.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 14:53:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: S2, a B4 Coupe - różnice
PostNapisane: 30.lip.2006 21:07:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2006 18:58:49
Posty: 25
Witam !

Chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice pomiędzy Audi Coupe B4 a wersją S2 (zewnętrzne, wewnętrzne, mechaniczne, najdrobniejsze szczegóły).

To tak z ciekawości :) Z góry dzięki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 21:15:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
Silnik i naped quattro i zewnetrzne to inne zderzaki i wydaje mi sie ze to wszystko resze powiedza Ci experci

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 22:44:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Inny przedni zderzak, białe zegary, sporotowa kierownica :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 22:47:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Przede wszystkim silnik... reszta nie ma znaczenia ;-) :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 23:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a może się wysil kuźwa trochę i pogrzebałbyś z linka którego Ci podałem w temacie "co wybrać za silnik do coupe " ?!

http://www.s2-audi.co.uk/audi_docs.htm

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2006 23:53:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
S2 Coupe ma elektrycznie uchylane tylne szyby, biale tarcze zegarow wyskalowane do 280 km/h, felgi aluminiowe na 5 srub, spryskiwacze lamp na zderzaku, lampy zespolone lub soczewkowe. Wszystkie te elementy zmienialy sie w zaleznosci od roku produkcji (w 1991 roku pierwsze S2 w 1995 ostatni model). No przeciez nie bedziemy rozbierac obydwa modele na czesci pierwsze. Po jaka cholere tobie to ? Przeciez zawsze mozna sprawdzic numery identyfikacyjny nadwozia VIN oraz nalepke wyposazenia w bagazniku gdzie jest kolo zapasowe i wtedy bedzie wiadomo czy to jest prawdziwe S2 czy jakis skladak. Zobacz linka ktorego wklejił Leo to wtedy bedziesz wiedzial jak wyglada S2 Coupe i jakie sa roznice pomiedzy obydwoma modelami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 00:16:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
oczywiście, tak jak Koru pisze, z tym, że gro wyposażenia można było sobie dołożyć, i nie ma reguły. Np. S2 na wielką brytanię nie miały w serii KLIMY !

A tutaj jak rozpoznać w 100% czy to s2 czy nie S2 ;)

Kod:
An Audi's model code can be found on the VIN sticker printed inside the front of the car's service schedule booklet. As the S2 variants did not receive a unique 2-digit identifier as part of the VIN, a six digit 'model type' code is used to differentiate the various models of the Series-4 80/90 Sedan, Avant & Coupe family.

These codes are clearly visible on the VIN sticker and can distinguish an official factory-built S2 from a clone. Obviously you cannot rely alone on seeing these model codes printed on the VIN sticker that the car is what it claims to be, but you would be mighty foolish not to check the model code on a potential S2 purchase.

The first two digits of the model code are the same as vehicle type i.e 8C for Sedan or Avant and 8B for the Coupe. The next four digits determine the engine & transmission fitted to the car and hence define model type.

8B3 025 for the 3B engined S2 Coupe (Built 09/90 - 09/92) with 5-speed gearbox

8B3 039 for the ABY engined S2 Coupe (Built 10/92 - 09/95) with 6-speed gearbox

8C2 7L9 for the ABY engined S2 Sedan (Built 02/93 - 07/94) with 6-speed gearbox

8C5 7L9 for the ABY engined S2 Avant (Built 02/93 - 07/94) with 6-speed gearbox

And finally - the RS2, which also has a unique VIN characteristic -

8C5 7K9 for the ADU engined RS2 Avant (Built 03/94 - 07/95) with 6-speed
gearbox


a tutaj: specyfikacje wyposażenia w jakich wychodziły S2:

Obrazek

cytowane z : http://www.s2central.net/trimcodes.html

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 00:26:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
to 2 zupelnie inne auta ... choc nie moge miec S2, pzynajmniej mam b. podobny silnik od wczoraj .. :).....to sie wysililem...

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 09:25:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
KORU napisał(a):
felgi aluminiowe na 5 srub, spryskiwacze lamp na zderzaku, lampy zespolone lub soczewkowe.

Nie prawda to samo mozna bylo miec w zyklyb Coupe za doplata. Polecam poczytac katalogi z epoki ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 10:16:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Na dobrą sprawe z zewnątrz nie idzie rozpoznać. Ewentualnie po liczbie śrub mocujących felge, bo zwykłych kupet z rozstawem 5x112 jest bardzo niewiele.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 12:49:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
DeS napisał(a):
Przede wszystkim silnik... reszta nie ma znaczenia ;-) :peace:


Zawias S2 ma inny a to ma duze znaczenie Desior.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 15:50:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
zuru napisał(a):
DeS napisał(a):
Przede wszystkim silnik... reszta nie ma znaczenia ;-) :peace:


Zawias S2 ma inny a to ma duze znaczenie Desior.


Słusznie ma inny, ale to jest tylko charakterystyka gazowych amorków i delikatnie niższych sprężyn.. no może jeszcze żeliwnych wahaczy co sie łamać nie chcą... ale bez silnika to by było tylko coupe.... ;-) :diabel:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 17:09:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
des, macphersony chociazby też są inne! Zwykłych amorków od Coupe quattro tam nie wsadzisz, znaczy wsadzisz, ale będą latać! Amorki z S2 są grubsze.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 21:39:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2006 18:58:49
Posty: 25
Leo wgłebiłem się w lekture linka, którego mi podaleś w innym poście. Zrobiłem tego posta, gdyż chciałem dowiedzieć troszkę więcej :)

Po co ten post..no narazie nie kupuje S2 :P ale tak sobie marze, ze moze za jakis czas...a jak uwazacie...S2 i tuning czy lepiej 2.8Q i w tym dlubać (pytanie czysto teoretyczne).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 21:55:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Sułek napisał(a):
Po co ten post..no narazie nie kupuje S2 :P ale tak sobie marze, ze moze za jakis czas...a jak uwazacie...S2 i tuning czy lepiej 2.8Q i w tym dlubać (pytanie czysto teoretyczne).


skoro chcesz tuningowac s 2 to po co w ogole bierzesz pod uwage 2.8 ????
zalezy jeszcze co rozumiesz przez tuning....ale porownywac s2 i 2.8 to moim skromnym zdaniem co najmniej nieporozumienie.

no chyba, ze chcesz w 2.8 zamontowac suszarke ;-)

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 23:34:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
2.8 V6 ma tylko 174 KM jakby co niektorzy powiedzieli zadna rewelacja. :P Silnik S2 ma o jeden cylinder mniej ale za to wiecej mocy i jest bardziej podatny na modyfikacje. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 00:34:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Sułek napisał(a):
Leo wgłebiłem się w lekture linka, którego mi podaleś w innym poście. Zrobiłem tego posta, gdyż chciałem dowiedzieć troszkę więcej :)

Po co ten post..no narazie nie kupuje S2 :P ale tak sobie marze, ze moze za jakis czas...a jak uwazacie...S2 i tuning czy lepiej 2.8Q i w tym dlubać (pytanie czysto teoretyczne).


Marzysz powiadasz :P Najpierw oblicz sobie koszta utrzymania takiego wozu. Chcąc cieszyć się fabryczna mocą w 2.8q musisz liczyć się z 15-16 litrami paliwka PB 98 w mieście na 100km. S2 pali około 18-20 i to wszystko przy dynamicznej jeździe, pomijam już sprawę butowania. Części do obu modeli są drogie, a styling w Coupe (generalne w Audi) to spore koszta, bo żeby zrobić coś z tym autem nie przypinając mu jednocześnie łatki "maksymalnie wiejskiego" potrzeba około 5 tys. za średniej klasy części (zawieszenie, fele, buciki, zderzaki, soczewki itp.). Tunning mechaniczny to na dzień dobry 2 tys. za sam chip. :) I to wszystko przy kupnie auta w dobrym stanie, a latka lecą i co raz ciężej znależć cokolwiek dobrego. Sam inwestuję w swojego i wiem, że jedne wydatki pociągają za sobą kolejne i tak bez końca.

Mimo wszystko powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 20:00:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
KORU napisał(a):
2.8 V6 ma tylko 174 KM jakby co niektorzy powiedzieli zadna rewelacja. :P Silnik S2 ma o jeden cylinder mniej ale za to wiecej mocy i jest bardziej podatny na modyfikacje. ;)


sa jeszcze 2.8 30v i one maja chyba 193 KM :peace:

Combi napisał(a):
Po co ten post..no narazie nie kupuje S2 :P ale tak sobie marze, ze moze za jakis czas...a jak uwazacie...S2 i tuning czy lepiej 2.8Q i w tym dlubać (pytanie czysto teoretyczne).


Marzysz powiadasz :P Najpierw oblicz sobie koszta utrzymania takiego wozu. Chcąc cieszyć się fabryczna mocą w 2.8q musisz liczyć się z 15-16 litrami paliwka PB 98 w mieście na 100km. S2 pali około 18-20 i to wszystko przy dynamicznej jeździe, pomijam już sprawę butowania. Części do obu modeli są drogie, a styling w Coupe (generalne w Audi) to spore koszta, bo żeby zrobić coś z tym autem nie przypinając mu jednocześnie łatki "maksymalnie wiejskiego" potrzeba około 5 tys. za średniej klasy części (zawieszenie, fele, buciki, zderzaki, soczewki itp.). Tunning mechaniczny to na dzień dobry 2 tys. za sam chip. :) I to wszystko przy kupnie auta w dobrym stanie, a latka lecą i co raz ciężej znależć cokolwiek dobrego. Sam inwestuję w swojego i wiem, że jedne wydatki pociągają za sobą kolejne i tak bez końca.

Mimo wszystko powodzenia![/quote]

Combi napisał(a):
2.8q musisz liczyć się z 15-16 litrami paliwka PB 98 w mieście na 100km. S2 pali około 18-20 i to wszystko przy dynamicznej jeździe, pomijam już sprawę butowania


nie wiem jak S2, ale S4 przy dynamicznej jezdzie pali w okolicach 16 l/km, przynajmniej moje :peace: , a coupe jest jednak mimo wszystko troche lzejsza, ale ok.

Combi napisał(a):
bo żeby zrobić coś z tym autem nie przypinając mu jednocześnie łatki "maksymalnie wiejskiego" potrzeba około 5 tys. za średniej klasy części


a dlaczego nie poprzestac na serii? mi osobiscie podobaja sie ktrore wygladaja jak czysta seria, ale oczywiscie to rzecz gustu :peace:


Combi napisał(a):
Tunning mechaniczny to na dzień dobry 2 tys. za sam chip. :)


jezeli rozmawiamy o chipie do S2, to tym bardziej nie widze tu miejsca dla 2.8 :peace:

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 22:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Nudas_PL napisał(a):
Combi napisał(a):
2.8q musisz liczyć się z 15-16 litrami paliwka PB 98 w mieście na 100km. S2 pali około 18-20 i to wszystko przy dynamicznej jeździe, pomijam już sprawę butowania


nie wiem jak S2, ale S4 przy dynamicznej jezdzie pali w okolicach 16 l/km, przynajmniej moje :peace: , a coupe jest jednak mimo wszystko troche lzejsza, ale ok.

Combi napisał(a):
bo żeby zrobić coś z tym autem nie przypinając mu jednocześnie łatki "maksymalnie wiejskiego" potrzeba około 5 tys. za średniej klasy części


a dlaczego nie poprzestac na serii? mi osobiscie podobaja sie ktrore wygladaja jak czysta seria, ale oczywiscie to rzecz gustu :peace:


Combi napisał(a):
Tunning mechaniczny to na dzień dobry 2 tys. za sam chip. :)


jezeli rozmawiamy o chipie do S2, to tym bardziej nie widze tu miejsca dla 2.8 :peace:


Nudas źle powklejałeś cytaty (to tak na marginesie) :D

Ponadto 2.8 30V w Coupe nie było, a szkoda bo tutaj możnaby mieć już większy dylemat pomiędzy 2.8 w średniej cenie i drogim S2.

Jeśli chodzi o styling no to wiadomo o gustach się nie rozmawia, ale pisałem o tym kilka razy już, że te auta mają już swoje lata i potrzebują zmian stylistycznych, niekoniecznie jakiś drastycznych, lecz kosmetyka to mus (np. felgi i soczewki).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2006 03:19:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 14:41:45
Posty: 839
Lokalizacja: Kraków
Combi napisał(a):
Nudas źle powklejałeś cytaty (to tak na marginesie) :D


ughm, moglo sie zdarzyc, moglo :peace: :peace:

_________________
nf,mc,kg, aan
akn

nagie blondynki okazują się wcale nie takie głupie...

frustra vivit qui nemini prodest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: