.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 18:41:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klamki A100
PostNapisane: 16.lis.2005 10:31:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Witam.
Mam cygarko z 84 r i jak większość z nas wie że klamki w tym modelu nigdy nie były zbyt wspaniałe.Postanowiłem więc pewnego dnia że dosyć wydałem już na klamki które nieustannie ktoś urywał lub po 1 miesiącu urzytkowania się psuły.Tu wspomne że koszt 1 szt to średnio około 40zł.
Udałem się z kolegą na giełdę w celu zakupu odpowiednich elementów do nowego patentu.Powiem szczerze że nie bardzo wierzyłem w to że się uda ale cóż spróbować trzeba :) .
Kupiłem kpl siłowników do zamka centralnego oraz sterownik alarmu z dwoma pilotami.Koszt około 120-140zł.
No i po jakimś tygodniu planowania montarzu wziąłem się do dzieła.
Na początek wyprowadziłem wiązkę przewodów do wszystkich drzwi.
Usunąłem wszystkie cięgna poza jednym ,od klamki wewnętrznej do zamka.Przypasowałem do drzwi siłowniki powyginałem odpowiednio pręciki ,powierciłem dziury w drzwiach i zamontowałem siłowniki.Potem tylko centralka kwestia zestrojenia pilotów i ich funkcji i zacząłem męczyć temat jak by tu sprawić aby siłownik otwierał drzwi.Wspone że pilot spełnia tu funkcje zamka centralnego a dokładnie zamyka lub otwiera obwód.Trzeba było wymyślić patent .Rozebrałem stary sterownik pieca od centralnego i tam znalazłem odpowiednie styki .Styki te wmontowałem w klamkę jeden styk wtapia się w plastik a drugi zagniata w języczku klamki tym co się go naciska.Potem tylko przylutować przewody do styków i podłączyć do siłownika.
Efekty bardzo mnie zaskoczyły.Samo to że drzwi zaczęły się lepiej domykać a do ich otwarcia używa się jednego palca to już jest świetnie.
Jedyne mankamenty tego mechanizmu sa takie że czasami ginie masa i siłownik nie chce zaskoczyć ale to da się przeżyć.
Tak poza tym to było moje kolejne udane rezanko.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 10:52:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Moze i fajne ale tak z opisu to ciezko zakminic co Ty tam zrobiles, jakies foty bys podal to mozna by bylo sie lepiej zorientowac. Domyslam sie ze zrobiles tak jak kilka lat temu kumpel z AC gdzie w golfie wywalil klamke, dziure zaspawal do polowy i wsadzil silownik do otwierania a otwieralo sie je przyciskiem umieszczonym w drzwiach, patent calkiem fajny ;-)

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 11:13:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Foto nie mam bo jakiś czas temu to robiłem i nie dukomentowałem tego patentu.Ale jeżeli chodzi o samą zasadę działania to jest tak że siłownik działa bezpośrednio na mechanizm zamka czyli teoretycznie zastępuje cięgno które usunąłem a uruchamia się elektrycznie tzn poprzez złączenie styków które znajdują się w klamce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 12:49:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
ADAM 12 napisał(a):
Foto nie mam bo jakiś czas temu to robiłem i nie dukomentowałem tego patentu.Ale jeżeli chodzi o samą zasadę działania to jest tak że siłownik działa bezpośrednio na mechanizm zamka czyli teoretycznie zastępuje cięgno które usunąłem a uruchamia się elektrycznie tzn poprzez złączenie styków które znajdują się w klamce.


no i wypasik...teraz kumam jak to zdziergales :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 14:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10335
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
W sumie jakos nie chce i sie wierzyć że to bedzie mniej awaryjne od klamek, ciekawe ile te bazarowe siłowniki wytrzymaja?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2005 15:09:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
już 1,5 roku bezawaryjnie :D .A klamki jakotakie to są tylko nie spełniają swojego pierwotnego przeznaczenia tzn nie poruszają cięgien


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: