.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 22:45:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

BMW E39 530d czy Audi A6 2.5 TDI
BMW E39 530d 193 KM 45%  45%  [ 53 ]
Audi A6 2.5 TDI 180 KM 55%  55%  [ 64 ]
Liczba głosów : 117
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 11:59:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 08:51:45
Posty: 31
Jasne,

POnawiam pytanko, co sadzisz / sądzicie o turbo timerze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 16:54:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):


pedal hamulca... coz... wg mnie hamulce sa wazniejsze niz silnik. ale to tylko moje zdanie.
konstruktorzy tez, jak widac, uznali, ze hamulce sie przydaja do czegos. stad zaimplementowano to info jako o najwyzszym priorytecie.


Ten czujnik o którym piszesz, a który generuje bład sygnalizowany kontrolką, inforuje o awarii czujnika połoeznia pedału hamulca, a nie o awarii układu hamulcowego. Ten czujnik informuje jednostkę o naciśnięciu hamulca. Nic więcej.
Kontrolka świec żarowych w czasie jazdy może pojawiać się chwilowo (mignąć) i w tym momencie następuje chwilowe przekroczenie bezpiecznych dla silnika parametrów życiowych. Stałe zapalenie kontrolki świec żarowych informuje o powaznym błędzie odłożonym w ECU (zagrożenie parametrów życiowych) a to w szczególnych przypadkach powoduje przejście w tryb awaryjny.
Migająca zas kontrolka oznacza wejście w basic settings ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 18:34:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
baskecik napisał(a):
Migająca zas kontrolka oznacza wejście w basic settings ;)


...no i obroty podchodza w gore...
w A6 jest ciut inaczej. "u nas" tylko miga. tak samo, jak w bs.

skutek bledu polozenia pedalu hamulca moze byc smutny. jako, ze ECU odcina gaz, gdy hamulec jest nacisniety...
[wnioski samemu]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 20:31:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
meszrum napisał(a):

skutek bledu polozenia pedalu hamulca moze byc smutny. jako, ze ECU odcina gaz, gdy hamulec jest nacisniety...
[wnioski samemu]

Tylko wtedy gdy równocześnie pedał gazu ma wychylenie = 0 ;)

Jeździłem krótko z uszkodzonym czujnikiem pedału hamulca i sprzęgła (odłączone) i nic się nie działo oprócz pasudnej kontrolki na desce :diabel:
Osiągi były ok, reszta też, tyle że ECU było niedoinformowane :los:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 17:21:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
na pocieszenie moge dodac, ze kontrolka ta moze oznaczac tez bardziej blahe bledy, jak np.:
- immo,
- blad pedalu hamulca.


... albo np. "początek końca" pedału przyspiesznika. Bywa, że bez wpływu na dynamikę silnika, bywa też że ECU odłączy wszystko co się da - np. airbagi.

meszrum napisał(a):
napisalem kiedys w tym watku cos takiego:
zanim ktokolwiek zacznie jezdzic tym autem nalezy je diagnozowac co 10 dni przez 60-80 dni. wtedy mozna ocenic, czy tak dlugi bezruch mial wplyw negatywny.

efektem tego byla reakcja moich ulubiencow: Piotrusia i jeffoo[/quote]

Szkoda, że (przynajmniej narazie) nie mam motywacji żeby tą "sympatię" odwzajemnić :/ .

meszrum napisał(a):
(ktorzy nota bene nie maja najmniejszego pojecia o tym, co pisza),


Czyżby ? Póki co, to potwierdziła się MOJA hipoteza, że auto nie stało przez rok, tylko było używane na tablicach "warsztatowych". Pozatym Twoja opinia jest tylko jedną z wielu (tak samo jak i moja) i wydawanie "autorytatywnych" osądów na temat mojego pojęcia zachowaj dla siebie (proszę).
A wracając do tematu - w dalszym ciągu uważam, że samochód który z powodzeniem pokonał >1000km - jest "wstępnie" sprawdzony. A jeśli znasz jakiekolwiek RZECZOWE argumenty przeczące mojej opinii - to BARDZO PROSZĘ - oświeć mnie (ale bez epitetów, ironii czy innych "wycieczek osobistych").
I jeszcze coś - chyba będę w większości twierdząc, że forum to nie igrzyska - więc bez histerii Meszrum - w żaden sposób z Tobą nie konkuruję ale irytuje mnie, kiedy na NORMALNIE postawioną hipotezę/pytanie - reagujesz arogancko :/ .

meszrum napisał(a):
ze sie czepiam...


Niczego takiego nie napisałem. Poprostu, na podstawie "kilku" lat praktyki - mam inne zdanie na ten temat. No niech będzie, że prawie inne.

meszrum napisał(a):
teraz, mam nadzieje, wyciagniesz wnioski i udasz sie do warsztatu.
ignorowanie tej kontrolki moze doprowadzic do tego: http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3572 .


To akurat, moim SKROMNYM zdaniem, chybiony przykład, ponieważ opisana tam awaria raczej na pewno nie była poprzedzona miganiem kontrolki świec żarowych. Naturalnie ZAWSZE i BEZWZGLĘDNIE należy sprawdzić powód komunikatu ale nie byłbym zdziwiony gdyby w aucie, w którym niedawno zmieniano rozrząd - przyczyna leżała w prozaicznym zsunięciu się jakiejś słabo nałożonej wtyczki (ot - chociazby od "mapsensora").

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2006 18:27:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
przyczyna leżała w prozaicznym zsunięciu się jakiejś słabo nałożonej wtyczki (ot - chociazby od "mapsensora").


8D0-907-401 nie wlaczy wowczas tej kontrolki...

...koncz wasc.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 12:04:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 08:51:45
Posty: 31
Byłem na VAG-u. Kod usterki 01441 - zwarcie/rozłaczenie na plusie. Wiecej w insrtukcji technicznej. Niestety przy sobie kolega nie miał instrukcji, więc dalej nie wiem, ale w domu zobaczy.

Słuchajcie, a może to zwykly banał - może zjarała się świczka żarowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 12:39:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Rysiu201 napisał(a):
Byłem na VAG-u. Kod usterki 01441 - zwarcie/rozłaczenie na plusie. Wiecej w insrtukcji technicznej. Niestety przy sobie kolega nie miał instrukcji, więc dalej nie wiem, ale w domu zobaczy.

Słuchajcie, a może to zwykly banał - może zjarała się świczka żarowa?


jaka swieczka?
przeciez masz napisane, co sie popsulo... G210.
czujnik niskiego poziomu paliwa w zbiorniku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2006 12:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 08:51:45
Posty: 31
Ano masz, a więc to...... Czy gdzies w interku można znaleźc opisy kodów?

Pozdrówka wszystkim...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 11:56:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
meszrum napisał(a):
Piotruś napisał(a):
przyczyna leżała w prozaicznym zsunięciu się jakiejś słabo nałożonej wtyczki (ot - chociazby od "mapsensora").


8D0-907-401 nie wlaczy wowczas tej kontrolki...


To tylko "pół prawdy" - o czym zapewne doskonale wiesz.

meszrum napisał(a):
...koncz wasc.


Bo ?!! ROTFL ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2006 12:23:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 07:31:22
Posty: 89
Lokalizacja: Warszawa
Panowie Piotrus i meszrum-prosba i sugestia- konczcie wascie. Bo? Bo ten watek nie jest do klotni, bo forum nie jest do klotni , piszcie sobie na PW Wasze dyskusje sa meczace.Dajcie sobie z tym spokoj.Nie angazujcie wszystkich wkolo w Wasze waśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 17:40:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 08:51:45
Posty: 31
Naprawione. A konkretnie mowiąc - oszukane. Żeby wymienić ten czujnik niskiego poziomu paliwa, trzeba wydać ok.1500 pln. Za 150 chłopaki oszukali czujnik rezystorem. Ten czujnik ponoć mówi do kompa jak jest malo paliwa, zeby pomalu odcinal zasilane zanim sie zatrze pompa wtryskowa. Olac go, ale jestem splukany i chybamoge bez niego zyć.

Aha. Jak uruchamiam, a zrobilo sie chlodniej, to po pierwsze: rozrusznik musi pare razy obrocic silnikiem, nie pali " na dotyk",a po drugie zaraz po zaskoczeniu ma ulamek sekundy, kiedy nie chodzi rowno, tylko jakby jeden gar nie chodzil. Ale doslownie przez ulamek sekundy.

NIegdy nie mialem TDI, czy to normalne? Jak odpalaja Wasze TDI?

Pozdrówka,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2006 17:52:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Rysiu201 napisał(a):
Naprawione. A konkretnie mowiąc - oszukane. Żeby wymienić ten czujnik niskiego poziomu paliwa, trzeba wydać ok.1500 pln. Za 150 chłopaki oszukali czujnik rezystorem. Ten czujnik ponoć mówi do kompa jak jest malo paliwa, zeby pomalu odcinal zasilane zanim sie zatrze pompa wtryskowa. Olac go, ale jestem splukany i chybamoge bez niego zyć.


tymczasowo tak. jak juz zarobisz €, to wymien czujnik. koszt pompy VP44 jest wiekszy niz 1500 :): ...


Rysiu201 napisał(a):
Aha. Jak uruchamiam, a zrobilo sie chlodniej, to po pierwsze: rozrusznik musi pare razy obrocic silnikiem, nie pali " na dotyk",a po drugie zaraz po zaskoczeniu ma ulamek sekundy, kiedy nie chodzi rowno, tylko jakby jeden gar nie chodzil. Ale doslownie przez ulamek sekundy.
NIegdy nie mialem TDI, czy to normalne? Jak odpalaja Wasze TDI?


nienormalne. powinien uderzyc bez jakiegokolwiek krecenia. musi chodzic rowno - to podstawowa cecha diesel'a - chodzi niczym zegar atomowy...
zly kat wtrysku, wtryskiwacze, swiece zarowe i wiele innych...
trzeba diagnozowac.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2006 21:51:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 18:59:43
Posty: 201
Lokalizacja: małopolska
rafala6 napisał(a):
Nie ma co porównywać silniki BMW są o wiele lepsze od silników AUDI/VW.Tym bardziej od 2.5V6 :peace: .Ja głosowałem na BMW i zawsze tak będzie.


Fakt, zdradziłem Audi na jakiś czas i potwierdzam to ale w nowych modelach , ja mam 2.0d i 150KM na common rail II generacji - świetna jednostka a co dopiero 3.0d - mój ma już 245tys km a chodzi jak nowy, również tiptronik działa bezbłędnie - a co do Audi , może ktoś wie w jakim roku nie stosowano już pompowtryskiwaczy a przeszli na common raila ?? czy wogóle przeszli ? chodzi mi po glowie Allroad ale zabujałem sie w BMW bez pamięci :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TYLKO AUDI
PostNapisane: 28.paź.2006 20:27:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
dorianWKZ napisał(a):
Mam A6 2.5TDI 99r.AVANT 150KM-------Jeśli chodzi o spalanie to w cyklu mieszanym wyszło mi niecałe 7,5 litra/100km.Nie wierze że ten sam silnik z mocą 180KM spali 10-11 litrów,różnica jest realnie zbyt duża do tego co sam kilkakrotnie sprawdziłem.
Ktoś kiedyś napisał bardzo fajną i prawdziwą tezę o ekonomii silników z czterema pierścieniami:
AUDI NIE SPALA PALIWA......ON JE TYLKO WĄCHA... :D
Fajny odcinek kiedyś leciał w Top Gear jak testowali spalanie A8 4.0TDI zatakowane na fulla przejechało na jednym baku granice wyobraźni konstuktorów tego silnika, jakiś czas na kompie pokazywało 0 litrów w zbiorniku :peace: Na koniec Jerry zapytał ''Ciekawe Czy Audi Wie Że Zrobiło Samochód Na Powietrze?''

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 20:32:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.paź.2006 18:45:19
Posty: 6
Lokalizacja: Ostroleka
Tez glosowalem na BMW, A6 fajna ale BMW E-39 fajniejsza jak dla mnie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 20:43:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Mi mój AKN spala 13 w miachu i 10 w trasie, a wam palą jakieś chore 8, czy 9 litrów???? Skąd wam się to bierze drodzy koledzy!!??

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 21:04:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Norbi napisał(a):
Mi mój AKN spala 13 w miachu i 10 w trasie, a wam palą jakieś chore 8, czy 9 litrów???? Skąd wam się to bierze drodzy koledzy!!??


AKE, 1900 kg masy własnej, automat + quattro = 9,0 l/100 km przeciętnego zużycia. Styl jazdy normalny (bez kapelusza ale i bez sterydów). Trochę góry, więcej w trasie, trochę po mieście (np. Katowice z okolicami). Możesz wierzyć lub nie :peace: .
Oczywiście przy odrobinie fantazji bez kłopotu mogę sięgnąć pułapu np. 11/100 ale kiedy jeździ moja Żonka (niekoniecznie na "prawym pasie" z TIRami) - potrafi osiągnąć np. 8.5/100. W tym wszystkim chodzi najprawdopodobniej o to, że stare diesle nie osiągały tak dużych dyferencji w zużyciu paliwa, a wielu z nas do tego przywykło :galy: (?).
Ciekawostka: "drugie AKE + aut. + q", o ponad 200 kg lżejssze, zużywa zawsze ok. 0,5/100 paliwa więcej (łatwo mi to liczyć, bo całość mam na fakturach i czasem wyliczam średnią np. z całego roku).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 22:05:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Piotruś napisał(a):
Norbi napisał(a):
Mi mój AKN spala 13 w miachu i 10 w trasie, a wam palą jakieś chore 8, czy 9 litrów???? Skąd wam się to bierze drodzy koledzy!!??


AKE, 1900 kg masy własnej, automat + quattro = 9,0 l/100 km przeciętnego zużycia. Styl jazdy normalny (bez kapelusza ale i bez sterydów). Trochę góry, więcej w trasie, trochę po mieście (np. Katowice z okolicami). Możesz wierzyć lub nie :peace: .
Oczywiście przy odrobinie fantazji bez kłopotu mogę sięgnąć pułapu np. 11/100 ale kiedy jeździ moja Żonka (niekoniecznie na "prawym pasie" z TIRami) - potrafi osiągnąć np. 8.5/100. W tym wszystkim chodzi najprawdopodobniej o to, że stare diesle nie osiągały tak dużych dyferencji w zużyciu paliwa, a wielu z nas do tego przywykło :galy: (?).
Ciekawostka: "drugie AKE + aut. + q", o ponad 200 kg lżejssze, zużywa zawsze ok. 0,5/100 paliwa więcej (łatwo mi to liczyć, bo całość mam na fakturach i czasem wyliczam średnią np. z całego roku).
Przecietnego nigdy nie liczyłem bo to akurat dla mnie nie wyznacznik, moje afto waży 1560 i tak jak pisałem 13 i 10 i nie chce być inaczej...

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2006 22:48:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 18:59:43
Posty: 201
Lokalizacja: małopolska
zazwyczaj winę za takie spalanie ponosi przepływomierz - pali ci więcej jak A8 4.0TDi , dużo więcej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: