.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 15:27:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [o co kamon]quattro nie jedzie?
PostNapisane: 22.lut.2007 23:32:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
Dleczego to A8 zachowuje sie tak jak BMW a BMW jak Audi q?
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro

Kto to wyjaśni? Myślałem że torsen roździela Nm na koła które maja większa przyczepnośc.

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2007 23:57:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
opcja szukaj - było <-

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:02:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
po krótce - quattro nie działa, jak jedna oś jest podniesiona do góry. Z prostej przyczyny - zasada działania torsena polega na przekazywaniu od 25% do 75% mocy na odpowiednią oś, a nie 0 do 100%. Na szczęście, auto na drodze po rolkach nie jeździ ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:06:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 00:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Ja tego nie kumam :P W starych quattro tez tak jest? Pod jakim hasłem to jest w szukajce bo nie moge trafic :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:18:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Lochus napisał(a):
Ja tego nie kumam :P W starych quattro tez tak jest? Pod jakim hasłem to jest w szukajce bo nie moge trafic :(


To nie są naturalne warunki, a prawdziwa prawda :): jest tutaj :

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro

:diabel: :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:25:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
Też nie mam pojęcia gdzie szukać i nie rozumne tego ale wiem jedno...
chce to zrozumieć.
Może to takie rozwiązanie ułatwiające zycie służbom odcholowującym źle zaparkowane auta żeby nie było uprowadzeń w czasie transportu na parkin policyjny :): joke
na powaznie, może ktos rzucic link do lektury?

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:29:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
Piotruś napisał(a):
Lochus napisał(a):
Ja tego nie kumam :P W starych quattro tez tak jest? Pod jakim hasłem to jest w szukajce bo nie moge trafic :(


To nie są naturalne warunki, a prawdziwa prawda :): jest tutaj :

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro

:diabel: :peace:
to tez było sam to wrzuciłem i dostałem ochrzan że test był ukartowany z góry, po obejrzeniu go jeszcze z 4 razy doszłem do wniosku ze jednak test był ukartowany miało wygrac Audi :(
Ten czarny patrol po prostu stanął.

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:34:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Jarzyn napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Lochus napisał(a):
Ja tego nie kumam :P W starych quattro tez tak jest? Pod jakim hasłem to jest w szukajce bo nie moge trafic :(


To nie są naturalne warunki, a prawdziwa prawda :): jest tutaj :

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro

:diabel: :peace:
to tez było sam to wrzuciłem i dostałem ochrzan że test był ukartowany z góry, po obejrzeniu go jeszcze z 4 razy doszłem do wniosku ze jednak test był ukartowany miało wygrac Audi :(
Ten czarny patrol po prostu stanął.

Nie stanął tylko się zakopał. Bana chcesz dostać? :diabel: :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.paź.2006 17:03:22
Posty: 154
Lokalizacja: Starogard Gdański
jmm napisał(a):
Jarzyn napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Lochus napisał(a):
Ja tego nie kumam :P W starych quattro tez tak jest? Pod jakim hasłem to jest w szukajce bo nie moge trafic :(


To nie są naturalne warunki, a prawdziwa prawda :): jest tutaj :

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro

:diabel: :peace:
to tez było sam to wrzuciłem i dostałem ochrzan że test był ukartowany z góry, po obejrzeniu go jeszcze z 4 razy doszłem do wniosku ze jednak test był ukartowany miało wygrac Audi :(
Ten czarny patrol po prostu stanął.

Nie stanął tylko się zakopał. Bana chcesz dostać? :diabel: :peace:
Masz racje obejrzałem 5 raz przy piwku rzeczywiście sie zakopał i zawiesił brzuchem w śniegu ;)

_________________
Suzuki Burgman AN400 - 2009 ->
Audi 80CD 2.3 5S - 1991 -> 2004
Audi A6q 2.5 TDI - 2004 ->
Audi ACO GT Typ85 - 2010 -> in progress 2.5T
Audi ACO 8B NG - 2011 ->

5 gang - beautiful noise
ObrazekPiszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:40:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jarzyn napisał(a):
to tez było sam to wrzuciłem i dostałem ochrzan że test był ukartowany z góry, po obejrzeniu go jeszcze z 4 razy doszłem do wniosku ze jednak test był ukartowany miało wygrac Audi :(
Ten czarny patrol po prostu stanął.


Akurat moim zdaniem kierowca Patrola był jedynym w całym teście, który miał jakiekolwiek pojęcie o prowadzeniu samochodu w warunkach górskich, tzn. nie trzymał uporczywie (jak reszta testowych debili) gazu "w podłodze", a wyraźnie starał się "łapać" jakąkolwiek przyczepność (dzięki temu nie zakopał się jak inni). A właśnie taka jest moim zdaniem najskuteczniejsza metoda wyciągnięcia samochodu na szczyt "oblodzonego" wzniesienia. Pozostali poprostu musieli utknąć. Kierowca Audi napewno wyłączył ESP i powoził na odpowiednim ogumieniu - to wystarczające warunki, żeby quattro wydrapało się na szczyt :P .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:55:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Nie ma w tym nic dziwnego. Trosen może na jedną oś przekazać nie więcej niż 3 razy to co na drugą. Na tylnej osi przyczepność wynosi 0. Więc na przednią będzie siła 3*0=0 ;) W quattro z blokadą mechanizmu różnicowego tak się nie stanie i auto spokojnie wyjedzie z rolek.

Sam test moim zdaniem to jedna wielka ściema, która ma udowodnić z góry założoną tezę. Po pierwsze, auta mają przednią oś na ziemi a tylną jakby zawieszoną. Ale nic nie podpiera podwozia. Czyli jest to symulacja ingerencji siły wyższej, w postaci lewitacji tylnej osi :peace: Proponuje podeprzeć czymś podwozie, tak żeby tylna oś była w powietrzu. I zobaczymy czy bmw pojedzie :): Po drugie, mam wrażenie że gdyby kierowca Audi delikatnie nacisnął hamulec razem z gazem, to wyjechał by z tych rolek bez problemu. Taki myk był nawet w instrukcji Hamera, gdzie centralny mechanizm różnicowy to też torsen.

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 00:57:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Jarzyn napisał(a):
jmm napisał(a):
Jarzyn napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Lochus napisał(a):
Ja tego nie kumam :P W starych quattro tez tak jest? Pod jakim hasłem to jest w szukajce bo nie moge trafic :(


To nie są naturalne warunki, a prawdziwa prawda :): jest tutaj :

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro

:diabel: :peace:
to tez było sam to wrzuciłem i dostałem ochrzan że test był ukartowany z góry, po obejrzeniu go jeszcze z 4 razy doszłem do wniosku ze jednak test był ukartowany miało wygrac Audi :(
Ten czarny patrol po prostu stanął.

Nie stanął tylko się zakopał. Bana chcesz dostać? :diabel: :peace:
Masz racje obejrzałem 5 raz przy piwku rzeczywiście sie zakopał i zawiesił brzuchem w śniegu ;)


Obejrzyj jeszcze raz, ale po kawie... Patrol do zawieszenia brzuchem miał jakieś 40cm. Nawet nie dotknął ziemi. :peace:
Bardzo wiele zależy od umiejętności kierowcy...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 01:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Jozef napisał(a):
... Po pierwsze, auta mają przednią oś na ziemi a tylną jakby zawieszoną. Ale nic nie podpiera podwozia. Czyli jest to symulacja ingerencji siły wyższej, w postaci lewitacji tylnej osi :peace: ...


No jak przeciez tylnia os opiera sie swoim ciezarem na rolkach czyli jest docisnieta ale na podlozu ktore poprostu sie obraca czyli symuluje poslizg. Co z tego ze auto jest lekko podniesione, a jakby to bylo na pochylonym plaskim podjezdzie garazowym ? Tutaj chodzi tylko o sam moment ruszenia z miejsca. Ciekawe co by bylo jak tylne kola A8 stoja na lodzie, a przednie na zwyklej suchej nawierzchni. Pytanie czy bylby taki sam efekt jak na rolkach :?:
Widac ze mechanizm Torsen inaczej rozdziela sile napedowa podczas ruszenia z miejsca w przypadku roznego rodzaju nawierzchni. W jednym z odcinkow Top Gear jak Clarkson ostro ruszyl RS4 na zwirowej nawierzchni bylo dokladnie widac jak przez moment zamieliy obie osie, po czym dalej auto wystartowalo jak z procy. :) Tutaj BMW pokazalo taka kompromitacje napedu quattro :zly: Troche zawiodlem sie... :|

[Post po drobnej edycji :!!:]

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 23.lut.2007 01:47:06 przez KORU, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 01:43:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
KORU napisał(a):
Jozef napisał(a):
... Po pierwsze, auta mają przednią oś na ziemi a tylną jakby zawieszoną. Ale nic nie podpiera podwozia. Czyli jest to symulacja ingerencji siły wyższej, w postaci lewitacji tylnej osi :peace: ...


No jak przeciez tylnia os opiera sie swoim ciezarem na rolkach czyli jest docisnieta ale na podlozu ktore sie poprostu obraca. Co z tego ze auto jest lekko podniesione, a jakby to bylo na pochylonym plaskim podjezdzie garazowym ? Tutaj chodzi tylko o sam moment ruszenia z miejsca. Widac ze mechanizm Torsen inaczej rozdziela sile napedowa podczas ruszenia z miejsca w przypadku innej nawierzchni. W jednym z odcinkow Top Gear jak Clarkson ostro ruszyl RS4 na zwirowej nawierzchni bylo dokladnie widac jak przez moment zamieliy obie osie, po czym dalej auto wystartowalo jak z procy. :) Tutaj BMW pokazalo taka kompromitacje napedu quattro :zly: Troche zawiodlem sie... :| niech ktos to wytlumaczy ;)


Nie zrozumiałeś mnie ;) Pochylenie nie ma nic do rzeczy i nie wpływa na zachowanie auta. Cała istota tego testu, sprowadza się do zupełnego usunięcia przyczepności z jednej osi, ale tak aby druga oś miała dobrą przyczepność. W praktyce tak duża różnica będzie gdy jedna z osi zawiśnie w powietrzu. Ale wtedy coś musi podeprzeć podwozie i tym samym drastycznie utrudnić ruszenie samochodem. A tutaj tego elementu nie ma - jest lewitacja :): Dlatego zaproponowałem usunięcie rolek i podparcie czymś aut. Zobaczymy czy któreś okaże się lepsze :peace: I powtarzam że tu nie ma nic dziwnego - delikatne przyhamowanie w Audi prawdopodobnie załatwiło by sprawę. Ale kierowca nie zahamował, bo nie o to chodziło w teście ;)

Pozdrawiam

[+]
Przeedytowałeś posta gdy pisałem. Na lodzie moim zdaniem była by wystarczająca przyczepność (i brak przeszkód w postaci krzywizny rolek) żeby A8 na dobrych oponach pojechało. Choć tutaj już zupełnie teoretyzuje, więc może ktoś kto miał takie przygody mnie poprawi. Poza tym, ile razy zdarza się tak że jedna oś ma praktycznie zero przyczepności a druga ma dobrą, poza przypadkami zakopania auta i właśnie zawieszenia osi?

_________________
A4 Avant, AFN


Ostatnio edytowano 23.lut.2007 01:54:38 przez Jozef, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 07:45:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
Polecam odlaczyc jeden przegub od pol osi od auta i bedzie taka sama sytuacja...a wlasciwie minimalnie inna. Auto wogole nie ruszy z miejsca a cala moc quattro zostanie przekazana wlasnie na ta jedna pol-os ktora nie ma polaczenia z jaka kolwiek nawierzchnia = wiem bo po malym "wypadku" musialem pchac auto zeby wrocic na parking..... Na zadnym biegu auto nie chcialo jechac do przodu.

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 09:46:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Istnieje jeszcze takie coś jak EDS- czyli elektroniczna blokada mechanizmów różnicowych, jeszcze inaczej układ ABS hamuje koło (przy ruszaniu do 40km/h) które dostaje poślizgu, jeżeli kierowca Audi ruszałby z bardzo delikatnym gazem to musi wyjechać. Ja u siebie parę razy musiałem przeciągać auta (śnieg, auto z zablokowanym ręcznym) i przy delikatnym ruszaniu nie ślizgnie żadne koło w moim quattro i słyszałem działanie EDS.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 16:03:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
jest tu ktos kto napisze co sie stalo bez snucia teorii o podzialach momentach itd., bo to jakis cytaty wziete przrz ludzi pisane bez przekonania... Nie wiem co ma pochylenie auta do tego wszystkiego.... dla mnie to powinien byl wyjechac... achh ta elektronika.... znowu powiem co mowie zawsze... nowe audi to poprostu szajs :)
(dzisiaj zrobie podobny test pod domem)

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 16:08:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
Heveliusz napisał(a):
Jarzyn napisał(a):
jmm napisał(a):
Jarzyn napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Lochus napisał(a):
Ja tego nie kumam :P W starych quattro tez tak jest? Pod jakim hasłem to jest w szukajce bo nie moge trafic :(


To nie są naturalne warunki, a prawdziwa prawda :): jest tutaj :

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &q=quattro

:diabel: :peace:
to tez było sam to wrzuciłem i dostałem ochrzan że test był ukartowany z góry, po obejrzeniu go jeszcze z 4 razy doszłem do wniosku ze jednak test był ukartowany miało wygrac Audi :(
Ten czarny patrol po prostu stanął.

Nie stanął tylko się zakopał. Bana chcesz dostać? :diabel: :peace:
Masz racje obejrzałem 5 raz przy piwku rzeczywiście sie zakopał i zawiesił brzuchem w śniegu ;)


Obejrzyj jeszcze raz, ale po kawie... Patrol do zawieszenia brzuchem miał jakieś 40cm. Nawet nie dotknął ziemi. :peace:
Bardzo wiele zależy od umiejętności kierowcy...


Hevi, chyba Ci sie od tej muzy poczucie humoru wylaczylo :) (fjny sprzecik)

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 16:33:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
oliwer78 napisał(a):
(dzisiaj zrobie podobny test pod domem)

Swietnie czekamy na filmik :D
PS. Jozef ciekawe co by powiedzieli na ten filmik inzynierowie z quattro GmBh ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 16:41:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Jozef napisał(a):
Nie ma w tym nic dziwnego. Trosen może na jedną oś przekazać nie więcej niż 3 razy to co na drugą. Na tylnej osi przyczepność wynosi 0. Więc na przednią będzie siła 3*0=0 ;) W quattro z blokadą mechanizmu różnicowego tak się nie stanie i auto spokojnie wyjedzie z rolek.

zgoda... tu jest przewaga (np.) starego B2q nad (np.) nowym A8q
Nieraz fajnie jest mieć pełnoletnie auto

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: