:57
Posty: 107
Lokalizacja: Rzeszów
No i wlasnie tu mi cos nie gra bo plynu jest full, wyjmowalem nawet wtyczke od poziomu plynu a kontrolka i tak nie gasla. Owszem zgasnie ale jak odlacze czujnik temperatury.
No i badz tu madry :/ :/ :/

_________________
Audi A4 1.8 ADR `96 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 19:30:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 11:34:57
Posty: 107
Lokalizacja: Rzeszów
Panowie powiedzcie mi co ma kontrolka poziomu plynu do temperatury??
Zwlaszcza ze plyn jest, to po co sie zapala??? MA jeszcze jakies inne funkcje??

_________________
Audi A4 1.8 ADR `96 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 19:52:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
vlazlo napisał(a):
Panowie powiedzcie mi co ma kontrolka poziomu plynu do temperatury??
Zwlaszcza ze plyn jest, to po co sie zapala??? MA jeszcze jakies inne funkcje??


Kontrolka ma dwie funkcje. Ostrzega przed zbyt niskim poziomem plynu chlodniczego i przed tym ze temperatura plynu chlodniczego jest zbyt wysoka. Jezeli wymieniales czujnik na nowy, i dalej jest tak samo, to trzeba bedzie wymienic wskaznik w liczniku, bo to on zle pokazuje, skoro przy drugim czujniku tak samo sie dzieje. To ze czujnik tak pokazuje to moze byc prawidlowo, bo ty masz instalacje gazowa a gaz ma wieksza temperature spalania niz benzyna. Dlatego czujnik pokazuje wyzsza temperature pracy rozgrzanego silnika. Wazne jest aby wentylator sie zalaczal podczas gdy auto dluzej stoi, no i zeby ogrzewanie dzialalo. To ze kontrolka mruga swaidczy o tym ze zapowietrzony jest uklad chlodniczy. Ja tak mialem i dopiero odpowietrzenie zlikwidowalo efekt ze kontrolka juz nie mruga. Odpowietrz uklad chlodniczy i jezeli wentylator sie wlacza to wszystko jest OK. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 20:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 11:34:57
Posty: 107
Lokalizacja: Rzeszów
Moze wlasnie o to odpowietrzenie chodzi. Ja odpowietrzalem jak w ksiazce pisze: "zagrzac silnik do wlaczenia wentylatora i popuszczac srobe przy wejscie wezy do nagrzewnicy az poleci plyn" I tak ze trzy razy ale prawde mowiac to nie podoba mi sie jeden waz tan co leci od gory chlodnicy do bloku bo wyglada jakby byl pusty a nie pelen plynu. To moze byc ze sie nie odpowietrzyl????? Moze znacie lepszy sposob na odpowietrzenie???

No bo w sumie jak by ta kontrolka przestala mrygac, to temperatura by byla w okolicy 100 stopni i tak tez by sie wlaczal witrak. I jakos by sie dalo juz jezdzic zwlaszcza ze na moje oko te 100 stopni to tak na prawde 90, bo wtedy otwiera sie termostat i wlacza wiatrak.

No to w taki razie jak pozbyc sie tego mrugania :?: :?: :?: :?: ( pomijam wyjecie zarowki ;) )

_________________
Audi A4 1.8 ADR `96 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 20:57:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Sposob na odpowietrzenie przeczytaj moj post : -> KLIK Tutaj

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 21:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 11:34:57
Posty: 107
Lokalizacja: Rzeszów
Tak wlasnie robilem pare razy dzisiaj i kontrolka nie zgasla. Sprobuje jeszcze jutro go raz odpowietrzyc jak to nic nie da to sie chyba zalamie :/

_________________
Audi A4 1.8 ADR `96 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 17:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 11:34:57
Posty: 107
Lokalizacja: Rzeszów
witam

Powiedzcie mi jedna rzecz. Teraz jak zapalam wskaznik wskazuje niby ok, silnik sie rozgrzewa powoli tyle ze jak dochodzi do 90 to zaczyna mrugac kontrolka temp a on sie dalej grzeje do 100 i tak juz zostaje bo termostat puszcza, no i trzyma sobie te 100 stopni i bylo by dobrze gdyby nie ta kontrolka mrugajaca :<
Czy ta kontrolka mruga tez jak nie jest odpowietrzony dobrze??

_________________
Audi A4 1.8 ADR `96 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 22:14:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
vlazlo napisał(a):
...Czy ta kontrolka mruga tez jak nie jest odpowietrzony dobrze??


Tak, bo ja tak mialem dwa razy juz. Po odpowietrzeniu kontrolka juz nie mrugala. Wypusc caly plyn chlodniczy z ukladu odkrecajac najnizszy waz przy pompie wody i powtorz cala procedure odpowietrzania jeszcze raz. Powinno byc po tym OK ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: