.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 23:37:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: demitologizujmyż (pytanko z wrażego forum)
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:17:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 21:25:52
Posty: 11
Lokalizacja:
Witam, ja tylko na chwilke, wiec przejde do rzeczy od razu:

Mianowicie idzie mi o komfort jazdy w A6. I jak to sie ma do kofortu w XM-ie, jesli ktos ma takie porownanie. XM-em jezdzilem, wiec wiem ze jak dla mnie to rewelacja, A6 nie mialem okazji jezdzic :-|

Pytam dlatego ze chce sobie kupic jakies duze kombi, z duzym silnikiem diesla, komfortowe, i najchetniej 4x4. XM spelnia wiekszosc moich wymagan z wyj. 4x4, niestety, i tu audi ma duuzego plusa, zwlaszcza ze ten naped chyba jako pierwsi w ogole do "cywilnych" samochodow wprowadzili. XM z kolei moze sobie latwo przeswit zwiekszyc, ale rozwazylem w duchu rozne rzeczy i wyszlo mi ze czesciej bede jezdzil po zasniezonym asfalcie w gorach, niz po blotnych koleinach czy kamorach... W sumie idealem bylby dla mnie XM z napedem quattro :-D no ale albo rybka, albo akwarium, jak to mowia.

Zanim zdecyduje, jednakowoz, chcialbym sie dowiedziec jak to jest z tym kofortem w A6, i czy hydro rzeczywiscie jest o lata swietlne wygodniejsze od sprezyn, czy tez to tylko marketingowa bujda na... no, nie na resorach ;-) Gdzies czytalem ze drobne nierownosci i tarke pod skrzyzowaniami A6 swietnie pochlania, ale dlugie muldy to porazka i ze w sumie dobrze to tylko po autostradach jezdzi, ze wzgledu na kombinacje twardych sprezyn i slabego tlumienia, czy tak jakos...

dzieki za wszelkie info :-)

_________________
--
"pesymista to optymista z bagażem doświadczeń"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:33:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Ależ ktoś Ci kitu nawciskał był :)
Przejedź się choć raz DOWOLNYM quattro w zimie, to będziesz chory na ten napęd do końca życia. Co do komfortu zawieszenia: Audi jest twardsze od cytryny, ale to jest jego zaleta!! 2 kumpli ma Xantię, obaj twierdzą, że komfortu na nic nie zamienią. Zapytani o zachowanie auta na szybkim i mokrym zakręcie zrobili głupie miny, i powiedzieli, że oni szybko nie jeżdżą :peace:
Jeśli zamierzasz jeździć dużo po serpentynach śnieżnych... Audi zrobiło kiedyś kilka testów:
- przejechali serpentynami audi quattro, którego felgi nie były odziane w opony
- już kilkakrotnie audi quattro pokonało podjazd rozbiegu skoczni narciarskiej.
Jak chcesz, to zapodam linki do relacji z obu wyczynów.

Zaglądnij kiedyś na spota, w Łódzkiej Parafii jest ich dość sporo (szczegóły w dziale .:Spoty i zloty:.). Na pewno znajdzie się ktoś z A6, może nawet Q.


Ostatnio edytowano 14.wrz.2005 10:34:52 przez sadki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:34:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
komfort jazdy to bardzo wzgledne pojecie tym bardziej jesli wczesniej jezdziles XM'em. wiadomo ze nasilniejsza strona cytrynki jest wlasnie zawieszenie i komfort jazdy z niego wynikajacy wiec ciezko bedzie dorownac takiemu rozwiazaniu zawieszeniu tradycyjnynemu (nawet w Audi ;-) ).
musisz isc na kompromis - poprzez ustepstwo na komforcie dostajesz quattro czyli cos co ciezko ubrac w slowa (to trzeba sprawdzic :diabel: ).
skoro bedziesz jezdzil po zasniezonych gorskich drogach to IMO wybor jest prosty ;-)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:38:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja nie narzekam :!!: Po pływającej OMEDZE i chwiejącemu się CC Audi jest sztywne, ale według mnie komfortowe... - inaczej już bym go sprzedał, bo jest to jedyna rzecz która mnie trzyma przy tym aucie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:45:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 21:25:52
Posty: 11
Lokalizacja:
sadki napisał(a):
2 kumpli ma Xantię, obaj twierdzą, że komfortu na nic nie zamienią. Zapytani o zachowanie auta na szybkim i mokrym zakręcie zrobili głupie miny, i powiedzieli, że oni szybko nie jeżdżą


Nno... podobno Xantia activa to sie w zakretach trzyma rewelacyjnie. Tylko ze nie ma 4x4 i nie jest zbyt duza :-|

_________________
--
"pesymista to optymista z bagażem doświadczeń"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 21:25:52
Posty: 11
Lokalizacja:
kurcze, coraz bardziej mi sie zaczyna ten pomysl podobac... 2.5 l "fałszóstka", 4x4, dużo miejsca... :-D

czy za jakieś 20 do 40 kpln to można w miare rozsądny egzemplarz 'a 96 rok na przyklad upolować?

_________________
--
"pesymista to optymista z bagażem doświadczeń"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 10:58:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Spokojnie, nawet w full wypasie.
w Krakowie to audik przymierza się do zmiany fury, ale on ma R5 2.5TDi - deko słabszy. Ale ma quattro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 11:37:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

mysle raczej blizej 40 kpln
zobacz na ceny na allegro

2,5L diesel to silnik R5 sa 2 wersje 115 ps w tej wersji quattro nie bylo i wersja 140 ps w tej bylo

polecam przejecahc sie w jakims komisie a6 i wtedy poznasz jak wyglda komfort w tym samochodzie


pozdro

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: demitologizujmyż (pytanko z wrażego forum)
PostNapisane: 14.wrz.2005 13:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
akarso napisał(a):
Witam, ja tylko na chwilke, wiec przejde do rzeczy od razu:

Mianowicie idzie mi o komfort jazdy w A6. I jak to sie ma do kofortu w XM-ie, jesli ktos ma takie porownanie. XM-em jezdzilem, wiec wiem ze jak dla mnie to rewelacja, A6 nie mialem okazji jezdzic :-|

Pytam dlatego ze chce sobie kupic jakies duze kombi, z duzym silnikiem diesla, komfortowe, i najchetniej 4x4. XM spelnia wiekszosc moich wymagan z wyj. 4x4, niestety, i tu audi ma duuzego plusa, zwlaszcza ze ten naped chyba jako pierwsi w ogole do "cywilnych" samochodow wprowadzili. XM z kolei moze sobie latwo przeswit zwiekszyc, ale rozwazylem w duchu rozne rzeczy i wyszlo mi ze czesciej bede jezdzil po zasniezonym asfalcie w gorach, niz po blotnych koleinach czy kamorach... W sumie idealem bylby dla mnie XM z napedem quattro :-D no ale albo rybka, albo akwarium, jak to mowia.

Zanim zdecyduje, jednakowoz, chcialbym sie dowiedziec jak to jest z tym kofortem w A6, i czy hydro rzeczywiscie jest o lata swietlne wygodniejsze od sprezyn, czy tez to tylko marketingowa bujda na... no, nie na resorach ;-) Gdzies czytalem ze drobne nierownosci i tarke pod skrzyzowaniami A6 swietnie pochlania, ale dlugie muldy to porazka i ze w sumie dobrze to tylko po autostradach jezdzi, ze wzgledu na kombinacje twardych sprezyn i slabego tlumienia, czy tak jakos...

dzieki za wszelkie info :-)


jest jedna opcja dla ciebie nazywa się AUDI A6 ALLROAD :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: demitologizujmyż (pytanko z wrażego forum)
PostNapisane: 14.wrz.2005 13:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 21:25:52
Posty: 11
Lokalizacja:
ADAM 12 napisał(a):
jest jedna opcja dla ciebie nazywa się AUDI A6 ALLROAD


bah... tylko ze kosztuje 5 razy tyle ile moge wydac ;]

...faktem jest że BARDZO mi sie to autko podoba, po prostu pięęękne jest ;]

_________________
--
"pesymista to optymista z bagażem doświadczeń"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 21:25:52
Posty: 11
Lokalizacja:
sadki napisał(a):
Jak chcesz, to zapodam linki do relacji z obu wyczynów.

w sumie to bardzo chętnie - z góry dzieki :-D

ok, bede uzywal przycisku "edit" :->

_________________
--
"pesymista to optymista z bagażem doświadczeń"


Ostatnio edytowano 14.wrz.2005 15:29:41 przez akarso, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:20:03 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Akarso.W sumie to używaj przycisku Edit , a nie piszesz post pod postem - z góry dzięki :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:41:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
no to proszę bardzo:
-> na samych felgach
-> skocznia


Ostatnio edytowano 14.wrz.2005 15:43:09 przez sadki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:43:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
To nie tak miało byc, jak chcesz cos dodac a Twój post jest ostatni to wtedy edytujesz, bo wiekszosc ludzi zwraca uwage na ostatni post który sie pojawił ( ma oznaczenie na pomaranczowy kolor a nie biały)

A wracajac do tematu to cytryny na powietrzu to najbardziej komfortowe samochody jakimi jeździłem, nie bez znaczenia jest także to, ze Merce S-klasy maja tez powietrze w zawieszeniu, bo to jest przyszłosciowe rozwiazanie......A wiec moze byc lekki szok po przesiadce, ale co audi to audi i szybko zapomnisz o innych samochodach.....

Pozdro :peace:

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 19:03:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
O V6 TDI quattro w C5 do 40K zł to raczej zapomnij..... 45-55 to minimum za rozsądny stan 97-98 rok. Więc C4 95-97 rok za 28-38K zł ci pozostaje, z tym że to rzędkowa piątka jest, 140KM.

Co do zawiechy to zależy czy jest obniżony czy nie - jak jest obniżony to jest twardy i tłucze na nierównych drogach. Ale zawsze można wrócić do seryjnego zawiasu i będzie lepiej na dziurach, ale gorzej na zakrętach i gorszy wygląd zewnętrzny ;)

A w Łodzi jakieś TDI quattro pewnie by się i znalazło ;)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 20:22:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 21:25:52
Posty: 11
Lokalizacja:
piotr napisał(a):
O V6 TDI quattro w C5 do 40K zł to raczej zapomnij..... 45-55 to minimum za rozsądny stan 97-98 rok. Więc C4 95-97 rok za 28-38K zł ci pozostaje, z tym że to rzędkowa piątka jest, 140KM.

No wlasnie - policzylem zamiary na sily i mi wyszlo jakies C4 raczej, tylko ze mniej jest w wersji quattro i jeszcze avant do tego... Zobaczymy na ile kredyt dam rade wziac ;]

Krzysiek123 napisał(a):
A wracajac do tematu to cytryny na powietrzu to najbardziej komfortowe samochody jakimi jeździłem

Hydropneumatyczne, dokladniej mowiac, a jako medium scisliwe uzywany jest azot, nie powietrze... poza tym sie zgadza :-D

_________________
--
"pesymista to optymista z bagażem doświadczeń"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 20:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Do 40k spokojnie upolujesz koncowke 97 w C4 w pelnym maxymalnym wypasie.
To spokojnie niekonieczine bedzie trwalo tydzien, jednak AEL (bo takie oznaczenie ma silnik 140KM w rzedzie) w Quattro jest rzadkoscia.
Najpierw przejedz sie zwykla A6...niekoeniecznie w dieslu...koniecznie w Quattro (chociaz powinienes zrobic to w zimie) - wtedy zobaczysz jak sie ma komfort zawieszenia (ktore w Q jest nieco trwardsze o ile sie orientuje) do XMi.
A potem zacznij lowy :)

Pzdrw
Neme

PS. Quattro quattro...trabia o tym wszyscy... i wydaje sie to nie do pojecia dopoki sie nie wsiadzie za kolko - patrz moj podpis :D

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 20:52:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
akarso napisał(a):
No wlasnie - policzylem zamiary na sily i mi wyszlo jakies C4 raczej, tylko ze mniej jest w wersji quattro i jeszcze avant do tego... Zobaczymy na ile kredyt dam rade wziac ;]


Avantów w C4 TDI quattro jest dużo więcej niż sedanów więc akurat w tym względzie masz komfortową sytuację :)


NemeretH napisał(a):
jednak AEL (bo takie oznaczenie ma silnik 140KM w rzedzie) w Quattro jest rzadkoscia.


Co wyście się tak uwzięli że to taki rodzynek? W tym roku w klubie przybyło z 10 takich więc nie demonizujcie problemu :) Nikt nie mówi że jest łatwo ale jak ktoś jest zdecydowany kupić takie auto, ma kasę i jest gotowy pojechać po nie kilkaset kilometrów to da się zrobić.



NemeretH napisał(a):
Do 40k spokojnie upolujesz koncowke 97 w C4 w pelnym maxymalnym wypasie.


Dobrze gada, polać mu :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: